Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 Saksasta

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 Saksasta

    Eli olen aikeissa hankkia autoa Saksasta.Tähtäimessä olisi joko Audi A6 tai BMW-500 sarjalainen. Audi kiinnostaisi enemmän,mutta olen kuullut valitettavan paljon negatiivista esim. Audin huolloista,niiden hinnoista,konevioista jne.
    Haluaisin uskoa,että kyse on urbaaneista legendoista ja toisten merkkien omistajien (kateellisesta?) panettelusta...:)
    Mutta näin Audi-foorumilla nuo legendat varmaan pystytään kumoamaan?

    Haluaisin ihan rehellisiä ja asiallisia vastauksia ja neuvoja.
    Minkälainen peli olisi järkevin tuoda,budjetti olisi noin verojen ja kulujen kera 18000eur max.Eli auton hinta saisi kait olla n.8000-10000eur Saksassa. Tuojana olisi tuttu ja luotettava jobbari.Tarkoitus olisi ostaa merkkiliikkeestä,ei mistään autohäkistä.
    Dieseliä en oikein näe järkevänä,koska ajokilometrejä kertyy vain n.10-15t per vuosi,mielestäni ei ole taloudellisempaa noilla ajoilla ylläpitää dieseliä vai oletteko eri mieltä?Ilmeisesti 1.9Tdi olisi turvallinen vaihtoehto,ainakin tuota 2.5Tdi:ta aika paljon on haukuttu...

    Vuosimallia auto olisi tod.näk n.98-99,ainakin sen ikäisiä tohon hintahaarukkaan mahtuu,ajokilometrit jossain 100-150t välillä,toki jos vähemmänkin ajettu löytyy niin hyvä niin.Kuinka luotettavia muuten nuo kilometrit ovat jos merkkiliikkeestä ostaa?

    Mitä asioita olisi hyvä autosta tarkistaa ennen ostopäätöstä ja mitä olisi hyvä esim. korjauttaa tai uusia heti kun pirssin saa Suomeen?

    Kaipaisin todella asiallista ja neuvoa-antavaa keskustelua,koska ei haluaisi ostaa sikaa säkissä ja haluan kuitenkin uskoa,että Saksasta voi tuoda hyvääkin..

    Kiitos jo etukäteen.

  • #2
    Ite hommasin justiinsa saksasta, 1.9 tdi vm.03. Kilometrejä tulee vuodessa noin 18-20 tkm. Sekalaisessa ajossa 7.1 ja matkaa 5.3/100km.

    Dieselvero 641 e vuosi. Itse perustelin dieselin sillä, että isoauto kannattaa ostaa dieselinä + on erittäin mukava moottori kyllä ajella tuo 1.9 tdi/96kw.

    TArkkaan kannattaa ainakin tullinsivuilta katsoa kyseisen auton veroprosentti.

    Ja jos on valtuutetun huoltoliikkeen leimat huoltokirjassa, niin suomenhuollosta saat valmistenumerolla, suomeksi kaikki huollot mitä autoon on tehty/takuu korjattu.

    Varusteet kannattaa tarkistaa, Omassa piti olla kaikki mahd, mut olikin vain melkein kaikki : )

    Niin vaihteisto öljyt vaihdoin omaani+raitisilmasuodattimen+ilmansuodattimen+moot toriöljyt ja suodattimen. Nämä tein vaikka seuraavaan huoltoon oli vielä matkaa 12500km(long life). Vaihteistoöljyjä eivät vissiin saksanmaalla paljon vaihtele.
    Viimeksi muokannut xbikes; 7.3.2007, 20:47.

    Comment


    • #3
      eikai A6 D-vero noin paljoa ole? Käyttömaksun kanssa ehkä noilla main..

      Comment


        #4
        A6 1.9 TDIA ajoneuvovero - tarkkaa tietoa

        Vero lasketaan vuonna 2007 kaavalla

        - perusvero 0,35 ?/päivä = 365 * 0,35 ? = 127,75 ?
        - käyttövoimavero 0,067 ?/päivä/alkava 100 kg = 365 * 0,067 * 21 = 513,56 ?

        Yhteensä siis 2020 kg (21 alkavaa 100 kiloa) painavaa Audia verotetaan 641,31 ? edestä vuosittain. Toistaiseksi. Eli bensavehjettä tuon ? 513,56 verran enemmän.

        Comment


        • #5
          asra

          tarkotus olis tuoda -00 tai uudempi a6 2.7biturbo saksasta.
          nyt rupesin kattelemaan noita veropäätöksiä ja olivat jotain 10000e
          jos jollaki sattuu olemaan jotain käsitystä oikeasta autoverosta ni vois kertoa.

          minusta tuo 10000e on aivan tajuton summa? noin 85% auton hankinta hinnasta saksassa.

          Comment


          • #6
            www.ottoauto.de tietää nuo verojen määrät ja auttaa vaikka auton haussa! :)

            Comment


            • #7
              Lokakuu 2007 kävin hakemassa A6 2.7 Bit 2003. Mittarilukema 55tkm ja hyvillä varusteilla.
              20.5k€ osto hinta ja verot 10.1k€.
              Senaikaisen verotuksen mukaan oli ainakin 2003 mallisissa halvempi veroprosentti ( 29%), kun 2002 ja vanhemmissa vaihteli kuukausittain jopa melkein 40% asti...
              Eli silloin oli järkevämpi ostaa uudempi kalliimpi halvemmilla veroilla.
              Nyt en ole seurannut tilannetta. katso www.tulli.fi

              Comment


              • #8
                Nykyäänhän 2001-> autoissa verotusprosentti määräytyy päästöjen mukaan. Vanhempien veroprosentti määrätään kokonaismassasta.

                Comment


                  #9
                  Määräytyy päästöjen mukana jos sellaset on tiedot saatavilla. Muuten menee veroprosentilla mikä on ilmoitettu. Jos ei ole ilmoitettu käytetään oletusta 29% tms?

                  Comment


                  • #10
                    Määräytyy päästöjen mukana jos sellaset on tiedot saatavilla. Muuten menee veroprosentilla mikä on ilmoitettu. Jos ei ole ilmoitettu käytetään oletusta 29% tms?
                    Ei vaan kokonaismassan perusteella tulee vanhemmille keinotekoinen "päästölukema". Taulukko löytyy lakitekstistä ja Tullin sivuilta.

                    Comment


                    • #11
                      non

                      okkeii...
                      Elikkäs nyt on kiikarissa 2002vm a6 ajettu 130tkm 2.7bt koneella. hankinta hinta on noin 12500? mitkä on verot kyseiseen autoon1!!!

                      Comment


                        #12
                        Arposin väliltä 8-12te verot.

                        Kokonaispainoa tuolle kertynee joku 2400 tms? no joka tapauksessa sillon on vero 29% luokkaa+alv22%

                        Comment


                        • #13
                          s

                          mites se noi paljo veroa humpsahtaa:D hehe pitänee harkita auton hankitaa uudelleen

                          Comment


                            #14
                            Sehän riippuu siitä mitä tuommoselle keksitään verotusarvoksi tai siis mitä vastaava Suomessa maksaa.

                            Jos se on 25000e niin siitä vero alvin kanssa tulee 8845,-
                            Jos se on 30000e niin sillon vero on noin 10600,-

                            Eli tolla tontilla suunnilleen.

                            Sinänsä jos ei ole tuollaista varaa ostaa, niin tuskin on varaa ajellakkaan. Jos siis lukee tuon 2.7bt mahdollisista ominaisuuksista.

                            Comment


                              #15
                              Mites tuollaisen suht. tuoreen auton osto Saksasta tänä päivänä. Ajatusleikkinä sellainen, että hankkisin pari vuotta käytetyn vähän ajetun A4 3.0tdiq. Noiden tarjonta tehokkaimmalla konevaihtoehdolla ja halutulla varustuksella sekä eritoten vähäisillä kilsoilla on aika heikkoa Suomessa.

                              Jos tuollaisen hankkisi Saksasta ja pitäisi autoa sellaiset 3-5v, niin tuleeko sitten joskus auton myynnissä pahasti takkiin verrattuna siihen, että olisi päätynyt legendaariseen suomi-auto-linjan tuotteeseen.

                              Tulevaisuutta tietty mahdoton ennustaa, mutta mikä olisi arvon raadin käsitys nykyisestä tilanteesta eli parin vuoden ikäisen auton osto. Kumpi järkevämpää, auto Saksasta vai kotimaasta?

                              Comment


                                #16
                                Vakavasti moista A4:sta tai A6:sta 3.0tdiq:ta 232hp koneella suunnittelevana sanosin, että aika hiljasta on Suomen markkinoilla moisen löytäminen. Tai sitten hinta pompsahtaa.

                                Saksasta A4:n rehaa Suomeen noin 35te:llä vähän ajettuna.

                                Mutta sama tuontiautovenkoilu on varmasti edessä silloinkin, eli liikkeet ei pahemmin hyvittele tai ota vastaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Petri.Koskinen Näytä viesti
                                  Sehän riippuu siitä mitä tuommoselle keksitään verotusarvoksi tai siis mitä vastaava Suomessa maksaa.
                                  Verotus on erittäin helppo laskea Tullin mahti-järjestelmästä (jonka rikolliseen luonteeseen en lähde ottamaan tässä enempää kantaa).

                                  Eli auton vertailuhinta katsotaan Mahdista, josta sen saa eurolleen. Tämä hinta verotetaan CO2 päästöjen mukaan, eli jos autossa on esim 150g/1km päästöt, muodostuu veroksi 150/10 + 4 = 19%

                                  Jos mahti hinta olisi 20 000, tulisi siis veroiksi noin 4000?.

                                  Tuosta verosta pitää vielä laskea alvi, joka tulee myös suorittaa. Kun auto on verotettu niin sitten pääseekin kirjoittelemaan valituksia, joilla aletaan perimään laittomia maksuja takaisin. Näistä löytää lisätietoa esim tuulilasin veropalstalta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Vakavasti moista A4:sta tai A6:sta 3.0tdiq:ta 232hp koneella suunnittelevana sanosin, että aika hiljasta on Suomen markkinoilla moisen löytäminen. Tai sitten hinta pompsahtaa.
                                    Hiljaista tosiaan. En ole löytänyt yhtäkään (max. 50tkm ajettua) A4:sta tuolla koneella & halutulla vetotavalla Suomen markkinoilta.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tullin Mahti-järjestelmästä ei löydy kaikkia autoja ja kaikkien autojen päästötietoja ei Tullilla ole tiedossa. Nämä menee sitten aina arpomalla.

                                      Kyllähän yleisimmät löytyy varmaan järjestelmistä.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Älä nyt hyvä mies mene saksaan asti hakemaan "2002vm a6 ajettu 130tkm 2.7bt koneella. hankinta hinta on noin 12500€" kun noita on tarjolla pilvin pimein Suomessakin noin 20000eurolla. Kalliimmaksi tai samanhintaiseksi se tulee Saksasta hakeminen kun ostaa kotisuomesta.

                                        Minulla ollut 2,7BiT jo 4vuotta eikä ole ollut mitään pehempia/ kalliimpia vikoja, bensaahan se kyllä vie mutta niin vie kaikki autot jotka painaa melkein 2tonnia ja 4WD. Eli ei se välttämättä ole mikään rahareikä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Yleisimpien mallien arvioidut hankintahinnat Suomessa MAHTI-järjestelmästä tosiaan löytyvät, ja näissä autoissa sovelletaan aina tuota hintaa varusteista ja sen hetkisestä markkinatarjonnasta piittaamatta. Jos autoa ei mahdista löydy, tullivirkailija määrittää autolle arvon varusteita ja tarjontaa silmällä pitäen. Vero on silloin täysin arpapeliä, varsinkin hyvin varustetun auton kanssa voi tulla yllätyksiä.

                                          Oma auto rantautui Suomeen kesäkuun lopussa. Etukäteen arvioimani vero poikkesi tullin päätöksestä 60e, eli veron voi laskea todella tarkkaan etukäteen mikäli auto löytyy Mahdista.

                                          Edit: ja tosiaan vanhemmille autoille kuin 2001 määritetään veroprosentti aina kokonaismassan perusteella, ellei verovelvollinen tee lisäselvityksillä selväksi auton päästöjä. Käsittääkseni tuo vuosiraja 2001 tulee juuri siitä, että sen jälkeen käytännössä jokaiselle autolle voidaan määrittää päästöarvot ?

                                          Comment


                                          • #22
                                            heittäkääs joku arvioo paljon tulisi verot 01 tai 02 mallin 1,9 TDi A6:seen jolla ajettu joku noin 200 tkm. En oikein osannu tuolta mahdista katsoa.. Jos tuolta ruotsin puolelta toisi, saisi sieltä noin 70000-100000 kruunulla noita.



                                            Sa

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja krosing Näytä viesti
                                              Älä nyt hyvä mies mene saksaan asti hakemaan "2002vm a6 ajettu 130tkm 2.7bt koneella. hankinta hinta on noin 12500€" kun noita on tarjolla pilvin pimein Suomessakin noin 20000eurolla. Kalliimmaksi tai samanhintaiseksi se tulee Saksasta hakeminen kun ostaa kotisuomesta.

                                              Minulla ollut 2,7BiT jo 4vuotta eikä ole ollut mitään pehempia/ kalliimpia vikoja, bensaahan se kyllä vie mutta niin vie kaikki autot jotka painaa melkein 2tonnia ja 4WD. Eli ei se välttämättä ole mikään rahareikä.
                                              muutenhan sitä ottas suomi linjalta tuleen auton mutta ei tahdo löytyä : 6 pykäläistä man vaihteistoa. navia. nahkapenkkejä (sporttisia). tuolla 20t€ hintaan sen takia havajan noita autoja saksasta koska sieltähän saa valita oikeestaan sellaset varusteet mitkä haluaa. toisinkun suomessa saat sellaset varusteet jotka nyt siinä sattuu olemaan...

                                              Comment


                                              • #24
                                                Alkuperäinen kirjoittaja Kaaleppi Näytä viesti
                                                heittäkääs joku arvioo paljon tulisi verot 01 tai 02 mallin 1,9 TDi A6:seen jolla ajettu joku noin 200 tkm. En oikein osannu tuolta mahdista katsoa.. Jos tuolta ruotsin puolelta toisi, saisi sieltä noin 70000-100000 kruunulla noita.



                                                Sa
                                                Esim. näin:

                                                1.Avaat tuon Mahdin, syötät sinne auton tiedot. Syötin A6 sedan -01 1,9tdi 96kw 200tkm ajettu, käyttöönottopäivämääräksi keksin 1.4.2001. Saat yleiseksi myyntihinnaksi 13709 euroa.

                                                2.Selvität päästöt. Minä katsoin mobile.de :stä (etsin vastaavan auton, arvoihin pitää suhtautua varauksella), josta annettiin 154g/km -> veroprosentti on yksinkertaistettuna 15,4 + 4 = 19,4

                                                3.Lasketaan vero + alv -> 13709 * 0,194 * 1,22 = ~ 3245e

                                                Comment


                                                • #25
                                                  hitto jos noin alle neljän jäisi verot. Pikkusen taas audi kuume kasvaa.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllä ne vaan jää noin alas. Tuon ikäisiä dieseleitä on verotettu tosi pienillä veroilla. Kahtokaan huvikseen esim. 05-07 mallin 2.0tdi a4:n veroja. On melko pieniä.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Minulla on kysymys tuontiin liittyen. Esim. Autohus.de sivustolla myytävissä autoissa on nettopreisse ja grosspreisse. Kumpi on se hinta, jolla suomalaisena maksat? Onko tuo grosspreisse missä on ALV maksettu mukana?

                                                      Meneekö veroprosentin laskenta kuten tuossa ylempänä mainittiin eli jos päästöt 202 niin se jaetaan kummenellä ja lisätään neljä, jolloin veroprosentiksi tulisi 24,2%??

                                                      Mikäli menee näin niin halvalla tuolta lähtisi noita tyyrimpiä. -05 A4 3.0 TDI avant 73tkm tiptronic nahkapenkkien, navien yms. kera olisi nettohinnaltaan n. 20000e. Jos veron laskenta on noin tulis siihen lisää hieman alle 10000e+tuontikulut eli n. 30000-31500 yht. Suomessa moni vastaavien tuontiautojen/suomiautojen myyjä pyytää vastaavista lähes 36te... Monet niistä vielä isommilla kilsoilla.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Alkuperäinen kirjoittaja Audimann Näytä viesti
                                                        Meneekö veroprosentin laskenta kuten tuossa ylempänä mainittiin eli jos päästöt 202 niin se jaetaan kummenellä ja lisätään neljä, jolloin veroprosentiksi tulisi 24,2%??
                                                        Kyllä, ja nimenomaan hyvinvarusteltuja autoja kannattaa uittaa mikäli ne MAHTI-järjestelmästä löytyvät. Verotuksessa ei huomioida varustusta silloin. Omassa 2,5Tdi AKEssa viralliset päästöt ovat 213g/km, ja mobile.de:ssä ym. ilmoiteltiin huomattavasti pienempiä lukemia, kannattaa etsiä jostain viralliset arvot.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          ^Kiitti varmistuksesta.

                                                          Ihmettelinkin vähän noita päästöjä tuolla mobile.de sivustolla. Eivät siis välttämättä pidä ollenkaan paikkaansa, mutta oliko toi brutto ja nettohinta juttu noin kuin laitoin. Siis maksatko Saksassa netto vai bruttohinnan ja, jos maksat bruttohinnan niin ALV:ia ei makseta Suomessa?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            ALV:in joutuu maksamaan verosta Suomesta aina.
                                                            Mutta olen ollut siinä uskossa, että pitää olla VAT-tunnus jotta saa alvittomana ostaa Saksasta.

                                                            Ainahan autoille tosin löytyy Export-price kun kysyy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X