Hitaissa hiljalleen. :)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Moottoripyöräihmisiä
Collapse
X
-
Näyttää pyöräkausi alkaneen näilläkin korkeuksilla siitä päätellen, että kaasukahvassa äänien perusteella on vain se on-asento. Täytyy muistuttaa rouvallekin, että katselee pyöriä tarkemmin, jotta eivät yllätä. Toivottavasti vaan pyöräkuskitkin muistavat kohtuuden vauhdeissa, jotta autoilijoilla on mahdollisuus arvioida tilanteet oikein.
Myönnän, että itselläkin voisi olla kaasukahva herkässä keväisin, jos pyörä olisi, joten en rupea moralisoimaan mahdollisia hetkellisiä ylinopeuksia. Mutta yritetään kuitenkin jättää ne rajoittimelle asti tehdyt kiihdytykset vaikka tuonne isommille teille eikä näille taajama-alueen 50-rajoituksella oleville teille, jossa on risteyksiä ja suojateitä muutaman sadan metrin välein.
Comment
-
Jeps tulipas korkattua itekkin tänään ajokausi (tai siis eilen 20.04.2013). Ktm moto tuli itelle ostettua jojensuusta parin vuoden jälkeen ja onhan se kyllä aikasta huippu vehje!!! Mulla sama homma kun turbokiisselillä...joku kerkes jo lopettaa alkaneen kauden ennen kun ite pääs alottamaan... Voimia joensuuhun!
Comment
-
Samoin täällä kausi aloitettu, tosin vain 60km lenkillä. Paljon oli Joensuunkin suunnalla kaksipyöräisiä liikkeellä ja hieno keli ajeluun.
Comment
-
Tänään paikallisella Aprilia-myyjällä oli esittelypäivä, nyt n. vuoden vanhemman Aprilian omistaneena ( RSV Factory R -04) oli kiva päästä tuntemaan tuon valmistajan nykyosaaminen RSV4 Factory R 2013 muodossa ....... on siinä pojat pyörää kerrakseen ! Ajotuntumaa kuvailisi parhaiten lentävä matto, niin hienoSti tuon Öhlins-alusta hoitaa hommansa, ja se sähkömoottorin lailla kiertävä moottori.
Jos ei olis köyhä ja kipee niin voisipa sitä olla tuommoisen omistaja.
Tälle asialle olisi kait oikiampi topic ollut 'Iloiset asiat' B-) .
PS. Muista tonnareista en tiedä sitäkään mitään :-) .
Comment
-
xXx
Eilen tuli äRRäiltyä jotain 200km mutkia kauden avaukseksi ja kyllähän se vaan kivaa taasen oli! :)
Comment
-
Talvella ajellaan quattrolla ja kesät kaksipyöräisellä :D
Tai no, molemmilla tulee ajettua talvella, mutta itsellä on kyllä tämä autopuoli on kesällä enempi pakollista siirtymistä paikasta toiseen. Mopolla taas tulee lähdetyä pelkästään vain ajelemaan, koska itselle siinä on kyllä enempi hauskuuskerrointa. Ajoympäristö laajenee moninkertaiseksi tuolla kaksipyöräisellä ja teho/painosuhde on jo tehtaalta suht kohdillaan. Perus purku/kasaus hommat voi tehdä tallissa käyttämättä nosturia...
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja b7567 Näytä viestiMie sain tuossa semmosen vision, että mie tarviinkin semmosen bmw k1200r tai k1300r prätkän. Yhen olin jo henkisesti varautunu ostamaan, mut oli piru kerenny mennä jo. Taitaa mennä Euroopasta tuomiseks, kun ei oikein täältä tunnu löytyvän väri/hinta/kilsat -yhtälöä mikä kiinnostais. On se vaan ruma!
ps. Orggis öljynputsari noin 20 euroo, ja tehtaan suosittelemat öljyt olis maksanu niin paljon etteivät Kuvalla edes sanoneet niiden hintaa.
Comment
-
Ajokautta takana 17 päivää ja kilsoja jo +600 km vaikka en ole kaynnyt 'missään' B-) . Mutta on tuo Aprilian vanha twini ( RSV Factory R -04) mukava 'mopo', käväsin tänään kokeilemassa uutta R1:stä ja ei vois laite olla vähempi kiinnostaa OMAA makuani, ohjaus järkyttävän herkän oloinen vauhdissa, vääntö alkoi vasta n. 4 trpm. missä kohtaa omassa voin jo laittaa uutta vaihdetta pesään, toki tuo R1 on varmasti radalle parempi mutta kun vauhdit itselläni on pääosin kaksinumeroisia niin tuo alakierrosrekisterin vahvuus tuossa tonnnisessa twinissä on vaan niin fantsua.
Comment
-
Mikko kyllä se vielä kiinnostaa. Mittariin tullu kohta 2000km ja sama tahti jatkuu kyllä läpi kesän. Itseäni kun ei tuo yleisillä teillä kaahaaminen niin kiinnosta niin siksi on hienoa päästä radalle, kun saa päästellä laillisesti täysillä. Ratapäiviä koitan kesässä ajaa n. 5kpl niin se riittää vallan mainiosti.
Comment
-
40 vuotta on jo kulunut Jarno Saarisen kuolemasta. Aika vaisusti on mediassa muisteltu asiaa. Omasta mielestäni kuitenkin maailman tai ainakin Suomen merkittävin henkilö moottoriurheilussa.
R.I.P Paroni
http://www.tekniikkatalous.fi/autot/...vuotta/a901928
Comment
-
Oon tässä miettinyt kortin hankkimista kanssa aika paljon ja tullu siihen tulokseen että kesäloma rahoista hommaan prätkä kortin ja sitten jonkun prätkän. Customi sen on pakko olla. Mikäs ois semmonen hyvä äijä peli? Max 4000e hinta. Harrikan sportsteri ois ihan jees, mutta aika hepposen näkönen.
Comment
-
Itsellä alko viime kesänä pääkaupunkiseudun tiet puuduttaa kun kunnollista poliisivapaata mutkatietä ei juurikaan kesäpäivänä löydy, eikä ainakaan järjellisen etäisyyden päästä. Rata-ajo kilvettömällä kiinnostaa enemmän ja alkoi nuo tonnisen vakuutushinnat hirvittää kun sai kahtena kesänä juuri ja juuri tonnin mittariin.
Toisaalta nyt on sitten se normi vitutus ettei hyvänä päivänä voi käydä ottaa höyryjä pois...
Comment
-
Itsellä alkoi ajokausi viime sunnuntaina, kun sain viimeinkin hankittua itelleni oman prätkän. Lankopojan kanssa tehty reissu Hankoon kannatti, nyt tallissa komeilee -09-mallinen Honda CB1000R. Ja on se vaan nättiä touhua, voi että :P Kaikille kanssa-ajelijoille turvallisia kilometrejä ja muistakaa, ettei ne kaikki autoilijat osaa arvioida prätkän nopeutta/etäisyyttä jos esim sivutieltä ovat päätielle kääntymässä.
Comment
-
Mulla on triumphissa hyvän matkaa yli 6000rpm kun ajellaan 100km/h ja kulutus 4.7l, mutta heti kun mennään motari nopeuteen, niin kulutus nousee n. 6l. Katteettoman pyörän ominaisuuksia :)
Tänään triumphi sai uudet ketjut ja rattaat ja kylläpä rullaa makeasti. Huominen työpäivä vielä ja sitten kesälomalle 2vk. Pääsee taas huristeleen pikku reissuja ja ajamaan tuon rautaperseen ss2000.
Comment
Comment