Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A3 1.4TFSi, joko koeajettu?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Kyllähän Dotz Mugelloa saa myös tuohon autoon. Edullisuus vaan voi olla suhteellista. Hieno vanne kuitenkin. Samaa tyyliä saattaisi olla myös Mesh.

    Comment


      #32
      A3

      Pitkällisen harkinnan jälkeen päädyin sitten ostamaan pikkuperheellemme tällaisen. Aiempi autoni oli 03-mallinen Volvo V40 2.0T automaatilla. Vääntävä hyvin vähävikainen ja mukava peli mutta aivan helvetin janoinen ja hiukan ahdas.

      Kävin koeajamassa 1.4 Tsi Golffia kaverilla ja kone vaikutti oikein vääntävältä. Jotenkin kuitenkin vierastin tuota kompuraa kun luin siitä juttua Ultimatevw:ltä.

      Luettuani tämän jutun http://motor.terra.es/pruebas-coches...fm?id=MOT39950

      netistä ja nähtyäni mitatut arvot moottorista kiinnostuin todella tästä 1.4 Tfsi:stä (tai 122hp Tsi:stä).

      Käytännön ajossa 1.4 Tfsi moottori tuntui minusta yhtä vääntävältä kuin Volvoni 2.0T automaatilla. Varmaan momentinmuunnin hukkaa jonkun verran tuosta volvon tehosta. Ajaminen 1.4:llä oli hyvin vaivatonta ja käytännössä tuntui kuin alla olisi ollut vähintään vapari 2.3 litrainen moottori. Alavääntöä oli kiitettävästi koneen kokoon nähden ja kierroksia ei oikeastaan tarvitse käyttää ollenkaan jos ei haluta. Dieseliäkin harkitsin mutta kilometrejä ei nyt tule niin reilusti ja täällä pohjoisessa pitää vähän ajatella sitäkin, että kaupunkiautossa pitää tarjeta ilman viinaa. Ja pieniruokainenhan tuo on bensaksi.

      Ajamassani esittelyautossa oli Ambition-varustelu. Uskaltauduin itsekin laittamaan tulevan autoni samalla varustelulla. Saa nähdä onko 45-sarjan rengastus ja madallettu alusta liikaa näillä lapin routavaurioisilla teillä? Lisäksi rengasääniä tuntui olevan jonkinverran ja auto tuntui takaosastaan äänekkäämältä kuin esim. tuo viisi vuotta vanha volvo. Toisaalta taas tuulensuhinat yms. olivat poissa. Melu tuntui tulevan renkaista. Pitää varmaan kesällä tehdä vähän töitä vaimennuksen eteen. Muuten auto tuntui minusta oikein jämäkältä, tiiviltä ja laadukkaalta paketilta kokoonsa ja hintaan nähden. Cruisen otin vielä lisäksi ja tietysti lämmittimen talveksi.

      Pistän kokemuksia tänne jahka saan kilometrejä alle. Auto tulee ensi viikolla.
      Viimeksi muokannut Jay Ar; 23.3.2008, 10:22.

      Comment


      • #33
        Millaisia käytännön kulutuslukemia on porukka saanut tuolla pikkuturbolla?

        Comment


          #34
          Alkuperäinen kirjoittaja Jay Ar
          Saa nähdä onko 45-sarjan rengastus ja madallettu alusta liikaa näillä lapin routavaurioisilla teillä? Lisäksi rengasääniä tuntui olevan jonkinverran ja auto tuntui takaosastaan äänekkäämältä kuin esim. tuo viisi vuotta vanha volvo.
          Ajellut tässä pari kesää 35 profiililla näillä Rovaniemen reikäteillä. Ei ongelmaa, kun kiertelee pahimmat kuopat. Kyllä se niissä rytisee vaikka 55 profiililla.

          Comment


            #35
            Ajelin viikonloppuna pienen lenkin A3 1.4 TFSI S-tronicilla. Hieno ja kiva peli, jossa voimalinja on samalla kertaa sekä paras että huonoin osa autoa. Paras siinä suhteessa että se on todella hyvä, joustava ja toimii hienosti. Huonoin siinä suhteessa että se toimii niin eleettömästi että jää kaipaamaan lisää potkua pellin alle. Arkikäyttöön vaikuttaa erinomaiselta voimalinjalta. Parhaimmillaan tuo auto tuntui silloin kun ei vaatinut täyttä hönkää vaan paineli kaasua maltilisesti.

            Onko muuten niin että 1.4 TFSI:ssä yhdellä ahtimella varustettuna ei ole välijäähyä?

            Comment


              #36
              Parhaimmillaan tuo auto tuntui silloin kun ei vaatinut täyttä hönkää vaan paineli kaasua maltilisesti.
              Sehän se. "Puolikaasulla" kulkee ripeästi ja hienosti kaikissa liikennetilanteissa. Kaasun pohjaan painaminen ei tosin muuta tilannetta miksikään, ainoastaan ääni kovenee. Saako tilannetta mahdollisesti "korjattua" softalla, en tiedä, mutta ainakin vaihtamalla koneen 1.8TFSI:hin apua tulee... 1.8 on vääntönsä ja käytettävissä olevan kierrosalueen suhteen laaja ja siten mukava ajaa, mutta 1.4 on vieläkin laaja-alaisempi. Siten arkiajoon erinomainen. Myös manuaalina, koska päällä olevalla vaihteella ei ole niin väliä.

              Comment

              Working...
              X