Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kolhuja

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Kolhuja

MOI!

Viime yön autoni vietti normaaliin tapaan kapean kadun varressa. Yön aikana joku kanssa-autoilija oli päättänyt ottaa reippaat ajolinjat, jonka tuloksena oli tullut lommo takalokasuojaan. Vakuutusyhtiön kanssa puhuin. Kokonaistappio 150e omavastuulla ja bonusten menetyksellä olisi noin 850 euroa.

Kävin kysymässä korjausarviota vv-autosta. Pieni lommo oiotaan ja koko lokasuoja maalataan. Hintaa noin 750 euroa. Ei siis kannataa ottaa vakuutuksesta. Mietinkin onko vv-auton hinta ryöstöhinta? Onko käsitystä korjausten hinnoista? Naarmuja on joten maalaus on varmaan ainoa vaihtoehto...

Ohesssa muutama kuva vauriosta:

http://www.savilampi.com/Audi_A4_Lommo/

Pikkuputiikeissa homman pystyy hoitamaan varmasti halvemmalla (varmaan noin 300-400 euron luokkaa), mutta työn jälki onkin sitten todennäköisesti ihan arvailujen varassa. Kannattaa myös pitää mielessä, että VV-Auton kanssa on varmaan helpompi kinata kuin pikkuputkien.

Comment

Kysäseppäs B&T Automaalaamosta, Juvanteollisuuskatu 12 Espoo.

Omani kävi siellä kiveniskumaalauksessa etuosastaan vuosi sitten. Aikataulut piti ja jälki oli hyvää ja hinta mielestäni erittäin kilpailukykyinen merkkiliikkeen hintaan nähden.
      Kyseisessä putiikissa on "päällikkönä" entinen Stockmannin/Audicenterin korikorjaamopäällikkö. Taitavat maalata myös Audicenttereiden tilaamia maalauksia "kolariautoille"... Piha täynnä maalaukseen tulevia/maalattuja Audeja,Mersuja,Volvoja...

Comment

Siellä muuten kai vaihtu toi päällikkö viime vuoden puolella, kumpaakohan päällikköä tarkoitat? Ittekkin käytin sillon vanhan päällikön aikaan tuolla maalauttamassa osia. Hyvää jälkeä.

Comment

Päällikkö vaihtui juuri viime vuoden kesäkuun alussa. Itse käytin "uuden" päällikön aikana maalauksessa tosin hinta,maalauksen laajuus ja ajankohta sovittiin "vanhan" päällikön/omistajan kanssa.

Comment

No niin auto korjattu. Käytin Pitskun Autopaint nimisessä putiikissa Pitäjänmäellä. Auto saatiin nopeasti työalle, ystävällinen palvelu, jälki hyvä. Hintaa tuli noin 400 euroa.

Comment

On nuo kalliita. Koskenkorvalla luvattiin vanhan S-mersun läpikäynnistä (pohjatyöt, maalaus jne) 1500e velottaa.

Eikai nuo merkkiliikkeet mitään spesialisteja ole maalaushommissa muutenkaa vaan teettävät monasti alihankintana jossa muualla.

Comment

Mulla on talven aikana hieraistu ihan samalla tavalla ja samalle puolelle.Mulla osui tosin puskuriin joka halkesi! Siististi tosin ettei palaa pudonnut.Naarmut saa ehkä vahalla vielä pois kun jaksaa hinkata.

Comment

Juu, harmi kun en nähnyt tätä threadia aiemmin että olis voinut vihjata: samanlainen (itse aiheutettu) hankauma 15cm matkalla lokasuojan reunassa oven takana maksoi Pitäjänmäen Smart Repairissa korjattuna vuosi sitten 150,-. Toisaalta, hinta riippuu tottakai siitä että pitääkö kitata ja oikoa, itsellä pelkkä hionta ja maalaus riitti.

Tuo SR näkyi viime vuonna tekevän ainakin Pitäjänmäen Vehon pikkukolhut alihankkijana.

Comment

Nuo Smart Repair-paikat on hyviä, entisessä elämässä käytettiin autoja jatkuvasti Hertsikan Smart Repairissa "Taika-Jimin" käsittelyssä.

Comment

Näytin autoa autodent nimisessä paikassa ennen automaalaamoa. Kyseinen putiikki oikoo ruttuja ilman kittausta. Koska maali oli kuulema lähtenyt riittävästi, eivät lähde oikomaan vaan suosittelivat maalaamista. Ehkä tällä toisella käsittelyllä oli saatu sitten aikaa tyydyttävä lopputulos.

Comment

Hyväksikäytetään topicia kun otsikko sopii, vaikka ei maalauksista olekaan tällä kertaa kyse.

Elokuussa käytin jo edesmennyttä Golfiani ovikolhujen poistossa Autodentin Kivenlahden toimipisteessä. Ovistahan ne oli helppo poistaa kun kolhun "taakse" pääsee helposti. Virheetöntä jälkeä tuli kun maalipinta oli ehjä, 5-6 parkkipaikkakolhua hävisi n 20 minuutissa 150? hintaan.

Pari viikkoa sitten tuli sitten Audiin se ensimmäinen lommo - ensimmäinenhän harmittaa aina. Tämä vahinho vieläpä tapahtui omassa autokatoksessa kun pojan hiha tarttui vaimon fillariin joka oli poikittain auton edessä. Seurauksena tietysti että fillari kaatui Audin keulaan. Tuloksena yksi lommo konepellin etuosaan, vieläpä aika terävä. Lommon oheen pari reilumpaa naarmua/hiertymää. Itse katselin että saattaa olla hankala fiksattava "poppamiehillekin" kun näytti oleva lommon kohdalla tuplapelti. Varasin kuitenkin ajan Autodentiin ja sovittiin että laitetaan kuntoon jos mahdollista on. Maalipintahan oli ehjä.

Tänään se sovittu päivä sitten oli. Kundi katseli Audin konepeltiä sisältä ja päältä, todeten että eiköhän tuo suoristu. Homma siis käyntiin. Itse seisoin vieressä ja ihailin ammattimiehen työtä. Hikeä meinasi pukata ammattimiehelläkin mutta 40 minuutin puhinan jälkeen sekä lommo että naarmut olivat poissa. Aina sinne näköjään jollakin välineellä jostakin rei'ästä pääsi käsiksi. Lommo poissa, naarmut hiottu ja hiotussa pinnassa vaha päällä, kassan kautta 122? köyhempänä hymyssä suin kotia kohti. Ihmeitä tekevät kohtuuhintaan silloin kun maalipinta on ehjä.

Audiin asentamieni osien maalaukset olen teettänyt aikaisemmin mainitussa B & T Automaalaamossa Juvanmalmilla - uuden päällikön aikana. Jälki on ollut jopa minun tarkalle silmälle kelpaavaa eikä ryöstöhintojakaan ole tarvinnut maksaa. Hyvä työ tietysti jonkin verran maksaa mutta hyvästä jäljestä olen ollut valmis kohtuullisesti maksamaankin.

Comment

Ei voi taaskaan kun kehua B&T automaalaamon toimintaa. Sukulaisen auton käytin siellä maalauksessa ja jälki,sävyt ja aikataulut olivat taas 100% toimintaa. Myös asiakaspalvelu miellyttää.
                          Bonuksena sain omankin auton muutamat edellisen omistajan aiheuttamat naarmutukset myllytettyä kyseisessä paikassa ilman ajanvarausta.

Ei voi muuta kuin näillä kokemuksilla varauksetta suositella kyseistä paikkaa muille klubilaisille jos on osien maalautusta, naarmun korjausta tai koko auton ylimaalausta.

Comment

Working...
                          X