Laitetaanpa tänne offseasonin ratoksi vähän omaa mp-projektia.
Eli kyseessä on siis Suzuki GSX-R 1000 K7, jonka hommasin viime elokuussa ihan rata-ajoon dedikoiduksi laitteeksi. Sattumoisin löytyi vähän ajettu (30tkm), kaadettu pyörä, jonka ulkonäkö oli sellainen, ettei satu hirveästi, kun radalla menen nutulleen kuitenkin joskus. Tarkoitus toki pitää pyörä kilvissä vakuutusten sekä parempien koeajomahdollisuuksien takia yms.
2020-2021 talven aikana oli tarkoitus päivittää pyörän jarrut paremmin ratailuun sopivaksi, erityisesti siksi koska kotiradalle Alastaroon on tulossa muutoksia. Sinnehän tulee kaksi uutta pitkää suoraa ja rata muuttuu jarruille huomattavan paljon raskaammaksi. Ei ole kiva, jos jarrukahva alkaa tuntua pesusieneltä 200km/h jarrutuksissa. Lisäksi haluan päästä kokeilemaan Kymiringiä, joka on myös kokolailla raskas jarruille. Jarrunesteeksi varmuuden välttämiseksi korkean kiehumispisteen omaava Motulin RFB600.
Carpimotolta Italiasta tilasin Brembon RCS19 jarrupääsylinterin, joka pitäisi olla parasta mitä järkirahalla saa.
https://www.carpimoto.it/en-FI/45435...remium-Kit.htm
Ebaysta löytyi sopuhintaan käytetyt Suzuki B-Kingin etujarrusatulat, joiden pitäisi sietää kuumuutta paremmin mitä Gixerin vakio Tokicot. Vaihdoin toki satuloiden tiivisteet ihan varmuuden vuoksi. Taisi olla turha homma, kun vanhat tiivisteet oli vielä ihan huippukunnossa. Uusi pääsylinteri + jarrusatulat tarvitsevat toki kaveriksi metallipunosletkut. Nämä hommataan keväällä Porvoon Mittaletkusta:
https://fi.helperformance.com/
Joka myy laadukkaita HEL-performancen letkuja sopivaan mittaan laitettuna oikeilla liittimillä. Jarrupaloiksi valikoitui EBC EPFA347HH, jotka on toimivat palat kadulle sekä radalle. Nämä hommattiin järkihintaan ennen Brexitin iskemistä Briteistä:
https://www.ebay.com/usr/brooksbarnparts
Jatkossa hommataan osia muualta, kuin Briteistä, koska sieltä tilattuihin tavaroihin tulee alv + tulli, eli hinta pompsahti sellaiset+30%. Jotenkin kuvittelin, että nyt on hyvä setti osia hommattuna tulevan kauden ratasessioihin mutta sitten kävi taas vanhanaikaisesti :D Käytettyjen markkinoilla tuli vastaan vakavaa jousituspornoa eli Öhlinsin SSU 788 TTX RT:
https://www.ohlins.com/product-item/62229/
Tämä piti noukkia pois, koska Öhlins ei enää tuota tee mutta iskari on täysin kunnostettavissa ja kaikkia osia siihen saa vielä, kuten Öhlinsin tuotteisiin yleensäkin. Iskarin mukana tuli myös kaksi ylimääräistä jousta eri jousivakioilla. Nyt on siis 105N, 110N ja 115N jouset varastossa. Vähän kyllä epäilyttää, että meikäläisen painoiselle kuskille (n. 82-85kg ajokamojen kanssa) jopa tuo löysin jousi saattaa olla hieman järeä. No se selviää sitten keväällä. Mutta, kun tulee uusi huippuiskari taakse niin jotain pitää tehdä keulalle, jotta etu/takapää pyörästä olisi tasapainossa. Eikun pikavisiitti Motovillen luo joka on yksi alueen parhaista jousituswizardeista. Ville suositteli kahta vaihtoa, joko laitetaan keulaan uudet jouset ja K-Techin mäntäsarja - tämä se edullinen vaihtoehto ja luultavasti ihan soiva juttu minulle, koska en luultavasti omilla taidoilla pysty vielä ulosmittaamaan setin ominaisuuksia. Parasta jos haluaa niin sitten keulaan K-Techin cartridget. Näihin menisikin sitten ihan paperirahaa, mistähän löytäisi sponssin:
https://store.ktechsuspension.com/fr...1-230-020.html
https://store.ktechsuspension.com/fr...0-230-020.html
Katsotaan keväämmällä mitä sinne nyt sitten laitetaan.
Nyt pyörä siis vielä talviunilla muualla ja asennushommiin pääse vasta sitten, kun pyörän voi ajaa kotiin. Eli ehkä maalis-huhtikuun korvilla.
Ja koko projektin tarkoitus on se, että pystyn alittamaan Alastarolla hapsutakkirajan :D
Eli kyseessä on siis Suzuki GSX-R 1000 K7, jonka hommasin viime elokuussa ihan rata-ajoon dedikoiduksi laitteeksi. Sattumoisin löytyi vähän ajettu (30tkm), kaadettu pyörä, jonka ulkonäkö oli sellainen, ettei satu hirveästi, kun radalla menen nutulleen kuitenkin joskus. Tarkoitus toki pitää pyörä kilvissä vakuutusten sekä parempien koeajomahdollisuuksien takia yms.
2020-2021 talven aikana oli tarkoitus päivittää pyörän jarrut paremmin ratailuun sopivaksi, erityisesti siksi koska kotiradalle Alastaroon on tulossa muutoksia. Sinnehän tulee kaksi uutta pitkää suoraa ja rata muuttuu jarruille huomattavan paljon raskaammaksi. Ei ole kiva, jos jarrukahva alkaa tuntua pesusieneltä 200km/h jarrutuksissa. Lisäksi haluan päästä kokeilemaan Kymiringiä, joka on myös kokolailla raskas jarruille. Jarrunesteeksi varmuuden välttämiseksi korkean kiehumispisteen omaava Motulin RFB600.
Carpimotolta Italiasta tilasin Brembon RCS19 jarrupääsylinterin, joka pitäisi olla parasta mitä järkirahalla saa.
https://www.carpimoto.it/en-FI/45435...remium-Kit.htm
Ebaysta löytyi sopuhintaan käytetyt Suzuki B-Kingin etujarrusatulat, joiden pitäisi sietää kuumuutta paremmin mitä Gixerin vakio Tokicot. Vaihdoin toki satuloiden tiivisteet ihan varmuuden vuoksi. Taisi olla turha homma, kun vanhat tiivisteet oli vielä ihan huippukunnossa. Uusi pääsylinteri + jarrusatulat tarvitsevat toki kaveriksi metallipunosletkut. Nämä hommataan keväällä Porvoon Mittaletkusta:
https://fi.helperformance.com/
Joka myy laadukkaita HEL-performancen letkuja sopivaan mittaan laitettuna oikeilla liittimillä. Jarrupaloiksi valikoitui EBC EPFA347HH, jotka on toimivat palat kadulle sekä radalle. Nämä hommattiin järkihintaan ennen Brexitin iskemistä Briteistä:
https://www.ebay.com/usr/brooksbarnparts
Jatkossa hommataan osia muualta, kuin Briteistä, koska sieltä tilattuihin tavaroihin tulee alv + tulli, eli hinta pompsahti sellaiset+30%. Jotenkin kuvittelin, että nyt on hyvä setti osia hommattuna tulevan kauden ratasessioihin mutta sitten kävi taas vanhanaikaisesti :D Käytettyjen markkinoilla tuli vastaan vakavaa jousituspornoa eli Öhlinsin SSU 788 TTX RT:
https://www.ohlins.com/product-item/62229/
Tämä piti noukkia pois, koska Öhlins ei enää tuota tee mutta iskari on täysin kunnostettavissa ja kaikkia osia siihen saa vielä, kuten Öhlinsin tuotteisiin yleensäkin. Iskarin mukana tuli myös kaksi ylimääräistä jousta eri jousivakioilla. Nyt on siis 105N, 110N ja 115N jouset varastossa. Vähän kyllä epäilyttää, että meikäläisen painoiselle kuskille (n. 82-85kg ajokamojen kanssa) jopa tuo löysin jousi saattaa olla hieman järeä. No se selviää sitten keväällä. Mutta, kun tulee uusi huippuiskari taakse niin jotain pitää tehdä keulalle, jotta etu/takapää pyörästä olisi tasapainossa. Eikun pikavisiitti Motovillen luo joka on yksi alueen parhaista jousituswizardeista. Ville suositteli kahta vaihtoa, joko laitetaan keulaan uudet jouset ja K-Techin mäntäsarja - tämä se edullinen vaihtoehto ja luultavasti ihan soiva juttu minulle, koska en luultavasti omilla taidoilla pysty vielä ulosmittaamaan setin ominaisuuksia. Parasta jos haluaa niin sitten keulaan K-Techin cartridget. Näihin menisikin sitten ihan paperirahaa, mistähän löytäisi sponssin:
https://store.ktechsuspension.com/fr...1-230-020.html
https://store.ktechsuspension.com/fr...0-230-020.html
Katsotaan keväämmällä mitä sinne nyt sitten laitetaan.
Nyt pyörä siis vielä talviunilla muualla ja asennushommiin pääse vasta sitten, kun pyörän voi ajaa kotiin. Eli ehkä maalis-huhtikuun korvilla.
Ja koko projektin tarkoitus on se, että pystyn alittamaan Alastarolla hapsutakkirajan :D
Comment