Tuli hommattua ekaksi pyöräksi BMW G650 XChallenge 2007, kun tuli sopivasti vastaan. A-kortti ollut kohta 28 vuotta, niin lienee korkea aika hommata käyttöä tuollekin kirjaimelle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöräihmisiä
Collapse
X
-
Tarkista onko bemariin vaihdettu vaihdepoljin teräksiseen heppoisempaan tarvikkeeseen, vakio on niin kovaa valua että vääntää vaihteensiirtoakselin mutkalle jos kaataa vasemmalle kyljelle. Jos on vakio ilmailmaiskari niin tarkista ettei takalokarin etupään jatke hierrä siihen pussiin. Ja ettei koneen vasemman puolen vesiletku ole liian lähellä pakokäyrää ettei sulattele.
Tuolla lisää kaikkea http://advrider.com/index.php?thread...-index.335086/Viimeksi muokannut an13; 17.6.2017, 22:47.
Comment
-
Ei ole omalla Transalpilla vielä hirveästi tullut pörrättyä kun menee aina muutaman kilsan jälkeen limp modeen. Viime viikolla luin vikakoodit ja syylliseksi paljastui kaasun asentotunnistin.
Hondalta ei saa tunnistinta erikseen, vaan pitää hommata koko läppärunko. noin 1600€.
Irroittelin anturin ja pienen selvittelyn jälkeen tuli ilmi että mm Civicissä sekä osassa Hondan pyöriä olisi sama anturi. Nyt tulossa Englannista ja hintaa n. 50€ posteineen. Kalibrointikin pitäisi onnistua kotikonstein, ainakin riittävän tarkasti.
Comment
-
Useamman vuoden tauon jälkeen viime syksynä tuli hankittua Suzuki DR 650rse -91....kyllähän tuolla mutkaista soratietä ja polkuja ajelee ympäri vuoden. Uudempaa ja hieman isompaa matkaenduroa tekisi mieli, mutta niin tekisi myös pientä nelarienduroa, custom/bobber/baggeriä ja touring-supermotoa.... :)
Comment
-
Molempien S6 myynnin jälkeen on ollut aikaa keskittyä hieman moottoripyörään. Hankin kesällä 2015 -82 Honda CB750KZ projektiksi, KTM 990 SD:n tilalle.
Ajelin vakiokuntoisena noin 30km ja purin nippeleiksi. Tankki, moottori ja 1/3 runkoa jäi vakioksi, kaikki muu on vaihtunut johonkin muuhun.
Isoimpina muutoksina keulapaketti -06 ZX12R Kawasakista, perä -06 Triumph 955i Daytonasta. Swingin takia jouduin levittämään runkoa perästä melkein 4cm.
Tätä on rakennettu viimeiset 3,5 vuotta silloin-tällöin ja dokumentoitu tekemiset kuvien tai videon muodossa,mutta varsinaista projektikertomusta en ole mihinkään tehnyt.
Tämä on tarkoitus tehdä valmiiksi tulevalle ajokaudelle.
Alla kuva lähtökohdasta ja reilun vuoden ikäinen kuva, josta saa hieman käsitystä nykytilanteesta.
Comment
-
Mulla on ollut moottoripyörä jo neljätoista vuotiaasta ja syksyllä täytän kuuskytä,eli on tullut pyöräilyä.Mulla nyt on 900:n Kawasaki sekä Sellanen kakspuolikaskin kawa.Tää kakspätkä o Kin tiettävästi maailman aikoo tätä nykyä,vaikka näitä ei valmistettukisan vuonna -79 kuin 1050 kappaletta.No kyllä kesän ajot tosin on käänny aika vähälle,vaikka viime kesän on oli upea,silti ei tullut kahta tuhatta kilsaa.
Comment
-
Nyt kun työmatka on ns järellisellä tasolla, on herännyt ajatus pärrän hankinnasta kesäkulkineeksi. Joskus pentuna ja vähän sen jälkeenkin himotti Ducati Monster kovasti. Hinnat alkaen pyörii muutamassa tonnissa, joten houkutus on kova. Toki A-kortti pitäisi varmaan ajaa.
Onko kenelläkään vinkkiä noista versioista? Mitä kannattaa väistellä, mikä olisi hyvä? Etusijalla lähinnä luotettavuus ja ehkäpä kohtuulliset kulut. Olisi mulle eka pyörä sitten mopoiän. Muoviluodit ei kiinnosta ja muutenkin ajamisen viehätys ihan muualla kuin vauhdissa.
Comment
-
1000cc ilmajäähy ilman muuta, esim S2R. Se on ihan hemmetin kiva kone ajella ja kannet on valovuoden modernimmat verrattuna 600/750/900 (toki silti 2V kannet, mut kanavat ja venat on paljon isommat ja paremman malliset kuin vanhemmissa + tuplatulpat). Kun autoprojektit on ohi, rakentelen vielä joskus puolikatetun 749:n tolla koneella...Viimeksi muokannut JM; 19.2.2019, 18:54.
Comment
-
No ei oo kovin monimutkaiset sähköt tutkia ja neljän ilmajäähdytteisen ducatin entisenä omistajana en kyllä noista voi kauheasti pahaa sanoa. Sähköviat rajoittuivat yhteen hajonneeseen jalan tappokytkimeen. Sähkötkin on tehty amp superseal liittimillä, niin ei oo kyllä hankala korjata, jos tulee korjattavaa.
Editoidaan nyt vielä sen verran, että paljon vaikuttaa sekin, miten on pidetty. Mun vehkeet ei oo koskaan olleet säilössä taivasalla eikä niitä oo jätetty talveksi ulos. Yleensä noi italoiden harrastajat pitää ehkä keskimääräistä parempaa huolta kalustostaan.Viimeksi muokannut JM; 20.2.2019, 10:08.
Comment
-
Joskus pentuna ja vähän sen jälkeenkin himotti Ducati Monster kovasti. Hinnat alkaen pyörii muutamassa tonnissa, joten houkutus on kova. Toki A-kortti pitäisi varmaan ajaa.
Onko kenelläkään vinkkiä noista versioista? Mitä kannattaa väistellä, mikä olisi hyvä? Etusijalla lähinnä luotettavuus ja ehkäpä kohtuulliset kulut. Olisi mulle eka pyörä sitten mopoiän. Muoviluodit ei kiinnosta ja muutenkin ajamisen viehätys ihan muualla kuin vauhdissa.
Tekniikaltaan mm.
MV-Agustan tekemä runko
Suzuki SV-1000 V-kone
Suzukin kahvat ja käyttönapit tangossa
Brembon vannetta ja jarrua
...
Kuva:
http://en.cagiva-club.net/graphics/g...raptor1000.jpg
Juttua
https://www.rockymountainatvmc.com/r...r-1000-review/
Nettimotossa ei kyllä tällä hetkellä yhtään tonnista kaupan. Yksi 650 joka sama, konetta lukuunottamatta.
https://www.nettimoto.com/cagiva/raptorViimeksi muokannut Patasuvanto; 20.2.2019, 13:16.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viestiKumpi VTR, Firestorm vai RC51?
RC51 kelpais kyllä itellekin.
Itsellä ollut pyöriä jos jonkinlaisia, niin 600CBR, VTR1000F, VFR 800 VTEC, ZX12R... Nyt tuli palattua takaisin nuoruuden haaveeseen kun löytyi VTR1000SP-1. Klassikko (minun silmissäni) joka tuntuu, näyttää ja kuulostaa moottoripyörältä. En ihan heti ole vaihtamassa tai luopumassa :)
Kesän tullessa käyn mielelläni porukassa ajelulla jos sellainen kerholaisia JKL-alueella kiinnostaa.
Comment
-
Tervetuloa Petsa vähälukuiseen SP-omistajien joukkoon:)
Reippaan puolenkymmentä vuotta SP-2 omistajana ja tuttavapiirissä kolme muuta, on vahvistanut aiempaa oletusta että tosiaan se on Honda yksi parhaista ellei paras kilpatoiminnan sivutuotteena tehty tuote.
Kuviahan sitä kansa toivoo:)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiOnko kenelläkään vinkkiä noista versioista? Mitä kannattaa väistellä, mikä olisi hyvä? Etusijalla lähinnä luotettavuus ja ehkäpä kohtuulliset kulut. Olisi mulle eka pyörä sitten mopoiän. Muoviluodit ei kiinnosta ja muutenkin ajamisen viehätys ihan muualla kuin vauhdissa.
Monet (netissä) ovat valittaneet monstereiden vakiovälityksen olevan hankala hitaassa ajossa. Mulla oli edellinen omistaja vielä hakenut stormilta väärän kokoiset rattaat joten välitys oli vielä enemmän pielessä. Olihan se ekan puoli kesää aika mielenkiintoinen ajaa. No, seuraavaksi kesäksi vaihdatin renkaat ja samalla ketjut+rattaat uusiksi ja pistin sitten vakioon verrattuna eteen pienemmän ja taakse isomman. Lopputuloksena oli ihan helkkarin mukava peli kaupunkiin ja mutkateille. Moottoritietä lähinnä välttelin ja tais ne kerran kokeillut huiput mittariin olla 145... :P Mitään reissuajoa en harrastanut, töihin joskus ja hupiajoa ympäriinsä.
Vaikka tuo jossain pyörissä oleva pieni kate näyttääkin turhalta, niin väittäisin sen auttavan reippaasti. Omassa ei mitään katetta ollut ja 80 jälkeen olo oli kuin purjeella. Kangastakin vaihto nahkaan auttoi huomattavasti ja joskus mukana ollut tankkilaukku teki matkaamisesta kertaluokkaa helpompaa toimien tuulenohjaimena.
S2R 1000 kuulostaa hyvältä idealta omaankin korvaan. Jos mieli kuitenkin tekee pienempää niin 620ie vois olla hyvä kustannusten kannalta, ollen modernimpi kuin ne 90-luvun monsterit.
Kannattaa ainakin käydä kevään tullen kokeilemassa ettei jälkeenpäin harmita.
Comment
-
Jos pyöreälamppuista Monsteria niin kyllä se 1000 on hyvä valinta, muut alkanee äkkiä tuntumaan alitehoiselta muutaman kiihdytyksen jälkeen. Helppo huoltaa kun kaikki on käsillä ja luotettavaa yksinkertaista tekniikkaa, hihnatkin helppo vaihtaa itse. Eikä oikeasti tarvitse stressata niistä sähköistäkään kunhan pitää akun kunnossa, tuo 2v on aika rankka startille.
Kaupungissa kuivakytkin ja aika on/off ruisku on hieman haastava, ei ole mukava mennä hitaasti. Luonne on sellainen että tykkää kun ajetaan aktiivisesti ja reilummalla kaasulla 4000-5000rpm välillä, eli hyvä mutkatiepyörä. Alusta ja jarrut ovat tehtäviensä tasalla ja ajettavuus on kohdallaan.
Vakio pleksi mittarin ympärillä suojaa jonnekin 130km/h asti mukavasti. Penkki pitää pehmustaa uusiksi että jaksaa istua pidempään.
Suosittelen ST3:sta otettuja toisiovälityksen osia eli 15 eturatas 42 takaratas, vakiovälit ovat minusta ihan väärät.
Comment
-
Asiasta kukkaruukkuun.
Pakko tännekkin ihmetellä vähänkään laadukkaampien peilien hintoja. Etsin Brutaleen uusia tangonpääpeilejä tulevalle kaudelle ja vähintään 120e saa maksaa yhdestä kappaleesta jos katsoo esimerkiksi CRG arrowia tai Motogadgetin lasittomia versioita.
Jotenkin kuvittelin että 50 eurolla saisi jo laadukastakin tavaraa, mutta ei. Tuntuu vaan aika paljolta tuo 250e peileistä.
Comment
-
Tuntuu vaan aika paljolta tuo 250e peileistä.
Comment
-
Nyt on mopo herätetty talviunilta ja käyty kurvailemassa. Yllättävän paljon oli motoristeja liikkeellä, bensa-asemalla neljä muutakin pyörää tankkaamassa.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Rusty Näytä viestiUseamman vuoden tauon jälkeen viime syksynä tuli hankittua Suzuki DR 650rse -91....kyllähän tuolla mutkaista soratietä ja polkuja ajelee ympäri vuoden. Uudempaa ja hieman isompaa matkaenduroa tekisi mieli, mutta niin tekisi myös pientä nelarienduroa, custom/bobber/baggeriä ja touring-supermotoa.... :)
Comment
Comment