Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi päivitetty typ89->b4, muutama kysymys

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi päivitetty typ89->b4, muutama kysymys

    Morjensta,

    Nyt kävi niin että wanha audi saa luvan väistyä uudemman myötä. Puolivahingosa törmäsin tuollaseen vm. -92 kasikymppiseen joka oli jääny eelliseltä omistajalta katsastamatta, koska ei tarvi autoa. Pääseepähän nyt edes 90-luvun puolelta olevan auton omistajaksi =).

    Tuo wanhempi Audi ois myytävänä jos jotaki kiinnostaa luotettava työauto tms. Mulla tämän yksilön kanssa yhteistä historiaa reilu 2 vuotta ja 45tkm eikä kertaakaan oo välille jääny. Ajettu vähä yli 270tkm. Laitan kunnon myynti-ilmoituksen tarkemmalla informaatiolla ja kuvilla jahka saan kuvat otettua.

    Kysyttävää löytyis vaihtoprosessiin liittyen enemmältikkin, kiitos jo etukäteen niille jotka viitsivät vastata.

    Onko kokemuksia siirtokilpien hakemisesta, koska auto pitäisi saada katsastuskonttorille asti ilman sakkoja? Tarviiko niitä varten muuta kuin rekisteriotteen ja mitä lysti maksaa noin suunnilleen? 15?/päivä olen kuullut, mutta on vanha tieto.

    Kestääkö kilpien saaminen autoon kauan vai saako ne heti katsastuksen jälkeen jos ei ole halua vanhoja kilpiä tai erikoisilpiä?

    Onko tuosa välillä vaihtunu renkaiden pulttijako? typ89 on muistaakseni 4*108. Katoin että tuosa b4 on kyllä 4 pulttia myös, mutta jaoista ei eellinen omistaja tienny.

    Siinäpä sitä, kyselen lisää tyhmiä, jos tulee mieleen =)

    EDIT. Pahimpia typoja karsittu, käet tärrää ku autokuume purkautuu

  • #2
    Ake.fi kertoo seuraavaa:
    Siirtolupa ja siirtomerkit maksavat yhteensä 15 euroa luvan voimassaoloajasta riippumatta. Siirtovakuutuksen hinta on ensimmäiseltä päivältä 10 euroa ja seuraavilta päiviltä 6 euroa/päivä. Jatkuvan liikennevakuutuksen hinnoista saa tietoa vakuutusyhtiöistä.

    Kilvet saa kyllä heti mikäli ei halua ottaa vanhoja tunnuksia, mutta kannatan niitä vanhoja tunnuksia niin ei tule "kaksikilpistä".

    Pulttijako on sama.

    Comment


    • #3
      Mitä haittaa "kaksikilpisyydestä" voi sitten olla?
      Kiitokset tuon siirtoluvan selventämisestä
      Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 8.5.2007, 11:19. Perustelu: typotitypoti

      Comment


      • #4
        Myytäessä tuntuu joitakin häiritsevän, ensimmäinen kysymys on aina että onko auto kolaroitu ja herättää erinäisiä epäilyjä. Eipä juuri muuta.

        Comment


        • #5
          Ite en ainakaan näkis kakskilpisyyttä mikskään ongelmaks varsinkaan kun on kyse suht iäkkäästä ja tavallisesta autosta.

          Mun mielestä tossaki on 4x108 jako jos on kerran 4 pulttinen.

          Comment


          • #6
            Eurokilpi kait siihen tulee vaikka tunnus oiski sama, ja se kyllä herättää itellä ainaki epäilyksiä yhtä paljo ku se että ois ollu aikasemmin eri tunnuksella. Tuskinpa sillä tuon auton myynnin kannalta on enää kovin vaikutusta. Kiitokset vastauksista.

            Lisäkysymys: Onko typ89 ja b4 paljo yhteisiä osia? jääny aika paljo rojua tuon typ89 jäljiltä.

            Comment


            • #7
              Saa siihen vanhan mallisenkin kilven samalla tunnuksella, toimitusaika on jotain 2-4 viikkoa ja hintaa n.20e.
              Rekisteriotteeseen tulee joka tapauksessa maininta edellisestä tunnuksesta, vaikka se olisikin sama.

              Comment


              • #8
                Vielä yks kysymys, tuleeko lisämaksuja katsastukseen jos auto on ollu pois kilvistä? Eli tuleeko normaalin katsastusmaksun ja omistajanvaihdon lisäksi jotain makettavaa uusista kilvistä? Suomen tuntien tulee tietenki, mutta mitä hintaluokkaa?

                Comment


                  #9
                  Eiköhän siihen tule rekisteröintikatsastus n.70-90?. Minun mielestä ei sitten enään muita maksuja päälle.

                  Comment


                  • #10
                    Seuraavat hinnat poimittu A-katsastuksen sivuilta.
                    Rekisteröintikatsastus: 80?
                    Pakokaasumittaus: 14?
                    rekisteröintimaksu : 10,70 ?
                    kilpi: 8,50?/kpl (jos haluat saman rekkarin)

                    Lisäksi uudempiin autoihin tulee:
                    ODB-mittaus: 12?

                    Comment


                    • #11
                      Mikäli akea ymmärsin oikein normaali katsastus riittää jos ajoneuvo on ollu pois kilvistä alle 3kk. Ilmeisesti siis selviäisin normaalilla katsastusmaksulla. Sen näkee viimeistään perjantaina ku meen konttorille miten pykäläviidakko käytännössä toimii. Kerron sitte miten kävi.

                      Katsastuksen jälkeen:

                      Juuh, summa summarum selvisin normaalikatsastuksella, ei tarvinnut siis tehdä rekisteröintikatsastusta.
                      Vanhan auton vanteet sopi kyllä pulttijaoltaan, muttei mahtunu pyöriin ku olivat 14 tuumaset. Otti jarrusatuloihin kiinni eesä.
                      Katsastuksesta ei kuitenkaan menny läpi. Alatukivarren puslat loppu, koiranluu entinen, alapallonivel entinen, rekisterikilven valot pimeät ja peruutusvalot pimeät.

                      Kaikkein paras tuli viimesenä. Katsastusmies nimittäin sanoi että moottori on paskanen ja se pitää pestä. Laitto siitä oikeen merkinnän ja kaikkea. En oo koskaan kuullukkaan moisesta eikä oo tähän asti kukaan muukaan, jolle oon asiasta puhunu. Oli vissiin munapäällä huono päivä. Mun peräsä tuli joku vanhalla bemarilla josa ei toiminu jarrut kunnolla ja ohjauksesa oli puolet löysää, niin sille pysty kyllä kilvet antaan ku oli joku tuttu. Ei näin.
                      Viimeksi muokannut Wezq-Ape; 14.5.2007, 19:31.

                      Comment

                      Working...
                      X