Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nukahdus rattiin, Audi rutussa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Vakuutusmaksut on korkeita, koska 90% autoilijoista "kusettaa" yhtiöitä vahinkoilmoituksissa.
    Yhtiöt "sallii" tämän, koska näytön puutteessa eivät voi muuta kuin maksaa. Vilpillisyys on siis "yleinen tapa", joten miksi "minun" pitäisi olla rehellinen, kun "kaikki" muut kusettaa, ja minä maksan omissa vakuutusmaksuissani muiden kusetuksia...??

    Tämä on se päätelmä ketju mikä johtaa vakuutusmaksujen nousemiseen.
    Ne pienet parkkipaikka kolhut sitäpaitsi, mistä se "toinen" ei ole vaivautunut jättämään lappua, ja minkä korjaus maksaa sen 600 - 1000euroa, ovat vakuutusyhtiöille "hyvää bisnestä".. ai miten niin??
    koska: jos aiheuttaja jättäisi lapun, niin toinen auto korjattaisiin liikenne vakuutuksesta ja oma vaurio kaskosta. Aiheuttajalla tippuisi kaskon ja liikennevakuutuksen bonukset: omavastuu 150euroa, bonusmenetys 600euroa, vaurion korjaus 700euroa, total: +50euroa. Liikennevakuutuksesta korjattava vaurio, bonus menetys 600euroa, korjaus 700euroa, total: -100euroa, eli 1400euron vahingoilla tulee yhtiölle vain 100euroa takkiin.
    Vaihtoehto 2: molemmat korjataan kaskosta, koska aiheuttaja ei ole vaivautunut ilmoittamaan itsestään.
    Molemmat "tapaukset" tuottavat yhtiölle sen +50 euroa, eli yhteensä se pöllöily siellä ahtaalla parkkiksella tuotti vakuutusyhtiölle 100euroa.
    Näillä "osamaksu" korjauksilla sitten maksellaan niitä oikeita vahinkoja.. ja sanoppa mulle, miten se lakupötkön penkominen on vähemmän omaa tuottamuksellisuutta(lue: ajattelemattomuutta) kuin nukahtaminen?
    Ihmiset ilmoittaa yhtiöille mitä käsittämättömämpiä juttuja "ilkivaltana", koska ilkivalta vahinko ei laske bonuksia.. Vakuutusyhtiöt itse määrittelee rajat sille, kuinka paljon ne sallii kusetusta ja milloin lähdetään käräjille. Joten kuseta minkä kerkeät ja vedätä minkä pystyt, kyllä yhtiö kertoo milloin raja tulee vastaan..
    :-)
    Ei yksi mies, eikä 100 miestä voi vaikuttaa vakuutusmaksuihin omilla toimillaan. Jos haluat halvemmat vakuutukset, joudut odottamaan, että saan perustettua "Tolkun miehen vakuutusyhtiön", joka ei anna vakuutuksia kusettajille ja paskanpuhujille.
    Esim: autoilija N.N. törmäsi takapuskuriini nopeudella 5km/h, tämä seurauksena radioni hajosi, tuulilasi halkesi, oikeassa takasiivessä oleva ruostevaurio syntyi sen jälkeen ja lisäksi eläkelaisenä tarvitsen Audi A4:n 1988 Polo Coupen tilalle korjauksen ajaksi...
    Tälläinen jätkä löytäisi itsensä käräjiltä vakuutuspetoksesta epäiltynä...minun vakuutusyhtiössäni.

    Comment


      #32
      Alkaa jo vähän karata keskustelu Panun vahingosta omille teilleen, modet voi kommentoida jos käy pahasti ahdistamaan. :)

      Joskus olen jossain törmännyt tietoon, jonka mukaan 10 % korvausmenosta on perusteetonta. Olisi siinä citymarketin kauppias ihmeissään kun asiakas nostaa hihnalle 10 maitopurkkia mutta maksaakin vain yhdeksän. Ja yksi mielenkiintoinen seikka on myös raybanien määrä Suomessa, niitä on myyty tähän maahan ihan stanan paljon! Onneksi ei itsellä ole niitä, auto- tai kotimurron riski kun tuntuu kasvavan ihan omiin sfääreihinsä jos sellaiset sattuu omistamaan. Niitä kun häviää aivan järkyttäviä määriä koko ajan. :)

      Vakuutusyhtiöillä on toki omaisuutta, mutta onpa niillä toki myös vastuita mitkä pitää pystyä koko ajan kattamaan. Yhdestä liikennevahingosta voidaan maksaa korvauksia kymmeniä vuosia tästä eteenpäin ja korvaussummat pahoissa henkilövahingoissa voivat nousta miljooniin euroihin.

      Comment


      • #33
        nuo henkilövahinko jutut onkin sitten ihan toinen tarina. ne on kalliita.. autoja vielä halvalla korjataan, kun ne kerralla saadaan kuntoon.

        just viime viikolla oli lehdessä juttua kun vakuutus etsivät oli vakoilleet ja salaa kuvanneet kaveria, joka nosti korvauksia 20v sitten tapahtuneesta nurmikolla liukastumisesta..

        Yhtiön miehet hävis, ja sai vielä syytteet salakatselusta..
        Naurettavia juttuja, mutta kuvaa sitä miten kusessa ne tavallaan on noiden henkilövahinkojen kanssa.. Niitä kuluja pyritään karsimaan.

        Tokihan Esson baarissa saa juttu rönsyillä? :-)

        Comment


          #34
          minua pänniin ihan ääreest paljo maksaa uusien autojen kolareittein korvaukset, hienosti mainostetaan että jos kolaloit saat 130% auton hinnasta itelles, ja tämänkö vähentää kolareita? Ja mistäs tämä ylimäärinen 25 tai 30 prosenttia tulee? no meidän muitten maksuista tietenkin.

          Comment


            #35
            minua pänniin ihan ääreest paljo maksaa uusien autojen kolareittein korvaukset, hienosti mainostetaan että jos kolaloit saat 130% auton hinnasta itelles, ja tämänkö vähentää kolareita? Ja mistäs tämä ylimäärinen 25 tai 30 prosenttia tulee? no meidän muitten maksuista tietenkin.
            Siihen on kyllä oma maksullinen vakuutuksensa useimmilla yhtiöillä jotka tällaista vakuutusta tarjoavat. Ei muuten ole edes huono tuote, vakuutuksenottajalle. :)

            Comment


            • #36
              Ei muuten ole edes huono tuote, vakuutuksenottajalle. :)
              ...mutta tuskin ne vakuutusyhtiötkään sitä hyväntekeväisyytenä tarjoavat...

              Comment


                #37
                Ainakin vanhemmassa autossa tuo lisäetu tuntuu olevan edellytys auton oikealle hinnalle..

                Comment


                  #38
                  Tokihan Esson baarissa saa juttu rönsyillä? :-)
                  Toki toki. Kunhan pysytään pois henkilökohtaisuuksista ja hyvän maun puolella muutenkin niin sana on vapaa.

                  Comment


                    #39
                    kylläpä ne tarkan kust.arvion meinaavat tehdä ennenkuin päätöksiin kykenevät... Ilmeisesti alustava arvio on ollut lähellä lunastusrajaa, ja nyt arvotaan, että pitääkö se, eli aletaanko korjata, ja siksi tutkitaan kaikki vammat täikammalla..
                    Eiköhän se vaadi muutenkin pikkusen tarkempaa tutkimista vaurioiden laajuuden selvitämiseksi kun pyörä on vinksallaan. Päältä päin ei oikein nää missä kunnossa ripustuksen toinen pää on...

                    Parkkipaikat isommiksi
                    (Vuosittain tapahtuu ainakin satoja ehkä jopa tuhansia peltikosketuksia kauppakeskuksien pihalla, kun liian ahtailla parkkipaikoilla ajetaan. Ajotaito on myös monesti syypää asiaan, mutta pääpiirteittäin jos tilaa on enemmän vähentää se silti onnettomuuksia erittäin paljon!)
                    Otanta aika suppea, mutta Cittareissa tuntuu olevan liikennejärjestelyt paremmin hoidettu kuin Prismoissa. CM:n parkkipaikoilla kunnolliset jakajat parkkirivien päissä kun Prismoissa pääsee oikomaan miten sattuu.

                    Takaisin varsinaiseen aiheeseen

                    Hitaasti tuntuu etenevän... Loppuviikosta kävin kyselemässä missä mennään. Arviointi edelleen pikkusen kesken ja sanoivat että alkuviikosta vois päästä työn alle. Sanoivat että 6000:een asti voidaan korjata, eli ei taitais lunastushinta kovin häävi olla. Siihen kun laskee vielä 0,75*1,30=0,975 niin sais repiä aika paljon tuohta kasaan, että saa vastaavan tilalle...
                    Nyt viimeistään vanne on entinen, kun ovat vääntäneet siirtelyä varten renkaan vanteelta ja ajaneet reunan ruvelle.

                    Tänään kävin katsomassa missä mennään ja miltä näyttää. Keula oli purettu ja vauriot on aika paljon pienemmät kuin alkuun näytti. Tekniikka säästynyt aika hyvin. Lähinnä pintapeltejä mennyt ja taaempi alatukivarsi kaksinkerroin. Pikaisesti räpsäsin muutaman kuvan, kun olivat jo sulkemassa. Pitänee käydä joku päivä tutkimassa paremmalla ajalla. Ei tuo varmaan osia ootellessa kauheasti etene...

                    http://i7.photobucket.com/albums/y25...s/IMG_5019.jpg
                    http://i7.photobucket.com/albums/y25...s/IMG_5022.jpg
                    http://i7.photobucket.com/albums/y25...s/IMG_5023.jpg
                    http://i7.photobucket.com/albums/y25...s/IMG_5024.jpg

                    Comment


                      #40
                      Melkonen "iisakin kirkko"... 2 kk tuli täyteen eikä auto vieläkään ajossa.

                      Ekan pyöränkulmien säätöyrityksen jälkeen meni olkatuki - vai mikä se pysty vänkyrä nyt onkaan - vaihtoon, kun ei millään saanut kohdalleen. 2 vk sitten perjantaina olivat päässeet koeajolle ja jotain ylimääräistä ääntä voimansiirrosta + nykimistä kääntäessä -> vetoakseli tilaukseen. Eilen viimein taas autolle tapahtui jotain (satuin aamulla huomaaman, että auto kadonnut vakiopaikalta). Kun ei alkanut mitään kuulua, kyselin iltapäivällä missä mennään. Kuulemma pyöränlaakeri vielä viallinen, vaikka koeajon jälkeen oli puhe että se on uusittu samalla kuin olkatuki... Muutenkin informointi homman etenemisestä ala-arvoista. Muistaakseni kertaakaan ei ole soitettu. Aina ehtinyt itse ensin vaikken edes kovin tiheästi ole kysellyt.

                      Kaiken lisäks vielä pitää ite metsästää etuvilkut, kun eivät niitäkään saaneet (tarvike). Laittoivat tilalle huonosti istuvat ja rumemmat Sonarit. Sanoivat että aja nyt toistaseks noilla, kun en niitä kelpuuttanut... Saa nähdä kumpi ehtii ensin vilkut vai auto. :)

                      Comment


                      • #41
                        Kyllähän 2 kk menee jo ehdottomasti yli sietorajan. Ja jos ei ole omaa keskeytysvakuutusta ja kun syyllisyys menee omaan piikkiin, ei sijaisautoon ole mahdollisuuksia. Itse en kyllä noin pitkään selviäisi ilman autoa mitenkään siitä huolimatta, etten sitä varsinaisesti työssä tarvitsekaan.

                        Ja tosiaan, onhan tuossa ollut monenlaista takkua ja koettelemusta matkan varrelta - johtuneeko sitten korjaamon osaamattomuudesta vai vaurioiden luonteesta; epäilemättä molemmista.

                        Pahimmalta kuulostaa taustalla väijyvä epäilys siitä, että auto ei tule entisekseen, vaan jokin jää kaihertamaan. Toivottavasti niin ei käy, vaan saat autosi vähintään samaan kuntoon korjattuna kuin ennen tuota mälliä.

                        Comment


                          #42
                          Viimeisin tieto voimansiirron äänestä, että kuuluu vaihteiston puoleisesta päästä. Eli tälli mennyt vetarin välityksellä veto/tasauspyörästölle saakka. Ja taas venyy epämääräisen ajan... Jotain puhuivat 1-1,5 vkosta. Onneks vaurion ei pitäis mitenkään päästä vaihteiston puolelle. Jos, niin korjauskustannukset $$$ ja valmis auto lunariin. :(
                          Todella törkeää käytöstä työnjohdossa, kun kysyin asiallisesti miksei ole lainkaan informoitu viivästyksistä ja lisäkorjaustarpeista. Pitääpä harkita tarkkaan kannanko enää eurojani siihen firmaan... Ja mitäs sitä sanotaankaan huonosta kellosta. ;)

                          Piritekille täydet pisteet ja muutama papukaijamerkki päälle nopeasta vilkkujen toimituksesta! 18.5. tilaus sisään. Olivat seuraavalle maanantaille kokoamassa omaa tilaustaan. Tänään tuli perille. Toisella firmalla oli tarjota pelkkää eioota. Liekö poistunut "välikäden" valikoimista, kun ei saanut tilattua?

                          Comment


                            #43
                            Reilu viikko ennen juhannusta viimein selvisi korjausta viivyttänyt vika. Poskilaakerissa tai vetopyörästössä ei mitään vaan syyllinen olikin murtunut vaihteiston kannake, joka olisi periaatteessa pitänyt huomata jo heti alussa vaurioiden laajuuttaa tutkittaessa.
                            Juhannusviikon alussa, kun onnettomuudesta tuli kuluneeksi jo 3 kk, sain korjaamon piikkiin sijaisauton, jonka hyöty tosin jäi aika lyhyeksi. Samana päivänä saapui myös uusi kannake.
                            Keskiviikkona klo 15 tuli soitto, että auto on noudettavissa ja maksettavaa reilu 2000 ?. Maksu välittömästi autoa haettaessa ja laskun kirjoittaminen ei mitenkään mahdollista! Pikkusen lyhyt varotusaika noin suuren summan järjestämiseen... Raha-asiat sai kuin saikin sompailtua viime hetkellä ja auton pois.

                            Juhannuksen viettoon ajellessa ja parkissa tarkemmin tutkiessa löytyi melkoinen lista huomautettavaa:
                            - jarrut täristää
                            - valojen suuntaukset pielessä
                            - toinen ajovalon säätömoottori pois paikoiltaan (muljahtanut asennusvaiheessa, kun ilmaletku vastassa)
                            - peilikolmio irvistää
                            - puskurin päässä liikaa rakoa
                            - konepellissä selvät maalivalumat pissapojan suuttimen rei'istä tuulilasin suuntaan
                            - uudessa lokasuojassa pieniä koloja keskellä peltiä (peilaa valoa vasten)
                            - ABS-pumpun liittimen kuori rikki siten, että vesi voi valua sisälle hapettamaan liittimen
                            - muita pienempiä vikoja/puutteita...

                            Eilen meni takuukorjaukseen ja taas sijaisauto korjaamon piikkiin. Menee maanantaihin...
                            Viimeksi muokannut panu; 30.6.2007, 01:01. Perustelu: tarkennuksia vikalistaan

                            Comment


                            • #44
                              On sanottava, että melkoista sähläystä kyllä :( - aika kaukana tasaisesta laadusta ja ammattimaisesta työn jäljestä. Taas, niinkuin usein muulloinkin, tuntuu, että ei ole yritettykään tehdä mitään kunnolla. Vai onko osaamisen taso mennyt jo noin alas? Vai onko sitä koskaan ollutkaan? En ymmärrä. Kun kerta toisensa jälkeen tulee vastaavia kokemuksia. Miten ihmeessä ei ole varaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on varaa tehdä se useaan kertaan?

                              Kyllähän, Panu, sinunkin kärsivällisyytesi on varmasti ollut moneen kertaan koetteella tämän onnettoman tapauksen vuoksi. Eivätkä koettelemukset tunnu vieläkään hellittävän ...

                              Onko totta, että joudut omasta pussistasi pulittamaan nuo 2000 ? ? Mikäs on vakuutusyhtiön osuus?

                              Comment


                                #45
                                Kyllähän siinä taistellessa on V-käyrä käynyt korkealla useaan otteeseen.

                                Vakuutusyhtiö korvaa sen 75 %, mistä aiemmin puhe. Alkuperäinen kustannusarvio ja lunastusraja siis ylittyi selvästi. Tuohon päälle täytyy vielä hankkia uudet vanteet...
                                Pienen hetken ehdin jo harkita lunastusta, mutta totesin sen hyödyttömäksi. Alennetun korvauksen takia vastaavaan tai muuten mieleiseen olisi joutunut pistämään vähintään saman verran väliä ja päälle vielä hyvän yksilön metsästämisen vaiva. Autonsaanti ei edes olisi enää noin loppumetreillä nopeutunut.

                                Comment


                                  #46
                                  Vielä muutama kuva...

                                  Väliaikaisten etuvilkkujen istuvuutta:

                                  oikea etu
                                  oikea sivu
                                  vasen sivu

                                  Konepellin peilaus:

                                  http://i7.photobucket.com/albums/y25...IMG_5040_2.jpg

                                  Jäi noiden virheiden kuvaus aika vähiin, kun kamerasta loppui virta juuri sopivasti... :(

                                  Comment


                                    #47
                                    Tuossa se murheenkryyni, jonka kanssa on takuttu aivan liian pitkään!
                                    http://i7.photobucket.com/albums/y25...s/IMG_5046.jpg

                                    Takuukorjauksesta hakiessa sanottiin, että hyvä kun tulin reklamoimaan, kun selvästi heidän moka. Pisti huolimattomuuden kiireen piikkiin vaikka auto seisoi vaihteiston takia jonossa viikkotolkulla... :-/

                                    Comment


                                    • #48
                                      Korvaisikohan Pohjolan tyrkyttämä kriisiturvavakuutus pitkittyneestä korjauksesta syntynyttä henkistä kärsimystä....? ;-)

                                      Comment


                                        #49
                                        Huoh! Ei tälle voi enää kuin nauraa... Ei aivan saman firman tekosia, mutta aika tiiviisti kuitenkin yhteydessä.

                                        Takuusörkkimisessä jäi ajovalon liitin jotenkin huonosti ja xenon pätki ajossa. Samoihin aikoihin aloitti myös toisen puolen etuvilkku mystisen satunnaisen pätkimisen.
                                        Valoja ei vieläkään saatu kohdalleen vaan apparin kaukovalo edelleen nokallaan. Ite piti käyttää umpio irti ja ihmetellä sisuskaluja ja ottaa polttimotkin käteen. Sen jälkeen kaukovalo nousi ainakin lähelle toista. Kumma juttu että ehjällä puolella polttimot hyppää tuolla tavalla paikaltaan, kun ennen onnettomuutta olivat ihan hyvin. ;)
                                        Myös kuitista löytyi huomautettavaa, joten ehkäpä rahaa tulossa jo takaisin päinkin.

                                        Huolestuttavan huonoa työn laatua vaikka olevinaan laatujärjestelmät ja kaikki...!

                                        Enää varmaan uskalla edes ohi ajaa ko. paikasta, ettei sieltä hyppää jotain mystisiä sähkövikoja tai jopa sammu kohdalle. :D

                                        Hmm... mikäs tuo tollanen kriisivakuutus on? :)

                                        Comment


                                        • #50
                                          vaikka olevinaan laatujärjestelmät ja kaikki...!
                                          Valitettavasti järjestelmä ei vielä takaa laatua, sillä sen on oltava myös aktiivikäytössä! Mitenkähän moni laatukäsikirja makoilee jossakin hyllyllä tai netin syövereissä ilman, että ketään oikeasti kiinnostaa ...
                                          - Mutta onneksi myös palaute ja varsinkin sen vaikutukset ovat osa toimivaa laatujärjestelmää, ja siinä meillä jokaisella on sanamme sanottavana.

                                          Comment


                                            #51
                                            Kyllä siellä tehdään pistokokeita, mutta ilmeisesti tulosten purku on puutteellista, kun silti käsistä pääsee sutta ja sekundaa. Sopivasti keppiä ja porkkanaa asentajille, niin alkaa tarkkuus parantua. Vaikka pikku bonus tai muu hyödyllinen palkinto asentajille hyvästä testituloksesta.

                                            Tää "projekti" ei oo edes ainoa ongelmallinen omalla kohdalla. Muissakin hommissa ollut sanomista.

                                            Kai jotkut firmaat tartteis täysipäiväiset luovutustarkastajat tutkimaan kaikki huolletut/korjatut autot, että laatu olis kelvollisella tasolla. ;)

                                            Comment

                                            Working...
                                            X