Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

C4 100 2.8 A quattro vaunun veturiksi?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • C4 100 2.8 A quattro vaunun veturiksi?

    Kuoma on ostattelemassa otsikon mukaista kulkinetta vaunun vetoa silmällä pitäen. Autolla ajettu 139tkm ja se on kaikinpuolin tosi upeassa kunnossa, eli oletettavasti siinä pitäs olla kilsoja edessä vielä melko paljonkin. Mut mahtaakohan toi automaagi kestää noin puolentoista tonnin taakan riuhtomista? Ja onko tietoa että heittäytyykö kovin janoiseksi?

    #2
    Automaagi on etopeli vetohommissa, tosin Audin automaatit ei taida olla ihan luotettavuuden perikuvia. Siksi itse päätyisin todennäköisesti manuaaliin, jos vastaavan valintatilanteen edessä olisin, vaikka tomaatti on kyseisessä käytössä fiksumpi. Minulla tosin ei ole kokemusta Audin tomaateista, joten viisaammat korjatkoon, jos väärässä olen.

    Bensaa tulee palamaan 15-20l satasella vaunun hinauksessa. Toki vaunun paino ja ilmanvastus vaikuttavat kulutukseen jonnin verran.

    Comment


    • #3
      Luin hieman ohjekirjaani ko auton/moottorin kohdalta:

      Mm jarrullinen perävaunu 1800 kg max, vetoaisan paino enintään 75 kg koukkua vasten ja vähintään 4% todellisesta perävaununpainosta. Suurin sallittu vetoaisan paino kannattaa käyttää hyväksi.

      Tehtaalla vetokoukulla varustettuihi autoihin on asennettu tavallista tehokkaampi jäähdytysjärjestelmä. Tämä on syytä ottaa huomioon myös vetokoukun jälkiasennuksessa. Muuten mt voi kuumeta liikaa raskaassa käytössä..

      Säädä vetoauton rengaspaineet täyden kuorman mukaisesti...

      Miksei kävisi vetoautoksi?

      Ilkan mainitsema luotettavuuskysymys on perua vanhasta 3 vaihteisesta lootasta ja huonosta hoidosta. Esim minulla on ZF:n valmistama, jota käyttää mm bemarit jne

      Tomaatilla sitten ajellaan luultavasti 80 km/h 3:lla eikä D:llä ja bensaa menee?
      Viimeksi muokannut Jorma Niemi; 27.4.2007, 17:40.

      Comment


      • #4
        Kyllä mulla nousee aina karvat pystyyn jos vetää tomaatilla vaikka raskasta kärryäkin.
        Ehkä se johtuu siitä kun on lukenut paljon laatikkovioista.

        Mutta kyllä sitä pitäis tohtia vetää hyvinkin, varsinkin jos on laatikkoa huollettu ajan saatossa hyvin, niin mikäs siinä.

        Itse välttäisin joitain jyrkästä mäestä liikkeelle lähtöjä, sekä käyttäisin mahdollisimman paljon pakkovaihteita ettei laatikkoa kiusattaisi paljoa siellä kahden tonnin alapuolella.

        Mutta minähän nyt olen niin skeptinen muutenkin...

        Comment


          #5
          Tuli vaan mieleen että eikö tuon ikäisissä 100 C4 Audeissakin ole/on tuo surullisen kuuluisa ZF 4HP-xx laatikko. Ainakin Bmw ja Range Rover käytti samaa askia. Loota muuten ihan hienosti toimiva mutta pienen suunnittelu virheen johdosta sen saa varsin helposti kasaksi kallista "kakkaa". Elikkä kannattaa kattoa ostohetkellä että öljyt on kirkkaat, eivätkä haise palaneille ja ajaa kunnon koe-ajot. Laatikossa oleva suunnitteluvirhe tekee sen että kerran liikkeelle lähdettyä se paineistaa systeemin ja päästää paineet pois vasta sammutuksen yhteydessä - eli esim. pitkä-aikaiset seisakit ja ryntäyttelyt paikallaan voivat saada ihan kunnossakin olevan laatikon laukeemaan, koska eteenpäinmeno pakka ei saa voitelua vaan kuumenee kuumenee.... :) Googlettamalla selviää - itsellä oli moinen laatikko ja pelitti hienosti vaikka olikin saanut käskytystä jo 290tkm.
          Viimeksi muokannut DaFox; 28.4.2007, 13:18.

          Comment


          • #6
            Kiitoksia.
            Koukku kaikkine asennuksineen ja tarroineen vaikuttaa originelliasenteiselta. Voiko sen jotenkin varmistaa?

            Eiköhän tuo noin vähän ajettuna ja hyvin huollettuna sekä oikealla käytöllä kestä varsin hyvin. Isolla massalla ja nelivedolla saa vakautta menoon ja vaunun vetoon, bonuksena juhlalliset tilat takapenkin muksuille. Eli toisinsanottuna taas on yksi audistiksi käännytetty lisää... ;)

            Comment


            • #7
              [LEFT]
              Voiko sen jotenkin varmistaa?
              Pitäisi näkyä huoltokirjan eka sivulta, jossa lisävarusteet lueteltu koodeina.
              [/LEFT]

              Comment


              • #8
                Eiköhän 2.8:ssa ole ZF 4HP-18 loota niin kuin S4:ssä.Tuo isompi 4HP-24 on V8:n perässä ja ei ole kuulemma yhtä luotettava kuin 4HP-18.
                Viimeksi muokannut RaKa; 28.4.2007, 12:51.

                Comment


                • #9
                  "originelliasenteiselta."

                  Sakemannin sähkörasia ei käy kotimaiseen pistotulppaan. Tarvikeliike myy halvalla muutoskappaletta, joten se kiinni vetokoukun vastaavaan ja vedettävän pistotulppa siihen. Ja menoksi:)

                  Comment


                  • #10
                    Siinä töpselissä iteasiassa jo onkin adapteri soomi-pistokkeelle. Mut jos silti haluais varmistella niin mikälainen koodi huoltokirjan tarrasta tulis löytyä?

                    Comment


                    • #11
                      Joku varmaan muistaa ulkoa mutta tuosta voi yrittää katsella.

                      Comment


                      • #12
                        Itsellä manuaalivaihteinen C4 Quattro 2.8, ja koukkua ei ole, mutta olen muutaman kerran hinannut sillä 2000kg pakettiautoa, ja tuli tosi iisisti perässä satasenkin vauhtia... :D

                        Comment


                        • #13
                          kyllähän tuolla on tullut hinattua kaikenlaista ja hyvin se on autokärryä ja drifting vehjettä jaksanu vetää pitkin suomen maata tosin kyllä bensaa palaa joten onhan noita halvempi ruokasiaki vetureita.... parin otteeseen menty vahingossa 130-140 vaunuperässä huomas siitä vaan ku vaunu alkaa pomppimaan joten kyllä se vetää jaksaa.

                          Comment

                          Working...
                          X