Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Juttua Audin myymisestä

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Juttua Audin myymisestä

    Tervehdys Audistit!

    Ajattelin kirjoittaa uuden aiheen koska en nopealla haulla löytänyt vastavaa topiccia. Tuntuu tuo Audin myyminen nimittäin olla aika nihkeää, liekkö vastaavia kokemuksia muilla? Hain tuollaisen 2004 vuosimallin diesel-A6:sen vuodenvaihteen jälkeen siinä mielessä että teen pari reissua Saksaan (käyn siellä pienen firmani puolesta aika usein) ja tuollaiseen isoon autoon mahtuu sopivasti tavaraa ja lisäksi kulutus on hyvinkin maltillinen. Sen jälkeen myisin auton pois. Pieni autonhakupalkkio oli tietysti myös mielessä mutta kyllähän kaikki tietävät ettei noilla enää pääse rikastumaan.

    Auto on ollut myynnissä kohta puolisen vuotta eikä ole mennyt kaupaksi. Kyselyjä parikymmentä, joista suurinosa tarjonnut vaihtoautoa. Kaksi käynyt katsomassa; ensimmäisen kanssa ei ihan päästy sopuun hinnasta ja toinen kehui auton maasta taivaaseen ja tarjosi samalla D5 Volvoa vaihdossa, ei kiitos.

    Itse autohan on pirun mukava ajaa, joskaan ei tietysti mikään raketti. Maantie ajo-ominaisuudet paljon paremmat kuin eräillä muilla premium-merkeillä. Autolla on ajettu alle 100 000km ja kilometrin pitävät paikkansa. Jokainen kehuu autoaan, mutta tästä on pakkoa sanoa että virheetön sisältä ja ulkoa. Ja taitaa olla vieläpä yksi parhaiten varusteltu 1.9tdi A6 mitä on Suomessa myytävänä.

    Mikä siis mättää kyseisessä yksilössä (Nettiauton ID: 1098946)? Hinta pitäisi ainakin olla kohdallaan ja varmasti se viimeinen hinta löytyy vielä paikan päällä. Eihän noita Saksastakaan ilmaiseksi saa, taitaa olla se 16 000e halvimman yksilön hinta siellä ja veroja kymppi päälle. Karkoittaako mahdollisesti pieni diesel-kone+automaatti ostajat? Itseasiassa aikanaan pohdin tuota 1.9TDI vs 2.5TDI -asetelmaa ja enemmän kuulin hyvää tästä pienemmästä koneesta. Veikkaisin kuitenkin että vika on yksinkertaisesti liian kalliissa autossa - mennään mielummin liikkeeseen ja ostetaan uusi auto tai sitten käytetty takuulla. Uskon kyllä että aika huolettomia kilometrejä on Audilla edessä - itsellä tämä yksilö on toiminut enemmän kuin hyvin.

    Muilla vastaavia kokemuksia? Voishan tän pitää itelläkin, mutta olen laskenut että bensalla kannattaa ajaa vaikka muutamia reissuja Saksaan tuleekin.

  • #2
    Liian kallis auto loytaa helposti yksityista ostajaa ... Ja automaatti on Suomessa ruttoa myydessa, kaikkihan tietavat etta se on vain kallis, helposti vikaantuva ja taysin turha lisavaruste. (MIstakohan tamakin johtuisi?-))

    Itsella saman suuntaisia kokemuksia, vaikka puhuttiin senkin hintaisesta autosta etta yksityisen kateisostajan pitaisi loytya helpostikin. (Tuolla vaihtohyvitys-ketjussa johon en jaksa laittaa linkkia. :)) On kylla jaanyt sellainen kuva etta automarkkinat ovat olleet vuoden vaihteesta viela pahemmin jaissa kuin vain uusien autojen rekisterointimaarista voisi paatella.

    Comment


      #3
      Oman vaikeuteensa tuonee tuo kun auto on ns. wanhaa korimallia, mutta kuitenkin kohtalaisen uusi. Ihmiset varmasti mieluummin pistävät pelimerkkejä lisää kasaan ja ostavan pykälää uudemman korimallin. Monet kuitenkin rinnastaa tuon vaikka -98 ikäiseen samanlaiseen, joita taitaa saada 10-15k aika hyvinkim eivätkä.

      Vaikka sinällään, vanha kori mahdolisimman nuorena on hyvä yhdistelmä. Lastentauteja tuskin on ja niin edellein.

      Jos se että tulee olemattomasti kilsoja vuodessa on dieselin myynnin syy, koeta etsiä joku halukas vaihtoon? Joskus kun voi ne tarpeet mennä myyjällä-ostajalla yksiin jolloin vaihto on ihan hyväjuttu jos kyseessä suht' samanhintaiset kulkineet.

      Comment


        #4
        Tuntuu se kauppa tihkaisevan tuon omankin auton suhteen. Laitoin sen jo jonkin aikaa sitten myyntiin, koska minulla ei työttömänä ole varaa pitää sitä.
        Ei vielä yhtäkään soittoa, eikä edes niitä iänikuisia vaihtotarjouksia. Monia autoja on tullut myytyä, ja täytyy sanoa että vielä koskaan ei ole ollut näin hiljaista. Taitaa jäädä ainakin kesäksi vielä minulle tuo auto, ehkä quattro meneekin paremmin talvea vasten kaupaksi?

        Comment


          #5
          Pariin otteeseen yrittänyt myös omaani myydä, mutta ei onnistu suoraan eikä liikkeessä vaihtaen, kun ei siitä mitään järkevää hintaa saa, ainakaan audi-liikkeissä. Pakko ajaa vielä muutama vuosi ja jättää sitten vaikka siskonpojalle hieno quattro peltoautoksi. Seuraavaksi tulee kyllä ostettua auto, josta pääsee myös käytettynä eroon.

          Comment


            #6
            On se "kiva" huomata, että ei niitä audejakaan käsistä viedä. Täällä samoja mietteitä bemarin myymisestä : http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=103472

            Taitaa vaan valtaosa haluta takuukorollan ja vaihtaa sen uuteen samanlaiseen, kun takuu menee umpeen. Hemmetinmoista ylitarjontaa näistä premium luokan autoista kyllä on. Nytkin olis varmaan 10 potentiaalista kärryä nettiautossa, jos vaan saisi oman myytyä. Onneks ei oo pakko myydä. Näyttääkin taas uudelta kun pesi, imuroi ja hoiti nahat :)

            Comment


              #7
              Seuraavaksi tulee kyllä ostettua auto, josta pääsee myös käytettynä eroon.
              En jaksa uskoa että on merkistä kiinni. Kaveri myy hyvin varusteltua uudehkoa Avensista, ei ainoatakaan yhteyden ottoa, ja hintakin on muihin vastaaviin kaupan oleviin linjassa.

              Comment


              • #8
                Vaikeaa on, ei voi muuta sanoa. Vanha typ85q meni suht helposti kaupaksi, mutta se myytiinkin tunteella ja halvalla hinnalla.

                Tämä uudempi auto (www.nettiauto.com/1199911) sitten hakeekin ostajaa. Kyselyjä on tullut t.o.d paljon, mutta kukaan ei ole vielä rahoja tiskiin lyönyt. Yleensä olisi tulossa jokin potkukelkka tai vanha traktori vaihdossa.

                Eilen sitten soitteli joku nuori kaveri, joka puhui vain toista kotimaista. Kas kummaa, jannu tuli koeajollekin, mutta ikäähän ko. jannulla ei vielä ollut ihan lain vaatimaa 18-vuotta. Koeajo suoritettiin siis vänkärin paikalta. :)

                No, katotaan nyt miten hommassa käy. Auto on nyt kuitenkin hänelle varattu perjantaihin asti. (joskaan en usko, että kauppaa tulee, ennen kuin mulla on rahat tilillä)

                Comment


                  #9
                  Jos CCCO olet tota diesel quattroa myymässä niin pistäs tietoa jos huolit ässän taikka mielummin golfin vaihdossa?

                  Comment


                  • #10
                    Alkuperäinen kirjoittaja liki
                    Liian kallis auto loytaa helposti yksityista ostajaa ... Ja automaatti on Suomessa ruttoa myydessa, kaikkihan tietavat etta se on vain kallis, helposti vikaantuva ja taysin turha lisavaruste. (MIstakohan tamakin johtuisi?-))

                    Itsella saman suuntaisia kokemuksia, vaikka puhuttiin senkin hintaisesta autosta etta yksityisen kateisostajan pitaisi loytya helpostikin. (Tuolla vaihtohyvitys-ketjussa johon en jaksa laittaa linkkia. :)) On kylla jaanyt sellainen kuva etta automarkkinat ovat olleet vuoden vaihteesta viela pahemmin jaissa kuin vain uusien autojen rekisterointimaarista voisi paatella.
                    Jaa automaatti helposti vikaantuva? Pikemminkin toisinpäin, vai onko Audissa sitten jotenkin erityisen huono tomaatti? Saab tonnarin ostin automaattina juuri sen takia ettei ole vanhassa autossa tyypillisiä synkrorengasongelmia, toinen syy oli se että vaihteiston pääakselin laakeroinnissa oli tonnarissa kuullemma joitakin ongelmia. Vältin automaatilla molemmat, ja toimi aivan uskomattoman hienosti koko ajan. Eräs tuttukin ihmetteli sitäkin kuinka tasaisesti se vaihtaa verrattuna hänen 740 volvoon. Eli oliko Saabin tomaatti jotenkin erityisen hyvä, vai mistä johtuu "vääristynyt" käsitykseni tomaateista?

                    Comment


                      #11
                      Ainakin Vv&Audeissa noita tomaattiongelmia on. Korjaus on pikaisen kyselyn mukaan kallista ja epävarmaa. (Kyselty useasta Automaattikorjaamosta).

                      Ei ainakaan ns. kauheasti vakuuta jos alle 300tkm ajettuun (oletettavasti) autoon saa vaihtaa askia jo toiseen kertaan.

                      Mutta onhan niitä manuaalejakin hajonnut. Käytetyn auton osto on aina riski. Jos pelottaa niin onneksi uusia saa Kaupasta.

                      Comment


                      • #12
                        Jaa automaatti helposti vikaantuva?
                        Ironialla kirjoitettua, mutta kun automaatti maksaa kolmekin tonnia uuteen autoon niin kyllä nopeasti moni "tietää" että kyseessä on helposti vikaantuva, kalliisti korjattava ja täysin turha lisävaruste.

                        Comment


                          #13
                          Toisaalta, elämä on täynnä valintoja. Osa ajelee sillä Ladallakin vielä. Osa taas tykkää automaatin tuomasta mukavuudesta. Valitettavasti kaikki kiva yleensä maksaa..

                          Comment


                            #14
                            Jos CCCO olet tota diesel quattroa myymässä niin pistäs tietoa jos huolit ässän taikka mielummin golfin vaihdossa?
                            Minä tuota autoa joskun privalla kyselin muttei tullut koskaan vastausta. Ilmeisesti nopea käteiskauppa ei kiinnostanut.

                            Comment


                              #15
                              Eipä ole jonoa Passatinkaan kohdalla ollut. Toisaalta noita on niiiiin paljon myynnissä, että pitäis tiputtaa hintaa tonnilla parilla sinne 7te luokkaan niin ehkä menisi. Ennemmin pidän kakkosautona, koska ei tuolla 7-9te:llä kuitenkaan saisi mitään sen kummempaa.

                              Golffi on ns ykkösauto :)

                              Comment


                              • #16
                                Yksi syy, joka voi hankaloittaa rekisteröityjen tuontiautojen myymistä, on mahdollisen veronpalautuksen saaja. Sehän palautuu veron maksajalle ja siitä syytä verot halutaan maksaa itse ja valittaa niistä. Kun ostat valmiiksi rekisteröidyn auton, josta verot on maksettu, mahdollisuus valittamiseen ja mahd. palautukseen on mennyttä.

                                Comment


                                  #17
                                  Tottahan nyt mahdollinen palautus kuuluu sille, joka on ylisuuret verot maksanut. Jos taas ostaa verotetun auton ja maksaa liian suuren hinnan (siis olettaen, että hinnoittelu on tehty ylisuurten verojen mukaan), niin oma mokahan se on? Myyjä tietenkin yrittää saada ylisuurista veroista ensin korvauksen ostajalta ja jos kaupaksi menee, niin vielä verottajalta tuplajättipotti? En oikein ymmärtänyt tuota edellistä ...

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tarkoitin juuri tuota, että verotettujen autojen hinnassa on yleensä mukana ostohinta, tuontikulut, 'korvaus ylisuurista veroista' sekä mahdollinen myyntivoitto. Ostajalla ei ole mahdollisuutta saada mitään takaisin noista ylisuurista veroista, koska mahdollinen palautus menee veron maksajalle ja valituksen tekijälle - siis myyjälle. Jos sama auto olisi myytävänä tax-free:nä, voisi ostaja yrittää saada tuon verottajän "jättipotin" itselleen.

                                    Comment


                                    • #19
                                      No en mä kyllä nyt ihan tuota ylläolevaa allekirjoittaisi. Yleensähän nuo tuontipelit on hieman parempi kuntoisia ja varusteisia kuin ns. suomiautot. Yksi haluaa maksaa yhdestä, ja toinen toisesta. Eli tuon veronpalautuksen huomioonottaminen tuontiautoa tuojalta verotettuna ostamisessa, en minä ainakaan ota huomioon.
                                      Ostaa sellaisen minkä budjetti kestää, oli tuontipeli tai ei.

                                      Sen huomasin, kun tässä kahtelin esim. a6 2.7btq ja s4 (b5), niin Suomesta saa jo suht. samaan hintaan, ja halvemmallakin auton, kuin ulkomailta vastaavan hakiessa.
                                      Toki eroa on, hakeeko auton Virosta, Saksasta vai Ruotsista. Tosin saksa vs. ruotsi, erotus menee jo hakukuluihin, eli käytännössä sama hinta.

                                      Comment


                                        #20
                                        On tuolla nettiautossa yms niitäkin, jotka ostaa sen mobilen halvimman, sitten verotetaan ja kuvitellaan euron kuvat silmissä että siitä saisi hurjat voitot. - Varmsti joku noihinkin lankeaa..

                                        Tuo suomi vs. Tuontiauto erottelukin aika tapauskohtaista, usein kulkee myös käsikädessä hinnan kanssa. Kaveri taannoin osti ns. suht hinnakkaan (siis muihin samanlaisiin verrattuna) auton, kunto todella huippu. Seuraava olikin (voitto mielessä) hyvin varusteltu - vähän ajettu - suht edullinen, jo oli eroa. Vaikka ns asiallinen peli sekin, mutta kulumaa ja sanomista vähän jokapuolella. - Ei ainakaan mulle olisi se jälkimmäinen kelvannut. Ja ylläripylläri, se halpa meni helpolla kaupaksi..

                                        Comment

                                        Working...
                                        X