Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vertailuja A8 vs. BMW 740

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Vertailuja A8 vs. BMW 740

    Haaveilen tässä joko Audi A8:n tai BMW 740 ostamisesta, vm. -99 - 01. Olen yrittänyt etsiä netistä ko. autojen vertailuja saadakseni vähän kuvaa niiden hyvistä/huonoista puolista, mutta ei löydy ei.

    Eli onko kellään tiedossa hyviä saitteja joissa noista autoista löytyisi asiallista vertailua??

  • #2
    Enpä tiedä noita sivustoja aiheesta mutta uskoisin että kun menet bimmericlubin foorumille ja kyselet sieltä kokemuksia/mielipiteitä niin valintasi ihan luonnollisesti kääntyy oikeaan suuntaan.

    Comment


      #3
      No itse asiassa kyselin kyllä tätä samaa jo sieltäkin...;=)

      Ja oikea suunta taitaa siis sinun mielestäsi olla juurikin 740? Syystä että..?

      Comment


      • #4
        Muistelin tätä sivustoa kun tuon kirjoitin mutta tuo sivu käsitteleekin vanhempaa 7 mallia. Objektiivisuuden nimissä kävin tarkistamassa että mya8.com sivustoa ei ole olemassa :-)

        Comment


          #5
          Minä jo luulin, että tässä vertaillaan Volvon 740:ä A8:siin...

          ...eli otsikkoa vähän muokkasin informatiivisemmaksi.

          Comment


            #6
            Se oikea suunta taitaa riippua ihan siitä, millä foorumilla kulloinkin tietoa etsii. Jokainen merkkifoorumi jossain määrin "vetää kotiinpäin" ja täysin objektiivista tietoa useimmiten on vaikeaa saada.

            Comment


              #7
              No jos ekana mietitään vaikka, että onko vetotavalla väliä niin se ratkaisee hyvin paljon. A8 on neliveto ja 740 takaveto. Molemmat lienee tiptronic tai steptronic automaatteja. Hyvin sama loota molemmissa ilmeisesti?

              Sellainen muistikuva on tullut, että noissa x40 malleissa olisi laatikon kanssa ollut ongelmia. Ehkä bmw foorumeilta saa tarkempaa tietoa.

              7-sarjalainen on ulkonäöltään vanhentunut jos vertaa A8:iin, jonka korimalli on aika onnistunut. Samoin alumiinikori on suht ongelmaton, en tiedä mikä BMW:ssä on. Molemmissa on kalliit huoltokulut jos ei itse pysty tekemään mitään. Samoin kilsoja voi olla suhteellisen paljon joten ongelmiakin voi olla enemmän.

              BMW:ssä sisätilat on ehkä aavistuksen enemmän luksusta.
              Itse katsoisin kyllä suosiosta 750 malleja, koska kulutuksissa ei enään ole isoja eroja. Menohaluissa kyllä. Serkulla on ollut -89 ja nyt tämä 94-> eteenpäin oleva.
              Vaihtoehtoisesti voisi katsoa myös S8:ia, jolloin ei autoja ei voi enään verrata.

              Luksusautoja molemmat, myyminen voi olla tuskaista ja vaihdossa ei saa mitään. Kilsat karkottaa suurimman osan.

              A8 on hyvä auto, mutta jos sitä vertaa esim edeltäjäänsä V8:iin niin muovi on vallannut siinäkin tiettyjä paikkoja. A8 sport paketilla ja tietysti facelift.nä on vallan näyttävä paketti. Myös Navi+ niin sisustassakin on jotain mikä luksukseen kuuluu. BMW:ssä taas kuskin paikka on selkeästi kuskin paikka.

              Comment


                #8
                750 kannattaa unohtaa, v12 on kalliin ongelmapesän maineessa. Ainakin kun muihin bemarin koneisiin vertaa.

                Comment


                  #9
                  Osta uusin total bmw. Siinä oli e38 ostajan opas. Aika perusteellisesti käytiin koneiden, alustan ja korin sekä sähköjen mahdolliset ongelmakohdat. Uskaltaisin kyllä tätäkin foorumia paljon lukeneena väittää että seiskan huolto ja varaosat ovat ehkä hieman halvempia.

                  Yksinkertaisesti jo siitä syystä että bmw käyttää ketjua jakopäässä. Pikkuvikojakin taitaa olla ehkä vähemmän. Mutuiluahan tää vaan on... Mitä 750 koneeseen tulee, se on hyvinkin luotettava mekaanisilta osiltaan. Yksinkertaista kaksiventtiilitekniikkaa. Ruiskuja ja sytkäpuolen systeemeitä on kaksi kappaletta. Molemmille puolille lohkoa omat. Nekin ovat hyvin simppeleitä, joten asinsa osaava jannu kyllä löytää niistä viat. Molemmat ovat isoja autoja, joten alustan puslat, iskarit ja jarrut ovat kovilla.

                  Korit ovat molemmissa varmasti hyvää työtä, mutta tuota alumiinia olen alkanut karsastamaan, kun on vieretä nähnyt miten alumiinisesta autosta (land rover pick up, 2001 aj 120tkm) alkaa "pelti" kadota ja sille ei sitten pysty tekemään enää mitään. Lisäksi se vaatii aika lailla erilaiset sähkösysteemit. Vetosysteemit ovat makuasia. Nelivetoista bemaria en edes haluasi, mutta audssa se taas olis aivan must. Pääasia ettei vedä edestä.

                  Comment


                    #10
                    Kaverilla oli 850 Bmw ja sanoi olevan maailmanhistorian huonoimman moottorin siinä .
                    Nykyisin hän puksuttelee 540 i:llä .

                    Comment


                      #11
                      Eipäs verrata A8:ia Land Roveriin. A8:ssa ei ole ongelmia korin suhteen.

                      Comment


                      • #12
                        Ehdottomasti kallistuisin BMW:n puoleen. Tosiaan edullisempi ylläpitää eikä tarvitse kokoajan olla huollossa sen kanssa. Audissa aina jotain pientä nyppimistä ja vikaa.
                        Sain tuon oman V8 volsun paalattua ja nyt ajellaan 740:llä BMW:llä.

                        Comment


                          #13
                          BMW 740 vs Audi A8

                          Tehot: 210kw 420nm@3900 VS 220kw 420nm@3300 = +1 Audi

                          Vetotapa: Takaveto VS Quattro = +1 Audi

                          Varustelu: Audissa hieman vanhentuneen oloinen = +1 BMW

                          Sisätilat: Jos Audin hankkii kokomustalla sisustuksella, niin BMW häviää tämän osion. Muuten Bimmerille plussaa. Yleisilmeestä Bimmerille +1 ja Audille ratista +1. Penkit +1 Audi. = +2 BMW/+ 3 Audi

                          Vaihteisto: BMW; Autom, steptronic VS Audi; Autom, Tiptronic. Kuullut monasti Bimmerin laatikosta huonoa. Mutu tuntumalla Audi voittaa. = +1 Audi

                          Ulkonäkö: BMW; Edestä wanhentuneen näköinen, onnistunut perästä VS Audi vielä nykyaikaisen näköinen edestä ja takaa. = +1 Audi

                          Kori: Audissa alumiinikori. Jotkut valittavat, että alu aikojen saatossa murenee ja "katoaa". = +1 Audi

                          Hintataso: Suomessa BMW näyttää lähtevän hieman alempaa liikkelle verrattuna kasiin. = +1 BMW

                          Kulutus: Numeroiden mukaan BMW:llä vain hiukan pienempi kulutus. = +1 BMW.

                          Suorituskyky: Numeroiden mukaan BMW kiihtyy vain karvanverran nopeammin, silti. = +1 BMW

                          Audi A8 = +8
                          BMW 740i = +6

                          Jos vaihtoehdoksi päätyy Audi S8, Bimmeri tippuu "kisasta" välittömästi. Jos on enemmän Audisti, A8 on valinta. Jos katsoo puolueettomana näitä kahta, ja löytää hyvän yksilön molemmilta valmistajilta, itse valitsisin sen joka henkilökohtaisesti silmää enemmän miellyttää. Oma valintani on A8/S8, sanoi kuka tahansa mitä.

                          P.S. Vertailen ainoastaan asioita joita kykenen. Audisti kun olen, niin kaatuu luonnollisesti hieman audin puolelle.

                          Comment


                          • #14
                            Vaihteisto: BMW; Autom, steptronic VS Audi; Autom, Tiptronic. Kuullut monasti Bimmerin laatikosta huonoa. Mutu tuntumalla Audi voittaa. = +1 Audi
                            Eipä ole suurta eroa näiden vaihteistoissa, ZF 5HP24 on molemmissa, Audissa tosin oma A-versio. Mitä lienee eroja pl. neliveto. Ymmärtääkseni BMW:llä huolto-ohjelmaan kuuluu vaihteistoöljyjen vaihto ja Audilla ei, ja tältäkin foorumilta selviää mitä niiden vaihtamattomuudesta lopulta seuraa.

                            EDIT: Pieni korjaus, vanhemmasta E38 740i(L) -mallista löytyy ZF 5HP30. 5HP24 tuli käyttöön '97.

                            Comment


                              #15
                              Pakko myöntää, että olen kokenut hetkiä, jolloin bemareiden tekniikan kanssa puuhatessa on pieni ohimenevä kateuden hetki ehkä mahdollisesti saattanut käväistä vilahduksena pääkopassani. Mutta sitä on puolustukseksi toki edeltänyt viikonlopun lotraus g002000:sen kanssa... :)

                              800:sien osat myydään muuten marmoritiskin sijaan katteilla hommatulta timanttikoristeiselta platinatiskiltä.

                              Comment


                                #16
                                Kiitos tämänastisista kommenteista! Yhtään vertailulinkkiä ei vielä tosin keltään tullut...? Valotanpa vielä hieman omia tämänhetkisiä näkemyksiäni aiheesta:

                                Itse en ole missään määrin merkkiuskollinen, eli sinällään merkillä ei ole mitään väliä, olkoon vaikka Skoda kunhan on mukava auto ajaa (ja mielestäni Superb sitä onkin...). Tärkeintä autossa on mielestäni nimenomaan kaiken sorttinen mukavuus, hyvä ajettavuus ja hiljaisuus.

                                Tällä hetkellä itse ajelen C5 A6:lla, ja olen myös yhtä 2.5D A8:a testannut. Huonoin puoli noissa molemmissa Audeissa on mielestäni ollut alustan toiminta; ovat aika pehmeitä lullia kaarteissa, mutta kuitenkin jollain tapaa pintakovia eli pikku tärinät tulee läpi paljon enemmän kuin vastaavan luokan bemuissa. Ja myös rengasääntä on mielestäni enemmän kuin tuon luokan autoihin kuuluisi. Hyvää A8:ssa olisi tottakai neliveto, ja mielestäni myös ulkonäkö joka suunnasta, myös sisältä. Toisaalta taas A8 on jonkun verran kalliimpi kuin vastaavan ikäinen 740, S8:sta nyt puhummattakaan. A8:sta olen kuullut *huhuja* sähkövioista, Bemusta taasen laatikko- & alustankulumisongelmista.

                                Eli molemmissa olisi varmaan omat hyvät & huonot puolensa. Tällä hetkellä alustan toimivuuden, hiljaisuuden ja matalamman hinnan johdosta olen hieman kallistunut Bemun suuntaan, mutta eihän sitä tiedä koska vaaka toiseen suuntaan taas heilahtaa...

                                Comment


                                • #17
                                  Kun talvi koitaa, tyrehtyy tämäkin topikki tarpeettomuuteensa, herätäkseen ehkä keväällä jälleen uudelleen.

                                  Comment


                                    #18
                                    Oliko tämä siis quattro-viittaus? Kyllä sillä takavetoisellakin selviää ongelmitta talven yli, ihan oikeasti. Joskus 80-luvun alussa oli vielä yltiö keveät perät ja luistonestoista ei tietoakaan. Mitä olen kokenut., niin bemareissa 90-luvun malleissa ja uudemmissa on kyllä painojakauma jo hyvin hallinnassa, joten vetokyvystä ei ole ongelmaa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Etuvetoista A8:ia ei huomioida ilmeisesti lainkaan =)

                                      Comment


                                        #20
                                        Ja ei tämä mikään tarpeeton ketju ole. Miksi olisi?

                                        Juu, ei se quattro mikään ehdoton totuus ole :)

                                        Comment


                                        • #21
                                          Anteeksi maalaisuuteni, mutta saako A8:ia ylipäänsä etuvetona?

                                          Omasta mielestäni tuo edellisen korin (E38) 7-sarja on yksi hienoimmista bemareista. Aidon BMW:n näköinen, toisin kun tämä uusi seiskasarjalainen.

                                          Itse ottaisin noista BMW:n, eipä tuon kokoisella autolla enää paljon talvella tee enää mieli nelivedolla leikkiä.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kyllä löytyy ei-quattrojakin. Ainakin 2.8 ja 3.7-koneilla. Ja tuossa "ei isolla quattrolla huvita leikkiä"-kommentissa olet kyllä väärässä =)

                                            Comment


                                            • #23
                                              eipä tuon kokoisella autolla enää paljon talvella tee enää mieli nelivedolla leikkiä.
                                              Takavedollako sitten tekee?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vielä vähemmän tietysti takavedolla, mutta mulle nelivedon tärkein hyöty on se talvihupi mitä siitä irtoaa, eikä A8 ole siihen enää mielestäni Audin valikoimasta ihan optimaalinen laite.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Vaikkei sillä talvella leikkisikään niin kyllä se etenemiseen mukavasti varmuutta lisää.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuollainen A8 ei ole kyllä mikään leikkikalu. Siihen löytyy pienempiä kinnereitä. Eihän se ole tarkoitettukaan "urheiluautoksi".

                                                    Neliveto on talvella kyllä hyödyllinen varuste. Sen huomaa vasta kun semmoisella ajaa sen talven ja hyppää taas etu tai takavetoisen rattiin.

                                                    Ja tuollainen A8 pitkällä akselivällillä ja nelivedolla on aika vakaa menemään. Hienosti sillä sivuslarvaa saa mentyä jos "leikkiä" haluaa, mutta kanheahko ja hidas liikkeinen se kyllä on.

                                                    Itse en hakenut urheiluautoa noista kaseista vaan laatua ja mukavuutta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ohan noi pikkusen erilaisia. Mutta en mä tuota Bimmeria itse ainakaan dissaisi. Yllättävän mukavia nuokin on ajaa kun on luistonesto.

                                                      Molemmissa varmaan on vikoja, meikäläisen korviin kantautunut askiongelmia molemmista merkeistä, tukivarsia menee audista, mutta myös Bemarista.

                                                      Se on totta, että quattro on yliveto.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tää nyt on varmaan vähän väärä foorumi kertoa nelivedon tarpeettomuudesta, mutta monta vuotta takavedoilla ajaneena en kyllä sellaista edes kaipaa. Varmaan aika harva BMW kuski sellasta ylipäätänsä edes haluaa autoonsa. Itse ainakin ostaisin mielummin han tavallisen 325 bemun kuin X-mallin nelivedon.

                                                        Takaveto ei tietty etene paikaltaan samalla tavalla kuin neliveto, mutta enpä sillä kiinnikkään ole jäänyt. Eniten ervostan siinä sitä, ettei se puske oikeastaan missään tilanteessa. Pieni perän vipotus ja kolmion vilkkuminen kojelaudassa ei haittaa. Ei toi seiska yhtään sen turvattomampi ole kuin A8 vaikkei se vedäkkään kaikilla pyörillä. Ajovakautusjärjestelmät kyllä pitää huolen siitä että se pysyy tiellä. Ihan niin kuin kasinkin hohdalla.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Fysiikan lakeja ei tietenkaan nelivedot tms kumoa.

                                                          bemarin takavetoisuus on nykyään niin harvinainen varuste oikeasti euroautoissa, että se on sen myyntivaltti. Moni Bemaristi on juuri sen takia varmasti Bemaristi.

                                                          Mulla ei ollut kasissa luistonestoa eikä esp:tä ja oli sen takia hauska auto talvella varsinkin ohituksissa. Ei mikää rutkuttanut, paitsi esd, kun ohitteli.
                                                          Välillä kun nopeammin piti mennä ohitte, niin mentiin lievässä luisussa koko ajan. Koskaan ei ollut lähelläkään käsistälähtö vaikka joka pyörä sutikin ohitettaessa. Kitkoilla ei paljon vaihtoehtoa ollut.
                                                          Erittäin vakaa siis.

                                                          Mutta premium autoja molemmat, molemmilla pääsee eteenpäin ja varsinkin automaatilla ja esp:llä varustettuna niin ei kumpikaan jää sutimaan ylämäkiin.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Minusta koko "perheen" autona neliveto ilman esp/asr:ää on parempi/varmempi kuin takavetoinen ilman espiä. Olin vaihtamassa kasia 530d bemuun jossa oli vain vetoluistonesto mutta talvikelissä tuli toisiin ajatuksiin muutaman "oho" tilanteen jälkeen.Itseä ne ei haittaa mutta jos vaimo ajaa lapsien kanssa nekin olisivat liikaa. Espillinen takavetobemu olisi jo ok, mutta menisi jo budjetin yli.

                                                            Mutta kesällä bemu on yliveto... :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X