Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Todellinen suorituskyky/tehot

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Todellinen suorituskyky/tehot

    Anteeksi jo etukäteen, jos tällainen aihe on jo olemassa, mutta en haulla löytänyt vastaavaa.

    Elikkä kuinka hyvin VAG kulkineiden tai muiden merkkien autoihinsa ilmoittamat tehot ja 0-100km arvot pitävät paikkansa? Tuli tämä vain mieleeni, kun on tullut mielenkiinnosta selailtua vanhoja Tuulilasin ja TM:n numeroita ja tutkittua eri autojen arvosteluja. Niissähän suorituskyky yms. on testattu ja ovat lähestulkoon aina ilmoitettu valmistajan toimesta yläkanttiin. Mikä on mittausten luotettavuus, kun on päinvastaistakin lukenut? Esimerkiksi FFP:tä selaillessani siellä joku mainitsi testanneessa 2.0 TDI Seat Altean dynot ja oli antanut vakiona 118kw:n tehot ja n. 350nm väännön...

    Offtopiccina heti alkuun on mainittava, että on aika mielenkiintoista lukea noita vanhoja lehtiä ja juttuja etenkin omista autoista. Enpä tiennyt esim. B6 nelkun olleen vuonna 2001 TM:n suuren talviautotestin voittaja. No, en huonoksi talviautoksi sitä luullutkaan, mutta pieni yllätys.

  • #2
    Ainakin VAG on yleensä ilmoitellu noita lukemia alakanttiin, siis sekä teholukemia että suorityskykylukemia. Dieseleistä tuota saa lukea aika useinkin.
    Juuri luin jostain kun AJM 85kW pumpparista oli dynotettu 95kW, vakiosta siis.
    Se tekee jo aika paljon kun kyseessä on dieselwatteja.

    Comment


    • #3
      Eikös tuo alakanttiin ilmoittaminen ainakin joskus juontanut juurensa johonkin verotuskoukeroihin...? vai olenko nähnyt unta tai syönyt vääriä sieniä?

      Comment


      • #4
        Osa noista yläkanttiin ilmoitusksista voi selittyä silläkin, että TM:n testaajat ei välttämättä viitti ottaa sataa lähtöä nollasta sataan ja vedellä vaihteita raakana sisään ilman kytkintä, jotta saisivat sen optimiajan.

        Comment


        • #5
          Juu itsekin olen kuullut, että VAG on ilmoitellut noita alakanttiin ja noista verotuskoukeroista olen kuullut. Suomessahan vakuutusmaksujen määrään vaikuttaa moottoritilavuus, kun Euroopassa taitaa vastaavasti hevosvoimat olla mittarina. Vai oliko paino/tehosuhde?

          Tältä ainakin nimimerkki T-powerin joskus linkittämältä sivustolta löytyy mielenkiintoisia lukuja eri autojen teho ja vääntö lukemiin: http://www.rri.se/index.php?DN=29

          Jännä esimerkki 1,8T 110kw:n koneesta B5 ja B6 korimallin välillä.
          B5 -99 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=485
          B6 -01 http://www.rri.se/popup/performanceg...p?ChartsID=592

          Sinänsä ei nuo autolehtien testeissä saamat lukemat ihmetytä, mutta kyllä joku yli puolen sekunnin heitto tehtaan ilmoitukseen on aika kova.

          Comment

          Working...
          X