Anteeksi jo etukäteen, jos tällainen aihe on jo olemassa, mutta en haulla löytänyt vastaavaa.
Elikkä kuinka hyvin VAG kulkineiden tai muiden merkkien autoihinsa ilmoittamat tehot ja 0-100km arvot pitävät paikkansa? Tuli tämä vain mieleeni, kun on tullut mielenkiinnosta selailtua vanhoja Tuulilasin ja TM:n numeroita ja tutkittua eri autojen arvosteluja. Niissähän suorituskyky yms. on testattu ja ovat lähestulkoon aina ilmoitettu valmistajan toimesta yläkanttiin. Mikä on mittausten luotettavuus, kun on päinvastaistakin lukenut? Esimerkiksi FFP:tä selaillessani siellä joku mainitsi testanneessa 2.0 TDI Seat Altean dynot ja oli antanut vakiona 118kw:n tehot ja n. 350nm väännön...
Offtopiccina heti alkuun on mainittava, että on aika mielenkiintoista lukea noita vanhoja lehtiä ja juttuja etenkin omista autoista. Enpä tiennyt esim. B6 nelkun olleen vuonna 2001 TM:n suuren talviautotestin voittaja. No, en huonoksi talviautoksi sitä luullutkaan, mutta pieni yllätys.
Elikkä kuinka hyvin VAG kulkineiden tai muiden merkkien autoihinsa ilmoittamat tehot ja 0-100km arvot pitävät paikkansa? Tuli tämä vain mieleeni, kun on tullut mielenkiinnosta selailtua vanhoja Tuulilasin ja TM:n numeroita ja tutkittua eri autojen arvosteluja. Niissähän suorituskyky yms. on testattu ja ovat lähestulkoon aina ilmoitettu valmistajan toimesta yläkanttiin. Mikä on mittausten luotettavuus, kun on päinvastaistakin lukenut? Esimerkiksi FFP:tä selaillessani siellä joku mainitsi testanneessa 2.0 TDI Seat Altean dynot ja oli antanut vakiona 118kw:n tehot ja n. 350nm väännön...
Offtopiccina heti alkuun on mainittava, että on aika mielenkiintoista lukea noita vanhoja lehtiä ja juttuja etenkin omista autoista. Enpä tiennyt esim. B6 nelkun olleen vuonna 2001 TM:n suuren talviautotestin voittaja. No, en huonoksi talviautoksi sitä luullutkaan, mutta pieni yllätys.
Comment