Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

VTT kutsuu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • VTT kutsuu

    tervehdys onko kukaan käyny vtt:lä todentamassa vähäpäästöisyyden viritettyyn autoon. oma projekti on valmis mut katsastus ei onnistu, kun turbo ja ic vaihdettu.
    konttoristi rupes vaatii vähäpäästöisyys todistusta.
    joten kait se on vietävä mittauksiin.eli onko kellään tämmösestä tapauksesta kokemusta.
    tai onko neuvoja miten saisin ton koslan leimaan (en ota turboa pois enkä ic) eli normi s2:seks ei palauteta noilla roippeilla on mentävä leimasta läpi.jos ei mene niin sit myyntiin.....

    #2
    Vaihda konttoria jos noin vaikeeksi menee?

    Oletuksena siis että autosi on ihan tavan S2 jossa orkkista parempi ahdin ja ic?

    Comment


    • #3
      niin joo..eli auto on 2,3 coupe quattro johon vaidettiin ässän kone johon taas vaihdettiin fööni ja ic ei muuta.

      Comment


        #4
        Minkä ikäinen uusi kone ja miten vanha oli entinen moottori?

        Comment


        • #5
          vm-90 kumpikin. audin maahantuojaan kans olin yhteyksissä niin auto josta kone otettiin oli valmistenumeroiten perusteella 5 päivää vanhempi.

          Comment


            #6
            VTT:lle vienti ja paperien käsittely käsittääkseni kustantaa kokonaisuudessaan lähes nelinumeroisen luvun.

            Kuinka eksoottiset asennukset tuossa autossa oli, kerran inssi noin rupesi niitä tutkimaan?

            Comment


            • #7
              ei muuta kun isompi puhallin ja ic. vakio moottorinohjaus ja vakioo muutkin lelut. joo se testaus kestää päivän ja kustantaa noin 2000e ja siit etenpäin 500e päivä eli nyt ois neuvot tarpeen.

              Comment


                #8
                Missä konttorissa käytit?

                Comment


                  #9
                  Jokos suomessa edes onnistuu nelivetoisen "vtt" päästötestaus, näillä testipaikoilla kun taitaa olla vaan 2wd-penkkejä käytössä? Vai onko tilanne muuttunut lähiaikoina? Neliveto skylineja on päästötestattu mutta niistä saa etuvedon pudotettua pois sulakkeen poistamalla.

                  Jos kanta-auto on vähäpäästöinen, ainoa rehellinen tapa "vtt"-testien lisäksi on katsastaa vakioturbokone kaikkine kilkkeineen. Jos taas ei-vähäpäästöinen, katsasta kone omavalmisteena katti putkessa, penkkilapulla ja normaalilla katsastuspäästölapulla.

                  Comment


                  • #10
                    voi vit.... että tieto luo tuskaa..mit vittuuu. jos ton perusteela et tolla helvetin puljulla ei ole 4wd penkiä niin ammun itteni saunan takana.täytyy soitaa tonne vtt:lle huomenna ja tarkistaa asia. tai sit ne saa saatana raahata ne helvetin hiukas pussukansa tänne niin käyään vähän polkee:))) pussukat täyteen karstaa. että mä alan ola täynnä näitä päästöjä.ei muuten, mut 8kk työ hukkaan vain..no eiköhän tohon joku ratkasu löydy.arvatkaa napsahtiko mulla sulake ,kun inssi totes et vtt lappu pitäs olla, ennen sitä ei edes aloteta katsastusta.

                    Comment


                    • #11
                      Toinen konttori?

                      Mene kokeilemaan jollekin toiselle kiireiselle konttorille. Onhan noita autoja ajettu kaveripiirissä ympäri lähikuntia, kun ei ole ensimäisessä konttorissa suostuttu katsastamaan.
                      Jos joku yliinnokas inssinplanttu käy keulimaan niin vaihdat vaan suosiolla konttoria.
                      Kyllä suomessa suositaan autonrakentelua :)

                      Comment


                      • #12
                        Joo kai se kannattaa koittaa ensin toista konttoria. Ei oo kuulemma tuo vtt ihan läpihuutojuttu et pitää olla just eikä melkein.

                        Kannattaa oikeesti perehtyä vähän näihin suomen pykäliin ennen ku alkaa rakentaa autoo. Tälläki foorumilla ja muillaki suunnitellaan kovasti vähäpäästösten ahtamisia vähän väliä eikä porukalla mitään käsitystä ettei se ehkä meekään niin helposti leimalle.

                        Täältä kun alottaa niin pääsee jo pitkälle

                        Comment


                          #13
                          Entäs jos moottori olisikin otettu autosta, joka on vähän uudempi...

                          Comment


                          • #14
                            Ei se taida vaikuttaa kun on ahdinki vaihdettu joka rinnastetaan moottorin vaihtoon.

                            Comment


                              #15
                              Ajelee Pohjanmaalle ja Tervajoelle. Siellä oli jonkun lehtiartikkelin mukaan pienimmät hylkäysprosentit. Ehkä avittaa, että naapurissa seisoo monta isohkoa autoliikettä :)

                              Mistä ne keksi, että turbo on vaihdettu? Sattuko kohalle vaan kaveri joka tietää liikaa autoista, mitä normi-inssit ei tiedä.

                              Comment


                                #16
                                Ajelee Pohjanmaalle ja Tervajoelle. Siellä oli jonkun lehtiartikkelin mukaan pienimmät hylkäysprosentit. Ehkä avittaa, että naapurissa seisoo monta isohkoa autoliikettä :)
                                Ja tästä johtuen yksityisten autot revitään rikki että saataisiin edes hylsyjä. Faijalla revittiin etupään puslat vituiksi rautakangella "on täälä vissiin jotain väljää". Ei oo sen jälkeen tuonne viety autoja... Muutama muukin hilpeä tapaus on sielä tapahtunut. Ja noita kauppojen joitakin pysyvästi pihassa olevia kippoja välillä ihmettelee, että kuinka niissä voi olla tuoreehko leima.

                                Comment


                                  #17
                                  Ehkä noinki. Paria tienvarsiautoa hintaluokassa "muutama euro" ajaneena niin on ollu kyllä hitusen huteria.

                                  Ehkä se on tiukentunu tuo katsastus muutenkin, aika tiukkaan ovat syynänneet viime aikoina.

                                  Comment


                                  • #18
                                    niin kyllähänne syynää auton läpi kotasin kun on kyse muutoskatsastuksesta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      heps kukku..asia helpottu vähäsen nyt pitäs vain saada turbosta tuv todistus turbo on holsetin h1d ja tohon,kun sais ton todistuksen niin avot...

                                      Comment


                                        #20
                                        Älä vielä nuolaise... Voivat silti haluta tarkastaa päästöt ja kaikki muutkin paperissa lukevat asiat jostain käsittämättömästä syystä. Pitää kuulemma tarkistaa, että on paperin mukainen, kun pelkkien paperien perusteella ei voi leimaa antaa. Nurinkurista, että vaativat ensin todistuksen, jolla sitten eivät kuitenkaan tee mitään, kun tarkistavat asiat itse.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Tuossa tuli yksi off topic kysymys mieleen:

                                          Millaisilla alustan ja jarrujen muutoksilla sait tuon S2 motin alunalkujaan menemään katsastuksesta läpi? Vähän samantyyppistä kujetta kun olisi suunnitteilla.

                                          Comment


                                            #22
                                            Alustan ja jarrujen tulee vastata vähintään s2 mallia. Käytännössä s2:seen tarkoitettu alusta ja s2:sen jarrut tai vielä astetta isommat.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Onko Test Center Tiililä vielä olemassa? Siellä ainakin joskus tehty vastaavia testejä. Nettisivut ei ainakaan tällä hetkellä toimi..

                                              Comment


                                                #24
                                                Eikös VTT ostanut sen pois, ellen väärin muista.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  A-katsastus osti TCT:n

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Stadian moottori labrassa on päästömittaus laitteet, kylmäkopissa tosin vain 2wd penkki.
                                                    Kannattais ehkä tiedustella olisko otaniemessä(tai jossain muussa tekniikan korkeakoulussa) 4wd penkki ja samat laitteet. Joku opiskelija voisi sitten mitata auton oppilastöinä..
                                                    Ehkä.. itse en lähtisi ekana VTT:n ovea koputtelemaan..

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      vtt:n lisäksi kelpaa mikävaan asetuksessa kerrottu mittauslaitos, eli ihan kenenkätahansa mittauksia ei kannata alkaa makselemaan, vaan varmistua että ko. laitos on asetuksen määräämässä listassa.
                                                      kyl mä ainakin olen Tiililän jarrussa audista käkikellon tehny, sillo neliveto löyty.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eikös kannattaisi muuttaa vakioksi muutoskatsastukseen ja eri palikat leiman jälkeen kiinni.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Siinä on Anle 10m päässä pakastimessa toiset rullat, kun se missä oot käyny.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            nonni, pitäs olla hiljaa kun ei kerran tiedä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X