Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huomautus 1 km/h ylinopeudesta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Miikkaa ehdottomasti komppaan tuossa muuttuvissa nopeusrajoituksissa!

    On aivan järjetöntä että turuntien alussa saa ajaa 120/km/h, mutta lahdentiellä vain 120 km/h.

    Lisäksi kolarin sattuessa voitaisiin letkaa hidastaa jo hyvissä ajoin kun kyltti kertoo että "hidasta nopeutta edessä onnettomuus" etc...

    Comment


    • Joskus on kuulemma ollut täynnä uretaania koko pönttö.. tiedä sitten onko totta, mutta mahdollista kyllä kun ottaa huomioon ihmisen kyvyt kaikenlaiseen kiusantekoon.

      Comment


      • eikö tuollainen keskinopeutta mittaava valvontajärjestelmä ole askel oikeaan suuntaan?
        Ei. Jo kameravalvonnan salliminen oli vikatikki, joten kaikki sitä linjaa jatkavat uudistukset ovat askel väärään suuntaan. Kyllä poliisin tulee suorittaa varainkeruunsa ihan tutkan kanssa riskialttiilla alueilla. Nythän nopeuksia mitataan suorilla, turvallisilla tienpätkillä sekä poliisin että kameroiden toimesta eikä kukaan varmasti vakavissaan usko että sillä parannetaan liikenneturvallisuutta?

        Ja tuskinpa uusiakaan kameroita tulee asuinalueille? Eipä poliisiakaan ole tähän asti kiinnostaneet 30-alueitten valvonta ja siellä näemmä saa ihan huoletta päästellä niin kovaa kuin kehtaa - oli alla jäätelöauto tai ei :D

        Ranskanmalli motareille kelpaisi kyllä, jos (kesä)rajoitus nousee vaikkapa 140km/h. Tietullit olisivat tosin jo vähän liikaa kaikkien rangaistusverojen päälle.

        Comment


        • Tolppien asentaminen on kallista, koska siihen sisältyy paljon rakennustyötä. Keskinopeutta mittaavien laitteiden lisääminen tolppiin voisi olettaa nykytekniikalla olevan suhteessa edullista. Pitkässä juoksussa investointi hankkii hintansa takaisin. Sehän on kiistatta tutkimuksin todettu, että kameravalvotuilla tieosuuksilla onnettomuudet ovat vähentyneet. Onnettomuuksien kustannukset maksamme me, autoilijat.

          Viikonloppuna totesin Enon Louhiojalla yllättävän kameratolpan sijainnin: kun tolppa on yleensä heti nopeusrajoituksen laskun ilmoittavan kyltin jälkeen, nyt oli 80-alueella juuri ennen 60-kylttiä.

          Kun poliisiviranomaisen ei tarvitse enää seisoa passissa pistoolin kanssa, hänelle jää enemmän resursseja valvoa rattijuopumuksia -joita ei kameravalvonnalla pysty haravoimaan- sekä liikennöintiä esim. koulujen lähistöllä. Ei kai kukaan oikeasti usko siihen, että jos automaattivalvontasysteemejä ei olisi koskaan toteutettu, rahat olisi jyvitetty poliisivirkojen täyttämiseen ja sitä kautta siihen mielekkäämmäksi pidettyyn näkyvään valvontaan?

          Ilkivalta on rikos.
          Juuri näin ja sitä harrastavat varmaan samat älyn jättiläiset, jotka käyvät repimässä levähdyspaikkojen vessoista paperit pihalle tai pahimmassa tapauksessa tuikkaavat koko huussin tuleen.

          Comment


          • Ranskanmalli motareille kelpaisi kyllä, jos (kesä)rajoitus nousee vaikkapa 140km/h. Tietullit olisivat tosin jo vähän liikaa kaikkien rangaistusverojen päälle.
            Ranskassa (samoin kuin Italiassa) löytyy maksuteille aina myös ilmainen vaihtoehto, joka on myös usein hyväkuntoinen moottori(liikenne)tie. Ts. kaivat vähän syvemmältä taskusta, niin saat parempaa palvelua.

            Comment


            • Alkuperäinen kirjoittaja Petri Tuomas Näytä viesti
              Nythän nopeuksia mitataan suorilla, turvallisilla tienpätkillä sekä poliisin että kameroiden toimesta eikä kukaan varmasti vakavissaan usko että sillä parannetaan liikenneturvallisuutta?
              Kyllähän mm. kesäisin vakavia kolareita tapahtuu tyhjällä tiellä hyvällä kelillä, kun joku urvelo vetää pusikkoon tai törmää vaikka tukkirekkaan.

              Tyhjällä tiellähän on moni saanut turhaan sakot, ohittanut auton ja samalla vastaan onkin tullut poliisiauto. Ihmettelen vain, että kovasti on väkeä liikkeellä niinkin tyhjälle tielle...

              Alkuperäinen kirjoittaja Petri Tuomas Näytä viesti
              ...30-alueitten valvonta ja siellä näemmä saa ihan huoletta päästellä niin kovaa kuin kehtaa - oli alla jäätelöauto tai ei :D
              Läheisen asuinalueen asukkaat vinkuivat heidän liittymän kohalle 30 -rajoituksen.
              Tuntuu hölmölle vetää itse sitä 30km/h, kun asuinalueen oma väki posottaa siinä hyvin usein lähemmäs 50km/h.

              Alkuperäinen kirjoittaja Petri Tuomas Näytä viesti
              Ranskanmalli motareille kelpaisi kyllä, jos (kesä)rajoitus nousee vaikkapa 140km/h.
              Suoman autokannalla ja muutenkaan ei kovin hyvä ajatus. Jos oikeasti haluttaisiin hiilidioksidipäästöjä vähentää, niin motarillakin pitäisi laskea rajoitus 100km/h myös kesällä.

              Comment


              • Mikä noissa nopeusrajoituksissa nyt on niin vaikeaa? En oikein ymmärrä kun itse haluaisi ajaa ainoastaan suurinta sallittua nopeutta, niin heti on joku keskivertoa parempi kuski kiinni takapuskurissa.
                En oikein ymmärrä yleistä ajattelutapaa nopeusrajoituksien suhteen, kun joka tiellä voisi mukamas ajaa nopeampaa kuin lainsäätäjä määrännyt.

                Liikenteessä liikuttaessa pitää muistaa, että emme ole siellä yksin. Siellä liikkuu vanhuksia, lapsia ja ihmisiä, jotka eivät aja autolla aivan jokaikinen päivä.

                Kyllä satasen alueella voi ajaa 150 km/h, tai 200 km/ tai jopa 250km/h (siihen ei kovin kummoista urveloa tarvita). Suoralla tielläkin voi olla joku sivutieliittymä vasemmalle tai oikealle, tai metsästä voi tulla hirvi tai jotain vastaavaa.
                Ja onko sillä nyt mitään väliä ajetaanko 80km/h vai 100km/h, mitä sillä aikasäästöllä muka tehdään?

                Ehkä on tieosuuksiakin, jossa voisi olla korkeampi nopeusrajoitus, mutta se ei oikeuta ketään ajamaan ylinopeutta.

                Comment


                  Minusta olisi paljon tärkeämpää ajaa selvinpäin, mutta ei tunnu menoa haittaavan.

                  Comment


                    Ja onko sillä nyt mitään väliä ajetaanko 80km/h vai 100km/h, mitä sillä aikasäästöllä muka tehdään?
                    On, mikäli olosuhteisiin nähden 80km/h on liian alhainen nopeus. Ajansäästö ei aina ole merkittävää, mutta se tarvittava aika kuluu mielekkäämmin. Mielluummin vaikka viettäisi vaikka hieman pidemmänkin ajan autossa, jos se ajaminen olisi silloin mielekkäämpää. Pidemmillä matkoilla kuitenkin ajansäästökin alkaa olla jo merkittävää.

                    Ei se niin miellyttävää ollut tänä talvena ajella Etelä-Suomen moottoriteitä talvinopeuksin, kun keli oli kesäinen. Turhauttavaahan se oli körötellä.

                    Kuten Miikkakin sanoi, en minäkään viihdy autossa niin hyvin, että huvikseni istun pitkää matkaa ajaessa autossa yhtään pidempään kuin pakko.

                    Comment


                    • Ja kun aina tuodaan tuo ajansäästökysymys, että mitä sillä tekee, niin siihen voisi vastata, että HELVETTIÄKÖ SE KYSYJÄLLE KUULUU mitä minä sillä ajalla teen ? Jos säästän siinä 2 sekuntia, teen sillä 2 sekunnilla ihan mitä itse lystään !! Samoin jos itketään että miksi pitää ohittaa, jos kääntyy kuitenkin kohtapuoliin jonnekin, niin se on täysin minun asiani, minkä takia ohitan, jos kerran sen ohituksen teen siististi ja ketään vaarantamatta. En ole siitä tilivelvollinen kenellekään

                      Itse pidän tätä koko näpertelyä muutaman kilometrin ylinopeuksista ja niistä huomauttelusta naurettavana näpertelynä. Kaahailu on ongelma, ei pienet ylinopeudet.

                      Fakta on kuitenkin se, että nopeusrajoitus on aina kompromissi, ja toisille jopa huomattavasti alhaisempi nopeus on liikaa, toiset osaa homman paremmin (sen enempää itseään kehumatta).

                      Comment


                        Olen tehnyt empiirisen havainnon, että 80km/h tai korkeammalla nopeusrajoitusalueella alinopeutta ajavat ajavat huomattavaa ylinopeutta taajaman alkaessa ja nopeuden pudotessa alle 60km/h. Usein nopeus pysyy siinä tismalleen samassa, vaikka rajoitus vaihtuu alaspäin. Samoin he eivät yllättäen risteysalueella näytäkään vilkkua tai pysähdy suojatien eteen päästämään jalankulkijat ylitse.

                        Ja kuitenkin lähes jokainen alinopeutta ajava perustelee aina tekonsa sillä, että hän ajaa turvallisesti. Hän ei vaaranna liikennettä liiallisella nopeudella, vaan on turvallinen kuljettaja.

                        Perustuen "empiirisiin tutkimimuksiini", uskallan väittää, että he ajavat alhaista nopeutta, koska eivät koe hallitsevansa autoaan kovemmissa vauhdeissa. Kyse ei ole siitä, että he todella tiedostavat tämän ja tietoisesti ajavat täten myös muiden kannalta turvallista vauhtia. Se käy ilmi törkeänä ylinopeutena sitä tiettyä ajamisnopeusrajaa alhaisemmissa nopeuksrajoituksissa ja eritoten muiden turvallisuuden kannalta äärimmäisen tärkeiden sääntöjen rikkomisena.

                        Heidän käsityskykynsä turvallisuudesta liikenteessä on täysin viallinen ja siten ovat mielestäni varsin suuri onnettomuusriski. Lisäksi he selkeästi eivät aktiivisesti ajattele tilanteita, vaan vain ajavat.

                        Jos vertailukohdaksi otetaan tietoisesti olosuhteiden salliessa lievähköä ylinopeutta ajava, hän ei puolestaan sitä ole. Hänen käsityskyky liikenteen turvallisuudesta on realistinen ja hän aktiivisesti käsittelee tilanteita eikä vain aja. Pidän tälläistä kuljettajaa huomattavasti turvallisempana.

                        Comment


                        • Kyllähän mm. kesäisin vakavia kolareita tapahtuu tyhjällä tiellä hyvällä kelillä, kun joku urvelo vetää pusikkoon tai törmää vaikka tukkirekkaan.
                          En ole yhteenkään kuvailemaasi ulosajoon "törmännyt", joten en osaa siitä sen enempää kommentoida. Tietämäni ulosajot ja kuolonkolarit hyvissä olosuhteissa ovat johtuneet kännipäissään kaahailusta ei mistään +10km/h ylinopeudesta. Kyllähän auton saa ajettua ulos vaikka väistämällä routakuoppaa tiessä.

                          Suoman autokannalla ja muutenkaan ei kovin hyvä ajatus. Jos oikeasti haluttaisiin hiilidioksidipäästöjä vähentää, niin motarillakin pitäisi laskea rajoitus 100km/h myös kesällä.
                          Hiilidioksidipäästöillä voidaan perustella ihan mitä vaan, mutta eipä tarvitse liikenteen montaa kertaa ruuhkautua että päästöt ja kulutus nousevat jopa ohi aiemman tilanteen. Ei nämä liikenneongelmat ole niin helppoja ratkaista. Liikennemäärät kuitenkin nousevat koko ajan ja Suomessa motareiden lisärakennustarve näkyy jo rekkarallissa kuolleiden määränä.

                          Autokanta on mielestäni koko ajan selvästi parempaan päin, koska liikenteessä savuttavia autoja ovat yhä useammin uusia bemareita tai dieseliä käryytteleviä citymaastureita eivätkä vanhoja kanttivolvoja :D

                          Comment


                            Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
                            Olen tehnyt empiirisen havainnon, että 80km/h tai korkeammalla nopeusrajoitusalueella alinopeutta ajavat ajavat huomattavaa ylinopeutta taajaman alkaessa ja nopeuden pudotessa alle 60km/h. Usein nopeus pysyy siinä tismalleen samassa, vaikka rajoitus vaihtuu alaspäin. Samoin he eivät yllättäen risteysalueella näytäkään vilkkua tai pysähdy suojatien eteen päästämään jalankulkijat ylitse. ...
                            Erittäin hyvää tekstiä, itsekin olen huomannut useamman kerran samanlaisia tapauksia, isommalla tiellä ajetaan reilusti alinopeutta, mutta kun nopeusrajoitus alenee/taajama alkaa, nopeus pysyykin samana! Jolloin reilu alinopeus muuttuukin reiluksi ylinopeudeksi...

                            Comment


                            • Tämä nopeusrajoitusten noudattaminen, eli ajaminen suurinta sallittua nopeutta, ei ole 100 ja 120 nopeusrajoitusten alueella vaikeaa. Tai sanotaan niin, että ihmiset ajavat pääsääntöisesti alinopeutta näillä alueilla, joten silloin itse on enimmäkseen ohittajan roolissa.
                              80 km/h- alueella on sitten jo niitä, jotka haluavat ajaa enimmäkseen lujempaa kuin tuo 80. Nyt puhun todellisesta nopudesta, en mittarinäyttämästä.

                              Taajamissa nopeusrajoitusten noudattaminen on enimmäkseen hankalaa, kun myös ne harmaapäämummot haluavat ajaa lujempaa kuin 30, 40 tai 50 km/h.

                              Jos jollain tiellä 80 km/h, pyrin enimmäkseen ajamaan sitä nopeutta, en lujempaa. Ehkä silläkin tiellä voisi ajaa 100 km/h täysin turvallisesti, mutta en rupea provosoimaan ylinopeudella sitä.

                              Ehkä meillä kaikilla tielläliikkujilla olisi näissä asioissa syytä ajatella muita ja katsoa myöskin peiliin, myös itselläni. Jotain on myöskin pielessä jos ylinopeuden ajaminen on hyväksyttävämpää kuin alinopeuden.

                              Mikä meihin fiksuihin ihmisiin menee liikenteessä ?

                              Comment


                              • "Ehkä meillä kaikilla tielläliikkujilla olisi näissä asioissa syytä ajatella muita ja katsoa myöskin peiliin, myös itselläni. Jotain on myöskin pielessä jos ylinopeuden ajaminen on hyväksyttävämpää kuin alinopeuden."

                                Jos tota asiaa ajatellaan toisinpäin, niin vois ne kasikympin alueella viittäkymppiä ajelevat harmaapäämummotkin ajatella vähän muita, ja katella välillä peileihin(siis tausta-sellaisiin). Jos taakse kertyy satoja metrejä jonoa niin niitten pitäis ymmärtää olevansa valtavirtaa hitaampia ja vaikka pysähtyä busarille hetkeks, päästäen taakse kertyneen letkan ohitse.

                                Kun takana olleet autot on menny ohi ni sit ne tädit(ja papat) voisivat rauhassa körötellä omaa vauhtiaan eteenpäin. Harvemmin semmosta näkee tapahtuvan ku ei ne tajua olevansa normiliikenteen tulppana... "Koska minulla ei ole mikään kiire mihinkään, niin ei kai kenelläkään muullakaan voi olla"

                                Comment


                                  Vasabladetissa oli juttu eräästä autoilijasta joka on saanut vuoden aikana 2:t sakot alinopeudesta.
                                  Ko kaveri on omalle kohallekkin sattunut ja todellakin aiheuttaa tyhmiä ohituksia jne.
                                  Eli ajaa noin 30-50km/h 100:sen rajoituksilla. Jutussakin kertoi, että oli vissiin saanut sakot siitä, että hiljensi bensa-aseman kohdalla noin 30km/h nopeuteen jotta näkee hinnat..
                                  Ja vielä ihmetteli että alinopeudestakin sakotetaan.

                                  Monasti olen kironnut, että pois tollase liikenteestä kokonaan. Joku toleranssi alinopeuksiinkin pitää saada.

                                  Saisko tuo kaveri siis sakot liian hitaasta ajosta kun keskinopeutta valvotaan? :)

                                  Comment


                                  • Ehkä kannattaisi noiden kameroiden täydellisen tuhoamisen sijaan vaikka säkittää ne mustilla jätesäkeillä? Vaikka kait siitäkin sakon saisi jostain viranomaisen vastustamisesta.
                                    Ja tämä ei sitten ollut vinkki tai kehoitus :)

                                    Comment


                                      Automaattinen nollatoleranssivalvonta tarkoittaa käytännössä sitä, että sitä sallittua todellista nopeutta ei voi ajaa, vaan on ajettava riittävästi alle. Käytännössä siis auton mittariinkin alle nopeusrajoituksen.

                                      Nämä autot nyt kun eivät ole mitään askelmoottoreita.

                                      Jotain on myöskin pielessä jos ylinopeuden ajaminen on hyväksyttävämpää kuin alinopeuden.
                                      Pääasiallisesti alinopeutta ajavat osoittavat havaintojeni mukaan täydellistä tietämättömyyttä ja harkintakyvyn puutetta liikenteessä. Toki objektiivisesti pelkkää tekoa tarkkailemalla huomioimatta vallitsevaa tilannetta alinopeus on ylinopeutta turvallisempaa. Vallitsevaan tilanteeseen suhteutettuna molemmat voivat olla tekona vähintään yhtä haitallisia.

                                      Myönnän kyllä sen tosiasian, että ylinopeuksien automaattista nollatoleranssivalvonnan puoltamista on huomattavasti helpompi perustella. Siihen ikään kuin on jo valmiit ja helpot perusteet, joiden kumoaminen vaatii vastakannalta oikeasti työtä.
                                      Viimeksi muokannut jasso; 14.5.2008, 12:49.

                                      Comment


                                        Tämä nopeusrajoitusten noudattaminen, eli ajaminen suurinta sallittua nopeutta, ei ole 100 ja 120 nopeusrajoitusten alueella vaikeaa
                                        Kyllähän kesäisenä valoisana iltana tyhjällä hyväpintaisella moottoritiellä on aika vaikea ajaa sataakahtakymppiä. Tai jos nyt viilataan pilkkua, niin ajaminen cruisen kanssa on helppoa (kunhan pysyy hereillä), mutta sen matelun perusteleminen itselle ei kovin helposti suju.

                                        Näitä jo mainittuja nopeudensäilyttäjiä on melkein joka kerta liikkeellä kun Hesassa olen käynyt. Paluumatkalla Piihovin tunnelin kohdalla harvat laskevat nopeutta ja Turkuun tullessa kun minä tiputan ensin sataan ja sitten kahdeksaankymppiin kylttien kohdalla, niin kyllä hyvissä ajoin ennen Kupittaata alkaa hetkeä aiemmin ohittamani autot olla takaluukussa kiinni tai menevät ohi.

                                        Comment


                                          Ittellä ei ole kyllä mitään ongelmia ajella tuolla satasen rajoituksilla sitä satasta muun liikenteen seassa, kunhan nyt jonon nopeus ei seilaile hirveästi sen alle. Mutta silloin kun tuolla "yksinään" on liikenteessä, ts. muita autoja ei juurikaan näe, niin kieltämättä satasen ajaminen tuolla leveäkaistaosuuksissa tuntuu matelulle. 120km/h mittarinopeus tuntuu silloin sopivalle vauhdille.

                                          Comment


                                            Alkuperäinen kirjoittaja jasso
                                            Olen tehnyt empiirisen havainnon, että 80km/h tai korkeammalla nopeusrajoitusalueella alinopeutta ajavat ajavat huomattavaa ylinopeutta taajaman alkaessa ja nopeuden pudotessa alle 60km/h. Usein nopeus pysyy siinä tismalleen samassa, vaikka rajoitus vaihtuu alaspäin. Samoin he eivät yllättäen risteysalueella näytäkään vilkkua tai pysähdy suojatien eteen päästämään jalankulkijat ylitse.
                                            Vahvistan. Pidemmän aikaa työpaikan kahvihuoneessa on mietitty erään työtoverin ajamista. Erityisesti kummastutti se, että kirottu nysvääjä ja pumppukaasu kerää säännöllisesti ylinopeussakkoja. Miten se oikein on tuolle jonojarrulle mahdollista?

                                            Olin taannoin työmatkalla sitten hänen kyydissään. Yhdeksänkymppiä on satasen alueella kesäkelillä mainio matkavauhti, sulkuviivan kohdalla vähempikin. Sitten taajamaan saapuessa rajoitus laskee kahdeksaan- ja kuuteenkymppiin, ajonopeus ei. Telkänpönttö sanoo räps, puusilmä ei huomaa sitäkään. Problem solved.

                                            Tämä maanteiden kuningas aikoo siirtää tottumuksensa jälkikasvulleen opetusluvalla. Suuri kurpitsa meitä varjelkoon siltä.

                                            Comment


                                              Perusteleeko hän alinopeutensa sillä, että hän ajaa turvallisesti? Ei ota riskejä jne..

                                              Comment


                                              • Nyt ei todellakaan ole asiat kohdallaan. Miksi poliisit laitetaan huomauttelemaan 1 km/h ylinopeuksista, kun oikeuskäytännön mukaan risteysajossakin tulee varautua toisten tienkäyttäjien jopa yli 50%:n ylinopeuksiin? Ottaisivat nyt edes vähän yhtenäisemmät linjat keskenään, kun samassa valtiossa kumminkin toimitaan.

                                                Mielestäni kovempi suhtautuminen ylinopeuksiin tulisi pikemminkin ottaa käyttöön juuri kolaritilanteissa, kun todellisia vahinkoja syntyy. Poliisi ja oikeuslaitos ovat nyt pahasti ristiriidassa keskenään, eikä se tule tuottamaan toivottua tulosta. Tsemppiä silti poliiseille, jotka kaikesta huolimatta pyrkivät liikennettä valvomaan.
                                                Viimeksi muokannut ossi86; 16.5.2008, 18:21.

                                                Comment


                                                • Eilen tuli taas kamera kaverille tutuksi.

                                                  Ollaan Hyvinkäällä studiossa ja lähdettiin 20 tuntisen päivän jälkeen ajamaan yöllä kotiin.

                                                  Itse mentiin 45:ta ja äänimies 55:ta. Oli aika pimeä yö kun oli pilvistäkin ja nopeus heittelehti "helposti". Tuli sitten kaverille yllätyksenä että olikin 60 km/h alue ja vauhtia todennäköisesti se n. 85 km/h tunnissa.

                                                  Onko tässä tapahtunut rikos?

                                                  Kyllä mahtaa ketuttaa jos päiväsakoille menee. Jos ei ole paikkakuntalainen on erittäin vaikeaa huonossa kelissä tietää onko 60km/h, 80km/h vai 100km/h alue. Itse ajan yleensä silloin n. 80km/h. Siitäkin sakot tosin tulee kuten tästä tilanteesta.

                                                  Comment


                                                  • Tuo ylinopeus alkaa lähestyä jo lehteen kirjoitettavaa "törkeän hurjastelun" rajaa. Kuinka edes uskalsit olla kyytissä noin kovassa vauhdissa? Vankilaan pitäisi passittaa tuollaiset hurjastelijat..

                                                    (jos joku ei ymmärtänyt niin sarkasmin kukkanen hieman pääsi kukkimaan)

                                                    Comment


                                                    • Moni syyllistyisi noin pitkän työpäivän jälkeen väsyneenä ajamiseen, joka on tieliikennelain perusteella rangaistava teko.
                                                      Onko tässä tapahtunut rikos?
                                                      Kuin suoraan muinaisesta supihattuisen liikennetoimittajan ohjelmasta. Sarkastisella linjalla jatkaen vastaus kysymykseen on ei: ylinopeus on liikennerikkomus.

                                                      Comment


                                                        Kyllä mahtaa ketuttaa jos päiväsakoille menee
                                                        Käsittääkseni kaikki 20+ ylitykset menee päiväsakoille. Valitan.

                                                        Comment


                                                          Poliisin haaviin yli 2000 kaaharia tehoviikolla
                                                          Tuo on Iltalehden otsikko koskien Varsinais-Suomea. Todellisuudessa 3 kpl isompia ylityksiä (40,40,70), n. 1000 rikesakkoa ja n. 900 huomautusta. Mun matikalla kaaharien määrässä on parin pilkun siirron verran virhettä.

                                                          Comment


                                                            Käsittääkseni kaikki 20+ ylitykset menee päiväsakoille. Valitan.
                                                            Hmm... Joskus vuosia sitten tyhjällä tiellä 80:n alueella kaksipyöräisellä 101 maijaa vastaan. Kirjallinen huomautus seurauksena. Eli ainakaan ennen ei välttämättä mennyt edes sakoille.

                                                            Comment


                                                            • Alkuperäinen kirjoittaja Onroud Näytä viesti
                                                              Jos ei ole paikkakuntalainen on erittäin vaikeaa huonossa kelissä tietää onko 60km/h, 80km/h vai 100km/h alue. Itse ajan yleensä silloin n. 80km/h. Siitäkin sakot tosin tulee kuten tästä tilanteesta.
                                                              Tulee mieleen, että jos ei näe lukea nopeusrajoitus kylttiä, joka on pari metriä sivuun ajoradalta, niin ei varmaan kannata siinä kelissä kovempaa ajaa kuin sitä 60km/h.

                                                              Alkuperäinen kirjoittaja Veskuh Näytä viesti
                                                              ...tyhjällä tiellä 80:n alueella kaksipyöräisellä 101 maijaa vastaan...
                                                              Tämä minua on pitkään ihmetyttänyt, että miten tyhjällä tiellä voi maija yhtäkkiä olla ja miksi ette hiljennä
                                                              siinä kohtaa nopeutta. Hölmöähän se on ylinopeutta tutkaan ajaa.
                                                              Viimeksi muokannut audiq; 20.5.2008, 12:28.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X