Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autojen ihmeelliset viat!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #61
    Tänään kuultua:

    Entinen työkaveri oli ostanut A4Q avantin (B5) konevikaisena 400 ?:lla, ihan siistikuntoinen konevikaa lukuunottamatta. Myyjällä ei ollut ilmeisesti taitoa/varaa laittaa kuntoon, vikaakaan kun ei ollut oikein löytynyt. Kone ei siis käynyt, yritti vähän, mutta ei oikein pysynyt käynnissä.

    Kaveri oli sitten pitkään tuota vikaa etsinyt, eikä mitään outoa meinaa löytyä. No viimein alkoi ottaa konetta autosta pois tarkempiin tutkimuksiin, kun huomasi pakoputkea irrottaessaan, että jossain helisee. Katalysaattorin sisukset oli irti, ja tukkineet putken totaalisesti! Huonostihan se käy jos ei pakokaasut pääse ulos :P Halpaa q-hupia, sanon ma.

    Sitten nesteen baarissa kuultua:

    Vanha Saab, olikohan ysisatanen, lähti välillä käyntiin eturengasta potkaisemalla. Asianomaisen tietäen, uskon että kyseessä voi olla ihan tositarina.
    Toisella sällillä olikin sitten Nissanin tiisselipaku, joka pärähti käymään väärään suuntaan, kun kone oli sammutettu kuumana. Alkoi käymään siis moottoriöljyllä...

    Ja vähemmän ihmeellinen vika sattui omalle kohdalle tänä aamuna, auto täristi maantieajossa niin perkeleesti, että meinas tulla torttu housuun. Tuossa työpaikan pihassa sitten katselin, että aika hyvinhän ne RS4 replicat on lunta keränneet sisäänsä ;)

    Comment


    • #62
      Tämä tarina on syy tuohon käyttäjätunnukseen. Olin juuri saanut emännän Sunnyyn viikon kestäneen hitsausremontin valmiiksi ja menin tallista hetkeksi ulos jäähdyttelemään. Ulkona satoi hiljalleen vettä. Parkissa tallin edessä oleva Scorpio juhlisti urakkani valmistumista valot päällä ja pyyhkijät iloisesti lasia pyyhkien. Ei auttanut muu kuin ottaa akunkenkä irti. Katselin hetken mokomaa laitosta ja totesin, että siinä seisoo sitten tämän talouden viimeinen fordi.

      Syynä oli tietysti tuo surullisen kuuluisa sulakerasia. Aikaisemmin oireita oli ollut satunnainen torven soiminen ja pitkien valojen jatkuvasti palaminen.

      Comment


      • #63
        No tämä on jo vanha juttu, mutta silti. Kaverini osti ford Cortinan käytettynä
        (f tarkoituksella pienellä), semmosen eka liukuperämallin, mikä lie vuosi ollut ja pienellä koeajolla auto toimi normaalisti ja oli päältäpäin ihan siisti.

        Ne ongelmat alkoivat päivän ajon jälkeen, kun mottori hiipui ja röpisi ja tuskin pysyi käynnissä.

        Ei kun korjaamolle ja vikakin löytyi, kun mootori purettiin. Yksi "mäntä" oli sorvattu koivusta ja pahoin hiiltynyt.
        Ihan totta tämä on tositarina, mutta nimiä en mainitse, kuin omani :)

        Comment


        • #64
          Vähän samanmoista tarinaa kuullut, kaverin puolikas teki samaisen tempun kevariin. Ostaja oli soittanut ~100km ajettuaan, että pyörä hyyty. Oli kaveri nauranut räkäisesti ja sanonut "ihmekös toi kun siinä on mäntä sorvattu puusta."

          Comment


          • #65
            Maalaisjärjellä ajateltuna tuo alkaa olla jo petosta, jos kerran tietoisesti tehdään tuollainen patenttiratkaisu myyntiä varten. Ostajan kun ei ole tuota oikein mahdollista tarkistaa kuin pitkällä koeajolla (jolloin puumäntä ehtii palaa) tai sitten kone purkamalla.

            Comment


            • #66
              Yleensä yksityisten välisissä moottoriajoneuvojen kaupoissa ei ole kuluttajasuojaa, koska käytettyyn ajoneuvoon voi tulla yllättäviä vikoja ja useimmat kauppaan liittyvät seikat ja yksityiskohdat on tarkistettavissa ennen kaupantekoa.
              Kyllähän tuo on hyvin lähellä petosta, kun tarkoituksellisesti (ja hyötymistarkoituksessa) on peitetty ja salattu ajoneuvossa oleva vika, jota ei mitenkään voisi normaalilla koeajolla havaita.

              Comment


              • #67
                Petostahan se on, mutta tapahtuneet ei siitä muutu...

                Comment


                • #68
                  Yksi vanha Catalina oli joskus kylänmiehellä seissyt pihassa ikuisuusprojektina vuosia ja mottia purettaessa selvisi että 7. sylinterissä ei ollut lainkaan mäntää ja veiviä. Mosa oli tästä huolimatta joskus kasattu ja nostettu keulalle. Liekö sit ollut käyntikuntoinen, ei voi tietää.

                  Comment


                  • #69
                    Kyllä kuule joskus ajettu auto perille ottamalla mäntä ja kiertokanki irti, siis jenkki v8 motista tarkoitan.

                    Comment


                    • #70
                      Eikös jenkeillä ollut näitä "puolimoottori"kokeilujakin ihan tehtaalta tullessa: kasikoneesta vain neljä mäntää pistettiin töihin, kun muut huilasi.

                      Comment


                        #71
                        Corvettessa oli ainakin. Olikohan eka ZR-1?

                        Comment


                        • #72
                          Nykyisessä Chrysler 300C:ssä on tuo lepuutustoiminto kauppanimellä Multi Displacement System.

                          Comment

                          Working...
                          X