Huollosta kerrottua
Tuon oman V6-seni käyntiin lähtenättömyysepisodin jälkeen hinautin auton [COLOR=blue]merkkihuoltoon[/COLOR]. (Startti pyöritti kovasti, mutta kone ei hörähtänytkään)
Ylläri: puristuksia mitattaessa todettiin, että venttiilit olivat niin pahasti [COLOR=blue]karstoittuneet[/COLOR], että ne olivat jääneet [COLOR=blue]auki[/COLOR] eikä puristuksia ollut! Liottelivat jollakin myrkyllä (Forte?) niitä ja kone lähti tulille ok.
Vaimo ajeli autolla kaupunkiajoa viikon verran (ja minä prätkällä...) ja taas oli nikottelua käyntiin lähdössä. Ajoin kovilla kierroksilla puolisen tuntia ja kone kuulostaa taas hyvältä.
Huolena on se, ettei nykyelämäntilassa tule juuri mökki- ja lomareissujen lisäksi muuta kuin matalilla kierroksilla ajelua.
(P.S. Päädyinkin näköjään yleiskeskusteluun tänne Esson baariin, koska viestiketju löytyi haulla... voihan sen siirtää tuonne moottoripuolelle, jos siltä tuntuu?)
Mikä avuksi? Ostin pullon [COLOR=blue]hiilivetyä[/COLOR] (STP:n venttiilien karstanestoainetta), mutta liekö tuo tehokasta tai edes hyödyllistä? Automaattiloota ja 2.8 litraa ei mahdollista jatkuvaa kaahaamista ilman kunnon sakkoja. Huudatanko paikallaan vaihde vapaalla vai ajanko muutaman sataa kilsaa öbaut satasta?
Tuon oman V6-seni käyntiin lähtenättömyysepisodin jälkeen hinautin auton [COLOR=blue]merkkihuoltoon[/COLOR]. (Startti pyöritti kovasti, mutta kone ei hörähtänytkään)
Ylläri: puristuksia mitattaessa todettiin, että venttiilit olivat niin pahasti [COLOR=blue]karstoittuneet[/COLOR], että ne olivat jääneet [COLOR=blue]auki[/COLOR] eikä puristuksia ollut! Liottelivat jollakin myrkyllä (Forte?) niitä ja kone lähti tulille ok.
Vaimo ajeli autolla kaupunkiajoa viikon verran (ja minä prätkällä...) ja taas oli nikottelua käyntiin lähdössä. Ajoin kovilla kierroksilla puolisen tuntia ja kone kuulostaa taas hyvältä.
Huolena on se, ettei nykyelämäntilassa tule juuri mökki- ja lomareissujen lisäksi muuta kuin matalilla kierroksilla ajelua.
(P.S. Päädyinkin näköjään yleiskeskusteluun tänne Esson baariin, koska viestiketju löytyi haulla... voihan sen siirtää tuonne moottoripuolelle, jos siltä tuntuu?)
Mikä avuksi? Ostin pullon [COLOR=blue]hiilivetyä[/COLOR] (STP:n venttiilien karstanestoainetta), mutta liekö tuo tehokasta tai edes hyödyllistä? Automaattiloota ja 2.8 litraa ei mahdollista jatkuvaa kaahaamista ilman kunnon sakkoja. Huudatanko paikallaan vaihde vapaalla vai ajanko muutaman sataa kilsaa öbaut satasta?
Comment