Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
Mulla on vielä jossain työsähköposteissa kaverin jollain kiihdytysmittaussoftalla tekemät luvut ja käyrät W123 200D Meselle. Jotenkin jäi mieleen jotain vähän yli 20s 0-100 km/h ja sekin hieman lentävällä lähdöllä.
Täytyis joskus pyytää päästä kyytiin kokeilemaan moista hurjastelua.
EDIT: löytyi lukemat:
0-100 km/h: 34.4 s
0-400 m: 24.1 s
0-400 m: 88.4 km/h
Siskolla oli joskus väliaikasena autona -83 1200 farkkulada, ohjekirja sano 0-100km/h 22.5s
Oli hauska kun teki _täys_ kiihdytyksiä ja kun heitti nelosen silmään ni 50 vauhtia.
Tässä on koko talvi aikaa nollata dynoo autolla.
prof. pyörää pääsin syyslomalla 3päivää testaan ja kevättä odotan jo innolla, jos vaikka pääsis tekemään turvallisen ripeitä ohituksia.
Aikoinaan nuorena poikana kiihdyttelin 1.0 litraisella Ford Fiestalla muistaakseni 0-100km/h aikaan 36s (jotain 30+ sekuntia joka tapauksessa). Olosuhteen olivat melko hyvät.
Huippuja suotuisissa alamäkiolosuhteissa auton oman mittarin mukaan 148km/h.
Alkaa vapari diesel kipotkin menemään molemmin puolin ohi lähes suhahtaen.
Mutsi lähti etelään tuossa alkusyksystä ja toi mulle Volvo V50 1.6 diisselinsä säilytykseen, voi sitä hämmennystä kun sillä ekan kerran lähdin ajamaan. Tuntui että vauhti hiljeni kun painoi kaasua :D
Ymmärrän kyllä tuon että vaaratilanteita saattaa tulla, ei se eritehoisuus täysin mene heti alitajuntaan.
vaikka itsellä onkin tuo vaparikikotin 1.8 avantti niin persdynon nollaus onnistui siltikin edellisen työpaikan vapari LT:llä, siinä myös yks peli joka kyllä ihmetytti, rattia sai vääntää apparin kanssa ja välillä kurkkailla notta onko siellä kaasun alla jotain pönkänä kun ei kulje... muutenkin tuossa pelissä hauskuutti tuo polttoaineen kulutus joka oli ohjekirjan mukaan kaupunkiajossa vähemmän mitä maantiellä....
Persdynon nollaukseen yks tapa on raapia auto osiks ja käyttää apostolin kyytiä muutama viikko =)
Oma nelirenkainen tahto vuotaa vähän joka nurkasta (taitaa olla laatikon öljyt ainoat mitkä ei häviä minnekkään) niin jos kuluttas töppösten pohjia vähän aikaa...
Jos on 200D mersu W123 korilla laiska, niin VIELÄ laiskempi oli W115.
Sataseen päästiin kyllä jo puolessa minuutissa, mutta 130 km/h meni rikki vasta kun oli ajettu kaasu pohjassa Joutsenosta Imatralle (noin 17 km) ja sekin irtosi vasta loivassa alamäessä.
Oli pakkasyössä huikea näky kun moisen "kiihdytyksen" jälkeen kaasun löysäsi ja taustapeili loisti punaisena, kun putken täydeltä lensi "karstaa..."
Aivankuin joku olisi kaatanut ämpärillisen hehkuvia hiiliä tielle.
Tulipahan kaverin isukin mersusta moisen testin jälkeen hiukan herkempi, muttei sen kanssa edelleenkään luistonestoa kaivannut!
Minulla ei ole ollut kovin usein ongelmia arvioida auton suorituskykyä, vaikka alla normaalisti onkin tuo urS4. Ennemminkin tulee välillä aliarvioitua noitten pikkukiulujen kiihtyvyys, ja silloinhan sitä vain yllättyy iloisesti.:) No, aikoinani opettelin ajamaan 1,6-litraisella Jetalla (75 hv), joten jo ajo-opetteluvaiheessa tuli tutuksi, että autoa saattaa joskus joutua käskyttämäänkin, mikäli muun liikenteen joukkoon tahtoo ehtiä...
Enemmän päänvaivaa on tuottanut erilaisten ei-niin-priimakuntoisten kulkineitten kuskaaminen. Tässä tullut ajettua niin kolmivaihteisella diesel-Mersulla, kuin hevosensa mystisesti kadottaneella Passatillakin. Viimeaikaisista kulkineista karuin on ollut varmasti Audi 80 (1,8S -87), joka nyki ennen korjausta niin pirusti, että liikkeelle lähtiessä piti olla varovainen, ettei ketään näy lähimailla ? saattoipa kyseinen ropponen sammua vielä kymmenen metriä liikkeelle lähdön jälkeenkin. Ajomukavuutta ei myöskään parantanut edellisen omistajan siihen asentama urheilullinen ?thyyning?-ratti, joka oli näin naisihmisen näkökulmasta erittäin miellyttävä pyörittää ilman ohjaustehostinta?
Aina ei voi valita kulkinettaan, sen takia itselläni on ainakin tapana totutella ?uuteen? autoon ja tunnustella sen ominaisuuksia tekemättä mitään sen kummempia ennakko-oletuksia. Samanlaisillakin autoilla voi olla eroja ajokäyttäytymisissä.
Audi 80 (1,8S -87), ilman ohjaustehostinta? Hengenvaarallinen ohjaus tuollaisessa ihan vakioratillakin.
Heh, just aamulla kävin Oulusta ostamassa kasikympin, 1.8s, vm-87 ja ilman ohjaustehostajaa. Ajamaan en edes yrittänyt, kun alla oli loppuun ajetut kesärenkaat ja keli tänä aamuna oli lievästi sanoen kehnohko. Eli kärrillä sitten tuli perässä ja ihan kiltisti se siellä käyttäytyi.
Audi 80 1.8E -87 ilman ohjaustehostina myös ja alla tulee olemaan 45/215-profiilin renkaat ja ratti puuta, saas nähä kuinka paljon haba kasvaa ens kesänä...
Comment