Nelipyöräsuuntaus, jarrupalat (pelkkä vaihtotyö), öljyt (Mobilia) sekä öljynsuodatin. Muistaakseni saman 220e (70e pelkästään oli nelipyöräsuuntaus). Öljyt suodattimen kanssa on jo lähemmäs 100e, joten loppuhinta on mielestäni kohtuullinen. Kyseessä ei ollut merkkiliike, jossa nelipyöräsuuntaus olisi maksanut 115e.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
Parempi kokemus!
No niin, tänään pikkukakkonen kävi Keravan Laakkosella. Ohjelmassa oli jakohihnan + vesipumpun vaihtotyö sekä ilmastoinnin huolto. Kustannusarvio oli 600 + 120 euroa eli 720 euroa. Jos webasto olisi aiheuttanut ylimääräistä työtä, olisi siitä saatu laskuttaa. Lasku oli yhteensä 736,85 euroa. Kulupuoli pysyi siis hyvin hanskassa. Työ oli tehty (tai ainakin uskoisin niin, en jaksanut ruveta ottamaan konepeittoa pois paikoiltaan..) ja sisätiloissa leijui melkoisen voimakas tuoksu. Kylmäkoneeseen oli laitettu Forten aineita 19,40 euron arvosta. Kylmäainetta oli mennyt 4,30 eurolla joten kovin suurta vajausta ei ilmeisesti ole ollut. :) Palvelu oli mukavaa ja mutkatonta, tilat siistit ja autoille oli pihalla riittävästi tilaa. Myös sijainti on melko lähellä Keravan asemaa eli jos matka jatkuu radan varren suuntaan niin ei välttämättä tarvitse edes vuokrata sijaisautoa.
Jos jotain pientä miinusta haluaa oikein etsimällä etsiä, niin autoa ei oltu pesty huollon yhteydessä. Onkohan se poistettu tämän vuoden palvelusta?
Suosittelen siis Keravan Laakkosta pääkaupunkiseudulla asuville Audi Centerin sijaan, ainakin hinnoittelun ja palvelun puolesta. Tarkalleen ottaen en keksi muuta syytä mennä Audi Centerille kuin sen, että samalla voi vilkaista Audin uusien autojen malliston. Keravan Laakkosella ei ollut kuin Volkkareita. :)
Comment
-
Jos jotain pientä miinusta haluaa oikein etsimällä etsiä, niin autoa ei oltu pesty huollon yhteydessä. Onkohan se poistettu tämän vuoden palvelusta?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -V- Näytä viestiMaaliskuussa palvelu ainakin sisältyi Audin muita konsernimerkkejä kalliimpaan huollon tuntiveloitukseen. Itse säästin noin 150? edellisessä huollossa ajamalla Espoosta Keravalle, myönteinen kokemus.
Comment
-
Tuon olisi varmaan halvemmalla saanut jostain muualta?
Kuten koko projektin muutenkin, AFN:ään elementti on tosi kallis ja AD tekis johonkin reilu 400? koko hässäkän+tietenkin sisäpuhallin
Comment
-
No jos tuossa hinnassa (630e) on jo LL-huolto mukana, niin sitten halpa.
Kohta meen hakemaan autoa pois ilmastointihuollosta, venttiilin vaihto ja mömmöjen täyttö 115€ Tampereen Autokylmä.Ihan ok mielestäni.
edit_ oli se venttiili/suodatin aika tukossa minkä takia kylmää tuli vajavaisesti.Itse ainetta oli ihan hyvin vielä.kuulemma Laakkosella maksaa ko palikka 47€...Viimeksi muokannut kontio; 1.7.2008, 20:07.
Comment
-
No jos tuossa hinnassa (630e) on jo LL-huolto mukana, niin sitten halpa.
Comment
-
Autohuolto T.Holmberg
Pitääpä minunkin laittaa huoltokokemukseni jakoon. Keskustelussa aiemminkin mainittu Autohuolto T.Holmbergilla Vantaalla teki omaan kulkineeseeni kaikkien liikkuvien jarruosien ja muutamien jarruletkujen vaihdon ja LL-huollon.
Kustannusarvio piti paikkansa, tarvittavista lisätöistä (totaalisen jumissa ollut takajarrusatula) ilmoitettiin ja sovittiin ennen töiden tekoa, ko. hommaan hinta kerrottiin, ja tämäkin piti paikkansa. Lisäksi vielä autoa noudettaessa ko. totaalisen rikki ollut osa näytettiin minulle.
Näiden huoltojen lisäksi piti tutkia tietyllä kierrosaluseella tapahtuvaa nykimistä, lähinnä tarkistaa, onko mikään siihen mahdollisesti vaikuttava osa viallinen. Ko. vika todenettiiin, mutta testeri ei ilmaissut mitään vaillista komponenttia. Totesi erittäin tod. näk. jonkin sytytyspuolan olevan viallinen, tarjoutui uutta puolaa vaihtamaan sylinteristä toiseen ja testaamaan, jos niin haluaisin, mutta totesi sen olevan helppoa hommaa minullekin, jos sen haluan itse tehdä. Sovittiin sitten jälkimmäisestä. Ostin uuden puolan ja vaihdoin sen ensimäiseen sylinteriin, ja vika poistui. Hyvä ja halpa neuvo.
Summa summarum. ko. huoltoliike sai minusta uuden asiakkaan, ja voin suositella sitä lämpimästi kaikille muillekin.
Comment
-
Toissapäivänä kävin paikallisessa merkkihuollossa hakemassa muutaman pikkuhilun uuteen tulokkaaseen. Mielessä oli pyörinyt ajatus, että teetättäisi varmuuden vuoksi pienen "extra-maahantuontihuollon", eli öljyt, suodattimet, laatikon öljyjä, ilmastointi ym. Noh, vilkaisin sitten tuntiveloitusta 72e/h (430mk?!/h) niin se ajatus jäi suunnitteluasteelle. Osat hankintaan ja tekee itse..
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KristianM Näytä viestiMeilkeinpä mikä tahansa nyrkkipajakin veloittaa jo sen 40-50€/h
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja KristianM Näytä viestiMeilkeinpä mikä tahansa nyrkkipajakin veloittaa jo sen 40-50€/h
Oli paikallisessa merkkiliikkeessä (joka muuten ei enää nykyisin Audeja virallisesti huolla vaan pelkkää VW:tä) lappu seinällä nousseesta tuntiveloituksesta. Taisi siinä seisoa 73€/h. Eli se sama "kymmenesosa" (7,5-10€) lienee sen asentajan palkka nykyäänkin.Viimeksi muokannut Ishtor; 11.7.2008, 13:57.
Comment
-
Mutta yksi asia jota täälläkään ei ole verrattu yhtään, on pajan nopeus ja ammattitaito.
Esim jos pajalla X tuntiveloitus on 60e/h ja pajalla Y 30e/h. Jonkun nivelen vaihto saattaa viedä pajalla Y se 2h kun taas paja X tekee sen alle tunnissa. Tietysti kun on pienempiä remontteja (perushuoltoja) joissa ei yleensä kauaa nokka tuhise niin se on aina sen tuntitaksan mukaan se "tunti", mutta jos se on vähänkin suurempi operaatio niin toisella pajalla saattaa mennä tosiaan 2x se aika mitä toisella, vaikka olisikin halvempi tuntitaksa.
Tätä asiaa ihmiset harvemmin ajattelee, kauhistelee vain kalleita tuntitaksoja, mutta ei mieti ollenkaan sitä että toisella pajalla saattaa tosiaan mennä niin paljon kauemmin että se summa on kuitenkin ihan sama ja voivat tehdä vielä huonommin...
Turhaa spekulointia tämäkin kyllä..
Comment
-
Totta. Itse olen spekuloinut sillä ajatuksella, että sitten kun turbo sanoo poks, niin mihin vien korjaukseen? (sitäpaitsi kauas ei välttämättä edes kannata viedä jos kuljetusvälileenä on pahimmassa tapauksessa hinausauto!) Jos tuossa pitää kone repiä pois ja muuta mukavaa, niin voi tosiaan olla että asiansa tunteva korjaamo (merkkiliike?) sen osaa korjata nopeammin ja varmemmin kuin joku yleismies Jantunen nyrkkipajasta. Tiedä sitten kannattaako tuollaisessa tapauksessa järjestää jo jonkinlaista tarjouskilpailua aiheesta? Mahdollisesti vaikka lähialueen merkkiliikkeiden kesken? Se voi tietysti tarkoittaa sitä että työ tehdään hutiloiden mikä taas ei ole hyvä juttu.
Mutta toivotaan ettei ko. remontti ole edessä vielä 5 vuoteen ainakaan. ;) Tuo on vaan hyvä esimerkki siitä että isommissa hommissa eroja työn kestossa voi tulla paljonkin. Tosimieshän ei koneremonttiakaan tee kuin puoli päivää, mutta en tiedä onko sellaisia tosimiehiä alalla töissä, vai pelkästään baaressa itseään kehumassa. ;) Itse tein joskus kouluaikana yhteen Bemariin konerempan hoonauksineen (ainoa koneistus jonka tein itse, muut teetettiin koneistamossa) nokalta osiksi ja uudelleen nokalle 2 päivässä. Tosin kyseinen auto paloi muutaman kuukauden päästä. Toivottavasti remontilla ei ollut tekemistä asian kanssa. :D
Comment
-
Niin, kyllä kannattaa kysyä, mitä ko. työn teettäminen maksaa eikä tuntipalkkaa. Isoimmissa firmoissa tuohon tuntipalkkaan sisältyy useita ihmisiä. Pienissä firmoissa öljyn vaihdot yms. voidaan tehdä halvalla, mutta isoihin korjausremontteihin ei ole valmiuksia.
Yrityskuluista palkkakulut ovat vain pieni osa kuluista.
Audi-Centeristä oman kokemuksen mukaan löytyy kuitenkin kolme plussaa:
-eivät veloita, jos työtä ei saada tehtyä( Laakkosella toisin)
-omat osat nykyään useimmiten käyvät( vaatii kuitenkin keskustelua etukäteen)
- saa aina kuitenkin hyvin Plussa-pisteitä
Comment
-
Mitäs outoa tuo on? Itse kun olin 90-luvun alussa Toyotan merkkiliikkeessä työharjoittelussa niin siellä veloitus oli 200mk/h. Sen kun suhteuttaa sen aikaisiin asentajan palkkoihin (25mk/h) niin suhde on suurin piirtein sama kuin nykyäänkin. Asentajalle kymmenesosa ja firmalle loput.
Oli paikallisessa merkkiliikkeessä (joka muuten ei enää nykyisin Audeja virallisesti huolla vaan pelkkää VW:tä) lappu seinällä nousseesta tuntiveloituksesta. Taisi siinä seisoa 73?/h. Eli se sama "kymmenesosa" (7,5-10?) lienee sen asentajan palkka nykyäänkin.
Nykyään merkkikorjaamot ovat aika siistejä ja joskus näyttäviäkin paikkoja, joten kustannuksia näistä faciliteettien ylläpidoistakin tulee; kiinteät kustannukset ovat ihan eri luokkaa kuin vähemmän "prameissa" autohuolloissa, jossa omistajan lisäksi työskentelee 1...2 henkilöä. En toki vähättele noita ns. autotallipajoja, päin vastoin minulla on niistä todella hyviäkin kokemuksia.
Comment
-
Noniin nyt on jakopäähihna vaihdettu ja samalla koneseen pantiin castrolin longlifen
liukasteet ja selvitettiin mistä kone sumutti hieman öljyä pihalle. Onneksi onni oli matkassa
siten että vein ajallani auton tonne hihnan vaihtoon, kun oli yksi rulla vääntynyt ja
jumittanu niin että oli reippaasti alle puolet hihnaa jäljellä. Olis ollut vähä hinnakkaampi
huolto sen jälkeen.
Edellisen kerran auton käytetty ei merkkiliikkeessä edellisen omistajan toimesta ja sitäkös
asentajat kirosi. Oli jätetty kyl huomioimatta noi rullien kunto. Toisekseen rullien yms.
kilkkeiden kiinnitys pultit oli vedetty kiinni liimalla, joten töitä sai tehdä että saikki auki.
Oli tuttu asentaja tos, niin sain kyllä kuulla välitöntä palautetta. :) Samalla oli jätetty
vaihtamatta hihnan suojakotelo, joka oli halki ja olisi voinut hyvin todennäköisesti tippua
ihan minä hetkenä tahansa hihnojen väliin ja no lopputuloksen osaa arvata. Koska toi
kotelon rikkinäisyys selvisi vasta kun kone oli purettu täysin. Itse näin kyllä siinä lohkeaman
päältä, mutta ajattelin et se on ok kun jätetty vaihtamatta. Onneksi oli taas
pieni onnenkantamoinen tuonkin kanssa matkassa. Hrr! Tuosta kotelosta johtuen joutui
auto tosin seisomaan yhden ylimääräisen päivän korjaamolla, kun ei kutoskoneen osia
tietenkään ole varastossa varmaan missään.
Just tollaisia _tärkeitä_ huoltoja en viitsisi teettää missään muualla kun merkkiliikkeessä.
Mielummin maksaa sen muutaman satkun sit enempi, kuin korjaa sit usealla tonnilla konetta
sen jälkeen.
Toki se et kone oli 2½ päivää korjaamolla antoi odottaa isoa Laskua, mutta toisin kävi.
Olin positiivisesti kyllä yllättynyt kun koko helahoito tapahtui alle 1100e hintaan. Alun
perin oli hinta-arvio se 900e pelkälle hihnanvaihdolle. Lisäosineen ja öljyvaihtoineen yms;
niin mielestäni ei voi valittaa. Palvelu pelasi taas kerran hyvin.
Comment
-
Mä en tajua miksi kukaan laskuttaisi alle 40e tunnissa eihän siitä jää muuten mitään käteen. Yli 70e asennustyöstä taas alkaa alemaan kohtuuton tuntilaskutus yksityiselle maksettavaksi. Ottaen huomioon että asiakas tuo auton paikan päälle ja vielä noutaa sen.
Yrityskuluista palkkakulut ovat vain pieni osa kuluista.
Tuo yhden suhde kymmeneen on aivan hatusta heitetty eikä pidä paikkansa kuin esim. paperialalla Suomessa.
Comment
Comment