Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi auton huippunopeudesta ei saa puhua ?

Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Aihealueiden kirjo ei tee forumista tasotonta, päin vastoin. Asiaton keskustelu, tasottomat tekstit, olematon aihealueiden jäsentely ja kaikki vapaa häiriökäyttäytyminen tekee.
    Tämä juuri on palstan rikkaus ja vahvuus. Muilla palstoilla erilaiseen toimintamalliin ja (olemattomaan) moderointiin tottuneet voivat täällä hämmentyä, mutta itse pidän foorumin selkärankaisesta tyylistä. Mielestäni linja, jolla täällä epäasiallisuuksiin puututaan, on selkeä ja asiallinen. piste.

    Comment


      #32
      Allekirjoitan myös sen mielipiteen että joku selkäranka täytyy tällä foorumilla olla. Minä, kuten näköjään ei moni muukaan, kaipaa tänne Suomi24 -tyylistä bullshittiä, jossa älykkäin kommentti on "äitis oli" -tasoa.

      Mitä tulee tämän topicin otsikkoon, minusta on jokseenkin älytöntä vertailla huippunopeuksia maassa, jossa suurin sallittu nopeus on 120 km/h. Audini ohjekirjan ilmoittamaa huippunopeutta ei ole minulla syytä epäillä, en kaipaa myöskään vahvistusta sille. Jos autoni ei kuljekaan sitä mitä valmistaja lupaa, niin mitä sitten? Elämä jatkuu kuitenkin.

      Huippunopeus ym. keskustelut on syytä pitää esim. kerhon järjestämissä ratatilaisuuksissa tms. paikoissa, joiden "henkeen" tällaiset aiheet paremmin sopivatkin.

      Comment


      • #33
        No mikä siinä nyt on ettei täälä saisi keskustella huippunopeuksista, jotka on todettu vaikkapa jossain kyseisen asian mittaamiseen tarkoitetussa tapahtumassa?

        En muutenkaan ymmärrä miksi huippunopeuteen ynnä muuhun liittyvä, eli suomeksi suorituskykyyn liittyvä keskustelu pitäisi pitää suljettujen alueiden sisällä?

        Tolkutonta se nyt on tuollainenkin mun mielestä.

        Jos huippujen vertailu on Suomessa sun mielestä älytöntä niin mitä on sitte esimerkiksi yli 200 heppasten autojen ostaminen? Huomattavan suuri osa ei tule ikinä edes testaamaan autonsa täyttä potentiaalia, mutta mitä pahaa siinä on jos tietää sen potentiaalin suuruuden ;)

        Comment


          #34
          Minusta jasso vastasi tähän jo aika tyhjentävästi ajat sitten:
          http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...93&postcount=4

          Comment


            #35
            Modet vois varmaan lukita tän, koska asia näyttää loppuvan. Enää jäljellä väittelyä että saako puhua vai ei. Muutama haluaa puhua, mutta suurin osa ei. Ne jotka haluaa siitä puhua menkööt muualle sitä jauhamaan.

            Comment


            • #36
              Joskus 90 luvun taitteessa tuli kokeiltua Saksassa aamuyön tunteina huippuja 911 Carreralla. Mittarinopeus näytti 275, mutta n.240-260 oli max.todellinen. Sen jälkeen ei ole enään tarvinut kokeilla limiittejä.
              Mitään elämää suurempaa kokemusta ei noillakaan vauhdeilla saa:)
              Suomen teillä jättäisin suosiolla kokeilematta kaikki "omat enkat ".
              Täällä paraskin tienpinta on vain sivukatu verrattuna Etelä-Saksan baanoihin.

              Comment


              • #37
                "Siitä puhe mistä puute" (vanha Suomalainen sananlasku), taitaa päteä tähänkin alkuperäiseen kysymykseen.

                Comment


                • #38
                  Coupen huippuja testasin aikanaan silkavalla ja leveällä moottoritiellä Lähi-Idässä, ei muuta liikennettä. Mittarin näyttäessä jyrkässä myötäleessä 255, alkoi oikeasti pelottaa, ja ratista sai pitää kiinni tosissaan, että saisi kiesin pidettyä edes kaistojen välisellä keskiviivalla. Se oli sellainen once-in-a-lifetime -kokeilu, että ei ole koskaan sen jälkeen yhdenkään auton huippuja tarvinnut kokeilla -eikä tuollainen nopeuskokeilu Suomessa olisi edes mahdollista.

                  Comment


                  • #39
                    Kuopiossa oli joku vuosi sitten lentokentällä tilaisuus jossa sai kokeilla paljonko auto kulkee. Poliisi oli mittaamassa nopeuksia(eivät sakottaneet, mittasivat vaan viralliset lukemat;-)) Tuolla taisi mennä sitten jollain moottoripyöräilijällä vähän jarrutus pitkäksi ja veti pöpelikköön, aika huonosti siinä vika. Nyt en muista että selvisikö teho-osasto reissulla vai kuoliko. Ikävä homma.

                    Mutta on noita tosiaan Suomessakin paikkoja/tilaisuuksia, missä saa laillisesti kokeilla huippuja. Tosin tuo pätkä tuolla taisi olla niin lyhyt että ei välttämättä ihan huippuja saanut hehkutettua irti. Itse en tuolla ollut, kun ei silloinen eikä nykyinenkaan auto mikään raketti ole. Lehdestä tuli luettua tuosta juttu.

                    Kyllähän tuossa alkuperäisessä topicissa vähän vihjattiin, että huippuja voisi kokeilla vähemmän laillisestikin, kun kirjoitusasu oli Onko kukaan kokeillut huippuja "Saksassa".

                    Comment


                      #40
                      Tuolla taisi mennä sitten jollain moottoripyöräilijällä vähän jarrutus pitkäksi ja veti pöpelikköön, aika huonosti siinä vika. Nyt en muista että selvisikö teho-osasto reissulla vai kuoliko. Ikävä homma.
                      Jos muistan oikein niin moottoripyöräilijä jatkoi vielä kiihdyttämistä jarrutusmerkkien jälkeen ja kiitoradalla ei enää riittänytkään pituus jarrutukseen.

                      Joka tapauksessa, kaverin isä joutui vakavaan onnettomuuteen samoihin aikoihin ja olivatkohan samalla osastolla sairaalassa tämän moottoripyöräilijän kanssa. Elossa on, mutta kävelykyky taisi mennä.

                      Comment


                      • #41
                        En nyt halua olla v-mainen, mutta mites tämä nyt yhtäkkiä kääntyikin näin että huipuista saa puhua? Samat säännöt kaikille!

                        Comment

                        Working...
                        X