Alkuperäinen kirjoittaja Thoubi
Näytä viesti
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
'04 A4 1.8tq alkoi eilen illalla käymään hieman pätkien ja ajattelin puolan menneen. Lueskelin täältä, että puola ei montaa kymppiä maksa ja että vaihto on helppo. Laiska kun olen niin ajattelin käydä Turun AC:n pikahuollossa, sieltä kun olen tähän asti saanut hyvää palvelua järkevällä hinnalla. Tänään aamulla sitten pikahuoltoon, auto koneeseen kiinni ja vikamuistissa 1. sylinterin misfire -> puola vaihtoon. Hommahan kesti alle 10 minuuttia. En meinannut uskoa silmiä kun sain laskun, 89,80e. Puola 42,60e, vikamuistin luku 20e (ekaa kertaa jouduin tosta maksamaan pikahuollossa) ja puolan irroitus ja kiinnitys 25,14e. Siihen sitten vielä 2,06e tarveaineita. Hinnat on näköjään kohdallaan tuolla pikahuollossakin. Ens kerralla haen osan tiskiltä ja katon tuolta jäsenpuolelta jonkun avuliaan lukemaan ja nollaamaan koodit.
Ja OT:na, vaihdoin ekan puolan tohon autoon, sehän on mulla ollut jo melkein 1,5v/ ~25tkm, hyvin on kestäny:D
Comment
-
Puolat saanee vaihdettua kätevästi ilmaiseksikin, kunhan vain tietää missä vika on. Kun alkaa käymään vajaalla, niin soitto vain Audi liikkumisturvaan ja ilmoitus viasta. Kertoo että kyseessä on Quattro ja epäilee että puolavika. Tulee halvemmaksi tilata paikalle kaveri vaihtamaan puola, kuin lavettiauto hinaamaan auto pois pahasta paikasta. Itse vaihdattanut kaksi puolaa tuolla tavalla, tämän jälkeen vaihdettiin huollossa loputkin uusiin - ilmaiseksi. Ja auto oli tuossa vaiheessa neljä vuotta vanha.
Comment
-
Pääsääntöisesti ei ole ollut paljoa positiivista sanottavaa paikallisesta Käyttöautosta, kunnes tuli tämä päivä. Tosin itse en ollut autoa siellä näyttämässä kiireisiin vedoten vaan pistin vaimon asialle.
Vilkkurele otti ja lopetti YYA-sopimuksen. Meinasin sen vaihtaa sitten kun ehdin, mutta vaimo ei malttanut odottaa hamaan tulevaisuuteen. Soitin Käyttöauton pikahuoltoon, joka olikin muuttunut. Numerosta ei vastannut pikahuolto vaan rengaspuolen kaveri. Sen sijaan, että olisi ilmoittanut enemmän tai vähemän asiallisesti että soita toiseen numeroon, kaveri kipaisi 70m matkan pikahuoltoon kysymään vilkkurelettä ja vaihtoa. Pikahuolto oli liian kiireinen niin kaveri katsoi itse koneelta relettä; löytyi 1 varastosta ja hintakin oli odotetun mukainen (hieman yli 40€). Ja koska kyseessä oli pieni homma niin kaveri sanoi hoitavansa sen itse - vaikka siellä rengaspuolella. Vaihtotöineen summa tulisi olemaan hieman yli 50€.
Aika sovittiin samalle päivälle 14:00. Vaimo vei auton, kävi kaffilla, maksoi 55€ ja lähti pois.
Tuota voi sanoa jo melkein 7. ihmeeksi. Loistopalvelua kyseiseltä kaverilta (Lömark taisi olla nimi)! Toivottavasti tämä ei ole ainutkertainen tapahtuna vaan merkki paremmasta.
Comment
-
Joo kans ihan omakohtasia kokemuksia noista merkkihuolloista niin päätetäänpä nyt vähän avautua kun kerrankin siihen on tilaisuus.. :) Tässä vähän aikaa sitten piti teettää omaan audiin 120 000km huolto ja kyselin sit Tamperen Laakkoselta hiukan hintoja niin sanovat että huolto maksaa sellasen 1200-1300e! Aika maukas hinta mielestäni vaikkakin autoon piti vaihtaa jakopäänhihna huollon yhteydessä. Kyselin sitten muistakin paikoista tampereelta niin löyty jankasta sellanen paikka kun HLS Auto ja remontti makso siellä noin 950e ja yhtäläisen merkkihuollon leiman sai sieltäkin huoltokirjaan..
Samainen firma haki autostani viime talvena vikaa kun pakokaasujärjestelmän merkkivalo syttyi mittaristoon. Vikaa haettiin 3 päivää ennen kuin se löytyi. Sanottiin että nokka-akselin ajotuksessa on pieni heitto että kannattaa korjauttaa mutta heillä on yli 2 viikon jono ja suositteli soittoo laakkoselle. Hain autoni pois ja ajattelin että taas on miljoonalasku odottelemassa penkillä niin siellä olikin mukava yllätys kun penkillä oli lasku suuruudeltaan 40e! Ei hirveen paha hinta siittä että vikaa sentään oli haettu 3 päivää..
Sitten vaan laakkoselle soittelemaan ja aikaa varaileen että nokka-akselin ajotus saataisiin kohdalleen. Sieltä aika sitten onnistuikin seuraavalle viikolle ja kun huoltomies sit soitteli päivällä ilmotti se ettei siinä mitään vikaa ole mutta hän voi vielä tarkistaa öljypohjan sihdin jos se olisi tukossa ja olisi aiheuttanut merkkivalon syttymisen. Hintaa tälle sihdin tarkistukselle olisi tullut 450 + uudet öljyt!! Tokaisin vaan huolomiehelle että näpit irti autosta että ajakaa pihalle niin tuun hakeen sen pois ja palaan sit asiaan jos vika joskus uudelleen ilmenee.. Autoa hakiessa oli penkillä sitten taas mukava yllätys kun oli lasku 230e eikä autolle oltu ees tehty mitään!!
Ei voi muuta sanoo kun että noi merkkihuollot on aivan helvetin perseestä ja voin ainakin täällä tampereen sudulla suositella Jankan HLS Autoa audin huoltotöissä ja se on ihan yhtä valtuutettu audi huolto kun laakkosen ammattikoulu pojatkin..
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Gousti Näytä viesti
Ei voi muuta sanoo kun että noi merkkihuollot on aivan helvetin perseestä ja voin ainakin täällä tampereen sudulla suositella Jankan HLS Autoa audin huoltotöissä ja se on ihan yhtä valtuutettu audi huolto kun laakkosen ammattikoulu pojatkin..
Tietääkseni Tampereella on kaksi maahantuojan eli tehtaan hyväksymää korjaamoa, Audi Center Tampere ja LMS Tampere.
Comment
-
Audin huoltoverkostossa on ilmeisesti tapahtumassa jonkin sortin karsintaa. Esim. Lehtoautolla Kotkassa ei enää ole Audin merkkikorjaamostatusta, VW:n ja Seatin sen sijaan löytyy, eikä paikka ole kuulemma ainoa, joka on verkostosta tipahtanut/tiputtautunut.
Comment
-
Ainakin joskus "ennen vanhaan", kun LMS oli tunnettu erikoisaudiverstas Mietoisissa, ja lähti toimintaa laajentamaan merkkihuoltostatuksella normiautojen suuntaan, niin VW:n virallinen merkkiliike -status irtosi huomattavasti kevyemmillä vaatimuksilla kuin Audin vastaava. Jälkimmäinen olisi kuulemma vaatinut niin poskettomat investoinnit kaiken maailman erikoistyökaluihin joita olisi tarvittu ehkä kahta autoa kohti vuodessa, ettei kuulemma ollut järkeä. En tiedä onko vaatimuksia kohtuullistettu (epäilen), vai onko Audien huolto niin paljon parempaa bisnestä kuin perusgolffien, että investoinneille saa riittävästi katetta.
Pikavilkaisu LMS Servicen nettisivuille vihjaa siihen suuntaan, että vain VW- ja Skoda-edustukset löytyy, eikä niitäkään kaikista toimipaikoista.
Comment
-
Tuossahan nuo kaikki viralliset ovat lueteltuna:http://www.audi.fi/VV-Auto/Audi3.nsf...2?OpenDocument
Comment
-
ja puolan irroitus ja kiinnitys 25,14e.
Aikaisemmin tässä aiheessa taisi olla pyörän irrotukselle myös oma määritelty hintansa, joka oli vastaavaa luokkaa.
Comment
-
Aikaisemmin tässä aiheessa taisi olla pyörän irrotukselle myös oma määritelty hintansa, joka oli vastaavaa luokkaa.
Comment
-
Alkaa nyppiä jo ennen kun saa autoa pajalle. A2 kaipaa huoltoa ja laitoin eilen ajanvarauslomakkeen kautta kyselyn Espoon AC:lle. Tänään soittivat ja ehdottivat huoltoajaksi ensimmäistä vapaata aikaa eli 26.8. Siis kuukauden päästä saa auton pajalle! Ihan älyvapaata näin asiakkaan näkökulmasta. Onneksi autossa ei ole mitään rikki (tietääkseni) joten sillä voikin ajaa vielä kuukauden verran ennen huoltoa. En yhtään ihmettele jos asiakkaat vaihtaa merkkiä kun vanhoista ei hyvitetä kunnolla, huolto on kallista ja sinne pääsyä saa odottaa kuukauden. Tuote itsessään kyllä hyvä ja mieleinen, ainakin mulle.
Comment
-
Viime viikolla oltiin neljän perheen voimin Virossa Pärnussa lomailemassa, ja kaverin 2003 mallisesta A6:seen iski pyyhkijän vivuston tyyppivika eli rupesi jumittamaan.
Paikallinen Reval Auto eli virallinen Audi liikeelle mentiin kysymään uutta vivustoa, että olisi iltasella vaihdettu itse, vivustoa ei ollut kuin Tallinnassa ja olisi saanut seuraavaksi päiväksi, mutta heiltä löytyi korjaus sarja missä oli uudet holkit ja jotain mitä ei ymmärretty...
Pikahuoltoon auto ja parin tunnin päästä valmis, laskua huimat 65€
Huoltoveloitus on heillä 34,19€/h verrattuna pääkaupunkiseudun hintoihin tekee noin 50,-/edullisemmaksi.
Taitaa itsellä osua seuraava isompi huoltoni seuraavaan Eestin matkaan...
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja jaarli81 Näytä viestiPistipä silmään tuo...on siinä hinta keksitty puolan irroitukselle ja kiinnitykselle joka parin minuutin homma. Tuossa on varmaan laskettu takaisinmaksu erikoistyökalulle jolla puola vedetään irti...huhhuh. Voisi alkaa työkseen tekemään puolan irrotuksia kappalehinnalla...100€ 4-sylinterisille!:)
Aikaisemmin tässä aiheessa taisi olla pyörän irrotukselle myös oma määritelty hintansa, joka oli vastaavaa luokkaa.
Comment
-
-
Lainaa:"Ei huolto-, mutta varaosahinnoittelu... Onnistuin rikkomaan etuoven kaiuttimen suojaritilän. Tai no, muutaman millin reikä siihen tuli. Marmorilta tarjottiin tuota 20x20 cm muoviritilää kokonaisedulliseen 167 euron hintaan. Onneksi ei hajonnut mitään arvokasta... "
Sama juttu, onnistuin sulkemaan repsikanpuoleisen etuoven kun hanskalokero oli lattialla asennusten aikana, kaiuttimen ritilä rikkoutui samalla. Leuka loksahti auki niin minulla kuin varaosamyyjällä, uusi ritilä 11? !
Comment
-
Kirjotan tän nyt tänne jos joskus tulevaisuudessa joku etsii tietoa. Auto siis a6 1.8tq ja koneena AWT. Soitin kolmeen eri paikkaan ja kysyin hinta-arviota huollolle, tarkoitus olisi tehdä 180tkm LL-huolto ilman hihnaremppaa (öljyt, suodatin, tulpat, jarrunesteet, ilmastointihuolto yms.)
VW-Center: 750e
Alppilan autohuolto: 530e
Leppäsuon huoltokorjaamo: 500e
Aikamoiset erot hinnoissa..
Comment
-
Kerrankin oli TT:n huolto ''halpaa'' eli 120tkm huolto 345? sisältäen tulpat,polttoainesuodattimen,moottoriöljyt yms.
Edellinen huolto oli vastaavasti kallis (vajaa 700?) jossa vaihdettiin kaikki nesteet ja suodattimet.
Seuraava huolto on taas todennäköisesti kallis kun vaihdellaan öljyjä joka koloon. Huollot on suorittanut paikallinen marmori.
Muita paikkoja mikkelin seudulla ei taida olla jotka TT:seen puuttuu mielellään?
Comment
-
A3sen 120tkm huolto (jakohihna kaikkine osineen, tulpat, jarrunesteet, iso longlife-huolto) Stadin AC:ssä n. 1250e, sama hoito Tallinnan Audilla 740e. Aika suuri ero, mielestäni Tallinnan Audin 6+ huolto on aika kilpailukykyinen hinnoittelultaan, jos autosi on vuosimallia 2004 tai vanhempi...
http://www.audi.ee/est/tallinn
Comment
-
Sama juttu, onnistuin sulkemaan repsikanpuoleisen etuoven kun hanskalokero oli lattialla asennusten aikana, kaiuttimen ritilä rikkoutui samalla. Leuka loksahti auki niin minulla kuin varaosamyyjällä, uusi ritilä 11? !
Comment
Comment