Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 on kyllä omassa luokassaan

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 on kyllä omassa luokassaan

    Päivän tuollaisella -95 A8 ajelleena täytyy tunnustaa että onhan pirun kiva kehonsiirtolaite!
    Olkoon vaan vanha ja 200tkm ajettu mutta hienommin se matkustaa kuin uusi A6.
    Hiukan pelottaa ettei ole paluuta vanhan A6:n puikkoihin.
    Haasteellista aikaa tämä kevät!

  • #2
    Itse täytyy tunnustaa että ko. autolla olen istunut vain kyydissä, mutta on siinä sitä jotain varsinkin D2 muotoilu, joka on mun mielestä 90-luvun Autoa parhaimmillaan :)

    Itse vain pelkään tuota kulutusta niin paljon, että täytynee odottaa 3.3 TDI hinnan tippumista 15-20 haarukkaan.

    Muutenkin tulee työmatka-ajoa nykyään niin paljon, ettei bensa auton ostoa voi mitenkään perustella.

    Comment


    • #3
      Pitihän se arvata: Nyt sitä ajellaan A8:lla :-)

      Comment


        #4
        Onneksi olkoon. Ei kyyti parane millään.

        Comment


        • #5
          Pitää vain toivoa että se pysyy nipussa. Nättikin se on, ainakin tuo helmiäisvalkoinen on hyvin mun makuuni. Vielä kun olisi ollut sporttipenkit niin avot. No niitähän saattaa osua kohdalle myöhemminkin.

          Comment


            #6
            Tossa linkissä 4.2 A8:n kulutuskäppyrää kiinnostuneille. [COLOR=#800080]http://tankkaus.com/cardata.php?nr=17189[/COLOR]

            Comment


            • #7
              Alle 12 on lie ihan ok.
              Joskus vääräuskoisessa elämänvaiheessa sain Baden-Meinhof-Wagenin 2.5 litraiselle koneella kuluttamaan lähestulkoon aina yli 12 litraa. Ja mihinkään se ei kuitenkaan liikkunut.

              Comment


              • #8
                ainakin tuo helmiäisvalkoinen on hyvin mun makuuni
                Hyvä väri ;-)

                Comment


                • #9
                  Onko jossain kuvia autosta?

                  Tässä alkoi taas tunne menemään järjen ohi... Tuli semmoinen tyhmä ajatus että jos oma auto nyt vie semmoisen 10+ litraa bensaa, niin mitä sitten jos se vie 12? Kerranhan tässä vaan eletään :)

                  Olen vähän miettinyt jos työtä varten ostaisi 1.9 TDI passatin, mutta mutta...

                  Kai tässä köyhän pitää tyytyä kuolaamaan teidän muiden kaseja :P

                  Comment


                    #10
                    Kyllä se maantiellä alle 10 meneen, joskin ajotyylillä on väliä.
                    Ollaanhan me juteltu noista kulutuksista ennenkin.

                    Tosin samalla kulutuksella saa S4:sen tai S2:sen. Toki hieman eri tyylisiä autoja kokonaan.

                    Mulla tais tulla vain 30tkm omalla mittariin ja mitään isompaa normaalista poikkeavaa ei ollut. Lambda nyt meni mutta se on ihan kulutuskamaa muutenkin.

                    Laatikon suhteen olisin tarkka jos nyt ostaisin uudestaan tuota. Tuollainen viikonlopun testi missä auton saa testattua pitemmällä matkallaa, kertoo aika paljon kunnosta. Pienen nyppäämisen 2-3:lle voinee sallia, tuntuu olevan vähän ominaisuus vanhemmissa tipeissä.

                    TDi passatti ei kyllä säväytä MILLÄÄN (pakko isolla) tavalla A8:n jälkeen muuten kuin luotettavuudessa. Ei mitään hikkoja passatissa vaikka 200km päivässä tulee ajeltua. Passatti on muuten myytävänä :)

                    EDIT: Ai niin, menihän mulla se ohjausvaihde, mutta ihan perustavaraa sekin ;)
                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 7.5.2007, 07:50.

                    Comment


                    • #11
                      Vajaat pari tuusaa ajettu ja edelleen ERITTÄIN jees.
                      Pienin keskikulutus alle 9 (nuukaillen) normaalisti 10,5-12.
                      Onhan se paljon TDI:n jälkeen mutta kyllä on eri kyytikin.
                      Toistaiseksi tuntuu siltä että bensalasku kärsitään.
                      Arvokaan ei tuossa enää juuri alene joten pääomakustannukset lasken nollaksi seuraavalle kahdelle vuodelle. Moniko voi sanoa samaa kulkupelistään?
                      Remppaa voi tulla ja varmaan tuleekin mutta vastaavaa kyytiä ei helposti löydy uusistakaan.
                      Tuskin tulee kalliimmaksi kuin uusi perus perheauto.

                      Comment


                      • #12
                        Congratzit vaan uuden pirssin johdosta :) Pistähän kuvia kalossista tuonne toiseen ketjuun, jos on kamera näppien ulottuvilla. Kiinnostaa miltä näyttää tuon värinen kasi.

                        Comment


                          #13
                          Kyllä on itsekkin monet kerrat auton vaihtoa miettinyt mutta ainoa vaihtoehto tälle kasille taitaisi olla S/RS6, mutta niiden kapitaalin vaatimus on vielä vähintään 2-3x A8... Eli saa odottaa.

                          Mutta Kasi on kyllä varmasti kalliimpi huoltaa kuin perus perheauto jos ei itse tee mitään. Jos itse tekee kaikki niin sitten ei paljon väliä...Paitsi jos menee jotain perustavan kallista kuten laatikko tai nokkaremmi. Niitä venttiileitä kun on pari enemmän kuin perus 8v 1.8:ssa.

                          Mutta ei Kasi eroa sitten yhtään muilta kuluiltaan esim. "perus" A6:sta 2.4 V6 moottorilla. Sama määrä menee bensaa ja vakuutuksetkin samaa luokkaa. Menon vaan väittäisin olevan eri luokkaa...

                          Comment


                          • #14
                            Kuvatuksia helmiäisestä:
                            http://picasaweb.google.com/sampo.manninen/SampoSA8

                            Comment


                            • #15
                              Onhan se vaan miehevän näköinen laitos :)

                              Comment

                              Working...
                              X