Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käytettyjen vanteiden myynti

Collapse
X

• Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

• Käytettyjen vanteiden myynti

Noita kun tulee aina selattua niin on kyllä pistäny silmään niiden älyttömät hinnat. Tuntuu, että porukka koittaa tehä voittoa noilla.

Esimerkki suoraan myyntipalstalta

Esim1

Ja sama setti vannetukusta

...

Käytettynä 1000?
    Uutena 1039,40?

Ei oo kyllä mitään järkee.

//moderoitu

Samaa oon naureskellut. Enkä nyt tarkoita juuri tuota kyseistä ilmoa, vaan näitä on netin foorumit pullollaan.

Hullu ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Comment

Joo siis tää nyt vaan hyppäs niin törkeesti silmille ku oon samoja vanteita katellu omaan pirssiin. Mutta tosiaan kun esim. nettivaraosasta kattelee niin hinnat aivan taivaissa.

Comment

Samaa myhäilin.

Saa oikeat vanteet ja renkaat lähes samalla hinnalla.

Comment

Ne on nämä eurot sokaisseet myös osien myyjiä. Kaikista pahin tilanne on autohuoltojen tuntitaksoissa, mutta se onkin sitten jo ihan eri juttu.

Comment

Hintataso on yleisesti tullut isoissa vanteissa reilusti alaspäin, varsin lyhyessä ajassa.
            Ehkäpä siksi monella myyjällä (ja ostajallakin) on edelleen käsitys että isot vanteet on sika-kalliita.

Monesti ostajan hintakäsitys on enemmän ajantasalla kuin myyjän, koska vanteita ostettaessa tulee laavattua yleensä kaikki kataloogit ja netin tarjoamat vannetoimittajien sivut. Yleinen hintataso jää siis pääkoppaan aika automaattisesti. Myyjällä taas voi olla hatara muistikuva muutaman vuoden takaa että "ne makso about pari tonnii" (todellisuudessa silloinkin vain 1599,-), ja siinäpä sitä sitten ollaan napit vastakkain.

Tokihan voi olla kyse ihan puhtaasti halusta tehdä hommalla vähän tiliä, sekään kun ei ole laitonta.

Comment

Näinhän se "Vilenin Sulokin" aikoinaan teki kauppaa, eli osti "halvalla", ja sitten oli varastot täynnä tavaraa. Sitä vaan jos oikeasti haluaa päästä tavaroista eroon, niin se hinta pitää sitten olla kohdallaan.
              Hyvästä tavarasta toki maksaakin käyvän hinnan, mutta valitettavan usein käy niin kuin tuossa Jari jo mainitsikin, että napit on vastakkain kun hintakäsitys ostajan ja myyjän välillä on aivan eri planeetalta.
              Sehän on varmaa, että jos uudet vanteet ostaa, niin ei niistä ikinä saa sitä samaa hintaa minkä on köyhtynyt aikoinaan.

Sen verran on kyllä jo hintatietoistakin porukkaa liikkeellä, että hyvä tuuri saa olla, jos ylihinnoitellut vanteet/muun tavaran saa kaupaksi pyyntihinnalla.

Comment

No jos joku haluaa myydä jotain, niin se on sen ongelma. Juuri tämän takia myyntipalstalle ei saa vastata, ettei joku valopää keksi sanoa joka ilmoitukseen "joo mun kaveri myy halvemmalla" tai "tän saa markalla kaupasta."

Comment

Tuo ylihinnottelu muuten pätee myös autojen kohdalla..
                  OT:
                  Käytetyn auton kohdalla harvemmin saa sitä mitä haluaa. Itse olen kaikkia autot myyny "halvalla" eli semmosella hinnalla jottei niitä tartte kuukausia listoilla roikottaa.

Aluksi testataan kovemmalla hinnalla ja siten tiputetaan siihen mikä on oma arvio.

A8:kin meni suunnilleen samalla mitä ite maksoin verojen kera siitä. V8 taas meni alle sen, mutta siinä suurin syy oli se, että verottajan arviot muuttui oston ja myynnin välillä niin paljon. En tosin jaksanu siitä tehdä valitusta, koska vertailudatan, johon valituksen olisi pitänyt nojata, oli melkein mahdotonta tai turhan suuritöistä. Ei kovin montaa ollut tuotu vielä silloin ja kaikki olivat samoissa hinnoissa.

Kirpputoritkin perhana samaa ylihinnoittelua harrastaa, jonku verran semmosia tullu kierrettyä.
                  OT END:

Eikä muuten vanteiden sisäänostohinnoissa ole koskaan ollut mitään kovin isoa eroa isojen ja pienien vanteiden välillä. Se on ihan myyjien omaa keksintöä. Nykyään 17-19 tuumaset on melkein samassa hinnassa. Eroja tulee sitte klumeluureista sun muista kiillotuksista. Toki jos eurosta pitää saada 1.5 euroa, niin 10:ssä se on jo 15. Nykyään taitaa vanteissakin olla jo alle 30% katteet halvimmissa pilipalimerkeissä. Lähtöhinnat voi olla sitten jo 70% tai isommilla katteilla

Comment

Homman nimihän on nyt se, että jos ei ole ostamassa niin ei ole ja toisten hintapyynnit ovat heidän omia asioitaan. Naureskella voitte lämpimiksenne, mutta ette julkisesti kohdistamalla henkilöön/ilmoon.
                    Poistin linkkaukset ja viittaukset vannemalleihin.

Comment

samaan ylihintaisuuteen olen itsekkin törmännyt kun nyt olen urakalla vanteita ja renkaita etsinyt.ja suurin silmään pistävin ilmoitus on et laatuvanteista pyydetään kohtuullisen isoa hintaa.tai sitten jos kyseessä on joku auton orkkis vanne niin hoh hoiaa johan pompsahtaa.ja yleensä näissä laatuvanteissa on sitten jotkut huonolaatuiset halpis kumit päällä.eli taidan itse kallistua uusiin vanteisiin ja kumeihin.eipä tule sit yllärinä vanteitten todellinen kunto esim.onko vanteet suorat ja renkaissa tosiaan pintaa se mitä luvattiin.

Comment

Itse ostin Audin alkuperäiset vanteet käytettynä. Hinta oli mielestäni kohtuullinen pelkistä vanteista, päällä olleita kuluneita kitkarenkaita en pitänyt minkään arvoisina. Sovin myyjän kanssa, että ennen kuin isken rahat tiskiin, niin käydään rengasliikkeessä tasapainottamassa renkaat. Osoittautuivat suoriksi ja maksoin tasapainotuksen itse. Ei ollut paha hinta (20e) siitä, että varmistuin vanteiden olevan suorat. Loppujen lopuksi hyvittivät omassa rengasliikkessä ihan kohtuullisen summan rahaakin niistä mulle arvottomista kitkarenkaista, kun ostin uudet kesärenkaat. Ja se tapahtui jo uusien renkaiden nettohinnan antamisen jälkeen.

Nyt samat vanteet jo toisessa autossa alla ja tyytyväinen olen ollut. Eli kyllä vanteiden ostaminen käytettynäkin voi olla järkihommaa, jos vaan hinnat on kohtuulliset.

Edit: typoja

Comment

Working...
                        X