Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

GTI lehden S3 jättää RS4:sen helposti, lapinlisääkö?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • GTI lehden S3 jättää RS4:sen helposti, lapinlisääkö?

    Luin tuossa parturissa GTI lehteä, jossa oli vaalean sininen mk1 koppanen S3 esittelyssä. Auton ulkonäköön en puutu, makuasioita, mutta aika kovia väitteitä painavat lehteensä suorituskyvystä. Ei ole kokemuksia kyseisestä lehdestä juurikaan, yleisilmeestä päätellen paisuttelu voisi kuulua asiaan, mutta joku tolkku sentään.

    Eikös S3 paina joku 1400kg ja kun pakki on täynnä hifiä on kilot aika samassa kun RS4:ssa. 1.8 L:ta pitäs siis puristaa ~ 500 kaakkia että RS4 jää "helposti". Varmasti kaikki osat vaihtamalla ja jollain tajuttomalla turbolla ton kokosesta padasta noi tehot voi saadakkin. Jos näin on tosiaan tehty niin onhan se nyt 100 kertaa mielenkiintoisempaa, kuin VW polon sivupeilit jne mitä siihen oli liimailtu. Jutussa kun ei kerrottu tekniikasta juuri mitään, tiivistelmä boksissa oli jotain mainintaa wisecon männät jne jne.

    Katsastusmiestäkö tässä pelätään, kun vehkeitä ei dynoteta ja tekniikasta puhuta enemmän?

    mode: ja nyt loppui se erikoismerkkien pohjaan painaminen!
    Viimeksi muokannut jasso; 7.8.2007, 13:38.

  • #2
    Ottamatta kantaa juuri kyseisen lehden tasoon, on kuitenkin ymmärrettävää että kaikki lehdet kirjoittavat juttunsa hieman paisutellen ja dramatisoiden, koska jollakin ne lehdet on saatava kaupaksi. Toiset pitävät siitä tyylistä, ja toiset taas eivät.

    Se mitä tulee yleisesti harrasteautoihin ja varsinkin niiden paljon puhuttuihin tehoihin ja laillisuuteen, en usko että on montakaan todella tehokkaan auton omistajaa joka haluaa väkisin julkisesti kertoa omistavansa ei-tieliikenne kelpoisen auton (vaikka ne rekisterikilvet kulkineesta löytyvätkin).

    Toisaalta on pirun sääli että tämä Suomen lainsäädäntö rakentelun osalta on mitä on, koska se osaltaan aikaan saa sen ettei niitä parhaita ja todellisia "sikatykkejä" missään lehtien sivuilla juuri tapaa. Kyllä harrastajien keskuudessa on selkeästi olemassa niitä tyypejä jotka haluavat autonsa lehden kanteen, mutta paljon on myös niitä tyyppejä jotka vastaavat toimittajille heti kättelyssä "ei".

    Ja vehkeitähän kyllä dynotetaan (ja moneen kertaan) jos vähänkin kokoonpano muuttuu. Oikeastaan se on välttämätönä, jos meinaa että vehkeet pysyy kasassa ja parametrit on edes sinnepäin.
    Se missä niistä tuloksista ja luvuista huudellaan, onkin ihan oma lukunsa.

    Comment


    • #3
      [LEFT]Samaa ihmettelin itsekin, varsinkin kun jutussa ei ollut mitään mainintaa tehoista. Jotenkin en jaksa uskoa, että tuolla jätetään RS4:a, kai se oli vain joku heitto?
      Ainoa näkemäni S3, millä vakion RS4:n jättää "helposti" on se musta leveä takavatoiseksi muutettu 550hv 2.7Bit ja se painii ihan eri sarjassa kuin tuo.
      [/LEFT]

      Comment


        #4
        Tuossahan Jari tuota asiaa jo hyvin selvensi, turha kai sitä on enempää spekuloida. Voihan sitä kysyä itse omistajalta jos haluaa tietää tarkemmin.

        Comment


          #5
          Tehoista tai jutusta spekuloimatta vastapainoksi heitettäköön, että Type R pesee -02 M3:sen stripillä helposti pienellä viristyksellä. Honda on sentään etuveto ja 2.0 VAPARI. Epäilen että promolla vois saada S3:sestakin ihan kiukkusen vehkeen.

          Comment


          • #6
            Kyseessä on ilmeisesti tämä S3:en. Rohkeasti vaan omistajalle viestiä jos tekniikka kiinnostaa enemmänkin.

            Comment


            • #7
              Itsekin ihmettelin samaa asiaa, ei ollut edes neljännesmailiaikoja tai muuta vastaavaa. Saattaa toki olla auton omistajastakin kiinni, kun koko jutussa ei ollut edes "kuka kuskaa"-laatikkoa kertomassa edes jotain kuskista/rakentelijasta ja lehdessä mainitaan vain "Atte". Jotkut haluaa pysyä lähes anonyymeinä vaikka auto olisikin julkkis (paitsi moottori).

              Comment


                #8
                Olen istunut tuona auton kyydissä silloin kauan sitten kun moottoripuolella on ollut heikkotehoisempi setup ja silloin jo jerkkua oli sen verran, että perstuntumalta vakio rs4:lla ei sille olisi ainakaan 100km/h:n jälkeen pärjännyt. Tosin olihan painoakin silloin vähemmän kuin nykysetupissa. Kuitenkin esim. uusi RS4 käyttää 100-200km/h:n melkein 12 sekuntia, mikä on varsin paljon.

                En epäile hetkeäkään, etteikö tuo olisi suoralla RieSaa nopeampi.

                Ja muuten, taitaa suomessakin olla useampi 500 hv 1.8T

                Comment


                • #9
                  Hyvänä esimerkkinä toiselle nopealle 1.8T:lle on Juha Sonnen entinen T(n)T.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän ko. auto on dynotettu, enkä epäile etteikö suoralla jättäisi rs4:ää, en kyllä itsekkään noita teholukemia jokapuolelle kylvisi. Tietääkseni autoon on laitettu 1 vahvistin, josta ei nyt ihan sitä 300kg tule?

                    Comment

                    Working...
                    X