Sen takia en täydellisesti kumonnut vertailua :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Avautumista Audin huoltohinnoittelusta
Collapse
X
-
Laitetaan nyt tämän otsakkeen alle, varaosahinnoistahan tässä on kysymys, mutta lähinnä kassajärjestelmän "hauskasta" sekoilusta.
Elikkä tuossa viime perjantaina ostin Audicenter Airportista uuden antenin tuohon RS6:een, koska anteni oli rispaantunut alaosastaan totaalisesti ja vesi oli tehnyt tehtävänsä hapettamalla koko p**kan. Itse anteni on samalla GSM anteni ja maksaa jotain noin 60e. Siihen päälle vielä sitten ostain pojille pienet audit kun oli varaosatiskillä esillä. Hintaa tuli reilu 80 euroa, olisko ollu 84e tms. Palveluhan tiskillä oli erinomaista ja etkan mysteereistä huolimatta oikea anteni löytyi monien joukosta ensi yrittämällä. Tyytyväisenä kiersin uuden antenin paikoilleen ja totesin radion kuuluvuuden korjaantuneen.
Eilen sitten varaosamyynnistä soitettiin ja kerrottiin, että nyt on kyllä heidän järjestelmässään sattunut jotain kummallista. Myyntihän toimii suoraan viivakoodien perusteella, eikä mitään summia näpytetä käsin. Huolimatta siitä, että mulla kuitissa luki ihan oikeat summat, oli kuulemma järjestelmän mukaan minulta laskutettu huomattavasti enemmän. Pahoitellen pyysivät tarkistamaan, että onko todella tuollainen iso veloitus tullut tilille ja ilmoittamaan heille, mikäli näin oli käynyt.
Tänään sitten vilkaisin tiliotetta ja totesin, että antenissa on ollut todellinen RS6 hinta, 994 euroa :D
Soitto audicentteriin ja he lupasivat tänään tai huomenna maksaa rahat takaisin, kaikki siis hyvin ja varaosamyynnin puoleltakin minusta toimivat niin hyvin kuin tällaisessa virhetilanteessa vain voivat. Huvitti vain tosiaan tuo antenille tullut hinta.
Comment
-
Soitin tampereen audi centeriin kysellen ensimmäisen huollon hintaa. Ja sieltä sanottiin että reilut 300e tulee maksamaan 30tkm huolto. Auto on A3 2010 2.0 TDI.
Onko hinta jengin mielestä "sopiva"? Itse ajattelen että aika paljon ilmaa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Metsässä Näytä viestiEn ole ihan varma kumpi on hauskempi asia, se että tulee tuollainen laskutus kämmi vai se ettet ole huomannut tuollaisen summan puuttumista tililtä :D
Comment
-
Profiilin kulkineeseen anttiroisto Ylivieskasta tahtoi isommalle longlifille eli öljyt +suodattimet 467€. Sama homma Raahen pörhöllä 426€
Comment
-
A4 Avant 1.8T 120kw 2003 kulkineeseen 167000 kohdalla huolto:
- Öljyt (omat)
- Suodattimet (öljy,raitis,ilman)
- Jarruneste
- Jarruhuolto
- Forte tankkiin
- OBD+pakokaasutestit
YHT 285€ Autoliike Miettinen Kuopio (Skoda)
Suosittelen k.o. paikkaa monen vuoden kokemuksella.Viimeksi muokannut 8866; 4.11.2010, 22:53. Perustelu: Mikä profiilinkulkine, muuttuu kuitenkin jossain vaiheessa?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viestiProfiilin kulkineeseen 167000 kohdalla huolto:
- Öljyt (omat)
- Suodattimet (öljy,raitis,ilman)
- Jarruneste
- Jarruhuolto
- Forte tankkiin
- OBD+pakokaasutestit
YHT 285? Autoliike Miettinen Kuopio (Skoda)
Suosittelen k.o. paikkaa monen vuoden kokemuksella.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja sv Näytä viestiMiksi ihmeessä kun samoissa hinnoissa ihan laakkosella tuo ja saa liikkumisturvaakin taas vuoden?
Comment
-
Onko jengillä kokemusta huoltoreissaamisesta Tallinnaan? Sieltä löytyy kyllä merkin edustus ja virallinen huolto, josta saa ihan sen "jatkuvuusturva" leiman huoltokirjaan. Käsittääkseni huoltotyön hintataso on hieman erilainen kuin meillä kotomaassa.
Mulla on tulossa tässä parin kk:n päästä 120tkm huolto ja puolivakavissaan mietin Audin keulan suuntaamista Etelään...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Juhi Näytä viestiEi ainakaan Tampereella...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja AAQS Näytä viestiAleksi: Parempi palvelu ratkaisee. Lisäksi tuo huolto Laakkosella oli 350? ilman jarrunesteenvaihto/jarruhuoltoa/päästömittausta/OBD:ta.
Ite vien niin maksanut pelkkä pienempi longlife 280e ja jos otan forten pois niin tippuu vielä 80e :D Tuosta vielä hinnasta jotain 100e pelkät longlife öljyt. Eli sinun 350e on mulle maksanut aina 80e.
Comment
-
Sain suuntaa antavan tarjouksen seuraavasta:
-Longlife huolto
-Öljyt
-öljynsuod
-polttoaineensuod
-jarrunesteiden vaihto
-automaattilaatikon öljynvaihto (6l litkua veloitetaan, menee vain 5.5l)
- raitisilmasuod
- ilmansuodatin
ns normi isompi huolto ilman jakopäätä
hintahaarukka 850-900 ekua. Suolaistako?
Comment
-
Bensakoneisiin isompi huolto on ollut siinä 600,- nurkilla, joten riippuu siitä mitä tuo tomaatin öljynvaihto töineen maksaa?
Tomaattimiehet muuten sitten tulevat varmaan seuraavaksi sanomaan että tuossa ei vaihdeta öljyjä oikeaoppisesti huuhtelemalla, siinä kait öljyä menisi 2-3 krt laatikon öljytilavuus.
Comment
-
Golfiin itse tehtynä moottori- ja laatikkoöljyn vaihtoa lukuun ottamatta n. 220EUR. Tuohon täytyy vielä Haldexin öljyt ja suodatin laskea päälle, n. 80EUR.
Hihnanvaihto 2.0tdi koneeseen merkkiliikkeessä n. 600eur, itse tehtynä alkuperäisosilla Saksasta tilattuna n. 300EUR.
Comment
-
A3 SB 2.0 Tq kulkineeseen jakopäänvaihto kaikkine hiluineen vesipumpulla+öljynvaihto suodattimella merkkiliikkeessä(Audicenter Hertsikka) 1100 €.Tuli huvikseen kysyttyä vaikka en ole sitä siellä teettämässä,mutta kohta alkas oleen ajankohtainen.Ei oo ihan ilmasta!
Comment
-
On vain yksinkertainen tosiasia, että merkkiliikkeillä on tuntihinnoittelu karannut katteiden toivossa. Jos nykyisellään konepajateollisuudessa 400 000EUR maksavan CNC-koneen konetuntihinta on luokkaa 70-100EUR ja autokorjaamo vetää samaa hintaa niin jossain on mätää!
Äänestän jaloillani ja teen huollot itse. Tietää mitä saa ja ketä syyttää jos jotain käy, mutta säästö vuositasolla on monta sataa euroa minun ajomäärilläni.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja JiiÄm Näytä viestiSain suuntaa antavan tarjouksen seuraavasta:
-Longlife huolto
-Öljyt
-öljynsuod
-polttoaineensuod
-jarrunesteiden vaihto
-automaattilaatikon öljynvaihto (6l litkua veloitetaan, menee vain 5.5l)
- raitisilmasuod
- ilmansuodatin
ns normi isompi huolto ilman jakopäätä
hintahaarukka 850-900 ekua. Suolaistako?
Comment
-
Kävin juuri kysymässä paikalliselta marmorilta jakopään, vesipumpun ja termarin vaihtoa...
Hitusen alkoi kyllä sylettämään hinta-arvio: 900- 1000 euroa, mutta pakkohan se oli aika varata kun itse vääntää pitkää päivää töissä.
Nyt tässä vähän aikaa mietittyäni, alan kallistua siihen että ostan osat vain sieltä (tai tepolta) ja teen itse. Kai sen 2 pv:n aikana vaihtaa ensikertalainenkin?
Apuja saan tarvittaessa vaikka äijältä, se on kummiski pelannu vähän kaikennäköisten härveleiden kanssa koko elämänsä. Paikka ja työkalut nostureineen päivineen kyllä on omasta takaa, joten ainakaan niiden puolesta ei pitäisi olla huolta...
Ehkä väärä paikka kysyä, mutta tarvitseeko operaatioon mitään erikoistyökaluja, vai pärjääkö ihan perus korjaamon/ harrasteporukan
työkaluilla?
Comment
-
Jos osaa soveltaa pyörötangosta ja lattaraudasta niin hihnanvaihtotyökalut tekee kyllä itsekin. Juuri viime viikonloppuna tein Volvo / Renaultin koneeseen ajoitustyökalut.
Comment
-
http://volkswagen.msk.ru/forum/index...owtopic=142597
2,5 tdi
tuo kiristys avain olisi hyvä olla ,jos muut jo on.
Kuvassa vähän samannäköinen kuin rälläkän avain,kaksi piikknen.
Comment
Comment