Kysyin tuossa vaihtohyvitystä liikkeistä toiseen autoon niin hyvitykset on liikkuneet 11500 -14500? välillä... Taitaa olla tosiaan ylitarjontaa vaihtoautoista tällä hetkellä. Mun auto oli A4 1.8Tq -01 ajettu 149tkm.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Kyllä on huonot vaihtohyvitykset liikkeissä
Collapse
X
-
-
-
TN
Niin tietenkin
Mutta kun se hyvitys vaikuttaa suoraan siihen välirahaan... Kaikki omalla tavallaan.
Palaten tuohon hintaan niin kyllähän ne liikkeissä pyytää noista vielä 22000 - 26000? joten sen puolesta tuntuu ihan hullulta. Katteet kohdallaan...
Comment
-
No on kyllä hinnoiteltu oikein kunnolla alakanttiin Tepon auto.
Entinen autoni oli vastaava A4 B6 1.8T q ajettu 105tkm (ns.Suomi-auto) ja liikkeet lupasi muutama kk sitten liikkeestä riippuen 19000-21000 euroa vaihdossa 35000-40000ke autoon.
Vaihtotarjoukset kaikki olivat Suur- Helsingin alueelta.
Autosta olisi toki lähtenyt kaikki "lisävarusteet" pois jos liikkeeseen olisi mennyt.
Comment
-
Hyvä muistaa että myyjä voi antaa 50K? auton lähtöhinnasta usein 4-5K? alennusta. Toiset laskee tuon alennuksen "hyvityshintaan" ja toiset (lue tutut autokauppiaat) tiputtavat ensin lähtöhinnan kohdalleen ja sitten keskustellaan vaihtoauton arvosta. Kokemusta on eripuolilta suomea.
Comment
-
Viime kesänä iski joku ihme tauti, olis pitäny Lexus saaha... (onneksi meni ohi). Noh, tutkiskelin uuden diesel lexuksen varustelistaa ja sain loppuhinnaksi yli 60k?. Ja eikun yhteydenotto liikkeeseen. Tuosta profiilin kulkineesta ("suomiauto") tarjottiin karvan yli 10k?... Siihen jäi lexuksen tilaus.
Comment
-
Paikalla on väliä
Sekin vähä riippuu, että missä sitä autoa on vaihdattamassa.
Faijalla oli 1.9TDi Bora -00 yhellä punasella iillä ja ajettu 180tkm (huolto tekemättä), ei ilmastointia. Soitin herttoniemen autokeskukseen ja kysyin vaihtohyvitystä Audi A3 TDI -04 ~25k?. Kaveri totes, että 6k? pystyy hyvittää Borasta. Noh, ukko vaihto sit autonsa rovaniemen pörhöllä Audi A3 TDI -04 ~26k? ja vaihtohyvitys oli 11k?.
Helsingissä ei tuommoiset ei-ilmastointiset kiisselit ole niin haluttua kamaa, tai niistä on iso tarjonta. Herttoniemen kauppias perusteli asian näin. Bora oli hävinnyt pörhöltä jo seuraavan viikon aikana, eli pohjosessa ne kelpaa kyllä ja hyvityskin on sit sen mukainen :)
Comment
-
Ei nyt koske suoranaisesti Boraa, mutta vaikkapa vm.99 A6 ilman ilmastointia on aika hankala myytävä, samoin kuin melkein mikä tahansa "yli kympin" auto nykyään jossa ei ole AC:ta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja GETViime kesänä iski joku ihme tauti, olis pitäny Lexus saaha... (onneksi meni ohi). Noh, tutkiskelin uuden diesel lexuksen varustelistaa ja sain loppuhinnaksi yli 60k?. Ja eikun yhteydenotto liikkeeseen. Tuosta profiilin kulkineesta ("suomiauto") tarjottiin karvan yli 10k?... Siihen jäi lexuksen tilaus.
Comment
-
Itse tarjosin -00 A6 2.5 tdi Avant Q, vaihdossa uuden karheeseen Avensikseen, eivät suostuneet ottamaan vastaan. =(
Ja luultavasti kertoo vielä tästä kolmelle miljoonalle parhaalle kaverilleen Internetissä.
Comment
-
Mulla oli -97 TDI Passat vielä viime vuoden puolella, niin kyselin vaihtoa vuoden nuorempaan ja hieman tehokkaampaan TDI Passat Varianttiin Syncrolla.
Liike oli jossain Kuopion suunnalla muistaakseni ja Variantilla pyyntiä 9xxxe.
Välirahaa olisi pitäny paukuttaa pöytään yli seitsemän tonnia, eli hyvitys kahden tonnin päälle.
Oli ihan pakko varmistaa siinä vaiheessa autoliikkeen edustajalta, että onhan hän nyt ymmärtäny että minun autoni on 3B Passat vuodelta -97 eikä 35i.
Oli se ymmärtänyt oikein, joten oli pakko nauraa sellaista hysteeristä naurua ja sulkea puhelin...
Comment
-
Jep jep.
Lappeenrannan Volvo-kauppias tarjosi vakavalla naamalla A62.5TDIV6Quattrosta (noin 270 tkm) pari vuotta sitten tonnin (1000 eur) uuteen kaasuvolvoon vaihdettuna. Pari kertaa tiedustelin varovasti, että olisko tuo ollut niinku vitsi tai jotain. No ei ollu.
Sain sitten reilun vuoden päästä samasta kapineesta vm2004 A6:een vaihdossa 17 000.
En tiedä opetetaanko noille LPR:n Volvokauppiaille ihan erikseen asiakkaan nolaamista eri metodeilla vai mikä lie ollut ongelma.
Muut hyvitystarjoukset liikkuivat välillä 9-14 000 eur. Loppussa mittarissa oli kilometrejä 360 000km.
Comment
-
Joo kyllähän sen tyhmäkin tajuasi jo että jos tonnia tarjotaan käyvästä laitteesta niin kyllähän se haiskahtaa jo siltä että kaverillä on jo nurkat täynnä vaihdokkeja eikä rahapula ja kokeillaan jos joku uskois, että:"njoo toi sun rassi kyl on niin puoleensavetämätön että ei sitä enää mihinkään saa myytyä...ota tai jätä...et saa muualtakaan parempaa "hintaa".."
Yrittää äijä koijata kunnon tiliä.
Tuossa tarjosin omaani vaihdossa sähköpostilla joku aika sitten Saksantuonti `98 A6 2.4 AQ:hun jonka hinta oli 19.900e.Vaasalainen joku tuontiauto kiska se oli.Tarjosi vaihdolla välirahaksi 3 tonttua.
Tässä tapauksessa olisi oma rassi ollut siis 17.000? arvoinen.
En tehnyt kauppoja.Puuttui tiettyjä varusteita.
Muuten mikähän olisi suunnilleen käypä hinta tälle:
A4 `00 sedan 1.8T 110 000km, eberi+kauko, ac, alusta, alut, hälyt.....
Varusteethan ei aina nosta arvoa kylläkään mutta vetovoima saattaa lisääntyä joskus.
Comment
-
Naapuri oli vuosi sitten vaihtamassa 1998 mallin jotain-Saab:ia Skoda Superb:iin ja käväisi pk-seudulta asiasta tehden hakemassa uuden Skodan Nurmeksesta asti (500km) kun uuden auton hinta oli ollut 1300 EUR pienempi kuin toiseksi halvin tarjous pk-seudun liikkeissä. En tosin tiedä, onko 1300 EUR osuus parempi hyvitys Saab:ista ja/tai pienempi uuden auton hinta.
Työkaveri vaihtoi S60D Volvonsa S80D malliin soittokierroksen jälkeen Hämeenlinnassa, oli kuulemma eroa muutama tuhat euroa pk-seudun hintoihin.
Comment
-
Viime syksynä kävin kokeilemassa yhdessä käytettyjen tuontia harrastavassa toisen merkin merkkiliikkeessä erästä autoa ja kysyin piruuttani hyvitystä nykyisestä autosta. Siisti ja ikäisekseen erittäin vähän ajettu (silloin alle 90tkm) Suomi-auto ilmastoinnilla (hintansa takia harvinainen siihen aikaan käyttöön otetuissa). Mielestäni hinta oli pikkusen alakanttiin. Perustelut oli: "Näitä tuodaan niin paljon ulkomailta." Ylitarjonta varsinkin pikkusen iäkkäämmissä siis painaa hintoja huomattavasti. Varmasti tuo ois kuitenkin ollut selvästi helpompi myydä kuin vastaava tuontiauto (josta ehkä joku mitätön(?) Suomi-varuste puuttuu...), kun molempien hyvät puolet samassa paketissa.
Comment
Comment