Pääseekö tommosesta ikinään eroon? Molemmat on jo ikäloppuja korimallinsa osalta eikä taida kukaan rahamies tommosta edes enää haluta. samaan henkenvetoon hinnat on ihan pilvissä, eikä taida rs4 eik rs6 kumpikaan kovin harvinaisia olla.ainakaan nettiauton mukaan ei kovin haluttuja autoja ole, autot roikkuu myynnissä lähinnä vuosia kuin kuukausia.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
RS6 C5 osto; perusmalli vai plus?
Collapse
X
-
7 vuoden RS6 kokemuksella sanoisin, että sinä aikana auton huoltoihin jne upposi keskimäärin 5ke vuodessa, jos riitti. Isoimpina hihnanvaihtohuollot, jarrujen uusimiset, vaihteistoöljyvaihdot, vaihteiston vahvistaminen ja DRC alustan jatkuva korjailu, lopuksi vaihtaminen parempaan.
Välillä teki kyllä mieli vaihtaa Lexukseen, mutta sitten taas kävin ajamassa autolla ja moiset unohtui. Toki sittemmin keski-ikäisyys iski ja ostin tuon A8:n ja kun huomasin, että vuoden aikana olin RS6:lla ajanut 2-3 kertaa, niin myin sen pois.
E: Lisätään, että RS6:n omistaminen yleensä vaatii LMS:n kausikortin :PViimeksi muokannut salonenm; 9.11.2012, 16:22.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja mjarvine Näytä viestiPääseekö tommosesta ikinään eroon? Molemmat on jo ikäloppuja korimallinsa osalta eikä taida kukaan rahamies tommosta edes enää haluta. samaan henkenvetoon hinnat on ihan pilvissä, eikä taida rs4 eik rs6 kumpikaan kovin harvinaisia olla.ainakaan nettiauton mukaan ei kovin haluttuja autoja ole, autot roikkuu myynnissä lähinnä vuosia kuin kuukausia.
Comment
-
On ne haluttuja, mutta vain asiasta tietäville ja heillä on jo hyvin tiedossa faktat noista eli ovat hyvin varovaisia ostosten kanssa. Hyvä esimerkki. Päräytin omalla Risalla sukuloimaan kesällä ja siinä pihalla katseltiin autoja. Setä ihmetteli, että miksi olen ostanut ikivanhan A4:n. Siinä sitten kovasti vakuuttelemaan, että se on ihan aito RS4 ja se maksaa melkein saman verran kuin 10v uudempi A4. Tuohon vain hymähti, että ei ikinä uskoisi...Hänelle tuo oli vain vanha A4 ja aikalailla kaikille autoja tuntemattomille =) S4 on vielä pahempi "sleeperi" se kun ei eroa juurikaan normi B5 mallin nelosesta.
Comment
-
-
Doddii, kävin sitten kokeilemassa sen vaunun ja aika pettymys oli. Kyllä se aikansa ämmäläisen ja vapari 55AMG:n pesee mutta siihen jäi hyvät puolet. Orkkis-alusta oli vaihdettu, tilalla aivan karmea kivireki, äitmuoreella ois tippunu paikat hampaista.
Moottori & aski oli erikoinen, "D" asennossa meno oli siedettävää mutta "S" asennossa jalan ku nosti kaasulta ni meinas penkiltä pudota. Liikkeelle ei saanut ilman että nykii, oli taulussa S tai D.
Jarrut oli aivan kamalat, ~70% pedalin matkasta sai painaa ennen kuin vauhti alkoi hiipumaan(palat 10k vanhat kuulemma) ja kun kunnolla tälläs jarrua ni sai veivata rattia oikeen tuntuvasti että ei ollut ojassa tai väärällä kaistalla, oikeen hirvitti.
Laatikko eli kans välillä omaa elämäänsä, välillä vaihdot sujui nätisti, välillä vaihdettiin mitä sattuu ja milloin huvittaa. Rattivaihteet oli lähinnä kosmeettinen ja yksi rivi lisää myynti-ilmoon, isompaa sai tupaan yhden tai kahden, pienempää ei antanut edes takaisin mistä lähdettiin. Paljoa en jaksanut yrittää, nykiminen alkoi ärsyttää liikaa.
Sitten se auton sydän, moottori. Kierrosherkkä ja melko kyrväkkäät murinat turbopannulle mutta missäs se 400 heppaa on? Käyttäytyminen oli tehty "sporttiseksi" mutta ei sitä tehoa kyllä neljää sataa ollut (vai paljos noissa pitäs olla?)
En tiedä loppuiko puhti pannusta vai luistiko loota, mutta just sillon ku tuntuis että "nyt mennään" ni kaikki kiva vaan loppui. ESP pois päältä auto veteli suuntaan ja toiseen, silti sama uupumus iski satasen hujakoilla. Oma mersu menee ku kiskoilla oli vauhtia 50 tai 250, RS alkoi jo pelkästään täristä niin paljon ettei paljoa yli satasta uskaltanut ajaa.
Kun ei kerran oma ollut ni en viitsinyt rueta testaileen mitä tapahtuu ku mennään vähän rajojen yli, mersuissa tuntee tasan tarkkaan millon perä lähtee ja missä se sitten menee. Yllämainittujen perusteella en edes halunnut tietää mitä tapahtuisi.
Penkit oli ihan kivat joskin sivuttais-tuet oli liian kaukana eikä niitä voinut kait edes säätää. Lämmitin toimi vain vasemman säären kohdalta tyyliin "täysillä tai pois" ja korkeutta en saanut tarpeeksi ylös, pätkä ku olen.
Viiksissä oli nappeja/säätöjä enempi ku lentokoneessa. Paljoa en näitä räplännyt mutta mitään järkevää eivät tehneet tässä ajassa.
Keskikonsolissa oli toiset lentokoneen nappulat ja näistäkään en paljoa tajunnut, navigaattori oletti olevansa maranellossa italiassa, tiettävästi tämä oli kuiteski saksan tuontia... Pisti miettimään.
Navin/radion näyttö oli jotenkin kääntyvä tjsp ja kovasti kääntyikin, jokaisen pikkukiven kohdalla ja jahka Radio-Rockin sieltä löysin ei "merkki-poppikset" kyllä vakuuttanut, omat mersun vakiot kuulosti paljon paremmalta ja ikäeroa autoissa 3v.
Laitetaan auton iän ja 200k km piikkiin mutta kauhea oli.
Sillon joskus -03 tää on ollut varmaan aivan tautinen laite, tuskin montaa italian pastarakettia pysyi perässä. Jos oli liikaa tuohta tilillä ja vautia halusi ni paljoa parempaa ei varmaan saanut. Möivät kait pois juuri sopivasti ennen ku alkoi ropleemat. En kyllä ihmettele että näitä jo suhteellisen halvalla saa.
Aattelin josko neliveto ois "oikeesti niin hyvä" mutta jos tämä on sen hinta tai seuraus ni ei kyllä kateeksi käy vaikka joku RS talvella lähteekin valoista nätimmin.
Liikkeen setä jo aavisti ilmeestä ja tokas "ei tainnu tulla mersu-miehestä audi-miestä?" kun toin avaimia takas. Kiitin kummiskin, jätin numeron ja sanoin pitää silmät tarkkana jos löytyis döitsländistä CLK/CLS/C/E 63 AMG sillä näillä kokemuksilla ei minusta kyllä audi-miestä tule.
Comment
-
swatti, takamisakarin ronssu on myynissä:
http://www.nettiauto.com/audi/rs6/4761777
jos on asia etelään...
edit: modet saa poistaa jos ei saa mainostaa.
Comment
-
Anteeksi jos olin vähän turhan jyrkkä. Mut juu, tämän perusteella lyttään kyseisen mallin ihan tyystin. Jos tuon hintaluokan(uutena) auto on tuollainen 200k ajettuna ni voi jösses.
EDIT: Saikos RS4:sta automaattina? Ämmäläisen käsilaatikko riitti mulle, radalla kiva, muuten ärsyttävä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound Näytä viestiLaitas vielä tänne linkkiä minkä ajoit, niin tietää muutkin.
http://www.nettiauto.com/audi/rs6/5131096
Ainakin moni asia täsmää.
Comment
-
No jos kyseessä oli erään italian tuonti kaupan tekele tai italian tuonti yleensäkin, niin puollan toisen vehkeen kokeilemista. Mitä Ronsun kanssa olen ollut tekemisissä, niin yksikään noista mainituista koeajo kokemuksista ei osu siihen autoon, jos kunnossa on. Sen verran vakaa peli on menemään. Kokemusta on ajossa ämmä bemareista toiseksi uusimpaan malliin asti ja ei häpeä niitä ainakaan omasta kokemuksesta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja arto s Näytä viestiSe toinen niistä laatikkomurheettomista taitaa olla par'aikaa myynnissäkin. Ilmoitus löytyy tuolta foorumin myydään-palstalta.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Sound
Laitas vielä tänne linkkiä minkä ajoit, niin tietää muutkin.
No jos JKL:ssä on, luulisin että on tämä:
http://www.nettiauto.com/audi/rs6/5131096
Ainakin moni asia täsmää.
Comment
-
Ai...mulla tuli taas vaihteeksi findista puutteellinen viesti...tiedän kyllä että tulee noin useesti. Omakin s6 tuli aana. Viesti vaan loppui pelkkään automalliin ja vuosimalliin. Ja sitten kun ilmoituksessa mainitaan erikseen että autossa rs-korisarja ja rs-ratti niin ihmettelin:)
Saman huomannu että aina on laitettu jotkut halpis-replica? vanteet alle... kokemusta niistäkin että loistavankin auton saa huonoilla vanteilla/tasapainotuksilla pilalle.
Comment
-
Huoh. Jos on suunnittelemassa jo kymmenvuotiaan ja näinkin erikoisen auton hankkimista, kannattaisi varmaan ihan suosiolla katsella ja kokeilla niitä hintahaarukan yläpään dokumentoidusti hyvin pidettyjä yksilöitä.
Swatin koeajamassa yksilössä moni asia nimittäin toimi raportoidun perusteella juuri päinvastoin, kuin oikeastaan missä tahansa ehjässä ja asiallisesti pidetyssä Audissa.
Esimerkiksi aiemmin omistuksessani olleessa 2004-mallin S6:ssa ratintakaiset vaihteenvalitsimet toimivat kuin ajatus, siis täysin Playstation-tyyliin viiveettä ja hienosti sekä ylös- että alaspäin. Auton laatikkokin tosin oli asianmukaisesti huollettu ja iskussa. Erityisesti nuo moottoritienopeuksissa havaitut tärinät ja rauhattomuus tuntuvat todella vieraalta, S6:n kulku rauhoittui ja vakautui Saksanmaalla tuntuvasti 120km/h jälkeisissä nopeuksissa - luontevan matkavauhdin ollessa 160-180km/h. Vapaiden nopeuksien ympäristöön RS6:kin on suunniteltu.
Lyhyesti sanottuna: hylyt omaan arvoonsa ja sitä helmeä etsimään, jos RS6 todella kiinnostaa.
Comment
-
Jarrujen outo käytös ja puoltaminen kovassa jarrutuksessa lyhensi koe-ajoa melkoisesti. Toinen oli se tehojen uupuminen.
Rehti-kilometrit autossa oli, sen uskon mutta huonosti oli vaan pidetty. Auto oli myös alunperin musta ja alla tuoreet vanteet & nokiat. Mitähän sen tarra-maalin alta löytyisikään...
Onko näistä olemassa jotain "faceliftiä" vai hyppääkö suoraan tuohon lambosta nyysittyyn V10 pannuun? Paperilla tää uudempi ois aika pop mutta miten lie ku kilometrejä tulee. En tiiä lähtiskö ihan noin kallista "kokeilemaan" :/
Comment
Comment