Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Huokaus (vikalista: 100 2,6 Avant Quattro -93)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Huokaus (vikalista: 100 2,6 Avant Quattro -93)

    Kävin eilen hakemassa vikalistan katsastuskonttorilta:

    Sisätilan flekti rikki (varmaan aika kiva vaihtaa)
    Jarruvalot sököt (osoittautui että oli sulake palanut)
    Käsijarru jumissa (jokavuotinen riesa, viime keväänä uusittiin takajarrut)
    Vasen valo suunnattu liian vasemmalle. (ihme juttu edellsiessä katsastuksessa ei mitään ongelmaa, ei vaihdettu polttimoa)

    Päästöistä meni läpi yhdellä rikkinäiselä katilla ongelmitta, tyhjäkäyntiventtiili vittuili katsastuksessa minkä kerkis, inssillä oli vaikeuksia päästä rampille kunnialla (kierrokset seilas 2-3000 välillä ja kytkin kärysi :-)

    Noh kai 14 vuotta vanhalta 250 tkm ajetulta autolta voi odottaa pientä huoltamisen tarvetta- tuo flekti oikeasti vaan ottaa pannuun

    mode: otsikko

  • #2
    Tässä C4 100 ei kyllä käsijarruun uskalla talvella koskea, aina riesana.

    Comment


      #3
      Ei se puhallin oikeasti ihan maailmanlopun juttu ole. Itse en kyllä lähtisi sitä koteloa leikkelemään, kuten jotkut on tehneet. Koko paketti tulee konehuoneen puolelle, kunhan vaan torvet on irti kojelaudan alta.

      Comment


      • #4
        Ei tarvitse ilman kylmästöintiä C4:n kuoria leikellä, hyrrä on kiinni lukkorenkaalla kuskin puoleisesta päästä ja irtoaa nätisti hanttimiehen puolelle vetämällä. Jos taas on ilmastointi lievä leikkely ilmastointilaitteen kotelosta, siitä kanavan yläosasta ihan ok. Possumassalla lopuksi kotelo kasaan...

        Comment


          #5
          No eihän tuo ole vielä pahakaan:) Tosin eilen tapahtui jotain odottamantonta kun autoani katsastamassa käytin. Ei mitään sanottavaa!

          Comment


          • #6
            En oikeen ymmärrä, miten jostain flektistä voi olla leiman saanti kiinni.

            Comment


            • #7
              Eikös huurteenpoisto oo pakollinen katsastusvaruste?

              Comment


              • #8
                En tiedä, mutta en muista katsastuksessa sitä kokeillun, tai sitten en vaan muista.

                Comment


                  #9
                  Ei muistaakseni ihan halpa marmorilla c4:sen lämmityslaitteen puhallin. Muutama vuosi sitten edelliseen rinkulaan (100qA 2.8) vaihdettiin lämmityslaitteen kenno ja samalla kysäisin flektin hintaa jos olisi vaihtanut samalla kun kerran levällään oli. Hinta yli 300?. Jäi vaihtamatta.

                  Comment


                    #10
                    Motonetissä muistaakseni alta satasen.

                    Comment


                      #11
                      Flekti

                      Katsastusmies kokeili kädellään ilmantuloa- kun ei tullut kysyi onko automaattilmastointi sellaisella säädöllä ettei puhalla ylös ja pyysi minua laittamaan puhallusta lasille- tämä ei tietenkään onnistunut- ja seuraksena hylsy... (ei auttanut vaikka kerroin etä 160 km/h niin tulee lasille jo ihan hyvin lämpöä :-) )
                      Motonetiss tosiaankin puhallin kai joku 75, eli ei rahallisesti paha- olis vaan muutakin tekemistä tällä hetkellä (taloremontti käynnissä) . Noh jos ei itseä miellytä aina sen voi teettää, mutta kun sitten vähän on mennyt rahaa muuhunkin.
                      No kylmässä autotallissa tuota väsätessä ainakin tunteet viilenee, jos samalla saisi aikaiseksi poppikoneen johdotuksne korjauksen (ettei sammu joka töyssyssä ja että takakajaritkin toimis) Samalla sitten vois katsoa miksei öljynlämpömittari toimi ja keskikonsolissa pyöriessä voisi vielä kytkeä etusumarikin ja ja ja...
                      Vähitellen muistan miksi vuonna 2000 siirryin vanhoista autoista paljon vaatimattomampiin, halvempiin mutta uusiin autoihin- nekin vaan vanhenevat nopeasti ja kun sitten vielä meni kakkosauto lunastukseen niin tuli sitten audi tilalle...
                      No eipä auta valitella vaan kääriä hihat ja ryhtyä hommiin.

                      Comment


                      • #12
                        "Tässä C4 100 ei kyllä käsijarruun uskalla talvella koskea, aina riesana."

                        Siinä se vika onkin, ettei kosketa:)

                        Laita paikat kuntoon/ tarkasta/huolla aika-ajoin niin ei murhetta. Minulla on toiminut 4 vuotta häiriöittä.

                        Comment


                        • #13
                          Ei oikein kuulosta uskottavalle, että jos viime keväänä on takajarrut uusittu, niin nyt on jo jumissa. Periaatehan on se, että satulat ja vaijerit uusiksi ja sitten vaan runsasta käyttöä. Vaijerien suojakumien pitää olla kunnossa.

                          Comment


                            #14
                            Jarrut

                            Eli viime keväänä vaihdettiin levyt, palat, vaijerit, letkut sekä jarrumäntien suojakumit. Siinä yhteydessä satulat putsattin ja voideltiin. Nyt kun katsatuksessa katsottiin niin jouset ei jaksaneet käsijarruvipua palauttaa kummallakaan puolella ja kaikki voima meni toiselle puolelle.
                            Käsijarrun vivun akselin väliin nähtävästi pääsee paskaa joka tuon jumittaa aika tehokkaasti vuodessa (vaikka käytänkin käsijarrua usein, sen verran on jo pihassa kaltevutta että autotallin ovea sulkiessa on käsijarru tarpeen.

                            Comment


                              #15
                              Jos saa kysyä niin kumpi puoli jumii käsijarrussa. Mulla jää toi kartturin puoli aina.

                              Comment


                                #16
                                Niin sulla ei puhalla ollenkaan se lämmäri vai mikä tuossa olikaan ongelma? Varmaan kiva ajella näillä pakaksilla ilman lämppäriä.
                                Nuo läpät nyt jumittelee vanhemmiten kaikissa tuon ikäluokan automaatti-ilmastoinneissa jossain vaiheessa.

                                Comment


                                  #17
                                  Jarru ja lämppäri

                                  Kartturin puoli mullakin jumittaa.

                                  Kyllähän tuossa lämpöäkin tulee jonkinverran sisälle, mitä lujempaa ajaa sitä paremmin (hmmh toimisiko tuo argumentti tutkapartion kanssa :-)
                                  Mulla oli alipainevuoto joka jumitti ilmansäätöläpät- nyt se on korjattu ja ilmanohjaus toimii ok. Flektille tulee virtaa muttei pyöri, pitkän aikaa oli siten että jyrkkä käännös herätti flektin.
                                  Täytyy vielä katsoa mitä VAG-COM sanoo ja lisäksi vielä testailla johdoilla suoraan akulta flektille. Tämä siis jotta varmistuisin että vik aon flektissä eikä jossain muualla- vois vituttaa kun on purkanut puolet autosta ja sitten huomaa että vika on jossain ihan muualla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Irroitus

                                    Olen nyt koko päivän purkanut autoa saadakseni irti tuon lämppärikotelon- ei irtoa- tuntuu kuin olisi jotain ruuveja vielä jossain kiinni koska tuo lämppäri ei hievahdakaan.
                                    Olen vääntänyt sen verran mitä uskaltaa tuollaista muovikoteloa väännellä mutta ei irtoa.
                                    Onko tuolla jotain hankalia kiinntyskohtia?

                                    Comment


                                    • #19
                                      tuntuu kuin olisi jotain ruuveja vielä jossain kiinni koska tuo lämppäri ei hievahdakaan.
                                      Pari ruuvia pitäisi löytyä sisäpuolelta, putkilähtöjen tienoilta.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Satulat pitää vaihtaa kokonaan ehkä noin 10 vuoden välein...turha niiden muiden pikkuhilppeiden kanssa on nysvätä.
                                        Sitten sitä jarrua pitää käyttää, mielellään päivittäin, samoin kuin poljin jarruakin pitää survoa kunnolla toisinaan, vaikka vain parkissa.
                                        Kyllä toi kässäri on periatteessa ja käytännössäkin keskimääräistä parempi pysymään kunnossa.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Toivon mukaan tuo firma alkaa toimitella nuorempiinkin malleihin edullisia satuloita. Viime syksynä asensin lötkööni tuollaiset ja ne ovat toimineet kuin unelma -uusien vaijereiden kanssa luonnollisesti. Perjantaina kävin pesemässä auton hallissa painepesurilla ja kotona vaistomaisesti vedin kässärin päälle. Yöllä oli pakkasta kolmisenkymmentä ja käsärin vapautus hieman jännitti, ihan turhaan.

                                          Comment


                                            #22
                                            Flekti vaihdettu

                                            Irrotin läppäsäätömoottorit ja sitten kakkosnelosen ja remmin pätkällä rykäsin lämppärikotelon irti.
                                            Kotelo oli irti tänään puoliltapäivin-nyt on auto taas kasattuna/koeajettu 100 km ja taas kotona tallissa. Taidanpa lämmittää saunan ja ottaa pari olusta...

                                            Ens viikonloppuna sitten takajarrusatuloiden kimppuun. BTW huomasin että Biltemassa myydään tehdasuusia satuloita taakse c4 quattroon, 55 egeä/kipale.

                                            Tattista neuvoista- on mukavaa ajella lämpimällä autolla.

                                            Comment


                                              #23
                                              Lisäanalyysia

                                              Katselin viikonloppuna tuota kuskin valoa- hakanen rikki jonka pitäis pitää säätövarsi kiinni umpiossa, luulin saaneeni sen painettua riittävän tiukasti kiinni, mutta oli se taas tänään irti. Kätevää- kiihdyttäessä valo käntyy oikealle ja jarruttaessa vasemmalle- kääntyvät valot.
                                              Käsijarrun herkistelin ja tuntuis toimivan taas.
                                              benkku

                                              Comment

                                              Working...
                                              X