Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Toin itse pari vuotta sitten -97 A4 ja siihen ei tarvinnut vaatimuksenmukaisuustodistusta. Sitten taas viimekesänä tuomaani S4 -00 sen tarvitsin. Ei kai sitä sen enempää kannata miettiä, kyllä ne katsastuskonttorilla sen kertoo ja hommaat jos tarvitsee :)
Katsastuskonttori hommas mulle sellasen paperin pyörään. Hinta voi kyl olla ihan mitä vaan. Sovin etukäteen että se maksaa satasen. Paperia noudettaessa ruova tiskillä pyysi 160e! No saatiin selvitettyä asia ja sain sovittuun hintaan, mutta eipä toi kovin vakuuttavalta tuntunut...
Minulta löytyi jokin numero sarja, mutta samalla numerosarjalla ei löytynyt suomen tietokannasta. Eli jouduin hommaamaan lapun missä oli tarvittavat tiedot.
Hieman tarkennusta omaan tapaukseen...tarvitsin todistuksen katsastaessani autoani S4 -00. Ulkomaan rekisteriotteessa oli maininta EU-hyväksynnästä E1*98/14*0013*, mutta katsastusmies halusi vielä vaatimuksenmukaisuustodistuksen. Olin tuonut 09/05 A4:sen (vm-97) ja siihen ei katsastusmies taas vaatinut sitä (kyseessä vieläpä sama kaveri). Faksasin kopion rekisteriotteesta A-katsastuksen pääkallopaikalle helsinkiin ja kysyin asiaa, tarvitsenko todistuksen vai en.
Vastaus oli että tarvitsee, rekisteriotteessa oleva ei kerro kaikkia vaadittavia tietoja, turvatyynyt, turvavyöt, tyyppimerkinnät ym ym. Ei auttanut kuin hommata todistus.
Niin juu unohtunut tähän vastata, itsellä puuttui se variantti merkintä saksan papereista - jos joku muu on tuontimeiningeissä, niin tämä : https://coc.vw-transport.de/jctvwtp/portal/vw/vwt/ oli parasta mihin on ikinä törmännyt.
Paperit tuli kotia muutamassa päivässä - ilman kustannuksia ! (ei edes postimaksua)
Olen tullannut ja maahantuontikatsastanut yli 20 autoa. Jenkeistä, Italiasta ja Ruotsista. Koskaan ei ole tarvinut "typerää" vaatimuksenmukaisuustodistusta. Aina on ko. tiedot löytyneet katsastuksen arkistoista, jos ei muka ole autossa. Tyyppikilvessä on yleensä tarvittavat tiedot ja tarroja on liimattu konehuoneeseen/ ovikehikoihin, joista tiedot löytyvät.
Enkä ole tuonut aivan niitä "tavis" pelejä:D
Moinen todistus on vain keino hankaloittaa prosessia ja tapa rahastaa.
Comment