Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt löytyi A4 1.8tq -98 tai 1.8TS-01, Mitä ottaa huomioon?

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Nyt löytyi A4 1.8tq -98 tai 1.8TS-01, Mitä ottaa huomioon?

Eli olen löytänyt sopivan auton Ruotsista. Auto on A4 avant 1.8tq. 200thkm ajettu. Mistä sen huomaa missä kunnossa turbo on ja millä kilometrimäärällä se alkaa olla yleensä näissä loppu?? Tämä on minulle ensimmäinen turbo ja ei ole oikein kokemusta.

Auto on ihan perusvarustuksella, mutta eniten kiinnostaa toi Quattro.

Hintaa autolle jää alle 6000 Euroa + vero päälle. Eli eikös tuo ihan kohdillaan jos auto ok kuntoinen? Tuleeko veroprosentti ensimmäisen käyttöönottopäivän mukaan?

Millä varusteilla auto on, ilmastointi, sporttialusta/penki/ratti? Maalin kunto, hilseileekö
    sinkin päältä?

Arvaisin että 200+Mm niin on ehkä ehkä ahdin vaihtokunnossa. Vakiona ei ehkä, mutta
    ehkä lastutettuna. Turbon kuntoa on vaikea arvioida tietämättä ahtopaineet ja mikä lastu
    on kyseessä, alakierroksilta häviää ensin. Minulla ainakin hukkaportin läppä ja -kello
    näyttävät olevan ne osat mitkä kuluu ensin. Ahtimen vaihto on loppujen lopuksi yhden
    päivän homma (klo 9-15) ainakin minulle ensikertalaisena.

Hinta mielestäni kohtuullinen, sen enempää tietämättä.

Ja -98 mallisessahan on paljonkin osia jotka eroavat 95-97 malleista. Nopeimmin sen
    tunnistaa mm ratin ja vaihdekepin nupin golfpallokuvioinnista.

Noilla metreillä tarkistaisin vetareiden kumit, jarrut, nivelet, pyöränlaakerit sekä kuuntelisin
    tarkasti konetta. Mikään ei ole katastrofaalista, itse auton runkohan on sellainen että
    "kannattaa" korjauttaa kun koppa ei haperru käsiin.

Veroprosentit vissiin just käyttöönottokuukauden perusteella. Mutuarvaus noilla
    ajomäärillä verot alle 4k?.

http://www.yleisavain.com/cgi-bin/ve...98&paatos=2006

Comment

Millä varusteilla auto on, ilmastointi, sporttialusta/penki/ratti? Maalin kunto, hilseileekö
      sinkin päältä?

Arvaisin että 200+Mm niin on ehkä ehkä ahdin vaihtokunnossa. Vakiona ei ehkä, mutta
      ehkä lastutettuna. Turbon kuntoa on vaikea arvioida tietämättä ahtopaineet ja mikä lastu
      on kyseessä, alakierroksilta häviää ensin. Minulla ainakin hukkaportin läppä ja -kello
      näyttävät olevan ne osat mitkä kuluu ensin. Ahtimen vaihto on loppujen lopuksi yhden
      päivän homma (klo 9-15) ainakin minulle ensikertalaisena.

Hinta mielestäni kohtuullinen, sen enempää tietämättä.

Ja -98 mallisessahan on paljonkin osia jotka eroavat 95-97 malleista. Nopeimmin sen
      tunnistaa mm ratin ja vaihdekepin nupin golfpallokuvioinnista.

Noilla metreillä tarkistaisin vetareiden kumit, jarrut, nivelet, pyöränlaakerit sekä kuuntelisin
      tarkasti konetta. Mikään ei ole katastrofaalista, itse auton runkohan on sellainen että
      "kannattaa" korjauttaa kun koppa ei haperru käsiin.

Veroprosentit vissiin just käyttöönottokuukauden perusteella. Mutuarvaus noilla
      ajomäärillä verot alle 4k?.
      Kiitos vastauksesta. -98 on ilmeisesti parempi malli kuin edeltäjät? Kun katsoin rekisteri haulla Vägverketin sivuilta niin auto on ensi rekisteröity 12/97.

Maalissa ilmeisesti kivenhakkaumia, muttei muuta. Ilmastointi löytyy ja irroitettava vetokoukku. Ei ilmeisesti muuta. Eli muuten aika "karvaklakki" malli. Olen kyllä etsinyt sellaista jossa olisi tuo sportti sisusta, mutta tässä sitä ei ole. Auto on katsastettu Ruotsissa nyt marraskuussa.

Alla kuva ohjaamosta eli osaatko sanoa onko uudempi vai vanhempi malli?

http://i18.tinypic.com/43i0290.jpg

Comment

Kyllä se -98:ilta näyttää, taitaa olla pre 98:eissa mukiteline missä nyt kuvassa on apparin
        persgrilli.

FIS eli ajotietokonetta tuossa ei taida olla kun kerran noita neliöitä näkyy kierrosluku- ja
        nopeusmittarin välissä.

Vakkari on viiksestä päätellen. Ja quattron merkkikin on :) Autossa on arvauksena H4-valot
        kun sumuvalojen katkaisijaa ei ole tuossa takasumarin ja rattimiehen pakaranapaistimen
        säätörullan välillä.

Tuossa on vielä jonkinlainen lista eroista http://www.audiworld.com/tech/misc1.shtml
        Minullakin käyttöönottopäivämäärä -97 puolella mutta nuo edellisessä linkissä mainitut
        on kyllä autossa. Tuo tosin jenkeissä, on tainnut jotkut optiot olla aikasemmin täällä
        euroopassa.

Comment

Kiitti taas. Olisi kysymys vielä, että mitä tuo FIS antaa ulos näissä audeissa? Volvossa oli hetkellinen kulutus, keskikulutus, lämpötila, jäljellä olevat kilometrit kyseisellä bensa määrällä. Eli eipäs juuri mitään erikoista.

Meneekö uudemman mallin (-99) umpiot suoraan vanhan mallisten tilalle?

Comment

Uudemman mallin umpiot menee vähän peltiä leikkaamalla. Jossain Audiworldin forumilla on siihen ohjeetkin.

Mulla on 98-vuosimallia ja kyllä siitä mukiteline löytyy, samoin sumuvalot, mutta ei taas sitten penkinlämmittimiä, joten riippunee vähän varustelusta tuo konsolin ulkonäkö.

Comment

Faceliftin valot ei mene suoraan. Piritekillä on sitten projektoriumpioita (sekä H7 että D2S)
              jotka menevät plug'nplay tyyliin. Korkeudensäätömoottorit H4 umpioista ja liittimet kiinni
              sekä kovaa ajoa.

Faceliftivalojen asennus pre-faceliftiin: http://www.audiworld.com/tech/ext17.shtml

Comment

Toinenkin

Eli auton osto on edennyt niin että tarjolla olisi myös -01 (käyttöönotto -00/08) 1.8TS quattro. Hinta pompsahtaa aika reilusti mutta siinä olisi haluamani varusteet. Ilmeisesti veropompsahtaa aikakivasti kans.

Autolla on myös ajettu 50000 vähemmän. Onkos tuota B5 valmistettu vielä vuona -01? Ilmeisesti?

Onko kennelläkään tietoa onko tuolla vuosimalilla jotain erikoisuuksia mitä kannattaisi huomioida / tarkastaa? Miinus tuossa on kun siinä ei ole moottorilämmitintä kun auto on etelä-Ruotsissa. Myös vetokoukku puuttuu.. :(

Kuola valuu kun kuvassa perästä näkee A4 merkin alla punaisen viivan..

Comment

Onko tuolla TS mallilla suomessa enenmmän arvoa? Mitä erikoista tossa TS:ssä loppujen lopuks on? Onko muuta kun 180hp, sportti-istuimet, sportti-ratti ja 20mm matalampi alusta?

Comment

Asiasta löytyy searchilla aika hyvin mitä eroa noissa on mutta noihin varusteisiin kommentoisin, että ei vakiona ole sporttialustaa, penkkiä ja rattia. Ajotietokone on vakiona ainoastaan. Tästä naapurimaan linkistä selviää mikä on vakiovaruste missäkin. http://www.nordicaudi.com/arkivet/br...4_fakta_00.pdf

EDIT: Itsellä toimii linkki ihan normaalisti. Taitaa olla selaimesta kiinni tai sitten ei enään tähän aikaan lauantai-illasta silmän ja käden yhteistyö pelaa niin kuin normaalisti!;D

Comment

Ei toimi tuo linkki mulla.

Comment

Toimii se kun laitat sen osoiteriville käsin. Tai sitten lataat sen uudestaan kun olet ensin klikannut tuota linkkiä.

Comment

Juu löyty! Kiitti!

Comment

Longlife

Eli auton myyjä sanoi kun kysyin jakopäänremmin vaihdosta että se on Longlife moottori ja vaihtoväli 180thkm? Luin aikasempia tekstejä ja jossain oli 120thkm ja joissain 90thkm???

Mikä on sitten oikea lukema ja longlife? Onko se joku itsestään seuraava järjestelmä öljyjenvaihdosta? Pitääkö jotain muuta huomioida kun on tuo Longlife?

Auto on 1.8TS -01 B5 ajettu 145thkm. Auttakee ihmeessä kun voi olla kohta osto edessä.. :)

Comment

Tuosta jakohihnan väliä en tiedä, kun noita 1.8T motteja on niin monta eri koodista. Selvillehän tuon saat, kun otat motin koodin ylös ja soitat jonnekin Audi huoltoon.

LongLife systeemi tarkoittaa sitä, että auto kertoo itse, milloin pitää mennä huoltoon. Huoltoväli on käytännössä suomen oloissa 27 tkm - 3x tkm. Vaatimuksena on käytettävä hieman kalliimpia LL-öljyjä. Tuota LL-huoltosysteemiä ei ole pakko käyttää, ellei halua, vaan auton voi koodata käyttämään ns. tavallista 15tkm huoltoväliä.

Comment

Moottori koodi on AJL (180hp) ja jakopään vaihto olisi tullut tehdä Ruotsissakin 12 000 Miilin kohalla (120 000 km).

Mulla itsellä on myös tuollainen 1.8TSq (quattro GMBH:n ulko ja sisäpaketilla) Ruotsin Audin alunperin tuomana. Suomessa vaihtoväli on lyhennetty 90tkm:ään.

Comment

Working...
                                X