Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden auton valinnan vaikeutta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uuden auton valinnan vaikeutta

    Tarkoitus olisi hommata tässä uutta (käytettyä) autoa, ja nyt loppuviivoille olisi päässyt kolme ehdokasta: Audi RS6 avant -04, Audi A6 avant 3.2FSI quattro -05, BMW 530iA touring M-sport -05. Todennäköisesti tarkoitus olisi taas suunnata saksan maalle, koska suomesta ei löydy mitään omia ehtoja täyttävää yksilöä. Täällä kun ei käytetyissä autoissa tunneta sanaa lisävarusteet.

    Eli näistä kiinnostaisi eniten tuo RS6, mutta eniten mietityttää tuo sen vanhempi korimalli, jaksaako sitä vielä katsella muutaman vuoden? Ja ylipäätään uudemmassa korimallissa on jo taas aika paljon kaikkea uutta... joka sinänsä on aika luonnollista :) Niin ja tämä auto ei kuulu emännän suosikkeihin, kun näyttää kuulemma liian vanhalta ;) Itseä vaan kovasti kiinnostaisi, ja autossa olisi myös mukavasti vielä viripotentiaalia. Ei ainakaan tulisi nykypelistä pudotusta alaspäin.

    Kakkosena tulisi sitten uudempi audi ja bmw aika rintarinnan, tosin niistä kallistuisin todennäköisemmin tuohon a6:seen, ja siihen sitten hieman isompaa pyörää, madallusta ja s6 etupuskuri ledeineen, kun uutta S6:sta on vielä turha miettiä :)

    Tätä dilemmaa olen tässä jo pyöritellyt jo jonkun aikaa, mutta en ole oikein keksinyt mitään ratkaisua, tuntuu itselläkin vaihtuvan mieli hieman päivän mukaan... Eli ehdotuksia ja mielipiteitä näistä kandidaateista otetaan vastaan :)
    Viimeksi muokannut BeQ; 9.2.2010, 23:46.

    #2
    Tämä on aina se ikuisuuskysymys.
    Sinulla on kalksi vaihtoehtoa.

    Tunteella

    tai

    Järjellä


    ja kolmas, miten se emäntä päättää......

    Comment


    • #3
      Itse kallistuisin noista BMW:n puoleen. RS6 olisi tietty se räyhein, mutta niinkuin sanoit jo vanhentunut kori.
      Bemari noista kahdesta varusteltuna ehdottomasti paremman näköinen ja parempi ajettava.
      Tämä siis omaa kokemusta ja netistä lueskeltua. Hyvin pitkältihän tuo tosiaan ratkeaa omaan mieltymykseen.

      Comment


        #4
        Omaan mieltymykseenhän tuo tosiaan aina ratkeaa, yritin vain väkisin miettiä jotain järkiperäistä syytä :D

        BMW:stä olen kyllä tykännyt, ja porukoilla on vastaava menopeli sedan mallisena nelivetona. Ja juuri sen takia olen miettinyt että viitsiikö nyt itselle lähes samanlaista hommata... ja siitä taas päätynyt a6 farkkuun.

        Mutta toisaalta aina mielessä mietin rs6:n mukavia saundeja ja ripeää etenemistä niin halutessa.

        Ei ole helppoa...:)

        Comment


          #5
          Ei ole helppoa...:)
          Joo, ikävä ongelma kerta kaikkiaan. ;) Eipä mulla noista mitään kokemusta ole, mutta onhan RS-Audi aina spesiaali noihin muihin tusinavaihtoehtoihin verrattuna. Seuraavan mallin RS6:tta saa sitten odotella käytettynä vielä muutaman vuoden.

          Samalla Suomen RS-kanta voimistuisi taas hitusen. :)

          Comment


          • #6
            Mitä sitä nyt tuollaista asiaa tarvii edes miettiä? RS6 hakuun vaan ja leveä kestohymy kaupanpäälle. :)

            Comment


            • #7
              osta A5 3lit.tdi etkä pety noilla rahoilla eim kannata mitään vanhaa ostaa jos saa uutta tilalle herää jo+ terv. tinde

              Comment


                #8
                Niin, A5 tulee talliini vielä tässä kuussa, eikä vähäisin syy ollut alle 6-sekunnin kiihtyvyys sataseen jo vakiona, mutta aloittajan vaihtoehdot on kaikki bensa farkkuja, joten hän luultavasti tarvii tilaa ja/tai haluaa kierroskoneen.

                Itse ottaisin noista ton nykyistä korimallia olevan Audin. Itse ajan tällä hetkellä neliveto bemarilla.

                Comment


                  #9
                  Uudessa Kutosessa taitaa olla noista paras tavaratila...

                  Comment


                    #10
                    Joo, eli nimenomaan tarkoituksena oli etsiä bensafarkkua, ja hintaluokaltaan 60-70teuroa. A5:sta kävin jo taannoin kuolaamassa, mutta ei viitsi tähän tilanteeseen 2-ovista autoa hommata, vaikka koitinkin sitä itselleni perustella :), ehkä vaikka kakkosautoksi jossain vaiheessa. Kun tuo turvaistuimen virittely sinne pidemmän päällä on hieman hankalaa, ja vaunujen kanssa olisi ihan oma säätäminen.

                    Nykyistä menopeliä olen tässä kaupitellut puolisenvuotta vähemmän ja enemmän aktiivisesti, ja kysellyt aina toisinaan vaihtotarjouksia. Tarjoukset ovat vaan olleet surkean ja huonon välimaastossa. Lisäksi monet katsomistani uuden veroisista vaihtoautoista, olivatkin paikanpäällä katsottuna kaikkea muuta, ja ajattelin että pitää saada ihan uusi auto.. Nyt sitten hetken mielijohteesta menin ja tilasin tulevan korimallin Volvo V70:n :-O. En ole ollut mikään volvo ihminen, mutta tuntui ihan laadukkaalta menopeliltä lukuunottamatta automaatin hieman hidasta toimintaa, ja jotain pikkujuttuja. Varusteita sai jo Summum varustelulla ihan mukavasti, ja otin päälle vielä 10teurolla kaikkea muuta enemmän ja vähemmän tarpeellista (kuten navigoinnin, dynaudion audiojärjestelmät, takaluukun sähkökäyttö, puuratti, jne.).

                    Eniten tähän päätökseen ajoi se, että sain autosta 7teuroa paremman vaihtotarjouksen kuin seuraavaksi parhaiten tarjonneessa liikkeessä. Joka olisi ollut muuten vaihto Audi A6 avanttiin. Ja lisäksi auton hinnasta sai vielä alennusta ihan mukavasti, ja saan pitää vieläpä nykyiset Breytonit itselläni. Enpä siis ollut kovin merkkiuskollinen sopivan tilaisuuden tultua..:) Vaikka olen aina ajatellut, että mitään kunnon autoja ei ole olemassa Audia ja BMW:tä lukuunottamatta... Eli jäi ainakin toistaiseksi se RS6 avant hankkimatta :-P...

                    Comment


                      #11
                      Kovasti koitan miettiä, onnittelisinko, vai ottaisinko osaa ;) <-hymiö

                      Comment


                      • #12
                        Päädyit siis 2.5T AWD -malliin? Eihän se huono auto ole, hiukan eri henkinen kuin saksalaiset tosin...

                        Comment


                          #13
                          Itse asiassa tein sen verran hasardi liikkeen, että otin vieläpä kaiken lisäksi etuvetoisen :D. Eli se on tuo 2.5T Summum ja etuvetoinen. Nelivedon saa 3.2:seen ja T6:seen, mutta 3.2 ei oikein säväyttänyt, ja T6 aavistuksen liian hintava. Eli tuossa uudessa korimallissa ei ole olemassa tuota 2.5T awd:tä. Tuossa 2.5T:ssä oli mielessä viripotentiaali, kun lastulla ja uudella turbolla saa aika helposti hieman lisää potkua... Tosin pito loppuu aika nopeasti kesken, mutta kuitenkin..

                          Ja tosiaan onhan tuo todella eri tyylinen kuin saksalaiset. Tulee vaan nykyisin jonkin verran matka-ajoa, ja alkanut pikkuhiljaa arvostamaan matkanteko mukavuutta ja mukavia istuimia. Ja en tarkoita sitä etteikö niitä saksalaisista löytyisi..:) Pitää hommata sitten kakkosautoksi joku saksalainen räppäilypeli ;)

                          Niin, ja voihan näitä autoja aina vaihdella, ei tämä vielä lopullinen tuomio ollut..;)

                          Comment


                            #14
                            Volvoilu jäi lopulta reilun puolen vuoden mittaiseksi, ja eilen tuli tilattua uusi A4 avant..:) Pitää kait liittyä takaisin ACF:n jäseneksi...;)

                            Eli eihän tämä mikään lopullinen tuomio ollutkaan, niin kuin edellä vuosi sitten totesin :D

                            Comment


                              #15
                              Aika nopeasti tulit järkiisi..

                              Comment


                                #16
                                Alkuperäinen kirjoittaja Arctos Näytä viesti
                                Aika nopeasti tulit järkiisi..
                                Hehe ;-)

                                Comment


                                  #17
                                  Oho, meikähän on oikea kestoautoilija, kun kohta on jo ollut 2 vuotta sama auto ;-). Mikäs Volvon vaihtoon pisti, oliko vikaa/tyytymättömyyttä? Itse koeajoin 2005 1.8T:ni aikoihin V50 ja vein takaisin 400 metrin ajon jälkeen, myyjä vähän ihmetteli. Sanoin vaan ettei Audia tämmöiseen vaihdeta. Pitäisi varmaan koeajaa tuo XC60, ihan sivistyksen vuoksi, vaikkei ko merkki hirveästi sytytä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin eihän ainakaan järkisyyt vaikuttanut Volvosta Audiin takaisin vaihtoon.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä Volvossa kyllä mitään moitittavaa ollut. 25 tkm kerkesi mittariin tulla. Taisi vaan olla liian sisivistynyt menopeli mun makuun, ja kyllästyminen tuli aika nopeasti..:) Vaikkakin koitin estää sitä lastulla, 20" vanteilla jne jne. Ei siitä kuitenkaan saksalaista saanut tekemälläkään :)

                                      Comment


                                        #20
                                        Näitä tarinoita Audimiehet haluavat kuulla lisää. Asiahan on niin, että on vaikeaa perustella Audin paremmuutta muille, jos ei ole muiden valmistajien autoilla ajellut. Niin ja itselleen ei voi selitellä Audin hankkimista... päässä on vaan vinksahtanut ja Audismi on ottanut vallan. On muillakin hyviä automalleja. Ja kaikissa automerkeissä onkin omat heikkoutensa...

                                        Comment


                                          #21
                                          Pitääkin taas palailla tämän topicin ääreen, kun kohta keväisten hankien koittaessa alkaa autokuume jo pahasti vaivaamaan :D

                                          Eli auton vaihto olisi taas kerran mielessä, ja tällä kertaa vaihtoehdot ovat rajattu seuraaviin:

                                          A5 sportback 2.0tfsi quattro (uusi)
                                          RS4 B7 (käytetty)
                                          BMW 523i F10 (uusi, eli tuleva koppa)

                                          Nopeat analyysit:

                                          A5 olisi varma valinta kunnon varusteilla, viri potentiaalia löytyy, muotoilu puhuttelee, mutta silti mietin, onko liian "samanlainen" edellisen A4 B8 avantin jälkeen...

                                          RS4 B7, tarviiko tästä edes sanoa mitään, tunteet puhuu puolestaan, onko vain tässä seurassa jo liian "vanha"?

                                          523:ssa houkuttelee hieman isompi kokoluokka, mielenkiintoinen kone (periaatteessa sama 3.0 litrainen kuin 528:ssa), ja täysin uusi design.


                                          Ja taas otetaan vastaan hyviä kommentteja puolesta ja vastaan :)

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei noista vaihtoehdoista mikään huono ole mutta kun kattelee mikä auto sulla nyt on alla niin itse ainakin yrittäisin "sietää" sitä vielä kesän yli ja hankkisin sitten talveksi jomman kumman noista nelivetoisista. RS4 olisi hieno mutta mun mielestä B7 alkaa olla jo vanha, sehän täyttää ihan näillä näppäimillä 10 vuotta, tosin alkuunhan se oli B6 mutta perussuunnittelu on todella vanhaa.

                                            Oma valinta voisi olla A5 Coupe tuon Sportbackin sijaan jos ei välttämättä tarvitse tilaa ja takaovia. A5 SB on kaunis auto mutta A5 Coupe on kuitenkin vielä eri sarjassa.

                                            Comment


                                              #23
                                              A5 3.0tdi olisi mun valinta, ihan sama, että onko sportback tai coupe. Tuohon moottoriin jotenkin rakastui, eihän se mikään tykki ole, mutta se väääääääntö... :)

                                              Comment


                                                #24
                                                Ja saa sitä TDi -vääntöä tuolla A5 hinnalla (öbaut) lisääkin...
                                                Alkupään 4E diisseliaakasit alkaa olla kohtuuhintaisia. No verot ei ole, mutta muuten. :)

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Laitoinkin tuosta A5 sb:stä vielä illalla muutamia tarjouspyyntöjä maailmalle. Uuden auton kohdalla olikin vähän mielessä se, että tilaisi sen tässä keväämmällä niin että luovutus olisi joskus elokuun tietämillä. Näin pääsisi vielä hyvin nauttimaan avoilusta kesän mittaan.

                                                  Auton pitäisi tällä kertaa olla taas neliovinen, eli sinänsä vaikka tuo A5 coupe kiinnostaisi, jää se tällä kertaa pois vaihtoehdoista. Edellinen A4 B8 oli dieselinä, ja vaikka diesel olikin ihan ok, en siihen oikein lämmennyt. Vääntö ja kulutus puoli olivat toki kunnossa, mutta olen kyllä enemmän bensa miehiä :D Oma ajotyyli suosii enemmän kiertäviä koneita.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Et ole ilmeisesti käynyt kokeilemassa sahapukki-TDI:tä. Äkkiä siihen dieselin vääntökäyrään tottuu ja sen jälkeen alkaa tärpättikoneen ominaisuudet otta aivoon, kun saa odotella, että jotain tapahtuu. Tai näin ainakin tuossa automatisoidun laatikon ja vaparikoneen kanssa. Oli miten oli, se 3.0 TDI kannattaa kokeilla. Tai sitten ei, sille kun kun on kovin helppo menettää sydämensä.. =)

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      S4 B8 Avant puuttuu listalta, meneekö liian kalliiksi? Toki S5 SB olisi se ideaali, mutta ei ole vielä ainakaan hinnoiteltu Suomeen, ilmeisesti ei tuontiohjelmassa.

                                                      Itse tässä hiljan voimabensasta 3.0TDI:hin siirtyneenä olen kahden vaiheilla. Jos on erikseen harrasteauto, niin ratkaisu on toimiva. Jos ei, niin kyllähän se on kuin sielunsa möisi.

                                                      Bemarit ovat minusta rumia ja vaikeita autoja, mutta et varmaan odotakaan tältä palstalta paljon intohimoisia bemarin kannattajia :)

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Itsellä ainakin valinta riippuisi löytyykö taloudesta toinen suht "ajettava" auto vai ei ja minkä verran tulee kilometrejä.
                                                        Jos löytyy toinen auto, tai ei tule hirveitä ajettua niin ehdottomasti B7 RS4, kestää mielestäni vallan mainiosti päivänvaloa minkä tahansa B8.n vieressä.
                                                        S4 B8 taitaa silti maksaa palttiarallaa sen 20 tonnia enempi millä noita RS4 saa.

                                                        Jos taas ainoaksi autoksi hakusessa, niin vaaka kallistuisi uuteen, ja huolettomiin kilometrihin tuolla A5 tfsi versiolla. Saahan siihenkin piristystä pienellä panostuksella.

                                                        Niin tai näin, hyviä valintoja bemari mukaan lukien jos olisi dieseli.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Minä en vain pysty näkemään noita vaihtoehtoja samalla "viivalla", joten siksikin valinta olisi helppo: RS4.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Käy ajamassa B7 RS4;sta niin ei tarvitse miettiä minkä ottaa. Jos siis tunteella valitsee.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X