Jotta voisit osallistua keskusteluihin, sinun pitää ensin rekisteröityä. Rekisteröityminen edellyttää sitoutumista foorumin käyttöehtoihin. Rekisteröidy täällä.
Jos olet ensimmäistä kertaa tällä foorumilla, ole hyvä ja tutustu ensin jo kysyttyihin kysymyksiin. Kysymykseesi löytyy mahdollisesti jo useita vastauksia. Hae vanhoja kysymyksiä ja vastauksia täältä.
sit ku honda levis (yllättäen) ni ajelin hetken -85 1.6 opel asconalla joka yllättäen vei öljyä melkeen yhtä paljon ku bensaa.
-ford sierra 2.8i v6 -84 (laiton tekniikanvaihto pommi)
ja samaan aikaan pihalla seisoi saman ikäinen sierra kahden litran pannulla,eikä se liikkunut ennenku myin sen.
-audi 80 1.8 -87
-audi 100 2.8 v6 -92
samaan aikaan kakkosautona 309 pösö 1.3 -88
-chevrolet astro 4.3 v6 -91
ja kakkosautona vw golf 1.6 -89
Tässä vaiheessa oli tarkotus siirtyä takaisin audiin mut ei sattunu sopivaa yksilöä eteen eikä jaksanu lähtee merta edemmäs kalaan.
Joten tyydyin volkkariin: vw passat 2.8 v6 4motion -98 ja kakkosena edelleen golf. Ehkä sitten seuraavaks se audi.
Itelläni on aika vaisu ja lyhyt lista, mutta kirjataan tänne muistiin..
Mazda 626 vm. 87
Edellisen omistajan toimesta oli kittailtu jotain lippaa etupuskuriin kiinni, ja helmatkin oli asennettu. Kaiken kruunasi poikkinainen putkisto, ja m3-kromiset sivupeilit. Auto purettiin atomeiksi, ja kaikki käyttökelpoinen jalostettiin tähän seuraavaan.
Mazda 626 GT vm. 88
Ostettiin kolaroituna, ja hyväksikäytettiin edellisen auton osia. Toimi kuin sveitsiläinen kello, mutta kuopattiin ja saatettiin haudan lepoon ruosteongelmien takia.
Citroen c3 vm. 02
Tämä kulkine toimi kuljettimena työmaille, ennen ja hieman armeijan jälkeen.
Mazda 6, vm. 07
Tämä tuli aika yllättäin ja hiipien itselleni, mutta palveli erittäin loistavasti kokoajan, kun minulla oli alla. Kuitenkin tuli kaipuu johonkin muuhun, ja tästä muutettiin nykyiseen.
Audi A4, vm. 05
Tämä ollut alla arviolta 5kk. Toiminut moitteetta, lukuunottamatta nokka-akselin kiristinrullaa sekä ketjun löystymistä. Kiitokset kuitenkin myyjäliikkeelle, jonka piikkiin auto korjattiin. Ensimmäinen talvi nelivedon kanssa, joten saapas nähdä kuinka selvitään :)
2005 vuodesta eteenpäin:
Saab 900
Mitsubishi lancer -91 1.6
Chevrolet Alero -01 2,3V6
Golf -03 1,9tdi
BMW 525 2,5V6
Peugeot 406
Renault laguna 2.0
Chrysler voyager 3,3LV6 -98*
Ford focus -98 1,8d
Audi A6 1,9tdi -02*
*pihassa.
Golffi aikanansa kallein näistä, bemu tehokkain, alero paras ajaa(made in usa), focuksella halvin ajaa(diisselin lisäksi 60000km aikana katsastukseen 30e osia ja pari öljynvaihtoa), muista ei sitten puhutakaan ja audilla ajanu vasta pari viikkoa mutta kärkipäähän menee ajettavuudessa.
Volvo 440 1.8, 1992
Jätti kerran tielle, kun matka päättyi luikkailla lyhtypylvääseen.
Volvo 740GLE 2.3, 1988
Jätti kerran tielle, laturin hiilet lopussa. Ajettu 388 kun myin pois. Pirun hyvä talviauto, mukava ja lämmin. Helppo ajettava. Parhaat penkit missä olen istunut.
Mercedes Benz 560SEL 5.5 V8, 1987
Hydropneumaattinen alusta meni rikki. Myin projektina pois, kun osia ei enää saa. Todella kattava varustelu. Vanhanajan edustusautojen loistoa, mitä ei enää nykyautoista löydy, tehty rahaa säästelemättä. Mukava ja hiljainen.
Nissan Micra XLi 1.0, 1990
Omistin kaksi viikkoa ja myin pois. Aivan kamala kippo.
Audi A8L 6.0 W12, 2004
Mukava auto. Tilava. Penkit voisivat olla paremmat, vaikka ovatkin jo kaikilla lisäsäädöillä. Suomiautoksi hyvin varusteltu.
Laitetaan hieman listaa, millä autoilla sitä on tullu ajeltua, kun ajokortin sain keväällä 2003:
Opel Astra Club diesel 2000 (silloinen vanhempieni auto)
Toyota Avensis D4D diesel 2004 (isän nykyinen auto, viaton kuin mikä)
Audi 80 1.6 1989 (ensiautoni)
Audi 80 2.0 1992
1. Audi 80 S 1,3 - 73
2. Datsun Cherry 1,4 - 81
3. Audi 100 2,0 - 77
4. Audi 80 1,6 - 81
5. Audi 80 1,8 – 86
6. Audi 80 2,0 E -90
7. Audi 100 2,0 E avant – 90
8. Toyota Avensis 2,4 -03
9. Audi A6 V6 2,4 - 05
Mitsubishi eclipse -96
M-B c36 amg -96
Toyota supra tt auto -96
Toyota celica gti -96
"Kesä lelu" Toyota supra single turbo 6spd manu
"Talvi pulkka" audi s6 6spd manu -95,5
1. Skoda Octavia 1.9 TDI -01
2. Toyota Corolla KE-70 -83
3. BMW 323 m-sport -99
4. Audi A4 1.8t Quattro -04
On siinä ihan hyvä saldo ku korttiki vasta ollu noin vuoden :D Audia pidetään nyt kauemmin ja merkkiä tuskin tarttee enää vaihtaa. Toki Toyotaki oli mukava talvilelu mutta pakko oli myydä ku noi 3 ekaa oli kaikki yhtäaikaa pihas.
2x BMW E34 lachsilber m20, toinen 520i ja toinen 525i. Molemmat niin ikään melko karvalakkeja sedaneja. Raadot edelleen omistuksessa...
Noiden kanssa jonkun vuoden takutessa ja sählätessä kyllästyin ja hankin valmiin, BMW 330dA M-sport II Individual Touring, värinä Estorilblau. Tällä meni noin reilu 50tkm. Tykkäsin, mutta pelkäsin (laatikon ja turbon puolesta). Näkyy olevan (vieläkin...) myynnissä melkoiseen hintaan =) http://www.nettiauto.com/bmw/330/3982031
Tämä vaihtui vähäviri -98 S4 Avanttiin. Se vuorostaan vaihtui nykyiseen C5 A6:een, 2.0 multitronic sedan. Jotain s-osia ulkokuoressa. Vähän tuota parin edellisen auton suorituskykyä on jäänyt kaipaamaan... =) Muutoinkin katkaisi hienon sarjan, joka koostui saksalaisista kutoskoneellisista autoista, joissa takapyörät vetää... Mutta on kyllä taittanut ikävästi bemaristin päätä tänne olymppiavolkkareiden suuntaan... Tällä hetkellä toivoisin autoltani seuraavia asioita:
-touring/avant 5-sarja tai a6
-sopivan suorituskykyinen moottori, ~200hp piisais
-quattro on se mikä vetää tämän ikä(=hinta)luokan autoissa vaakakupin pahasti Audin puolelle kallelleen...
1. Renault Megane Coupe 2.0 16v -96
2. Bmw E36 323i Coupe -96
3. Bmw E39 540i -98
4. Bmw E46 328i Touring -00
5. Bmw E38 740d -00
6. Bmw E46 330d Touring -02
7. Audi B5 S4 -00
8. Audi B6 S4 Avant -04
Eli ensimmäiset ajokortilliset vuodet 2002-2004 ajelin golffin kakkiksella. Sitten oli pari välivuotta autoista. Vuodesta 2007-tammikuu 2010 ajelin neloskoppasella golffilla. Ja nyt vuoden olen ajellut quattrolla.
Comment