Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

cabriolet 2.8 kokemuksia?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • cabriolet 2.8 kokemuksia?

    Hei, kevättä rinnassa.. Eikai taas?

    Kaipailisin vähän kokemuksia tuosta Audi Cabrioletistä, kun silmissä on keimaillut yksi ehdokas. Auto oli 2.8ltr koneella, manuaalilootalla ja etuvetoinen. 280tkm oli autolla ajettu. Minkäslaisia tyyppivikoja näissä on? Mihin kannattaisi kiinnittää huomiota jos kävisin katsastamassa ko. auton?

    Searchilla löytykin jo, että katit vissiin melko kalliita ja kestämättömiä(kö)?

  • #2
    Minulla 2.6 mutta monet tyyppiviat ovat samoja.

    Moottori ja laatikko
    Haulla löytyy moottotityypeittäin ABC (2.6 V6) AAH (2.8 V6)
    - öljyvuodot kansissa, venakopissa,välikannessa, tehostimen pumpussa, ohjausvaihteessa, autom.laatikon johtoläpiviennit
    - osan vuodoista aiheuttaa helposti tukkeutuvat huohotin letkut
    - ilmavuotoja alipaineletkuissa, aiheuttaa nykimistä ja huonoa käyntiä
    - syylärivuodot (muovipäädyt)
    - termarit lyhyt ikäisiä, kannattaa vaihtaa ainakin remmin vaihdon yhteydessä
    - moniurahihnankiristäjä pitää "vokinaa"
    - kansissa ja lohkojen välissä öljypaineventtiilit, aiheuttaaa venttiiliääntä varsinkin kylmänä. Ei ole vaikea vaihtaa eikä maksa älyttömiä

    Alusta
    - alatukivarren puslat
    - kallistuksen vakaajan koiranluut
    - iskarin yläpään laakeri
    - etukelkan kumit, kiemurtelee jos väsyneet
    - iskarit kannattaa tarkistaa

    Sisusta
    - Mittaristossa kosketusongelmia, joskus pimenee kieppari, joskus osa valoista, joskus jotain muuta. Korjattavissa kotikonstein jos kolvi pysyy kädessä

    Kori
    - kalvanoitu, minulla ei ainakaan missään ruostetta vaikka ikää on jo 13v
    - sähkökatossa ei minulla ainkaan ole koskaan ollut mitään ongelmaa
    - sisustus (nahka) näyttää kestävän hyvin aikaa ja kulutusta
    - lämmin talviauto

    Nämä tulivat nyt enstex mieleen. Kohteellasi on ajettu sen verran paljon että voi hyvinkin olla kaikki em. käyty läpi jossain vaiheessa. Itse veisin tohtorille (vaikapa tämä lista mukana) tutkittavaksi ennen päätöstä.
    Viimeksi muokannut korhoesa; 21.3.2007, 22:37.

    Comment


    • #3
      Hmm. Jees, kiitoksia kattavasta vastauksesta. Mitenkähän tuo kaksikerroskatto kestää sitten talvikelejä? Ois kyllä mahdollisuus kylmään talliin.

      Polttelee kyllä pahasti taas.. Juuri niinkuin vuosi sitten. :)
      Viimeksi muokannut obsi; 21.3.2007, 20:50.

      Comment


      • #4
        - kestää kyllä, kolmas talvi menossa
        - tuskin kuitenkaan tykkää jos jatkuvasti kastuu ja jäätyy.
        - Hyvä olisi olla vaikka puolilämmin talli tai kylmä talli ja sisätilan lämppäri
        - alumiinikatot on ebayssä 900 - 1500 ?, uudet rätit alkaen 490 ?
        - niin ja kattoa ei tietenkään kannata talvella aukaista
        Viimeksi muokannut korhoesa; 21.3.2007, 22:34.

        Comment


        • #5
          Olenko ihan puusilmä, vai eikö noita 80 Cabrioita ole tehty ollenkaan torsssenin avustamana?

          Comment


            #6
            Ei ole tehty. Valitettavasti...

            Comment


            • #7
              Joo, itsekkin koitin ettiä quattrona tuommosta ensin vaan sitten tuli karmiva totuus :)

              e: TÄ?! Alumiinikattoja? :P
              Viimeksi muokannut obsi; 24.3.2007, 12:30.

              Comment


              • #8
                Niin, se lisävarusteena saatava kovakatto on alumiinia. On mielestäni todella tyylikkään näköinen. eBay hakuun vaikkapa "audi hardtop"

                Comment


                  #9
                  Mielenkiintoista sinänsä, että noita on ollut saatavilla myös 1,9 TDi:nä..

                  Comment


                  • #10
                    Eka talvi Cabriolla takana ja voi nyt kokemuksen tuomalla varmuudella sanoa, että hienosti pärjää talven. Ei vaan kannata kauheasti antaa loskan jäätyä katolle ja suola kannattaa silloin tällöin huuhtoa pois. Lämmön kanssa ei mitään hätää, autoon saa _todella_ kuumat oltavat jos haluaa.

                    Nelikkoa vain jäi kaipaamaa loskassa luistellessa. Koneesta en osaa sanoa, kun oma on vitosella.

                    Tänään muuten oli virallinen kesän avaus. Ekaa kertaa katto auki syyskuun jälkeen liikenteessä. Oli se taas sen odottamisen arvoista.

                    Comment


                      #11
                      Kieltämättä cabrio kyllä taas näin kevään korvalla kiinnostais. Kun A4:n myyn nii oon vähä jotaki avopirssiä meinannut.. Audin cabrio, Saabin cabrio tai Miata.. Noin esimerkiksi.

                      Comment


                      • #12
                        No jos nuo ovat vaihtoehdot, niin en kyllä kahta kertaa miettisi. ;> Itse ajattelin myös tuollaisen Cabrion ostaa armeijan jälkeen. Pienestä autosta en muuten välitä, mutta Cabriossa on taas muita etuja mitkä menee pienuuden edelle. Silti, quattroa kaivaten.

                        Comment


                        • #13
                          Toimiihan tuo alukattokin sähköllä?

                          Comment


                          • #14
                            Eikös se alukatto kuitenkin ole vain kate, joka asetetaan rätin päälle. Siis ei ole ollenkaan aukeava, vaan ainoastaan rättiä suojaava.

                            Comment


                            • #15
                              Rätti lasketaan alas. Katto nostetaan paikoilleen. Alukaton mukana tulee takakiinnitykset, edestä laitetaan samanlaisella salvalla kuin rättikin (luulisin), eli salpa on kiinni alukatossa. Alukatossa on muuten sähkölämmitteinen takalasi. Cabriossa on vakiona takana oma puhallin ja kojelaudassa takalasinlämmityksen kytkin. Luulisin että puhaltimen johdot kytketään katon mukana tulevaan johtoon.
                              Viimeksi muokannut korhoesa; 27.3.2007, 12:35.

                              Comment


                              • #16
                                Ahaa. Tuohan on ihan pirun kätevä talvikelejen ajaksi.

                                Comment


                                • #17
                                  Tässä kuvassa Wiesmann kovakattoversio:

                                  http://www.csi-auto.nl/carshopping/i...330/index.html

                                  Ja tässä perhealbumista löytyvä alkuperäinen

                                  http://cgi.ebay.de/org-Audi-80-B4-Ca...ayphotohosting

                                  En tiedä onko jotain teknisiä eroja mutta takalasi näyttäisi olevan hieman erimallinen. Wiesmann -versiossa on varmaan näkyvyys takaviistoon parempi.
                                  Viimeksi muokannut korhoesa; 27.3.2007, 12:34.

                                  Comment


                                  • #18
                                    ens viikolla saapuu itelleki cabrio ja siksi kysynki, että meneekö siihen s2:sen etupuskuri suoraan paikoilleen?

                                    Edittiä: ja semmosta että mikäs pulju myis cabrioon kw:n alustasarjoja? Tietysti muutkin kelpaa, mutta pitää olla säädettävä.
                                    Viimeksi muokannut -jusu-; 17.4.2007, 21:45.

                                    Comment


                                      #19
                                      Menee suoraan. 2.8 cabriossa taitaa vaan olla jo vakiona samanlainen puskin kun S2:sessa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jep, S2 <-> Cabrio samalta ainakin näyttää. Tarkoititkohan RS2 puskuria ?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ainakaan 93 cabrios ei oo samanlainen puskin, kuin s2:sessa.

                                          Comment


                                            #22
                                            2.8:ssa pitäis olla vuosimallista riippumatta "S2"-puskuri, esim saman ikäisessä 2.3:ssa on erilainen.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kävinpä tänään huvikseni ihmettelemässä ja kokeilemassa tätä Cabrioletia.

                                              Tuossa autossa ei ollut sähkökattoa, joten avaamistapahtuma tuntui hieman kömpelöltä koska autosta piti nousta ylös jotta saa lokeron kannen lukituksen avattua molemmilta reunoilta. Ajossa tuo oli oikein leppoisa. Viitoskone pitää mukavaa saundia varsinkin avossa. Verrattuna tukevan tuntuiseen B4 sedaniin, korin letkeyden huomaa helposti terävissä epätasaisuuksissa. Satasen nopeuksissa oli yllättävän mukava ajella kun oli kaikki sivulasit ylhäällä ja tuulisuoja penkkien takana. Missään vaiheessa ei tuulen tuiverrus tuntunut ikävältä.

                                              Kyseinen auto vaikutti varsin siistiltä vaikka mittarissa oli 245 tuhatta (ilmoitetun 228 sijaan). Lämpömittari ei yllätys yllätys toiminut, joutokäynti hieman heijasi ja kuskin oven helmalista repsotti, mutta muuten varsin ok. Suksipussikin tuossa oli, mikä yllätti positiivisesti.

                                              Seuraavaksi autoksi voisi harkita Cabrioletia ihan tosissaan. Jahka -98 mallisten ja uudempien (kevyt facelift) V6-mallien hinnat tuosta tippuu, niin mikä ettei!

                                              edit: Tässä olisi unelmapeli...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuossa mobilessa ilmoitetussa autossa on aika upea sisusta. Sutenööriväritys :D Tuota sukupolvea kun olisi saanut q:lla...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Sen vain totean tuosta Nettiauton Cabriosta, että mulla on '92 samanlainen, 207000 ajettu, kirkkailla vilkuilla, korin värisillä helmoilla yms. lisäherkuilla ja sille, joka tulee mulle 10.000 lyömään käteen, se lähtee heti matkaan...

                                                  Vain mun mielipide, mutta tuossa hinnassa on _reilusti_ ilmaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Tuo Jyväskylä avo on muuten joskus uudelleen maalattu, jos tarkkaan tiiraa. Kolaroitu?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Tätä Cabriota olen vähän kytännyt, tartteisi vaan saada A4 ensin myytyä pois. Hinta suhteessa kilkkeisiin ja kilometreihin vaikuttaa asialliselta.
                                                      Voi olla että joudun "tyytymään" tähän, alustava ajatus kun on päittäin vaihtamisesta. Onko kenelläkään tuntumaa kummastakaan noista yksilöstä?

                                                      Tuulisuojan hinta-arviokin kiinnostaisi..

                                                      Edit: search löysi asiaa tuulisuojista.
                                                      Viimeksi muokannut TeroPee; 11.6.2007, 21:46.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tässäkin ketjussa oli puhetta kovan katon takaikkunasta, se on lasia. Onko kuitenkin rätin takaikkuna aina muovia vai onko se jossain vaiheessa vaihtunut lasiksi?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Muistaakseni muovinen takaikkuna taittuu kaksinkerroin kun katon taittelee alas... joten ei kait se lasia voi olla.

                                                          Comment

                                                          Working...
                                                          X