Ehkä pitää koittaa rikkoa kaava ;)
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autohistoriasi
Collapse
X
-
Tervehdys,
Pistänpä ensimmäisen viestini tälle foorumille tähän, kun tuli jo toinen Audi hankittua.
Tällaisilla peleillä on tullut suhailtua, tuohon ensimmäiseen hankintaan on aikaa noin 25 vuotta.
Kortti tuli ajettua n. 4vuotta myöhemmin ;) Jääratakäytössä oli nuo ensimmäiset.
Datsun 120Y -76
Datsun 120Y -75
Ford taunus 1,6 -76
Ford taunus 2,0 -74
Volvo 144 -73
FSO Polonez -86 ( ostettu alle 4 vuotta vanhana 800 markalla.)
Nissan Cherry turbo 1.5 -85
Audi 80 1.6 -76
Ford Granada 2.0 -85
Ford Scorpio 2.0doch -91
Opel corsa 1.2 -85?
Opel Astra 1.6 -92
Citroen Xantia 1.8i -94
Audi A6 avant 2.8 -00
Ehdottomasti huonoin auto noista on ollut Opel Astra, ei viikkoa ilman jonkin osan vaihtoa. Eikä tuo Poloneezikään mitenkään häävi ollu, mutta nuorena oli hienoa kun mittaristossa palaa paljon valoja.
Parhaiten on jääny mieleen Audi 80.
Eihän siinä sinällään ollut mitään ihmeellistä mutta tekemisen puutteessa siihen tuli ruuvattua kiinni jonkin Nissanin turbo, ruiskuineen, sytytyksineen ja moottorin ohjauksineen.
Muistan katsoneeni moottorin spekseistä että 8,5 olis puristussuhde, sehän ihan kerjäsi ahtamista.
Ensimmäinen koeajo oli tyrmäävä, tiheä 4-vaihteinen oli äkkiä käyty läpi ja etupyörät jatkoivat vaan sutimistaan. Myöhemmin huomasin että hukkaportin letku oli jäänyt irti…
Halavalla kun tehtiin niin ensimmäinen selkeä parannus oli alkaa käyttämään edessä, leveitä, loppuun ajettuja talvirenkaita. Näillä tuli pitoa niin että rupes kytkin pettämään.
Jotain siihenkin vaivaan keksittiin, en muista mitä.
Parhaan kohdan auton historiassa missasin kun työkiireiden vuoksi pyysin kaveria käyttämään sen leimalla.
Asuin tuolloin Haaparannalla ja siellä ei menty katsastamaan silloin kun itselle sopii vaan silloin kun käsky käy.
Auton konehuone oli ihan älyttömän sekavan näkönen.
Siellä oli mm. itse tehdyt imu- ja pakosarjat, audin virranjakajan jatkoksi sovitettu nissanin jakaja(n.40cm korkea kokonaisuus!!) ja kaikki letkut ja johdot oli työpaikan jämälaatikosta kerättyä.
Puoliksi omatekoinen säädettävä nokkapyörä vei onneksi? Kaiken huomion.
Katsuri oli avannut konepellin kun ”ei saanut pakokaasuimuria sopimaan pakarin ulostuloon”, (oli todellisuudessa 3” rööri perästä turboon).
Hetken katsottuaan oli kutsunut kollegan paikalle ja ihmettely oli jatkunut.
Tästä insinöörit olivat yksissä tuumin poistuneet sivuhuoneeseen joitain mappeja tarkastelemaan.
Puoli tuntia myöhemmin kaveri näki kun vanhempi inssi pani kirjan pamauttaen kiinni, marssi autolle ja ajoi sen jarrudynolle.
Jarrut ja muut pakolliset kun oli kunnossa niin läpi meni että heilahti. Oli kuulemma näkemisen arvoinen keikka!!
Tuohon aikaan ei vielä isommin mitattu kulkuja vaan pantiin autot vierekkäin viivalle.
Kaikki GTI:t, Fordin RS-turbot yms. jäi ku seisomaan kevyen audin(alle 900kg) kanssa.
Jotain yli 30tkm tuli Audilla tuolloin ajettua, pahimmillaan(lue:parhaimmillaan) oli ahtoja 1.7bar ja ilman väälijäähyä.
No vesiruisku siihen piti asentaa ku nissanin sytkä herjas kokoajan nakutuksesta.
Turbon hajottua tästä tuli ns. laikka-avo jolla vielä kesä ajettiin ennen sulattoa. RIP.
Edellisen jälkeen ehdottomasti paras on ollut Citroen, aivan mahtavat kyydit ja aina perille. Saman ikäluokan fordit, opelit yms. ei ole lähelläkään sitä laatua.
Toivottavasti nykyinen pystyy vähintään samaan, alku ainakin on erittäin lupaava.
-Pasi
Comment
-
Tuossahan nuo hankintajärjestyksessä, 320 Bemariin asti käytössä oli vaan yksi auto. 206 Pösö hankittiin ekaksi kakkos autoksi.
BMW 518 –82 Eka auto, todella kevyt peräinen jolla oli hyvä harjotella sladissa ajamista :D
Nissan Primera 1.6 -92 Aivopieru, annoin vaihdossa 750 ZXR Kawan kun tarvi auto saada prätkän tilalle. Täysin laho, en tiedä miten oli leimattu.
Nissan 100NX 1.6 Targa -92 Ihan jees, parikymppisenä. Kattoo konttiin ja rannalle
Audi A4 2.6 -95 Se oli rakkautta ensi silmäyksellä, eka kutoskoneinen ja Audi
Ford Mondeo Trendwagon 1.8 -01 Haikein mielin Audi tähän vaihdettiin, kun pieni junnu futaaja alkoi näyttää merkkejä naailmaan saapumisesta. Fordi kuitenkin toimi moitteettomasti nuoren perheenisän käytössä
BMW 320d Touring -03 Tämä oli hyvä. Vähän pieni perheelle, mutta ajo-ominaisuudet kohdillaan ja tehoakin riittävästi arkikäyttöön. Taitaa olla mulla pisimpään ollut auto varmaan n. 4 vuotta
Peugeot 206 1.4 -00 Kakkosautoksi, kesti ehkä puoli vuotta ja moottorinohjaus paskana. Surkee vehe.
Skoda Superb V6 TDI -06 Surkein vehe, surullisen kuuluisa 2.5 Tdi v6 pata. Aina paskana eikä lootakaan oikeen toiminut. Tiloiltaan kyllä huippuluokkaa.
MB C 180 Esprit -94 Kakkosautoksi, ajelin 50% etanolilla muuttamatta mitään. Ostin vanhalta eläkeläsherralta jolla oli ollut 10 vuotta, halaili ja jutteli Mersulleen ennen mulle luovutusta. Auto oli kun pakasta vedetty ja tämä oli mulla 2011-2012 200tkm ajettuna. Harmittaa vieläkin, kun tän myin :( Tyhmä minä.
Toyota Aygo 1.0 VVT-i Plus -08 Rouvalle kauppakassiksi, ei moittimista paitsi ilmastoinnin päälle heittäessä tippuivat tyhjäkäynti eikä jaksanut nousta jyrkkiä mäkiä :D
Volvo S80 2.9 -99 En tiedä miksi, älkää kysykö. Bensaa palo ihan tolkuttomasti.
Audi A6 Avant 1.9TDI Multitronic -04 2 vuotta n. 80tkm :D Mahtava auto ajaa ja tiloiltaan
BMW 523i -96 En tiedä miksi, älkää kysykö vol 2.
Saab 9-5 2.0t Sedan Linear Business Flexifuel Steg 1(235hv) -03 Saab oli todella positiivinen yllätys, e85 tankkiin 1€ / litra. Hommasin steg 1 paketin niin rupes kulkemaan :D Ajo-ominaisuudet ei oikeen vastannu tehoja, alusta oli suht löysä.
Ford Fiesta 1.4 Ambiente -03 Perus kauppakassi
VW Passat 2.8 Variant Higline 4Motion -99 Janonen kaveri, niin öljylle kuin bensallekin
Peugeot 307 1.6 XR -01 Nykynen kakkosauto ajaa asiansa, tosin taidan myydä ja ostaa B3,B4 tai B5 tilalle
Audi A4 Avant 2.0TDI -07 Tykkään kovasti
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Tutka73 Näytä viestiTässä taas on tullu kateltua liikaa brittirikossarjoja 80-luvulta ja kytäthän ajeli mokomilla vehkeillä silloin.
Comment
-
Päivitetään, niin pysyy ainakin jossain tallessa jos alkaa muisti pätkiä...
Kortti tuli siis -99
1999 - Opel Kadett 1,6 Club -89
1999 - VW Polo 1,3 -95
2002 - VW Golf 1,4 -01
2004 - Honda Civic 1,6 -02 (?????)
2006 - Audi A4 1,8t -97 tai -98
2008 - Audi A4 2,0 -04 tai -05
2009 - Audi A6 2,0TFSI Multi -07
2010 - Audi A3 Sportback 1,9TDI -08
2011 - Audi A4 sedan 2,0TDIq Sport Edition -07
2013 - MB C S204 180 BE Avantgarde -13 (ensimmäinen uutena ostettu auto)
2014 - MB GLK X204 220 CDI 4Matic -11/12 Facelift
2015 - MB E S212 200 CDI Avantgarde Premium Business -12 Facelift
Comment
-
Päivitin listani:
- Datsun 1200 -70 (ei vöitä, niskatukia tai talvirenkaita, ihme että olen hengissä)
- Opel Record C Coupe -70
- Peugeot 304 sedan -72
- Peugeot 205 GT -84
- Peugeot 205 GTi -89
- Peugeot 406 2.0 sedan -00
- Audi A4 B7 2.0 T Avant Quattro Manual -05
- Audi A4 B8 2.0 TFSI Avant Quattro S-Tronic -08
- Audi Allroad 2.7bt 2001 US
- Audi Allroad 2.7bt 2002 Stage 3-
- Audi A5 Cabriolet 3.0 TDiq 2009
Hauskimmat: 205 GTi (paljon rata-ajoa ja klubitoimintaa) ja A4 B7 (takorautainen tunnelma)
Luotettavimmat: 406 (lähinnä jarrulevyjä vaihtelin, leasing venyi 5-vuotiseksi, lopulta 500e/kk) ja A4 B7 (ei mitään ihme yllätyksiä)
Suurin parannus edelliseen: 304 (upea kyyti ja suuntavakaus, aika ranskalainen konehuoneessa)
Vaikeimmat huoltaa ja hoitaa: 304 ja Allroadit
Comment
-
- Mazda 929 '87
- Toyota Corolla '94
- Peugeot 307 '03
- Audi A4 2.5 TDI Quattro Manual '04
- Audi A4 3.0 V6 Quattro Tiptronic '04
Mukavin ajettava ehdottomasti tuo Mazda. Toyota oli lähes pommin varma vehje. Peugeottia sai olla harrastamassa kokoajan milloin minkäkin vian takia.
Comment
-
-Volkswagen Jetta 1.8 5v -84
-Audi 80 1.9tdi avant -93
-Audi Cabriolet 2.3 -92
-Audi 100 2.3q -91
Jetta tuli hommattua 2008 kortin ajoon opetusluvilla. Ekan kerran kun sen näki niin kyllä sellanen pappamobiili ajatus hiipi mieleen. Oli autossa kuitenki 13" ronalit vuosimallia -87. Sillä mentiinki sitten 60tkm perushuolloilla. Koneeseen ainoastaan öljyjä, venttiilinvarren kumia, kaasarin pierburg 2e2 purkua ja kasausta 3 kertaa ja jakopään vaihto. Hyvät kyydit ensiautoks 1.8 8v 90hp motti kuitenki anto 970kg omamassalla. Merkitön 3-ripanen maskikin tuli itse kuidutettua. Kyllä siitä jälkeenpäin sellanen kaveri tuli että melkein ku ois silmäkulma kostunu kun kuopiosta tuli äijä tammikuussa hakemaan sitä jokkisaihioks.
80 tuli hommattua 2012-2014 työmatka autoks joensuu - ilomantsi välille. Tähän mennessä luotettavin pirssi mitä on ollut. 100tkm rullattu ja pelkkiä kuluvia osia tuli vaihdettua.
Sit nää kaks jälkimmäistä on ollu vähän hankalempia tuon KEIII-jetronikin takia. Mutta cabrio avoautona vei kyllä sydämen kun berliinissä Audi Zentrumin edessä kylpi auringossa ja mukaanhan se tarttui. 100 taas ensimmäinen quattro ja käyttöautoks ei taida muuta tullakkaan ellei ihan pakko ole =)
Audilla mennään tulevaisuudessakin.
Comment
-
Kortti saatu 1987.
-Toyota Carina -72
-Datsun 100A -76
-Datsun 100A -77, 1,4 Cherryn koneella , kamala tykki. Kulki kovempaa kuin uskalsi ajaa. Bemarin tappaja.
-Ford Transit bensa 1,9 V4 paripyörä -76
-Ford Taunus -76
-Mazda 929 -78
-Opel Commodore -68
-Citroen BX 1,9GT
-Citroen BX 1,9 farkku
-Mitsubishi Lancer 1,6 -89
-Opel Astra 1,6 ecotec -95
-Peugeot 304
-Mazda 323 -94
-VW Transporter doppel syncro 1,6td
-VW Passat 1,6 -90
-VW Polo 1,6 -97
-Kia Picanto 1,0 -09
-VW Golf variant 1,6 -00
-VW Passat 1,8T -99
-VW 1302 kupla -72
-Chevrolet Blazer 4,3L -91
-Mitsubishi Pajero 2,5 tdic -92
-Audi A4 Avant 1,9 tdi -97
Hauskimpia noista oli toi GT Sitikka sekä -68 Commodore mutta molemmat olivat myös eniten pajalla.
Kilometrejä kertynyt reilusti yli puoli miljoonaa autolla ja noin parisataa tuhatta prätkällä.
pärrät:
-Suzuki TS 125 ER -81
-Suzuki TS 125 X -89
-Honda NSR125 -89
-Yamaha XJ 750 SECA -82
-Yamaha XS400 -80
-Honda VFR750F -90
-Honda VTR 1000 -98
-Dnepr MT-11 sivari -85
-BSA 650 Lightning -69
-Harley Davidson FXEF Shovelhead -71
-Honda CB400N -81
-Honda FT500 -82
-Suzuki DR650 -96
-Yamaha YBR 125 -09
-Triumph Thunderbird 900 Sport -98
-Ducati Monster S4R -04
Ihan kivoja kaikki, eniten tykkäsin eurooppalaisista ja varauksin harrikasta.Viimeksi muokannut tomppa1968; 18.2.2015, 09:09.
Comment
-
No koitetaas muistaa. Historia alkaa vuodelta 2000.
Ford Escort mk3 1.3
Ford Sierra 1.6
Opel Rekord E2 2.0S
Opel Rekord E2 2.0S berlina
Opel Monza 3.0i gse man
Opel Monza 3.0i aut
Opel Ascona B 2.0i
Opel Senator B 3.0i aut
Ford Sierra 2.0
Opel Senator B 3.0i aut
Audi 90 2.0E
Audi 90 2.2E
Ford Sierra 2.8i V6
Opel Rekord E2 2.8i (turbo)
Opel Vectra B 2.6 V6 sport
Opel Rekord E2 2.0i
Audi 90 2.3E
Audi 200 Typ44 2.1 10vt
Että onhan noita kaikenlaisia katiskoja ollut mutta valmistusmaa on pysynyt samana :D
Monza oli ensimmäinen sellainen "kunnollinen" auto, hauska peli muutenkin ja ensimmäinen viriprojekti. Kansiset:n porttaama kansi isommilla venttiieillä, jyrkkä nokka + megasquirt -setillä se jopa liikahtikin jotenkuten.
Hyvin näillä kaikilla tuli matkoja taiteltua ilman suurempia ongelmia :)Viimeksi muokannut Tonsku79; 17.2.2015, 11:39.
Comment
-
Varsinaiset omat autoni:
Mazda 626 2.0 -99
Nissan Almera GTI -97
Saab 9-5 2.0T Linear -99
Audi A6 4B 2.4 V6 tiptronic -98 (ukon, hetken aikaa omassa omistuksessa)
Audi A6 4F 2.4 V6 multitronic -06
Volvo V70 D5 autom. -03
Honda Accord SportsTourer 2.0 autom. -08
Näistä parhaimmat ehdottomasti 4B ja Saab. Rinkelikeula uskomattoman luotettava, ei 130tkm aikana mitään tukivartta kummempaa. Saab taas oli ikäisekseen uskomattoman hyvä matka-auto. Kokoisekseen ja tehoisekseenkin pirteä. Tällä hetkellä Honda ja Volvo, joista Volvo projektina laatikon petettyä.
EDIT: Kappas, muistan noista Tonskun autoista suurimman osan nuoruuden ajoilta :DViimeksi muokannut Munkkiniemen Kreivi; 17.2.2015, 14:56.
Comment
-
Kortti vuodesta 2002.
Eka auto ennen korttia oli Fiat 133. Haluan tollasen vielä joku päivä. Ajoin tolla mökkipelloilla muutaman kesän ala-asteen alkutaipaileilla.
Volkswagen Polo 1.3 -83 (ykskurkkukaasari, superpirtee)
Volkswagen Polo 1.3 -85
Peugeot 309 1.3 -89
Volkswagen Jetta 1.6 -85
Volkswagen Golf 1.9 TD -95 (tämä oli omistuksessa 5 vuotta ja 200 tkm)
Audi 80 typ89 1.6 TDic -89
Volkswagen Passat 1.9 TDi -97
Volkswagen Passat 1.9 TDi -96
Ford Transit 2.5 Di -90
Ford Transit 2.5 Di -89
Audi 100 2.5 TDi -93
Audi 100 2.5 TDi -93
Fiat Punto 1.2 -03
Saab 9000 2.3T -96
Skoda Octavia 1.9 TDi -04
Comment
-
Kaarakimara
Ajokortti vuodesta 2009.
1.Mazda 626 2.0 SPORTsaloon -Vm92
2.VW Golf 3. 1.8 Vm.92-
3.Honda Civic 1.5 1992
4.Chrysler Stratus 2.0 Vm-1995 (2vko omistus)
5.Honda CRX 1.6Doch vm-1991 (Ensinäminen auto mihin tuli laiteltua muutakin kun karvanoppia)
7.Mazda 323 1.5 vm.2000
6.Honda Civic 1.6 vm. 1992
7.Bmw 325, vm-92
8.Nissan Primera SportDeck 2.0 vm.1998?
9.Mazda 6GT 2.3 vm.2003
10.Toyota MR2 Turbo 2.0 Vm.1993 (Rhd)
11.Toyota Soarer 2.5 vm.1992 (Rhd
12.Opel Astra 1.6 vm-2002
13.Opel Astra 1.8 vm-2003
14.VW Passat 1.9Tdi 2001
15.Honda Civic 2.2i-cdti vm.2009
16.VW Passat 2.0Tdi Dsg vm.2010
17.Audi TT Q vm.1999
18.Opel Astra Sportstourer 1.6riisseli (vm.2014)
19.Audi A4 1.8t q vm.2003
20.Audi Cabriolet 2.3Ng vm.1992
21. Bmw 318Is vm.1995
>Mopoja ollut
1.Suzuki RF600 vm.1992
2.Yamaha Thundercat 600 vm.2001
3.Kawasaki Z1000 vm.2003
4.Kawasaki ZX-6R 636 Vm.2005
Autojen järjestys ei ole ihan omistusajan mukaisessa järjestyksessä.
Kaikki olleet omassa/avokin käytössä- <-(Joka ei ihme kyllä ole vaihtunut)Viimeksi muokannut Jouppa00; 19.2.2015, 11:46.
Comment
-
Vuodesta 2005 alkaen:
1. Opel Kadett E -91 1.6 Frisco
2. Opel Vectra B -96 2.0
3. VW Passat 3B -96 1.8T
4. Audi A4 B6 -01 2.0
5. Audi A4 B6 Avant -02 1.9 TDI
6. Audi A6 4F Avant -05 2.0 TDI
Kakkosautona käväisi B5 koppainen A4 1.6 koneella yhden talven ajan, lähinnä seisoi pihassa.
Seuraavaksi käyttikseksi varmaankin samanlainen kutonen quattrona ja automaatilla. Jos tuolla nykyisellä ajalisi ainakin 1,5v vielä...
Comment
-
Audi A3 8l 1.6 -98
Audi A4 b6 1.8t multi -02
Audi A4 b7 1.8tq avant -05
Audi A3 8p 1.6 -05
Audi A4 b8 1.8t avant -09
Audi TT mk2 2.0t S-tronic -07
Audi A5 b8 2.0tq S-tronic SB -12
Audi A3 8v 1.2t SB -15
Audi A4 b9 2.0tdi q S-tronic avant -16
Näiden lisäksi muutamia lyhytaikaisia omistuksia muista merkeistä
Comment
-
Vehkeitä
Mazda 616 -77
Honda accord -88
Opel ascona 1.6s
Opel ascona 1.8i -84
Opel corsa 1.6gsi -89
Opel ascona 2.0gt -88
Opel kadett 2.0i Turbo caravan -87
Opel omega 2.0i -87
Opel omega 2.0i -89
Opel astra 1.6i -92
Opel astra 2.0i gsi caravan -95
Peugeot 406 farmari -01
Audi 1.8t -99
Audi S6 -02
Audi S6 -00
Ja jotain muita romuja mitä on ollu hetken aikaa..
Kortti vuodesta -98
Comment
-
Ford Escort 1.4 CL -89
VW Kupla -71
Audi A4 1.8T -98
Audi S3 -00
BMW M3 -02
BMW 335i Coupe -08
Audi S4 -09
Skoda Superb 2.0TDi -09
Listan viimeinen on tällä hetkellä omistuksessa ja sen rinnalle olisi kovasti suunnitelmissa hankkia joku hieman menevämpi malli Audin valikoimasta :)
Comment
-
Kortti on ollut vuodesta 2000, eka oma auto taisi tulla -01.
-VW Golf GT -88
-VW Golf GTi G60 -91
-VW Golf GTi G60 -90
-Audi A4 B5 1.8t -95
-VW Golf GTi -95
-VW Golf GTi 1.8t -99
-VW Golf GTi G60 -90 (nyk. "harrasteauto")
-Audi A4 B6 1.8t -01
Lisäksi pihalla emännän VW Vento.
80-luvun lopussa oli peltoautona nappisilmä-Lada joka myytiin plyyshisisustasta johtuen isoon rahaan itärajan taakse.
Comment
-
Ajokortti 2002. Eka auto 1999
Vw kupla 1200 vm.1971
Vw Golf 1,3 vm.1984
Vw Golf 1,6 vm.1986
Ford mondeo 1,8 vm.2001 (3kk)
Audi A4 B5 1,9 vm.1997
Audi A6 C5 2,5TDI vm1999. 7 paikkanen! (Nykyinen)
Audi A6 C4 1,9TDI vm.1996
VW Golf 1,9TDI 4motion vm.2000
Toyota Corolla 1,6 vm.2000
VW Passat 1,8 synqro vm.1998 (Nykyinen)
Comment
-
Kortti -88, ei kyllä pysty
muistamaan tarkemmin, saattaa jokunen jäädä välistäkin :)
-Datsun 100 A (sain sedältä, piti katsastaa mutta kun olin lähdössä
konttorille ja siirsin penkkiä, meni jalka pohjasta läpi, ehkä hyvä niin)
-opel kadett 1.2 tms
-opel ascona 1.6 tms, samaa luokkaa (oli oranssi, tein itse pohjat ja maalautin punaiseksi, tuli tosi hyvä...)
-opel kadett 1.6 (oli oikein GSI look, 3 kertaa yritettiin varastaa huonolla menestyksellä)
-vw golf 1.4 (aivan kauhea vekotin tuolla moottorilla)
-vw vento 1.6 (hyvä auto, ei mitään vikaa)
-bmw 320(vanteet maksoi enemmän kuin auto mutta oli hyvä)
-renault laguna 1,8 2000 lukua (uusi, ei mitään vikaa)
-renault scenic 2.0 2000-jotain (uusi, tämä oli hyvä, hirtti ohjaus kiinni kesken ajon,aika hissukseen vaihtoivat koko ohjaussysteemin)
-skoda octavia (kakkosautona, erinomaisen tylsä mutta kaikki toimi)
-bmw 318i coupe (90-luvun lopun tuotos, kakkosautona kun kyllästyin skodaan)
-skoda octavia 2.0 kiisseli 2008 tms (uusi, hyvä auto)
-bmw 318i 2008(vähän ajettu, taas ajamisen iloa)
-skoda octavia vrs bensa 2012 (uusi, erittäin hyvä auto)
-vw golf 2004 1.6 (perusauto, ihan ok)
-audi A5 2012 FL 1.8, tällä mennään toistaiseksi
Edit: niin ja audista, paras tähän mennessä, toimii kuin kello, ainoastaan rengastus on pielessä (kesä 245:set menee mihin sattuu).Viimeksi muokannut Robusto; 20.1.2016, 00:55.
Comment
-
Kortin sain vuonna 2012 keväällä ja sen jälkeen omistuksessa ovat olleet seuraavat kulkineet:
- Mazda MX-5 1.8 NB '00 (ensi auto)
- Ford Sierra 2.0 DOHC '90
- Subaru Impreza WRX GC8 '95
- Lexus IS200 '99
- BMW E36 320i Cabriolet '98
- BMW E36 323ti Compact '97
- Audi S2 Avant '94
Nykyisessä omistuksessa ovat nuo kaksi bemaria ja viimeisenä mainittu ässä. Cabrioletista tosin luovun kevään koittaessa. Compactista saatan myös luopua, vaikka onkin osoittautunut toimivaksi kulkineeksi, mutta sen verran pidän itseäni Audimiehenä, että rinkulakeula houkuttelisi myös käyttöautoksi harrasteässän kaveriksi...
Comment
-
onhan noita tullu kokeiltua, vuodesta 2003 saksalais-painotteisesti:
- VW Golf mk3 1.8 -94
- VW Golf mk2 1.3 -86 (talviauto)
- Audi A4 1.8Tqs -99
- Seat Leon 1.9tdi -01
- BMW 320da Touring -00
- VW Passat 2.8 V6 4motion -00
- BMW 530d M-sport -01
- Audi A4 Avant 3.0tdiq -07
- Audi A4 1.8tq -06 (nykyinen)
Comment
Comment