Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mistä päin olette katellut risoja?
Minä olen kyylännyt lähinnä mobile.de ja blocket.se saiteilta. Aika hintsusti on tarjontaa missään noista laitteista....
Tuo on aivan totta. Kunnon yksilöistä (=yksi omistaja ja aukoton huoltohistoria sekä kohtuulliset kilometrit) joutuu maksamaan yli 30k?:a ja samalla myös verot nousevat lähemmäs 20k?:a kuin 15k?:a. Esimerkiksi noista 80tkm ajetuista on joutunut maksamaan veroa jo 23k?:a.
Eli yhtäkkiä Nettiautossa myynnissä olevat ovatkin saman hintaisia ja niistä voi löytyä jo joitain talvivarusteita, kuten lohkolämppäri ja huohottimen lämmitin.
Tuolta löysin aikanaan omani. Ei näy enää monta B5 RS:ää tuolla merkkiliikkeissä, pari ilmeistä helmeä on. Silloin vuonna 04 keskimääräinen ajomäärä oli n 80 tkm, eli luokkaa 23-25 kkm per vuosi. Eli nyt alkanee olla 150 kkm mittarissa.
Veroa meni silloin noin 20 k?, joten nuo nykyiset verot tuntuvat kyllä suhteessa aika korkeilta.
Tässä pätenee edelleen vanha totuus - halpa ja hyvä eivät kulje käsi kädessä, etenkään saksalaisessa autokaupassa. Kyllä ne yllättävän halvat yksilöt ovat aina syystäkin edullisia.
Jos itse lähtisin RS:ää hakemaan, marssisin tänä päivänä suoraan merkkiliikkeeseen - en muualle. Vain originaalikuntoinen ja säännöllisesti huollettu yksilö kiinnostaisi. Mitä kertoo auton aikaisemmasta käytöstä ilmoitus, jossa kerrotaan 100tkm ajettuun autoon vaihdetun molemmat turbot, nokat jne. Yllättävän monessa RS4-myynti-ilmossa on ollut myös merkintä ATM = Austauschmotor = vaihtomoottori. Toivottavasti kukaan ei ala väittää tämän menevän normaalin käytössä kulumisen piikkiin. Suurin osa vaurioautoista onkin ollut vähintään lastuvirityksen kokeneita. Tämä pätee myös samanikäisiin S4:n.
Autolle myönnetty Gebrauchtwagengarantie kertoo myös omaa kieltänsä. Mikäli liike ei uskalla mennä myyntiin tulevasta autosta takuuseen, se lennähtää nopeasti tienvarsien valtaviin aitauksiin, turkkilaisten Händlerien hoteisiin.
Jos joutuu tuon luokan auton hankintahinnassa tinkimään ja hakemaan hintahaarukan alapään "yksilöitä", lienee kyseisen kaltainen erikoisauto lähtökohtaisesti liian kallis sijoitus. Eikä todella kannata laskea toiveitaan alhaisimman mahdollisen veromäärän varaan, vaan toisinpäin - aina kannattaa varautua pahimpaan.
Hyväkuntoinen RS4 maksaa Saksassakin parhaimmillaan noin 35ke ja siihen noin 20ke veroja päälle. Kyllä ihmetyttää muutaman Suomessa myynnissä olleen yksilön pyyntihinta - tuskin kukaan jobbari kuitenkaan hyväntekeväisyyttä siinä määrin harrastaa, että RS4:ää tappiolla ryhtyy myymään?
Onhan noita moottoreita mennyt rikki, Väittävät öljyjä siihen syyksi. Tiedä häntä. Pakonokat ovat kulahtaneet.
Paljonhan sen auton kesto on käyttäjästä kiinni. Esim hommataan 60t? auto ja käytetään siinä visuuksissaan 20? öljyjä. Ei oikein mee mun kaaliin. No jokaien tavallaan.
RS4:sta ostellessa kanattaa miettiä että haluaako auton vakiona pitää vai tekeekö sille myöhemmin jotain. Jos vakio niin ostaa vakion ja on tyytyväinen.
Jos meinaa laittaa sitä tulevaisuudessa niin älä osta vakiota. Laitettujakin saa niin osta semmoinen. Tulee huomattavasti halvemmaksi.
Jos vakion alkaa laittaa niin niillä rahoilla hommaa jo 3 moottoria kyseiseen autoon. Puhutaan tuommoisista kustannuksista mitä menee kun sen auton alusta loppuun saakka kunnolla rakentaa. Välimallit tietenkin erikseen :)
No niiin, nyt alkaa olla tuo RS4sen hankinta lähempänä kuin koskaan.
Saksasta ja ruotsista katsotuista autoista olen vähän koittanut ruotia joitakin joista voisi lähteä tutkimaan. "Allekirjoittanut" tuossa mainitsi, että hyväkuntoisesta joutuu maksamaan parhaimmillaan 35k?. Kannattaako kuitenkin katsoa myös noita 25-28k? hintahaarukkaan osuvia yksilöitä?
Minä katselen sellaista reilun satkun 100-135tkm ajettuja joissa huollot suoritettu aukottomasti.
Tärkeimmät kriteerit on merkkiliikkeen huollot ja savuton auto, ennen kuin voidaan alkaa keskustella kaupoista.
Mitä tyyppivikoja ja muita seikkoja tulisi RS4sen ensi-ostajan tietää lähtiessään autoa tarkastamaan? Kuulin, että vaihteistosta kakkosvaihde on joissakin ollut vähän huono menemään sisään, miksi näin? ja oliko muuta??
Kakkosen synkrot on vähän tyyppivika noissa vehkeissä. Ne on hitaat, ja sitten jos niitä survotaan voimalla liian nopeasti sisään ne tykkäävät kyttyrää.
Comment