Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Autojen ihmeelliset viat!

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    No tämä tuli mieleen itsellekin ja mietinkin, että pitäisikö ottaa yhteyttä edelliseen huoltopaikkaan jossa ne on vaihdettu. Huollosta kun on n. puoli vuotta...

    Comment


    • #32
      Joo kyllä tuo on ihan tyyppi vika tuonikäisessä autossa, varsinkin audissa. Huollossa tuumasivat että noitahan pomppii harva se päivä... No ei kai, kaverin korollassa aikoinaan oli tuota vikaa tosin siinä tais olla jo kaiken maailman ruuvipuristimetkin käytössä että tulpat pysy kannessa... Siis huollon vikahan tuo on jos ite et oo tulppia vaihellu

      Comment


      • #33
        Eikö ennen noihin kierteiden rikkoutumisiin laitettu heliborkierteet vanhojen tilalle. En tiedä onnistuuko enään nykyaikaisissa koneissa. Ei vaan tartis kantta vaihtaa...

        Comment


        • #34
          Eiköhän se ole helibor-korko ja helicoil-kierre ;)

          Comment


          • #35
            .

            Helicoilin kertoivat korjaamolla laittavan...

            Comment


            • #36
              Kasiysi 1.3 kaasarigorillassa palo mittarivalot vain kun paino jarrua. Piti pimeellä maantiellä ajaessa aina taskulampun kanssa tiirailla nopeutta.

              Samassa autossa painoi jarrua sytytysvirta pois päältä niin syttyi oikea takavilkku ja ovisummeri huusi :(

              [COLOR=Red] Edit[/COLOR]: Niin ja nykyisessä laitoin ajovalot päälle kylmäaseman mittarin vieressä. Hetken päästä sisään kivutessa pisti silmään vielä pieni valoilmiö puskurin takaa: No savuhan sieltä nousi, kun kännykkälampun kanssa tarkkaili. Seuraavaksi taisi nousta myös renkaista savut, kun huomasin öljyisen pohjasuojan perukoilla pienen iloisen liekin. Auton kun sain ammuttua kauemmas bensamittareista, niin viskoin lunta liekin päälle.
              Tilanteen rauhoituttua selvitin mikä siellä hitsasi: Ajovalolta toiselle haaroitetut piuhat oli entinen omistaja nro X suojannut huonosti eli ei ollut. Vuosien varrella puskurin taakse oli tietty kertynyt kiitettävästi lokaa ja siinähän se. Ilman valoja sivuteitä pitkin kotio, ja seuraavana päivänä uutta piuhaa. Valoteho muuten parani ja kylmäasemakin on vielä siellä missä on ;)

              Kyssärit (vaikeus?)järjestyksessä:
              1. Miksi piuhanippu roihusi sulakkeen sijasta?
              2. Miksi piuhanippu halusi syttyä just kylmäaseman pihassa? (Taisin vastata jo tähän itse?)
              Viimeksi muokannut JonasK; 21.9.2007, 01:28.

              Comment


              • #37
                Hyvällä (huonolla) tuurilla siellä on johdossa ollut juuri sen verran kontaktia, että se riittää käryttämään, mutta sulake ei pala. Varsinkin, jos molemmat valot tulevat saman sulakkeen takaa, niin siellä on sitten ainakin 15 A sulake.

                Comment


                • #38
                  Näin äsken liikenteessä W211 mersun.

                  Kun se ajoi suoraan, sillä paloi oikea sumuvalo ja kun se alkoi vilkuttaa vasemmalle (kääntyi kauppaan) niin oikea sumuvalo sammui ja vasensumuvalo meni pällee =)

                  Comment


                  • #39
                    S/V 40 volvoja näkee usein talvella ajelemassa pakkivalo päällä

                    Comment


                    • #40
                      Toinen takasivuikkuna aivan auki. Ja sitä minä ihmettelen, että mikä hitto senkin aukaisi, kun en ikkunan kytkimiin edes koskenut kun kummatkin räpylät oli ratissa. Jälkeenpäin kokeilin, että voiko niitä nappuloita esim. kädellä vahingossa painaa niin että jokin ikkuna aukeaa...ei voi. Napit on niin suojattu, ettei niitä voi vahingossa painella.
                      Ehkei ihan vika, vaan ominaisuus B7 aanelkussa.
                      Tuossa tuli heitettyä vähän pitempi keikka kolmen hengen lastilla. Ilmeni, ja saman itsekin totesin istuessani harvastaan repsikan puolella, että käsinojaus aiheuttaa todella helposti ikkunanavausnapin painalluksen, se kun ulkonee käsinojasta, eikä ole mitenkään suojattu. Pikkuisen harmitti, kun kanssamatkustajat tuon suunnitteluvirheeksi nimesivät ... vaan tottahan tuo.

                      Comment


                      • #41
                        Sama omituisuus on jo B6:ssa.

                        Comment


                        • #42
                          Veljen Audista hävisi lyhyet, vain parkit jäi palamaan. Pienen (valoviiksi+ym.) tutkailun jälkeen huomasin, että molemmat polttimot ovat palaneet.
                          Niiden on täytynyt kärähtää samalla kahdeksan kilometrin matkalla, kun lähtiessä ne ovat toimineet.

                          Yleensä suositellaan vaihtamaan molemmat polttimot kerralla (ja näin oli tehty), kun se toinenkin palaa heti kohta. Ei ole tullut mieleen, että tuossakin on omat riskinsä...

                          Comment


                          • #43
                            Kaverin meganessa ikkunat aukee jos ajaa yli 120km/h tämä siis hyvä lisävaruste ettei tule ajettua ylinopeutta.

                            Tyttöystäväni isän entisessä ladassa ei saanut talvella ikkunoita auki ollenkaan, kun taas kesällä ne eivät sitten menneet kiinni. :D

                            Comment


                            • #44
                              Pienen (valoviiksi+ym.) tutkailun jälkeen huomasin, että molemmat polttimot ovat palaneet.
                              Viime keväänä huomasin eräänä aamuna Caravellessa molempien lyhkäsien valojen hävinneen, kun vielä edellisenä iltana olivat toimineet. Olihan ihmettely, kun kaikkien releiden ja sulakkeiden jälkeen huomasin polttimoiden olevan syypää.

                              Comment


                                #45
                                Harrasteautosta katosivat toisinaan kaikki sähköt startatessa. Auto lähti kaapeleilla tai mäkistartilla kuitenkin helposti käyntiin ja toimi sitten taas normaalisti monta päivää.
                                Viaksi paljastui lopulta akun maadoituskaapeli, joka näytti ehjältä mutta oli kuitenkin poikki aivan kaapelikengän liitoksesta.

                                Comment


                                • #46
                                  Golf mk2:ssa melkein kaikki sähkölaitteet pimeni kun vaihtoi pitkiltä valoilta lyhyille. Puhallin hiljeni, pyyhkijät ei toimineet, sisävalot ei toiminut jne. Tämä tapahtui ensimmäistä kertaa tietenkin pimeällä, vesisateessa ja 100km/h.

                                  Kaikki toimi taas normaalisti kun piti pitkien valojen viistä väkisin pohjassa.
                                  Loppujen lopuksi syyksi selvisi virtalukon pohja...

                                  Comment


                                  • #47
                                    Painoin takalasinpyyhkiän viikseä että suihkutan vettä lasille. No eipä tullut vettä lasille, mutta sisävalo syttyi rauhallisesti palamaan :-)

                                    Ilmeisesti se takalasinpesuletku on poikki jostain ovikytkimen läheltä ja aiheuttaa vian molempiin vaivoihin.

                                    Comment


                                    • #48
                                      Mikäs ihmeen kellonaika se tämä on? Ailahteleva jännitetaso pisti hieman muutaman bitin 200:ssa nurinpäin :)
                                      Attached Files

                                      Comment


                                      • #49
                                        Eikös tuo ole minuutin yli kolme aamuyöllä. Mitä ihmettä sinä hommailet autossa tuohon aikaan?

                                        Comment


                                        • #50
                                          Autona oli -89 vuonna Ford Taunus 2.0 (isolohko) vm.-79 ja siihen kyllä remonttia mahtui lyhyen omistussuhteen aikana...jarru-, perä-, kansi-, alusta ja lopulta koneremppa. No mutta se ihmeellinen mutta kuitenkin helposti sulakerasian vaihdolla korjattu vika: Kuivalla kelillä kaikki toimi hienosti Fordmaiseen tapaan , mutta kun alkoi sade niin pyyhkijät lopetti toiminnan ja mukavana pikku lisä efektinä, kun avasi oven, niin lampunpesimet alkoivat toimimaan...hyvähän se tietysti on että valot pysyy puhtaina ;o)
                                          No, kuten edellä mainittu, niin ongelma oli sulakerasiassa, jossa oli oikopolku poikineen.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Äidin Audista halkesi tänään startin runko. Olis startatessa pitänyt kummallisen äänen. Kuulema ihan kuin jäätä olisi särkynyt. Sitten olikin startti jumissa. Otin startin käteen ja keräsin loput kappaleet kytkinkotelosta. Motonetin toinen startti takuuaikana. Enään en ottanut kolmatta vaan rahat takaisin ja hieman vaivanpalkkaa.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Hah, omassa autossa oli lasten lelujen seassa pieni naurupussi joka aktivoitui heilutuksesta ja tärinästä, vaimo hermostui siihen ja sanoi heittävänsä ikkunasta pihalle. Iski pikku piru, ja otin pussin mukaan työmaalle, siellä sitten laitoin sen kaverin Jeepin kuskin penkin alle.
                                              Meni viikko, mitään ei tapahtunut, seuraava viikko kun oli mennyt kysyin kaverilta että kuinkas on Jeeppi toiminut, ihan hyvin kuulemma....
                                              Kysyin sitten että onko kuulunut mitään ihmeellisiä ääniä tms.
                                              Siinä vaiheessa kaveri tajusi, totesi että voihan s-tana, oli jo luullut tulevansa hulluksi ja että eihän tätä autoa voi edes viedä huoltoon tutkittavaksi, selitä siinä sitten vikaa: Tää auto nauraa mulle....

                                              Comment


                                              • #53
                                                Meni viikko, mitään ei tapahtunut, seuraava viikko kun oli mennyt kysyin kaverilta että kuinkas on Jeeppi toiminut, ihan hyvin kuulemma....
                                                Kysyin sitten että onko kuulunut mitään ihmeellisiä ääniä tms.
                                                Siinä vaiheessa kaveri tajusi, totesi että voihan s-tana, oli jo luullut tulevansa hulluksi ja että eihän tätä autoa voi edes viedä huoltoon tutkittavaksi, selitä siinä sitten vikaa: Tää auto nauraa mulle....
                                                Hyvä käytännön pila :D

                                                Comment


                                                • #54
                                                  työ sprintteri ei lähde käyntiin jos vääntää valot päälle ennen kun käynnistää ja sammuu vasta kun lopettaa jarrupolkimen käytön.. Ennen se ei sammunu vaikka ite olit pihalla autosta avaimien kanssa, mutta nykyään tosin tuolla jaruupolkimella =)

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Tuli mieleen kaverin BMW:n pikku "vika". Kaverilla oli mennyt hermot kun orggis navi/radio kompinaatio pätkii koko ajan, joten mies otti sitten irti näytöt sun muut pois autonsa keskikonsolista. Ei siinä mitään, mutta oli paskahalvaus iskenyt siinä kohtaan kun oli autoon pistänyt virrat päälle, musiikki pauhaa täydellä volyymillä vaikka mankka on takakontissa.

                                                    No "vikahan" selvisi sitten pajalla, bmw:ssä on ainostaan ruutu ja näppäimistöt konsolissa mutta itse mankka on takakontissa ja käynistyy "normaalisti" vaikka ei olisi ruutua kiinni.

                                                    Comment


                                                    • #56
                                                      Joku vuosi sitten tuli Lada tutkittavaksi siitä syystä, että moottorista kuului joutokäynnillä semmoista erikoista rallatusta.
                                                      Pienen tutkailun jälkeen ääni paikallistettiin jakopäähän.

                                                      Kun ohjainrulla oli todettu äänettömäksi havaittiin, että jakohihnasta puuttuu suurin osa hampaista. Loputkin hampaat sai kevyesti pyyhkimällä irti.
                                                      Oli kyllä hurjimmassa kunnossa oleva jakohihna, mitä olen koskaan nähnyt. Muutamassa kohdin oli noin viisi senttiä paljasta hihnaa ilman hampaan hammasta ja Lada se vaan ruksuttaa. :)

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuohon Metsässä laittamaan viestiin liittyen, samaa kans naureskeltiin kaverin e46 penarissa kun se hytän päälaite kädessä, johot ja kaikki irti vai oliko se pelkästään kiinni, ei muista mutta kumminki, radio vaan pauhasi :D

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Oli äitee puoli taannoin ostannu ooppelin. Ja sit soitti et, onpa erikoinen ooppeli ku ei oo radiota. Olivat vanhan c-kasettisoittimen irti repineet. Ja silti musiikki huutaa täysillä. Pienen tutkailun jälkee, löytyki se oikea radio/cd soitin. Oli edellinen omistaja sen kuskin penkin alle piilottannu, ja jättäny risan paikoilleen. Kätevä piilo kuulemma varkailta. Eipä vaa ollu muistanu sitä myydessä mainita.

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Ammattikouluaikoina oli edelliseltä ryhmältä jääny joku ranskis pajalle. Opettaja tyrkkäs romun mulle ja kaverille et ihmetelkää ku ei ole sähköjä ollenkaan. Edellinen porukka oli asiokkaasti saanu kaivettu ison nipun johtoja ratin alta esille ja niitä sit tutkinut. No kaverin kans sit "viisaina" yleismittari käteen ja mittailemaan kulkeeko sähkö johdoissa minne pitääkin. Mitään vikaa ei löytynyt ja johtonippu takas ratin alta mittariston taakse ja todettiin ettei ymmärrä. Kokeilin sattumalta et toimiiko ja kas perkaletta sähköt ilmesty ja autokin lähti käyntiin eli valohoito auttoi. Hetken siin sit jo iloittiin "korjausta" ku huomasin et auton pieni digitaalikello oli menny väärin päin paikoilleen ja ajattelin ettei paha homma kääntää. Tuumasta toimeen ja konsolia avaaman ja kelloa kääntämään. Homma meni ku ammattimieheltä konsanaan eikä mitään saatu edes rikki. Sit testaaman et kait se nyt sit viel toimii. Vääntö virta-avaimest ja kaikki sähköt kadoksissa :-). Täs vaihees meni työkalut pakkiin, pakki lukkoon ja ilmotus et opettajalle et eiköhän joku muu saa seuraavaks arvailla mis vika ku kellon kääntäminen konsolissa hävitti kaikki sähköt uudestaan vaik ne toimi puol tuntia aikasemmin ennen kellon kääntöä.

                                                            Comment


                                                            • #60
                                                              Hei tuli mieleen noista ranskisten sähkövioista. Mulla oli aikoinaan 309 pökötti, vm nakki ja pannu peltoautona. Avaimii ei ollu olemassakaan. Johdoista ku ekan kerran käyntii lyötii, ei ongelmii, ja pellolle rasaa sillä. No ku lopetettii ja johdot irti toisistaa, ei pösö sammunukkaa? Noh mikäs siinä jätettii se yksin huutaa sinne. Seuraavana päivänä bensa kannun kans takas, löpöö tankkii. Nii kunnon slaakin sain ku, pökö lähtiki käyntii itestää. Se mitä mukamas olin väärin tehny, tai sitten oikein ku johdoista käynnistin. Aiheutti sen että, pösö ei sammunu. Piti aina jättää käyntii, ja seuraavan kerran käynnistys siten et löpöö tankkii. No kyseinen peli on jo "haudattu" vuosia sitten paikallisen romureiskan pihalle, muiden romujen alle.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X