Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitä kannattaa huomioida tommosta ostaessa? (a4 vm-98)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mitä kannattaa huomioida tommosta ostaessa? (a4 vm-98)

    Olisin kiitollinen jos joku viitsisi sanoa, että mitä kannattaa erityisesti huomioida, kun menee yksityiseltä henkilöltä ostamaan mahdollisesti kyseenlaista autoa, eli a4 avant 1.8t vm-98 saksasta tuotu 03 ja hinta siinä 8000€...jotenkin tuntuu vähän halvalta hinnalta ja on jo ollut jonkin aikaa myynnissäkin...Hyvin varusteltu, sport nahka sisusta, vakionopeudensäädin...
    On kuitenkin sen verran kyseessä rahaa ja kun vielä yksityiseltä niin vähän tulee mieleen kaikkea... :)

    #2
    Pidät muutaman asian mielessä ja lasket ylimääräisiin kuluihin rahaa niin mikäs siinä. Eli autolla ajettu todennäköisesti +300 tkm vaikka mittarissa seisoiskin 230. Eli tuotu saksasta 4 vuotta sitten jolloin mittarissa ollut n.150 ja todelliset kilsat +200 tkm. Eli varaa rahaa turbo remonttiin 1000 tukivarsi jumppaan 400 (jos teet itse) ja sit ylimääräiseen huoltamiseen + jakohihnan vaihtoon yms. 500. Noilla eväillä kun teet kauppaa niin et pety. Sisusta ei todennäköisesti ole alkuperäinen koska kojiksesta puuttuu alu lista ja ratti ei ole S line. Sillä tosin ei oo mitään merkitystä oston kannalta.

    Comment


    • #3
      kiitos vastauksesta. Miten voi päätellä, että autolla olisi ajettu enemmän, kuin mittari näyttää?

      Comment


        #4
        Sisusta ei todennäköisesti ole alkuperäinen koska kojiksesta puuttuu alu lista ja ratti ei ole S line. Sillä tosin ei oo mitään merkitystä oston kannalta.
        Missä on kuvia? Aidot kilometrit voi päätellä monesta asiasta auton yleiskunnossa. Tietysti aiemmalla pidolla on vaikutusta asiaan. Itse en ostaisi epämääräisellä historialla olevaa autoa, vaikka se muuten olisikin hyvä.

        S-line varustelut tuli mielestäni vasta facelift-malliin -99, joten sitä aikaisemmat "S-linet" lienee vain urheiluvarusteltuja malleja. Pitkälti sama asia, mutta jos "S-line" termiä käytetään niin vanhoissa malleissa se ei ainakaan pidä paikkaansa.

        Comment


          #5
          Ajokilometrit voi päätellä tosiaan monista paikoista, mutta silloin pitää tietää mitä etsii. Esim ratin kunto (helposti tosin vaihdettava osa) , polkimet , vaihde keppi ja sitten alustan osat. Jos kaikki on hyvässä iskussa on kai ihan sama onko autolla ajettu +-50tkm siihen mitä mittarissa lukee. Ton ikäisessä alkaa olee joka tapauksessa käytetty välillä nyrkkipajaa ,mutta ei se välttämättä ole huono. Joku osaaja auton korjaaja korjaa kuluneet puslat tai muut viat heti kun teppo takatukka ajaa seuraavaan huoltoon asti kolisevalla alustalla tai joku valo vilkuttaen.

          Comment


            #6
            ......
            Viimeksi muokannut ruzina; 21.6.2007, 11:37. Perustelu: meni väärään paikkaan... :P

            Comment

            Working...
            X