Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kyllä on huonot vaihtohyvitykset liikkeissä

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

Masentavaa että omassakin kulkineessa on "hinta" tippunut puolella vähän yli vuodessa. nyt tarjosivat vaihdossa A4 2.0TDI vajaavetoon 15tonnia...

ok. kilsoja on kyllä mittarissa 200tkm, mutta silti... ite myymällä sais varmaan muutaman tonnin käteen.

Comment

Luulin että uuteen arvoautoon vaihdossa hyvitettäisiin keskimääräistä enemmän ...

Oikeastaan ihmettelen, että päädyin ostamaan uuden Audin, vaikka hyvityslupaus edellisestä (Bora 1.8T -03, aj. 73 tkm) oli naurettava. No, loppu hyvin, kaikki hyvin, sain lopulta myydyksi Boran itse, mutta tuskaa se oli alkukeväästä. En kehtaa edes sanoa, mitä lupasivat Borasta, eikä alennusprosenttikaan ProBusiness-mallista ollut juuri mitään ...

Kaiken kaikkiaan olen sitä mieltä, että käytetty auto kannattaa myydä itse, sillä siinä hyötyvät sekä ostaja että myyjä, kun liikkeen kate puolitetaan kummankin kesken. Eikä myynnistä nykymuotoisessa verkkomarkkinoinnissa käytännössä koidu edes kuluja. Omien ja muidenkin kertomien kokemusten perusteella vaikuttaa kylläkin siltä, että juuri nyt on käytetyn auton myynti entistäkin työläämpää. Itse käytin aikaa kaksi kuukautta, mitä voi pitää jo melkein maksimina, koska pitkään myynnissä roikkuva vaihdokki menettää uskottavuuttaan, vaikkei siinä mitään vikaa olisikaan. Samalla se osaltaan painaa alas vastaavien vaihdokkien hintoja. Ainakin tuon Boraksi harvinaisen 1.8T:n kohdalla on selvää, että jokainen alihinnoiteltu yksilö nakertaa koko ajan mallin markkinahintaa.
      Viimeksi muokannut Quality; 11.5.2007, 20:32.

Comment

Tarjontaa on vaan niin pirusti tällä hetkellä ja markkinat on ehdottomasti ostajan juuri nyt.
        Naapurilta kävi viime viikonloppuna lunastamassa kakkosauton pois kaiffari joka kehui myyneensä 140tkm ajettua -00 A4 TDI about vuoden päivät.
        Siitä en tiedä miten kohillaan hinnat oli tuossa.

Comment

Ei ole helppoa auton myynti. Mulla on ollut nyt tosin vasta muutaman viikon nelkku nettiautossa, mutta yhdenainoaa soittoa ei ole tullut. Muutama "mielenkiintoinen" vaihtotarjous on tullut. Yhden ostajaehdokkaan kanssa jutustelin puhelimessa mutta valinta kääntyi hieman uudempaan, valitettavasti.

Tuntuu näitä tuontiruppanoita olevan tarjolla pilvin pimein ja tässä kympin hintaluokassa kiinnostuneita on jonkin verran, oikeita ostajia ei. Vaihtohyvityksiä en ole viitsinyt edes mennä kyselemään..

Comment

Mutta kun vaihtoi aikoinaan käytettyä Opel Astraa käytettyyn A4 Audiin, niin n. 8000 ? arvoisesta Astrasta hyvitettiin yli 11 tonnia, vaikka Audin lähtöhinta olikin tuolloin ihan asiallinen verrattuna siihen että olisi lähtenyt itse vastaavaa hakemaan Saksasta.

Myöhemmin autoliike möi entistä Astraani 7900?:lla. Eli homma toimii myös toisin päin. Tämä ei kerro kovin hyvää Audin jälleenmyyntiarvosta.

Comment

Mullakin ollut jonkun aikaa auto nettiautossa myynnissä. Muutama soitto ja vaihtotarjous, ei mitään vakavaa.
              Onneksi ei ole pakko myydä, mutta jos joutuu vuoden odotteleen niin hinta tippuu aika paljon nykysestä pyynnistä eli ei enään kannata myydä. Kilsoja tulee paljon.
              Taitaa olla tiptronic semmonen mörkö, ettei kannata semmoseen jatkossa käsiään liata.

Ajellaan nyt vielä tuolla, sai imusarjan ja egr:n putsattua niin tuli aavistus puhtia taas enemmän.

Liikkeeseen en voi viedä, kun tarvitsisin autosta siinä kiinni olevat varat irti toiseen tarkoitukseen, en siis lisää maksettavaa. Jahka remontit jne on ohi niin sitten voi taas miettiä parempaa vehjestä.

Comment

Aivan ilmaiseksi pitäisi myydä. A4 nyt ollut reilun kuukauden kaupan, eikä yhtään soittoa. Teinibemaria (E36) on tarjottu vaihdossa, päikseen olisi vissiin halunnut.. Sitten on vielä sellainen hassu juttu, että porukka luulee ilmoituksen hinnan olevan ihan tiukka, eivätkä näin ollen edes yritä tinkiä. A4 on toki siinä mieles vittumainen kaupiteltava, kun niitä on niin paljon myynnissä. Olen noteerannut Teron ilmoituksen, ja hieman yllättynyt olen kun kerroit ettei ole paljoa kiinnostusta.. Itse tarttuisin tilaisuuteen nimittäin heti.

Comment

Pari autoa Nettiauton kautta kaupanneena voisin neuvoa että hintapyyntö kannattaa asettaa tyyliin 11.990 tai 3.990. Ihmiset nimittäin hakee tietyn hintasta autoa ja jos ilmoituksesi on tuon limiitin alle niin jo alkaa kummasti puhelin soida. Edellisen kulkineen kohdalla kävi juurikin noin. Kauppasin pari kuukautta hinnalla 7.700 euroa, ei yhtään soittoa pariin kuukauteen. No yks päivä sitten tiputin hintaa 7.490 euroon. Ja samana päivänä tuli sitten illalla 5-6 soittoa josta ensimmäinen paikalle ilmaantunut osti auton sen kummemmin tinkimättä...

Comment

220 tkm ajetusta -01 Golf IV tdi variantista autoliikkeet ovat tarjonneet toistaiseksi 11,5-12,5 k? hyvityksiä, olen ollut ihan positiivisesti yllättynyt, kun vertaa siihen mitä itse maksoin pari vuotta ja 70 tkm sitten. On tosin useammankin myyjän mielestä edullisena dieselfarkkuna, eberin, kliman sun muitten kera niin helppo myytävä, että toisaalta voisin harkita myyväni suoraan itsekin, riippunee siitä mistä ja koska sopiva vaihdokki löytyy.

Hieman kalliimpiinhan tuota tosin on nyt vaihdateltu, sekin osaltaan vaikuttanee hyvityksiin. Välirahahan se on mikä ratkaisee.

Comment

Auto meni vaihtoon

No Audi meni vaihdossa uuteen pikkuautoon eräässä liikkeessä. Sain autosta 17500?, joka on aika paljon enemmän kuin aikaisemmat tarjoukset. Uusi auto maksoi itse asiassa vähemmän, joten rahaa tuli tänne päin. Elikä mun Audi ura päättyy ainakin hetkeksi kuunvaihteessa.

Comment

Ei kovin usein kuule, että raha on noin päin liikkunut. Minkälainen liike oli kyseessä?

Comment

Villi veikkaus: Uus auto on merkiltään Fiat ja liike Delta-Auto.

Comment

Eipä ole omakaan A6 herättänyt kiinnostusta. Nettiautossa on kyllä paljon lukuja ilmoituksella, mutta ei soittoja ja pari kehnoa vaihtotarjousta (haen TT/Z3-tyyppistä ja sen selvästi mainitsen, vaihdossa tarjotaan diesel-S60).
                            Liikkeistä en ole tarjouksia kysellyt, kun niissä ei ole mitään kiinnostavaa mihin vaihtaa.

Comment

Ihan merkkiliike kyseessä, ei jobbari

Elikä ihan merkkiliike on kyseessä. Ja ei ollut Fiat-liike. Leikitään nyt sitten vähän, auto tulee Aasiasta ja on paljon muodoiltaan Minin näköinen.

Comment

Nissan Micra?

Comment

Ei osunut...

Ei ole Micra

Comment

"sukisuki"
                                    Viimeksi muokannut 8866; 15.5.2007, 10:58.

Comment

Jep

Kyllä, "kinky" sukisuki Swift on tulossa. En tunne merkkiä ollenkaan mutta eiköhän se mun nykyiset ajotarpeet täytä. Ihan ok alusta mutta moottori on kyllä puhditon. Tilat ja varustus yllättivät positiivisesti. Kirppu on itse asiassa vain 8cm kapeampi kuin nykyinen Audi.

Comment

Ääni kanssa sukisuki swiftille

Melkein ehdin =)

Comment

Hyvän näköinen se ainakin on, samoin kuin uusi fabia.

Comment

Ei ne aina huonosti hyvitä liikkeetkään..... ;)

Tarina kaverin eilisestä episodista;

"
                                            Kävin eilen työmatkalla tuolla tuusulan häkkihelvetissä pyörähtämässä ja pisti silmään aivan helvetin hieno 330 sedan. Tuota siinä liikkeen pihassa huvikseni pällistelin niin myyjä kirmas hallista pihalle avaimet kourassa että tuota on lähdettävä kokeileen. No mikäs siinä. Nappasin avaimet kävin heittämässä lenkin. Kiva auto, kulki ja kiihtyi, varusteita niukalti kuitenkin.

Jutun juoni ei kuitenkaan ollut tuossa, vaan kun tulin takaisin niin myyjä oli tehny tarjouksen mulle vaihtokaupoista. 3000? väliin niin cabrio vaihtuis tuohon. No siinähän olis ollu pakko lyödä kättä päälle välittömästi, paitsi että tää myyjä jutteli koko ajan M3 cabriosta, sitä ja tätä kuinka se oli sellasen joskus omistanu ja monta tuonu samanlaisia saksasta jne. Pakkohan se oli korjata herraa lopuksi että 318 vain on kyseessä, no välirahaksi muodostui 14000k?, kiitin ja kumarrin ja poistuin hymyssä suin "M3 cabriollani". Todellinen asiantuntija :D"

Eli kaverilla on e36 318 cabrio, jossa (valitettavasti) m3-lätkät kyljissä. Ja tuon perusteella myydä teki ensimmäisen tarjouksen. ;)

Että näin.

Comment

Jatketaas tätä aihetta omalla kokemuksella.

Tilaa tarvitaan lisää, joten nykyinen s4 (b5) farkku pitäisi saada vaihdettua a6-koriseen farmariin (4b).

Vaasasta löytyi oiva peli, josta soittelin ilmoituksessa mainitulle myyjälle. Aluksi myyjää ei kiinnostanut koko vaihtokauppa, koska kyseessä oli tuontiauto. Sain osakseni kaikkea muuta kuin hyvää asiakaspalvelua, jopa v****lua oli havaittavissa.

Soitto saman firman toiselle myyjälle, ja homma lähti hieman paremmin käyntiin. Hyvitys omasta autostani oli kuitenkin jotain sellaista, että ei voinut kuin nauraa, ja kysyä, onko myyjä tosissaan.
                                              Eli hyvitys olisi ollut juuri ja juuri 15ke......

Että näin.

Comment

Oliko Ihan Vaasassa vai siinä vieressä? Mulle tarjottiin 12 mun laitteesta.En innostunut.Tosin näkemättä eikä välirahasta ollut puhetta vielä, eikä taida tullakaan.
                                                Syksymmällä pitää kyllä alkaa farmaria laittamaan mutta on pelko perseessä ettei liikkestä ainakaan tule saamaan paljon mitään.
                                                Kyseinen firma myy ja ostaa vain ja ainoastaan Suomi-autoja.
                                                Kuulostaako ehkä tutulta?

Comment

Käyttöauto.

En ole ainoa, joka on tuttavapiiristä saanut tuosta firmasta ala-arvoista palvelua. Ja mitä ylemmäs mennään, sen pahempi.

Comment

Löytyyhän näitä aina. Eilen kävin vaihtoaikeissa eräässä häkkimyymälässä Kehä III varrella. Tarjosin vaihdossa vm.2002 yarista jossa varusteina mm. ilmastointi, huoltokirja, cd-soitin jne. ja auto on siisti, ajettu n.90tkm. Auto josta olin kiinnostunut maksoi 17500. Myyjä soitteli parit puhelut ja iski tarjouksen tiskiin. Väliraha 14500. Ihmettelin siinä sitten hintaa niin äijä tuumas että eihän se ole oikeasti ku 1500 euron auto.. Kuulemma metalliväri korinvärisin puskurein ei ole myyvä, mustilla puskureilla olevat kiinnostaa enemmän :)

Comment

Mauri, mulle kelpaa maalatuillakin puskureilla, saat 2000,- :)

Nuo selitykset kyllä on toisinaan niin huimia. Audicenter Espoo heitti keväällä mulle juuri tuollaisen haistapee-tarjouksen kommentilla "noita saa tolla hinnalla netistä vaikka kuinka". Intensiivinen selaus paljasti että yhtäkään ei tuolla hinnalla löytynyt, halvimmat oli reilun 30% kalliimpia ja melkein tuplakilsoilla.

Herroilla oli piha täynnä, joten helppo arvata miksi tarjous oli tota tasoa mutta olisivat vaikka sanoneet mullekin että oli vääränväriset puskurit, naurattais enemmän.

Comment

No joo, auto josta itse olin kiinnostunut, oli halvempi kuin omani, pyyntihinnaltaan. Rahaahan liikkeet eivät anna mukaan, mutta olisin ollut valmis kenties pienenpienen välirahan maksamaan, päikseenkään kun liikkeet harvoin vaihtavat.

Myyjän selittelyt olivatkin sitten sitä luokkaa, että hivenen nauratti. Jostain 5ke virhevastuusta tuli juttua, ja siitä, kuinka vastaavan auton saisi ulkomailta siihen ja siihen hintaan.
                                                        Tilasin sitten myyjältä kaksin kappalein vastaavia ässiä, jos kerran siihen hintaan hän vastaavan meinaa saada. ;)

Eli ko. liikkeen mittapuun mukaan, 99-mallinen s4 avant, on 14-15ke auto. Olishan se ollut toki mukava huomata, (jos siis kaupat olisin tehnyt sillä uskomattomalla 7-8ke välirahalla) niin oma s4 olisi ihan saletisti ollut myynnissä ~23-24ke hinnalla ko. liikkeessä viikon sisällä.

Comment

Alkuperäinen kirjoittaja ommiK
                                                          Mauri, mulle kelpaa maalatuillakin puskureilla, saat 2000,- :)
                                                          Just sanoinki muijalle kun vein sen aamulla töihin että pitääpä laittaa varis nettiautoon kahella tonnilla, että siitä sais edes jotain kun tuntuu vuodessa hinta tippuvan niin hurjaa vauhtia :D

Comment

Heh, toi sun profiilin kulkuneuvokin on arvokkaampi. Oisit sitä kokeillu vaihdossa :)

Comment

Joo, tuosta olis varmaan tarjonnu korkeintaan pari kymppiä tai kahvit..

Comment

Working...
                                                              X