Pieniä muutoksia tullut talven mittaan tehtyä siromman kilpitelineen, vilkkujen, takavalon, vanteiden värin ja peilien muodossa. Ehkä vielä joku pugspoiler ja ihan pieni tuulen ohjain lampun päälle on harkinnassa. Onkos muut moottoripyöräihmiset tehnyt pienempää tai isompaakin operointia?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöräihmisiä
Collapse
X
-
Pyörän (Honda ST1100) kansiremontti etenee. Tasan sata tonnia ajetun koneen sylinterinseinissä näkyy vielä hoonijäljet. Kansiremontti johtuu toissa kesänä autobahnilla haljenneesta vesiletkusta ja sen seurauksena loivasti kuumana käyneestä moottorista. Venttiilivarren kumit saivat sen verran lämpöä, että ooppelinhaju oli tämän jälkeen käynnistyksissä läsnä. Nyt poistan sen ja tarkistan muutkin vauriot, joita ei toistaiseksi ole siis löytynyt.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Ilkka L Näytä viestiNo just. Tuohan on näppärä kiinitysmekanismi! Pitänee hommata moinen itsekin. Kiitos vinkistä.
Eilinen ilta meni vallan puunaushommissa. Piti purkaa pelkästään laukkutelineet pois ja vähän entrata takalokaria, mutta niitä osia irtosi enemmänkin putsattavaksi ja parhaiten aikaa sai kulumaan takaswingin siivouksessa. Pari kolme tuntia meni ketjurasvojen poistossa, mutta on sen nyt jo sen näköinen, että tohtii omaksi pyöräksi sanoa. Takavanne jäi vielä viimeistelemättä vuorokauden vaihtumisen vuoksi, mutta onneksi se on lapsellisen helppo irroittaa :)
Comment
-
Paathan tuosta minun linkin kautta, niin saan pari bonuspistetta seuraavaa ostokierrosta varten ;)
Perehdyn asiaan tarkemmin jahka saan Helibarsit asennettua Busaan. Tässä pyörässä tuottaa hankaluuksia lisävarusteiden asennus mittariston läheisyyteen, koska tilaa siinä on vähän eikä ole kiva, jos jokin laite blokkaa näkyvyyden kiekkakelloon tai nopeusmittariin.
Comment
-
Hommasin B-Kingiin LiFePO4 akun. Biltemasta sen ostin, kun niistä on kuulunut kehuja sekä hinta (109€) sellainen, että kehtaa kokeiluun ottaa.
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/...po4-2000036169
Tätyy sanoa, että se on oikeasti ihan naurettavan kevyt. 0,8kg vs vakioakun 4,5kg ja akun voi asentaa mihin asentoon hyvänsä, eikä tarvitse pelätä happojen läikkyvän akkua siirreltäessä. Kylmäkäynnistysvirtaakin pitäisi löytyä (CCA 220A, vakioakussa 180A). Tärkeintä kuitenkin tuo halpa painonpudotus, 29,5€/kg ja tietysti se, että pyörän massakeskipiste asettuu vähän alemmaksi. Nyt alkaa sitten olla halvat kilot höylätty pois. Jatkolaihdutus alkaa sitten maksamaan ihan paperirahaa :D
Katsellaan miten tuo toimii ja palataan sitten asiaan.
Comment
-
Edelleen AfricaTwinillä, lapsilla nyt CRF150RB. Itselle tekisi mieli jotain kevyttä 125-250 valkokilpistä, mutta yhä tekisi mieli myös esimerkiksi FZS1000 (jollainen jo aiemmin onkin ollut) tai KTM 990 SM-T..toisaalta joku vanha esim FJ1200 olisi ihan ok. Ajan ja tilan puutteen sekä "hellasärön" takia ole ihan kehdannut hankkia.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja vV8m5 Näytä viestiEsim. https://www.fc-moto.de/fi_FI
Tuolta tilasin itselleni ARAIN kypärän, löytyi jo markkinoilta poistunut väritys ja n.200e halvemmalla kuin Suomesta. Kävin vaan ensin sovittamassa oikean koon kotimaan liikkeessä.
Comment
-
Kävin hakemassa Gixeriin uudet renkaat alle. Misukan Power 5, kun noista on erinomaisia kokemuksia muissa laitteissa. Katsotaan miten Alastarollla menee sunnuntaina :)
Ylimääräiseksi jäi hyväkuntoinen Michelin Pilot Power 2CT. 190/50 17". Ajettu tuhannen kilometriä. Tuosta jollekin hyväkuntoinen rengas pikkurahalla. Espoossa rengas ja yv:llä tavoittaa.
Edit: Misukka löysi uuden omistajan.Viimeksi muokannut Ilkka L; 24.8.2020, 13:34.
Comment
-
Pari päivää sitten tuli hankittua ensimmäinen iso pyörä, edellisen kerran kaksipyöräisellä ajanut vajaa 14 vuotta sitten kevarilla. Projektikuntoinen 636 Ninja tuli talliin. Pari päivää sillä vähän hain tuntumaa, ennen ku pukkasin talliin ja aloin siistimään kuntoon.
Tuonne päivittelen sitä mukaa, kun saa jotain tehtyä:
https://www.audiclub.fi/audifinns/fo...2004-saneeraus
Comment
-
Viime syksynä hankin museointimielessä -90 Honda XL600V Transalpin. Käyttö on ollut vähäistä eli varmasti ne tulevat 30pv/vuosi riittävät. Tänään heitin taas pitkästä aikaa lenkin. Mukava koluta maaseudun sorateitä, joka reissulle löytyy aina uutta ihmeteltävää ja pyörä toimii lähes ikävystyttävän hyvin.
Comment
-
Onkos täällä erillistä mopo-aiheista topiccia? Puhe siis L1e-ajoneuvoluokan laitteista. Jälkikasvu on pikkuhiljaa alkanut noista innostumaan ja kyseeseen tulisi isopyöräinen "oikea" eli vaihteellinen mopo, mutta itse valitsisin nelitahtisen moottorin erinäisistä syistä. Valikoima on näillä ehdoilla aika ohkoinen ja muodostuu enimmäkseen kiinalaisista johon on tungettu joku 4-vaihteinen ilmajäähdytteinen kopiomoottori. Mitäs niitä onkaan olemassa?
Comment
-
Monta vuotta tehnyt mieli jotain pienempää enduroa, varsinkin kun välillä olen lainannut, lasten pitäessä taukoa, isorenkaista Honda CRF150R:ää ja ajellut polkuja ja pitkin metsiä jne. Huimuuksissani menin sitten ostamaan vanhan elämää nähneen kilvellisen Husqvarna WRE 125:sen, kun ei rahat riitä nelari-Hondaan. (Harmi kun tuommosta 150 CRFHondaa ei ole tehty vielä isompana kilvellisenä.)
Comment
-
Suunnittelussa ollut aloittaa mopohommat ensi keväänä, lähtökohtana pyörän valintaan ensikertalaiselle sopiva siihen nähden kun ikämittarissa on perinteinen eläkeraja täyttymässä.Kortin puolesta kaikki käy. Mietinnässä jokin matkaenduro, esim. Suzuki DL650 V-Strom, erään paikallisen liikkeen myyjä tarjosi 1000XL Varaderoa, joka just tullut kaupaan. tuntui painavalta (märkäpaino 270kg) ja istuinkorkeus liian ylhäällä. Toisaalta maastoon kävisi paremmin Transalp 600 - 700 tai keskikastin gessu 650 tai 650/800, mutta ajoni kaksi päällä tapahtuisi tieolosuhteissa, ei kärrypoluilla .Suosituksia ja clubilaisten koomuksia kyselen, jos niitä kellä on. "Patasuvanto" on kotoisin mun nykyisestä kotikaupungista ja tuntisi varmaan hyviä harjoittelupaikkoja Kokkkolan lähettyviltä. Olisi kysessä käytetyn hankit hankinta ensipyöräksi.
Comment
-
Ennen audin hommaamista tuli väsäiltyä tuollainen Gsx-r 1100 Turbo/remmiahdettuna. Kiva tuota on kesällä käydä vähän ulkoiluttamassa. ja toinen Gsx-r 750w löytyy joka vielä vaatisi vielä vähän maalausta ym pientä värkkäämistä. Enduro pyöriä on ollut omistuksessa silloin tällöin Ktm 990 adventure , Yamaha super tenere 750 , TT-RE 600
Comment
-
Tuollaisella dl650 v-stromilla olisi varmasti hyvä aloitella matkaenskalla pyöräilyä. Rengastuksesta riippuen sillä pääsee jo tarpeeksi hyvin jopa pieniä polkuja pitkin. Sora/pikitie ominaisuudet on hyvät, myöskin 2 päällä pystyy ajamaan reissua - kuormankanto ominaisuuksissa löytyy.
Ja kun noita on hyvin ja edukkaasti saatavilla, luotettavan pyörän maineessa sekä suht matala istuinkorkeus, ni siinä olisi oiva lähtökohta josta aloittaa.
Comment
-
Näinpähän itsekin ajatellut, kävin jo yhtä dl:ää kylmätyypittämässä,(vanha peleistä saatu nivusvammakin unohtui siinä) enää toivotaan kelien ja emännän lämpiämistä ajatukselle, hyvin mennyt toistaiseksi.
Comment
-
Kerran olen sellaisella ajanut. Onhan se aika kömpelö normi moottoripyörään verrattuna. Painavana aika laiska ja amerikkalainen kun on niin kaikki hauskanpito oli estetty. Eli jos vaikka kurviin meni reippaammin niin joku esp:n tapainen katkaisi luistot. Siitä ei ainakaan saanut pois. Eihän niin vastuuttomasti tietysti yleisellä tiellä saa ajaakaan. Oikeastaan siinä oli yhdistetty auton ja moottoripyörän huonot puolet. Tämä siis vain minun mielipide lyhyellä koeajolla. Kannattaa toki kokeilla. Siitähän se selviää onko mieleinen laite. Katseita se ainakin kääntää.
Comment
Comment