Kolmisen viikkoa sitten tuli ostettua toinen pyörä kun vanha meni kaupaksi. Uusi hankinta on KTM 990 superduke. -06 tänään täyty käydä ajamassa vanha 600 suzuki työpaikan halliin odottamaan että uusi omistaja noutaa sen ja sitten kotarilla avasin ajokauden n.80km lenkillä. Ei vielä ainakaan harmita tollasen ison 2 pyttysen hankinta. Onkos muilla täällä kotarin twinejä ajossa? Mitä mieltä ootte ollu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöräihmisiä
Collapse
X
-
Noin 500 km tullut nyt ajeltua viikon sisällä ensimmäistä kevättä motoristina. Kortti tosiaan tuli ajettua viime vuonna ja heti kortin saamisen jälkeen ajoin pari päivää veljen lainapyörällä, mutta muuten en kaksipyöräisellä ole ajanut 17 vuoteen ja silloin siis 50cc skootterilla.
Ajokkina on nyt herrasmiesmäinen Hondan Transalp 700 ja sitä on tässä keritty nyt varustelemaan ja uutta osaa tullut melkoisesti.
- Kaatumaraudat
- Kahvalämppärit
- Norsun korvat
- Peilit
- Navi
- Lisävalot
- Kappan Touring-plexi
- Istuin
- Etulokari maalattu mustalla vinyylillä
Comment
-
Skootteria ei moni varmaan edes moottoripyöräksi laske, mutta itsellä oli vuonna 2009-2010 Vespa GTS300ie ja tykkäsin kuin hullu puurosta. Olen noita nyt vilkuillut vähän väliä ja saattaa olla että menee vielä jossain vaiheessa hankintaan. Onko muita maksiskoottereihin hurahtaneita? Nimimerkillä automaatti on autossakin kiva :)
Comment
-
Moottoripyöräihmisiä
Hondaltahan tuli tälle kaudelle se "adventureskootteri". Automaatti siinäkin, mutta kaksoiskytkimellä.
Itsellä tallissa enää 350cc Kotarin enduro. Isompi matkaenska lähti pari viikkoa sitten seuraavalle omistajalle, kun tajusin, että pikkupyörän hankkimisen jälkeen ulkoilutin isompaa enää ainoastaan työmatkoilla. 110 kg vs. 240 kg pikkupoluilla on aika selvä päätös. Pystyyn nostamisesta puhumattakaan. Ikinä ei millään moottorivehkeellä ole ollut yhtä hauskaa kuin pikkuenskalla metsässä.
Comment
-
Matka/katupyöränä toimii CBR1100XX. Nyt olen katellut, että pitäisi joku enduro/dual sport ostaa tuohon kylkeen niin pääsee hiekkateille pöllyttämään. Olen miettinyt KTM 690 Enduro R tai Husqvarna 701 Enduro, tai sitten ehkä joku hieman kevyempi tyyliin Husabergin FE570. Valintoja taas edessä..
Comment
-
2016 mallin 701:stä jos hakee niin Kantturan valmiiksi varusteltu olisi ihan paketti
https://www.nettimoto.com/husqvarna/701/2110696
http://matkaendurot.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=38761
701:een saa nyt Radelta myös lisätankki ilmansuodatinkotelon tilalle:
http://www.radegarage.com/parts/husq...xilliary-tank/Viimeksi muokannut an13; 29.3.2017, 20:57.
Comment
-
Comment
-
Tuli hankittua tällainen pitkään haaveena ollut S1000RR bemari.
Tehoa ja ääntä jokseenkin riittävästi ja muutenkin todella ketterän oloinen iso sportti.
Vakiovarusteena oleva shifteri on ehkä yksi parhaista pyörän varusteista; ylöspäin vaihdot onnistuu ilman kytkintä.
Arvokas pyörä hankkia ja vakuuttaa, mutta ne unohtaa kun pyörällä pääsee ajamaan mutkaista pikkutietä.Viimeksi muokannut vV8m5; 14.5.2018, 21:57.
Comment
-
Itse downshiftasin viime syksynä KTM 990 SM:n. Tähän asti ajoharjoittelua on tehty kahden vuosikymmenen ajan lähinnä erilaisilla litrasilla kyykyillä. KTM on kyllä toistaiseksi täyttänyt odotukset. Ruttua on tietenkin roimasti vähempi, vetoalue lyhyehkö, kyyti hieman kulmikasta jne, mutta onhan siinä tvinissä luonnetta. Ensimmäistä kertaa tuntuu että voi saada ne samat kiksit vaikka ajaisi ihan rajoitusten mukaan (tai ainakin paljon pienemmällä ylityksellä kuin kyykyllä).
Välillä voi jopa katsoa tarkoituksella reittejä jotka poikkeavat kestopäällysteeltä. Ajoasentokin on mukavan lepposa eritoten kaupungissa. Moottoritiellä tuuli tietenkin repii sen verran paljon ettei huvita ajaa yli rajoitusten. Sekään ei välttämättä huono asia ole, mutta kyllä moottoritie kyykyllä on mukavempaa taittaa. Toisaalta moottoriteille auto on vielä mukavampi vaihtoehto. Vanha viisaus pitää paikkansa että tallista pitäs löytyä muutama erilainen mopo erilaisia käyttötarkoituksia varten. Kyllä KTM:ä uskaltaisi silti aika päteväksi yleispyöräksi kutsua.
Comment
-
Monen monta vuotta ajelin kyykkypyörillä, nyt perhesyistä muutama vuosi ilman pyörää ja alkaa olemaan prätkäkuume lähes sietämätöntä tasoa.
Juurikin KTM 990 märissä päiväunissa, tosin vain SuperDuken rungossa.
Päivittäistä Jaakobin painia että laitanko Audin myyntiin ja mars pyöräkaupoille vai en. S6:sta kiinnostuneet vois helpottaa tuota päätöstä :)
Comment
-
Komea! Eikä tarvi miettiä miten käy arvon kun pitää jatkossakin tuossa kunnossa. Vähän vaatii toki kanttia vetää polvi maassa Ahvenistolla jos sattuu olemaan vetomiehiä (mitä en ainakaan itse ole).
Todellisuudessa en itsekkään ehdi mopolla ajamaan, mutta onhan se koristeenakin ihan kiva. Väänsin monena vuonna kättä itseni kanssa kun ei ollut mitään järkeä seisottaa monen tonnia mopoa pihassa kun mittariin ei saanut kesässä kelattu kuin tonnin. Pelkät vakuutuksetkin tuppas olemaan euron/kilometri.
Monesti tuli mopo myytyä kun siinä ei ollut mitään järkeä ja yhtä useasti ostettua uusiksi kun kuume oli kuitenkin kova. Päätin sitten hankkia mahdollisimman halvan, jotta sitoutunut pääoma ei rupea jälkikäteen harmittamaan. Ensimmäiset yritykset olivat ~3ke hintaluokassa, mutta ne jättivät vähän kylmäksi. ~5ke hintaluokassa alkoi löytymään jo mieluisampaa kalustoa.
Comment
-
Ajoasentokin on mukavan lepposa eritoten kaupungissa. Moottoritiellä tuuli tietenkin repii sen verran paljon ettei huvita ajaa yli rajoitusten.
Ei minullakaan paljoa kilometrejä kaudessa tule, mutta vakuutukset ei ole pahat, kun laittaa pyörän aina seisontaan, kun ei jouda ajelemaan.
Comment
-
Comment
Comment