Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Pelastakaa Keimolan moottorirata

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Pelastakaa Keimolan moottorirata

    Tällainen pisti silmään olen ehkä myöhässä mutta laittakaa nimi jos asia kiinnostaa.
    Google on ihan hyvä infolähde ja sitten radalle kävelemään niin tiedätte mistä on kyse.
    http://www.adressit.com/keimola

  • #2
    Taitaa olla aika pahasti jo löysät housussa Keimolan pelastamisen kanssa. Radan käyttöönotto kun tarkoittaisi käytännössä koko alueen uudelleen rakentamista ja uuden radan toteuttaminen Suomessa tänä päivänä vaatii pienen ihmeen. Hyvänä esimerkkinä tästä Gotlandring, rata jonka piti tulla alunperin Suomeen..

    Comment


    • #3
      Kyllähän tuon voisi yrittää pelastaa, mutta homma kaatuisi siihen miksi kisat alunperinkin lopetettiin. Eli kaikki idiootit, jotka valittivat "meluhaitasta" ja saivat radan suljettua, eivät ole mihinkään hävinneet.

      Comment


        #4
        Ehkei sentään kisoja, mutta jonkinlainen museointi vois olla paikallaan. Radan entisöinti ja ehkä myös fiilistelykierroksia vähemmän meluisilla katuautoilla ja jotain vanhoja kilpureita näytille varikolle.

        Comment


          #5
          Mistähän tähänkin löytyisi Suomen mittakaavassa rahoitus? Kysynpä vaan tyhmänä...

          Hieno juttuhan tuo olisi, jos vähääkään realistisia mahdollisuuksia löytyisi...

          Comment


            #6
            Sponsoreita radanvarsimainosten muodossa. Retrotyyliin tietysti. :)

            Esim. Shellin mainoksessa ois sen aikakauden simpukkalogo.

            Comment


              #7
              Juha-Matti, onhan sulla kaikki faktat radan sulkemisen syistä onhan?

              Rata-alue on hesarin, että taitaa olla suurin äänenkannatus olla lakata Erkon tuotteiden käyttö, liekö hänen pudjetissaan suuresti vaikuttavan.
              Taitaa olla monimutkainen maanvaihto kunnan/kaupingin kanssa ja kytkyssä kaavoitus vaihtarina ja pirusti taloja tulossa.

              Mitään suojeltavaa siellä ei ole kuin pirusti ryteikköä.

              Comment


              • #8
                Tuo on ainakin yksi fakta. On niitä varmaan muitakin syitä.

                Comment


                  #9
                  Suomesta ei taida sellaista firmaa löytyä kun ne maat voisi ostaa ja radan kunnostaa entiseen asuunsa. Ja jos löytyisi niin aikataulu olisi todella tiukka, maat pitäisi olla jo ostettuna ja marjaradan linjaus jossain muualla kuin radan päällä. Ja eiköhän kivistöstä löydy edelleenkin joku katkera ämmä kun tekisi asiasta miljoona valitusta, onhan siellä eräs radan vastustajista vaatinut 3tietä ja lentokenttääkin siirrettäväksi. Paras ratkaisu olis hankkia maata jostain lentomelu alueelta jonne ei taloja saa rakentaa ja rakentaa rata samanlaisena siihen, mutta tuollakaan idealla ei tule olemaan minkään näköisiä realistisiä mahdollisuuksia, kun vauhtipuistonkin melusta valitetaan vaikka on ihan kiitoradan päässä.

                  Comment


                    #10
                    Taitaa olla aika myöhäistä pelastaa rataa ja taloudellisesti katsottuna niin eihän siinä mitään järkeä olisikaan. Asuinalueeksihan tuo näyttää menevän, mutta hienoa on että ovat suunnitelleet katujen ainakin osittain muotoilevan vanhaa rataa. Lisäksi suunnitteilla on ollut tuomaritornin restaarointi esim. kahvila käyttöön.
                    Vaikka Keimola onkin jo menetetty, niin nyt voimavarat pitäisi siirtää Vantaan vauhtipuiston kehittämiseen.
                    On se sielläkin kummaa kun 105db moposta tulee enemmän valituksia, kuin vierestä nousevasta 140db:n lentokoneesta. :)

                    Comment


                      #11
                      Alkuperäinen kirjoittaja Isto
                      On se sielläkin kummaa kun 105db moposta tulee enemmän valituksia, kuin vierestä nousevasta 140db:n lentokoneesta. :)
                      Itse Malmin taistelua seuranneena ja molempiin lajeihin sekaantuneena voisi kai sanoa, että suomalaisen mielen perustaipumus VALITTAA joka helvetin asiasta on tässäkin se ratkaisevin tekijä. Eikä pienkoneilmailijat ole yhtään paremmassa asemassa. On se kumma kun pitää tupata asumaan lentokentän tai moottoriradan viereen, ja alkaa sitten jälkikäteen jeesustelemaan "voi voi, kun on kova ääni". Aiempaa kommentoijaa lainaten, turha siinä on enää tutista kun paska on jo housuissa. Moottorirata on moottorirata ja lentokenttä on lentokenttä, kyseisten konstruktioiden hyötypuolet unohtuvat suoralta kädeltä kun viherpiipertäjän korvaa vähän kutittaa. Tietenkin aivoturvotuksen ymmärtää, jos esim. mökin on kaaauan sitten rakentanut johonkin ja viereen tehdään rata-alue yks kaks yllättäen. Tuskin noita kuitenkaan tehtäisiin ilman ilmiselvää tarvetta.

                      Comment


                        #12
                        Lentokenttä on siitä eri, että se on tasaisempaa se melu ja siihen turtuu.

                        Moottoriradalta taas tulee vaihtelevaa melua, joten siihen ei niin helposti totu.
                        Samaten esim speedwaytä kun Vaasassa ajetaan hevosringillä niin sitä pakokaasunkatkua tulee ihan haitaksi asti.

                        Comment


                          #13
                          Paikallislehdessä vaativat vastikää Keravalla muuttaneet jatkuvasti "lentokoneiden reittien muuttamista", kun vauvat itkee ja grillijuhlat on pilalla.

                          Comment


                            #14
                            hienoa on että ovat suunnitelleet katujen ainakin osittain muotoilevan vanhaa rataa. Lisäksi suunnitteilla on ollut tuomaritornin restaarointi esim. kahvila käyttöön.
                            Sitten teinit voikin ajaa katukisoja "legendaarisella Keimolan moottoriradalla". ;)

                            Mutta hienoa jos sentään jotain säilytetään, kun enempään ei ole mahdollisuuksia.

                            Comment


                            • #15
                              Toi "lisääntynyt" lentokonemelu on ihan paska puhetta. Meidän yli on lentänyt koneita niin kauan kuin olen elänyt ja ei tästä ole enää kentälle, kuin 3-4km linnuntietä.

                              Ja kerava on vielä kaempana. Okei, Savion alueella voi olla välillä enemmän meteliä, mutta kuitenkin kysymys on tottumisesta.

                              Eiköhän se ole vain, kun maalta tullaan ja sitten ihmetellään.

                              Kaverin serkku kävi täällä kanssa ja valitti lentokonemelua, ihmekö tuo jos kotikunta on pohjois-karjalassa :)

                              Edit: Nyt kun on vielä se uusi kiitorata, niin koneethan pyrkii nousemaan Kehä III päin, missä ei ole kuin teollisuutta välittömällä alueella.

                              Comment


                                #16
                                On meillä maaseudullakin lentokenttiä, ja kuka käskee asumaan niin lähellä jos ei kestä melua.

                                Ennemmin minä lentokentän otan lähelle kuin sikalan (Kaupunki vs. Maaseutuhaitta)

                                Comment

                                Working...
                                X