Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Per%/&/¤ hidasteet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Per%/&/¤ hidasteet

    Oltiin tuossa vaimokkeen kanssa vantaan Budget Sportissa
    tuolla S6 -95:dellä lauantaina.
    Pihalle ajaessa erittäin terävä hidaste ja viellä toinen reuna alamäkeen.
    Sisään ajaessa hieman raapaisi mutta kun tultiin pois sieltä
    ( todella hitaasti...valuttamalla ) niin sitten pamahti.
    Hirmuinen BANG...äänet kasista kilpa-autoluokkaa.
    Tuloksena....Putki väliitoksesta irti....iski taakseppäin....
    puskuri halki.

    Saas nähdä minkälainen taistelu tästä tulee.
    Onneksi on oikeusturvavakuutus.

    Varokaa kun liikutte ässillä sielläpäin.

  • #2
    Alkanu nyt itseäkin ottaa päähän nuo hidasteet oikein urakalla auton vaihdon jälkeen. Ymmärrän kyllä täysin niiden olemassaolon, mutta eikö niistä voisi tehdä edes hieman helpommin ylitettäviä. Pahimpia ovat kauppojen parkkihallien hidasteet, joissa melkein joka kerta rysähtää vaikka miten hiljaa ajaisi...maavaraa autossa on lainvaatimat 8cm.

    Comment


    • #3
      Talvella kävin samassa paikassa ja kyllä hirvitti ne hidasteet, tekivät siellä jotain remppaa, oisko joku alitus siinä tiellä ja tehty joku koroke työmaan takia.

      Comment


      • #4
        Kyllähän noi tosiaan on perseestä koko töyssyt! Takuulla toimiva systeemi joissain kohti, mutta kun niitä viljellään nykysin joka mutkaan... Minäkin asun tällaisessa pienessä saaressa jonne menevä tie on juuri remontissa. Kesällä vetävät uuden pinnan tielle ja pelottelivat, että tiehen laitetaan myös hidaste töyssyt samalla. Pitänee risan kattotelineille ottaa aina lankut mukaan, että pääsen saaresta pois;D

        Comment


        • #5
          Tossa kovien pakkasten aikaan pamahti toinen roiskeläppä kappaleiks. Ei varsinaisesti ollu hidastetöyssyn syy, vaan auran jättämä monttu. Meiltä on parkkipaikalta jyrkkä luiska tuohon kadulle, jonka laitaa menee kevyenliikenteenväylä. Aura oli vetänyt kevyenliikenteen väylän puhtaaksi jolloin korkeuseroa jäi meidän parkkipaikkaliittymään lähemmäks 10 cm. Oli kiva ylläri ku lähti aamulla töihin. Emäntä vetäs golffistaan molemmat helmat mutkalle samaan pakkaan. Tilanne ei ole sama mutta *tuttaa silti. Onneksi ei Audille käyny kuten emännän autolle.

          Comment


          • #6
            Noista töyssyistä on ihan konkreettistakin haittaa, koska ainakin täällä Oulussa esimerkiksi paikallisliikennettä hoitava bussifirma on kritisoinut noita. Kun töyssyjä on kylvetty joka paikkaan, on se alkanyt näkyä isojen autojen huoltokuluissa lisääntyneiden jarru- ja alustaremonttien muodossa.

            Toinen ihastuttava asia täälläpäin on nuo keskustan mukulakivikadut. Olipa auto sitten uusi tai vanha, vähän tai paljon ajettu, niin ei katsastusta ilman pusla ja palloniveljumppaa. Kadut on vieläpä ihan törkeässä kunnossa, ja jos auton maavara on jollakin tosiaan minimi (8cm) niin ihan takuulla saa öljypohjan halki jos on ulkopaikkakuntalainen, eikä tiedä etukäteen pahimpia paikkoja.

            Comment


            • #7
              Kerran oon tuolla vantaan budget sportissa käyny ja sillon kanssa kauhistelin niitä hidasteita.

              Espoon Olariin ne teki kanssa yhteen kohtaan hidasteet ja korkeet tekiki ku otti ennen aina tuon ässän putki siihen kiinni VAKIO alustalla. Nyt ne oli tehny hidasteiden molemmin puolin pienet korotukset ni pysty jo ajaan niistä.

              Vituttaa kyllä aina ku joutuu hidasteeseen ajaa. ´Joitain hidastetita ku ei oo ees kehattu merkitä ja pamautat niihin sitä vähän yli rajotusta ni pistää vituttaa kanssa oikeen kunnolla.

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja Jouni Auer
                Töyssyt lisäävät kulutusta, lähialueen melua sekä korvausvastuuta tienpitäjälle. Miksei kukaan tee noista oikeata tutkimusta ja hanki sille julkisuutta?
                Alkuperäinen kirjoittaja Olarin liikenneverkko -raportti
                Liikenteen rauhoittamisen keinoja selvittäneen Lyyli -tutkimuksen mukaan korotusten kohdalla ajetaan nopeusrajoitusten mukaan tai hitaammin (Liikenteen rauhoittaminen 2001). Tutkimuksessa havaittiin myös, että korotettu suojatie lisää jalankulkijaa väistävien autoilijoiden osuutta. Korotusten huonona puolena on se, että korotuksen jälkeen autoilijat saattavat kiihdyttää voimakkaasti. Tämä lisää liikenteessä aiheutuvaa melua ja päästöjä.

                <lähdelinkki, ~10MB pdf>
                Valinnan paikka, turvallisempi tienylitys junioreille vaiko mylvivät moottorit. Kuusivuotiaan isi valitsee varmaan toisin kuin juuri kortin saanut sinkku. Yhdelle kumarrat niin toiselle pyllistät...

                Comment


                  #9
                  Mitä, jos tehtäisin niin kuin tehtiin vielä minunkin lapsuudessani: "Varo autoja! Katso oikealle, katso vasemmalle ja vielä kerran oikealle!"

                  Muista aina, liikenteessä, yhtään vaaraa ei oo eessä? Juokse silmät kiinni ajotielle ja auto väistää, koska sen pitää.

                  On naurettavaa sysätä kaikki vastuu ja sanktiot autoilijoille.

                  Comment


                    #10
                    Nuo hidasteet on kyllä sieltä jostain niin syvältä, ei kesää mene että ei tarvi alustaa rempata niiden takia. Tuossa paikallisen koulun kohdalla pistivät töyssyt liikenne valojen eteen niin, nyt ei edes palokunta pysähdy valoihin, pysähtyvät töyssyyn ja jatkavat matkaa oli sitten punainen tai vihreä.
                    Mitä tuohon lapsien suojeluun tulee niin, hitto peittäisivät ne pumpulipaaliin ja veisi maalle missä ei ole autoja tai muita ihmisiä. Itse kun olin 80 luvulla nuori ja tyhmä, niin silti kotona kerrottiin miten tie ylitetään ja missä pitää kodin lähellä varoa muita ja se tehosi. Nykyään ei kerrota tenaville mitään ja opeteta mitään vaan rakennetaan aitaa, porttia ja estettä muille, että ei vahingossakaan omalle kakaralle pääse tapahtumaan mitään vanhempien tyhmyyden takia.

                    Comment


                      #11
                      Itsekin pysähtelen asiallisesti suojatielle pyrkivien eteen mielellään. Usein riittää, että vauhtia hidastaa, jolloin ei tarvitse tuprutella paikoiltaan uudelleen vauhtiin.

                      Itse olen sitä mieltä, että autoilijoiden suhtautuminen kävelijöihin ja suojateihin olisi huomattavasti parempi, jos kävelijät osoittaisivat edes piirun verran halukkuuttaan yhteistyöhön. Nykyisellään liian usein hyökätään autojen eteen ja pompitaan miten huvittaa, koska "me saamme tehdä niin, ja autojen on pakko väistää".

                      Tässä yksi päivä meinasi eräs ukko kävellä auton kylkeen. Suojatien vieressä n. 5m päässä lähti risteävä pyörätie autotien suuntaiselta pyörätieltä pois päin. Tämä kaveri tuli puolijuoksua tuolta risteävältä pyörätieltä autotietä päin, leikkasi pyöräteiden risteyksen suoraksi nurmikon puolelta ja jatkoi suoraan vauhtia hidastamatta suojatielle. Kun ukko oli suojatiestä askeleen päässä, oli autoni keula jo suojatien alussa. Ukko sen kuin ottaa vauhtia hiljentämättä vielä yhden askeleen, jotta ylttäisi mahdollisimman lähelle. Taustapeilistä näin kun nyrkki heilui kiivasti hänen kiiruhtaessaan suojatien ylitse.

                      Minun olisi ukon mielestä nyt sitten autoilijana pitänyt osata ennakoida, että risteävältä pyörätieltä joku ukko pyyhältä poikittain nurmialueen ylitse suoraan suojatielle vauhtiaan hidastamatta, pysähtyä ja päästää hänet ylitse. Siitäkin huolimatta, että pysähtyminen olisi vaatinut siinä vaiheessa täydellisen lukkojarrutuksen ja väistö liikkeen. Vauhtia oli 40km/h eli lain sallimat sillä alueella.


                      Pohdin aikoinaan vastuukysymyksiä: Tiedostan, että auto ei välttämättä pysähdy. Lähden silti ylittämään tietä auton lähestyessä. Onnettomuus on väistettävissä mikäli auto tai minä pysähdyn. Kun auto ei aio pysähtyä tai ei voi pysähtyä, mutta minä kykenen ja myös tämän tilanteen tiedostan, olenko täysin syytön itselleni onnettomuudesta aiheutuvaan loukkaantumiseen?

                      Päädyin loogisen päätelmään: En ole. Jos tiedostan, että ainoa mahdollinen tapa välttää onnettomuus on kiinni minusta ja teen tietoisen välinnän olla käyttämättä tätä mahdollisuutta, olen syyllinen itselleni aiheutuvaan loukkaantumiseen - luki laissa mitä tahansa.
                      Viimeksi muokannut jasso; 11.3.2007, 23:02.

                      Comment


                        #12
                        Niin, ja kun jalankulkija törmää liikkuvaan autoon - jalankulkija jää aina kakkoseksi oli sitten laki mitä mieltä asiasta tahansa. Kuolema on niin kaukainen asia että sitä on helppo halveksua, ei tajuta että kun se tulee niin on huono muuttaa kurssia.

                        Täällä Joutsenossa on yksi risteys missä on kova tukkirekkaliikenne, liukkaalla kelillä piti pari kertaa antaa rekan luisua kolmion takaa kun se ei yksinkertaisesti pysähdy. Kerran näin kun yksi KIA-kuski piti oikeuksistaan kiinni ja oli varmasti 1 cm rakoa Scanian puskuriin kun se pääsi pujahtamaan edestä. *toc-toc hulluja nuo...*

                        Comment


                        • #13
                          Espoon Olariin ne teki kanssa yhteen kohtaan hidasteet ja korkeet tekiki ku otti ennen aina tuon ässän putki siihen kiinni VAKIO alustalla. Nyt ne oli tehny hidasteiden molemmin puolin pienet korotukset ni pysty jo ajaan niistä.
                          Itsellä raapaisi myös vakio urheilualustalla pohja kiinni tuohon hidasteeseen kun etupää tulee hidasteen yli. Ei taida sentään aivan osua vaihteiston öljypohjaan mutta ei ole sen koommin tullut tuota reittiä ajettua.

                          Comment


                          • #14
                            Onneksi on oikeusturvavakuutus.
                            Aika iso juttu pitää olla, että pääsee käyttämään oikeusturvavakuutusta.

                            Monesti hidasteet on aivan järjettömästi rakennettu. Entisen kämppäni ikkunan alla oli viettävässä mäessä tärinäraidat ennen suojatietä - mutta vain toisella kaistalla.
                            Seurasin terassilta monesti, kun autot väistivät hidasteet kaartaen vastaantulevian kaistan kautta hiljentämättä.

                            Mahtaakohan hidasteilla olla sama vaikutus kuin valvontakameroilla: hidastetta ensin jarrut kirskuvat ja hidasteen jälkeen moottori kiljuu kiihdytyksessä?

                            Shikaaneista: Joensuuhun Yliopistokadulle rakennettiin suoralle tielle tuollainen (melkein kuin kiertoliittymä) jotain kymmenisen vuotta sitten ja pistettiin vielä kolmenkympin rajoitus eteen. Oliko ensmmäinen vai toinen päivä shikaanin rakentamisen jälkeen, kun esikka (paikallisliikenteen linja-auto) kahautti shikaanissa ulos. Liekö vauhtia liikaa?

                            Happamia, sanoo kettu ja jatkaa: pitääkö autossa olla niin paljon madallusta, että käytettävyys kärsii?

                            Itselläni ei ole hidasteista mitään ongelmaa lötkön normaalialustalla, ei edes tarvitse hidastaa, ellei se liikenneturvallisuuden takaamiseksi ole tarpeellista.

                            Comment


                            • #15
                              Täydellisessä maailmassa kaikki noudattaisivat liikennesääntöjä ja kunnioittaisivat toisiaan liikenteessä. Mutta kun emme elä täydellisessä maailmassa niin riskejä on minimoitava.

                              Oikealle vasemmalle oikealle -taktiikalla pärjäsi kultaisella 70-80-luvulla oikein mainiosti, itsekin saman opin kotoa saaneena ja tänne asti selvinneenä. Nykypäivänä tuppaa liikennemäärät olemaan aavistuksen toista luokkaa ja yksi mitä ei itse ratin takana istuskellessa ainaa huomaa mutta työmatkat kävellen suorittavana kylläkin: suojatiet pysäköityjen autojen välissä. Itselleni luoja on suonut riittävän varren että näkee joten kuten autojen yli ja pystyy arvioimaan mihin väliin uskaltaa itsensä ujuttaa. Mutta tuollainen kolmasluokkailainen ei näe millään sen Q7:n konepellin yli tai Vectran tummien lasien läpi että tuleeko ja millaisella nopeudella, juniorin on pakko mennä niin kurkkimaan keulan takaa ja siitä neljää kymppiä ohi suhahtelevat ajoneuvot ovat varmasti pelottava näky. Ja ne ei pääsääntöisesti hidasta ennen kuin on jäämässä alle. Korokkeella/shikaaneilla saadaan nopeus pois ja kuljettaja alkaa näkemään asioita joita ei lievää ylinopeutta posotellessa huomaakkaan.

                              Painonapilla ohjattavat liikennevalot suojateiden kohdille ajaisivat myös asiansa mutta taitaa olla kustannuskysymys.

                              Comment


                                #16
                                Kun tuota koululaisten paapomista täälä vähän nostetaan pinnalle, ihmettelen kuinka minä ja moni muu saman ikäinen on täälä maalla selvinny hengissä ala-asteiän. Meinaan koulumatka ei ollut kuin vähä yli kilometrin. Mutta kun siinä piti ylittää tuo yksi maamme verisuonista, eli valtatie 3. Ja kukaan ainakaan allekirjoittaneen aikana ei onnistunut itteään änkemään rekan tai henkilöauton alle.

                                Ei kai ny perkele noi nykyajan räkänokat yhtään sen tyhmempiä ole, vaikka kyllä välillä siltä tuntuukin.

                                Comment


                                • #17
                                  On se vähän kasvatuksestakin kiinni, toki myös lapsen mieliala, älykkyys, varovaisuus yms. vaikuttavat miten liikenteessä käyttäytyy.

                                  Ymmärrän kyllä, että noita töyssyjä laitetaan johonkin paikkaan, mutta niissä taitaa olla juuri se, että jollekin ne sopii, toiselle ei.

                                  Mitä vaihtoehtoisia tapoja sitten voisi olla? Kameravalvonta, poliisi riittävän usein tutkaamassa, huono tienpito...?

                                  Shikaanit varmaan toimivat jossakin, mutta esimerkiksi vanhoille asunalueille ei välttämättä mahdu kovin laaajamittaisia shikaaneja, ilman että tiealuetta levitetään vanhoille pihoille tms. Oulussa Karjasillan alue on yksi paha ongelma-alue, töyssyt toisaalta aiheuttavat turhaa tärinää taloille, mutta ilman töyssyjä kyseinen tie muuttuu ruuhkaisemman, liikennevaloilla varustetun tien ohikulkutieksi, nopeudet ovat pahimmillaan tuplat rajoitukseen nähden. Läpikulku kielletty-merkki ei auta, eikä nopeusrajoitukset. Kamerapönttö ei varmaankaan ole ratkaisu, sen kohdalla hidastetaan, mutta muualla otetaan vahinko takaisin.

                                  Jos töyssyt haittaavat, niin katso peiliin, ja käske kavereitasikin katsomaan. Jos kaikki ajaisivat sääntöjen mukaan, huomioisivat heikommat liikenteessä, niin ei niitä töyssyjäkään tarvittaisi. Mutta valitettavasti yhteiskunnan täytyy suojella heikompiaan, kun seassa on vähempijärkisiä, jotka eivät itse osaa varoa muita.

                                  Comment


                                    #18
                                    Ihan hyvä pointti Kööpikällä. Mutta on se niinkin, että kun on yksi selkeä vaaran paikka, vaikkapa sitten se kolmostie, niin siinä osaa ja muistaa räkänokkakin varoa, mutta kaupunkilaueella sille kilometrin matkalle mahtuu niin paljon niitä riskipaikkoja, että lapsella voi jossain kohtaa huomiokyky herpaantua.

                                    Meikäläinen on vielä näin varttuneemmallakin iällä sen verran hajamielinen, että vain hyvällä tuurilla sitä on selvinnyt auton alle jäämättä...

                                    On se vähän kasvatuksestakin kiinni
                                    Joo niin on - myös se, miten ajokortti-ikäisenä käyttäytyy liikenteessä :)
                                    Viimeksi muokannut taski; 12.3.2007, 10:11.

                                    Comment


                                      #19
                                      Eipä nuo hidasteet paljon juoppoja hidasta. Aika vaikea on noita allejäämisiä estää ja suhteellisen vähä niitä mun mielestä onkin.
                                      Ja semmonen voi tapahtua muuallakin kuin koulujen kohdalla. Nykyajan autot on niin täynnä nippeliä ja nappelia, että jokainen meistä voi hetkeksi herpaantua säätämään tv:tä, navia, radiota, ilmastointi, kuun asentoa jne mitä lie mukavuusjuttua.

                                      Sama juttu kuin hirvien kanssa, jos semmonen on tullakseen konepellille niin ei siitä paljo voi mitään.
                                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 12.3.2007, 10:11.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Tossa melko vieressä on vissiin ala-aste ja siitä tosi usein ajan ohite. 200m matkalla on yks alikulku ja yks suojatie, mutta niitäpä nää kakarat ei käytä vaan hyppii vaan tien yli mistä parhaiten ehtii. Ihme on ettei oo kukaan jääny alle.

                                        Jokunen viikko sitten tosin oli lähellä ettei jääny joku pikkutyttö alle siinä kun lähti tietä ylittää ilman suojatietä vaikka semmonen olis ollu melkosen vieressä ja vielä lähempänä olis ollu alikulku. Lähti vaan tyttö tuleen eteen vaikka kummastaki suunnasta tuli auto. Eka auto väisti tyttöä, jonka jälkeen tää tyttö koitti lähtee uudelleen ylittää tietä ja kävellä meikäläisen alle. Onneks olin jo tilanteen tasalla ja vauhtia pudotellu ja tää tyttöki sitte mut huomas eikä alla kävelly. Kattelin vielä taustapeilistä niin aikasta pieneen rakoon juoksi sitten yli vielä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Tuo Vantaan Budget-Sport:in hidaste on kyllä jo ihan yliammuttu.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos ajaa katsastetulla autolla hidasteen yli johon nyt esimerkiksi jää pohja ja kori jatkaa matkaan, niin eikö hidasteen asettaja ole korvausvelvollinen?
                                            Siis vaikka auto olisikin madallettu, kunhan se on merkattu otteeseen?
                                            Tai sitten pitäisi olla kyltti, että jos autosi maavara on vähemmän kuin 10cm, ajat omalla vastuulla.
                                            Ameriikan tyyliä jo vähän...

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ilmeisesti tuossa Budget Sportin tapauksessa on vain todettu, että jos on varaa ajaa matalalla Audilla, ei ole mitään asiaa Budget Sporttiin. Tietynlaista profilointia tuokin... :)
                                              Tuli meinaan itse kokeiltua tuon uuden töyssyn kanssa sen verran, että hissukseen valuttelin autoa sen päälle, ja kun oltiin pohjasta kiinni jo ennen eturengasta niin vaihdoin kauppaa...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Laittakaa palautetta Budget Sporttiin josko vaikka jotain tekisivät, itse laitoin.
                                                http://www.budgetsport.fi/index/ninalomake_29.html

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kyllä nuo hidasteet on hanurista ihan missä päin tahansa tulee liikuttuakin. Juuri tulin korjaamolta, piti käydä toteamassa vahingot mitä hidastetöyssyn varovainen ylitys oli saanut aikaan.

                                                  Yllätys oli suuri, mitään ei ollut hajonnut, vaikka raapaisu ja pamaus olivatkin melkoisia.
                                                  Putki kyllä röpötti siihen malliin, että jotain sieltä oli vahingoittunut. Vika paikallistettiin putken liitoksiin, jotka vuosivat. Rosteriputki siis kyseessä. Maavaraahan ei paljoa ole, eli varovasti saa kyllä ajella.
                                                  Parkkihallit tms. saa kyllä kiertää suosiolla kaukaa.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Oikealle vasemmalle oikealle -taktiikalla pärjäsi kultaisella 70-80-luvulla oikein mainiosti
                                                    Minä selvisin kyllä samalla opetuksella vielä 90-luvullakin. Ei Järvenpää nyt mikään metropoli ole, mutta ei kyllä maaseutuakaan, joten liikennettä kyllä oli jo tuolloin.

                                                    Tuusulassa on eräs asuin alue, jossa asustaa varsin äänekäs vähemmistö valittajia. Kyseisen pellolle rakennetun asuinalueen vieressä kulkee ihan peruskokoinen tie, jossa on mielestäni aivan normaali liikkenne. Asuinalueen kohdalla on hyvin merkitty suojatie välikorokkeineen. Kohdassa näkyvyys on erittäin hyvä molempiin suuntiin, sekä kävelijän että autoilijan näkökulmasta. Nopeusrajoitus on 50km/h. Autotien vieressä kulkee hyväkuntoinen iso pyörä/kävelytie.

                                                    Lähes kuukausittain paikallislehdessä on kuitenkin juttua ja kirjoituksia alueen ja juuri tuon kyseisen suojatien turvallisuudesta. Nykyisellään vaaditaan jo töyssyjä, liikennevaloja, tien sulkemista läpikulku liikenteeltä, nopeusrajoittamisen pudottamista sekä kameravalvontaa - kaikkia yhtä aikaa siis.

                                                    Alueella on sattunut muutama ikävä onnetomuus, joissa osallisena on ollut lapsi ja auto. Kerran eräs poika ajoi autotien suuntaisesti pyörätietä ja oikaisi tien ylitse ennen suojatietä poikittain. Samaan aikaan autotietä samaan suuntaan tosin kulki kuorma-auto nopeusrajoituksen mukaisesti, joka oli juuri pojan kohdalla. Toinen onnettomuus sattui, kun eräs tyttö oli tallustelemassa ajotiellä. Auto osui kohdalle ikävin seurauksin. Kyseisessä kohdalla ei ollut risteyksiä ja pyörätie kulki ojan toisella puolella.

                                                    Erityisesti näiden kahden ikävän onnettomuudeen perustella nyt sitten vaaditaan toimia syyllisen autoliikenteen kuriin saamiseksi.

                                                    Kyseisellä alueella asuu paljon työsuhde autoilijoita, joiden uskallan väittää olevan myös suurimmat alueeseen muutoksia vaativat. Juuri heitä, jotka esim. Kehällä usein viilettävät miten sattuu. Olen myös usein ajanut alueen ohitse autojen perässä, jotka viilettävät karkuun minun nopeuteni ollessa nopeusrajoituksen mukainen. Kyseiset autot ovat kääntyneet asuinalueelle.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Ja hieman lisätietoja....tänään armottoman soittokierroksen jälkeen ( ensin budget sport...sitten Kesko ( ja oli kyllä ymmärtäväinen ja ystävällinen kaveri...kiitokset )...kiinteistön suunnitteluyhtiö..... ja sitten lopulta kiinteistön omistajayhtiö.
                                                      Nyt tehty vapaamuotoinen kirjelmä vahingoista ja korvausvaatimuksista.

                                                      Keskon kaveri pahoitteli kovasti ja sanoi että en ole ensimmäinen joka hajoittaa autonsa siinä. Toivottavasti pääsevat nyt siitä eroon.
                                                      On meinaan siinä paikassa aivan turha.
                                                      Ps...kaveri myös sanoi että ovat koettaneet päästä siitä eroon jo aikai-
                                                      semmin.

                                                      Palailen astialle kun saan lisätietoa.........

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tuli vaan mieleen että kun kyseessä on yksityispiha-alue niin eikös silloin siellä aina ajeta omalla vastuulla ? Noin niinkuin yleisesti ottaen.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Yrityksen omistama piha-alue on eria asia kuin kotipiha.....
                                                          eli jos esim taloyhtiöllä ( yksit. piha ) on sellainen hidaste pihalla
                                                          että siihen hajoittaa autonsa....taloyhtiö on korvausvelvollinen.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tänään kun ajelin töihin, niin ottipa silmään tuossa Laihin jälkeen Vaasan päin, hieman ennen Hulmin huoltamoita, pari varmaan 1-2 luokkalaista odottamassa sopivaa rakoa, että pääsis 3:s tien yli 8 ruuhkassa. Paikka on just silleen mutkan sisäpuolella ja aurinko paisto suoraan vastaantulevien silmiin. Tiet märkiä, eli helposti tuulilasit paskassa.

                                                            heti tuli mieleen tämä tredi. En kyllä omia lapsia tuossa päästäis yksin ylittämään tietä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X