Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uuden auton käteisalennuksista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uuden auton käteisalennuksista

    Ajattelimpa palata takaisin Audistiksi vuoden harhailun jälkeen..;)

    Nyt olisi suuntana uusi A6 Avant. Ja ajattelin päästä nykyisestä menopelistä eroon ihan itse ennen uuden saapumista. Joten tarkoitus olisi hoitaa uusi auto käteisellä, ja hyödyntää mahdollinen käteisalennus.. Minkäköhän suuruista alennusta pitäisi ainakin saada yli 60 t? Audista? Tuntuu nykyisin vain olevan mukamas aika pienet liikkumavarat, ainakin myyjien mukaan..:D

    Eli kellään mitään mielipidettä tähän ja kokemuksia kuullaan.. Kaikkihan riippuu tietenkin tinkimistaidoista, mutta kait siinäkin raja tulee joskus vastaan.

    #2
    En laskisi hirveästi käteialennusten varaan. Eiköhän se ole myyjälle yksi ja sama, tuleeko raha ostajan pussista vai rahoitusyhtiön/pankin tililtä.

    Comment


    • #3
      Tietyissä tuotteissa myyjät saa vielä (rahoittajalta) bonuksen jos ne saa asiakkaan ostamaan sen osamaksulla. En tiedä koskeeko tämä autokauppaa, mutta se on vähintäänkin ihan sama myyjän kannalta kuka sen auton maksaa.

      Comment


        #4
        Tarjoukset voi pyytää myös vaihtoauton kanssa siten eriteltynä, että uuden hinnasta lasketaan alennukset ja vaihtoautoon "nettohinta", jolloin on itse helppo arpoa, antaako auton vaihdossa vai saako siitä paremman hyödyn itse myymällä. Kaupantekohetkellä sitten latoo taaloja tiskiin tai antaa osana sen vaihtoauton.

        Se maksaako rahalla vai rahoituksella, voi vaikuttaa kauppaan koska monessa paikassa myyjät saavat siivun myymästään rahoituksesta.

        Comment


          #5
          Lähinnä mielessä oli myydä nykyinen auto suoraan yksityiselle sen takia, että en haluaisi antaa sitä vaihdossa, koska hyvitykset nyt on vähän mitä on.. ja sitten vielä hyödyntää käteisalennusta. Aikaa olisi noin 3 kuukautta ennen uuden saapumista (en ole vielä tilannut, mutta viikon kulessa olen), muuten menee liikkeeseen vaihdossa...

          Ja tosiaan tuskin liikettä paljon kiinnostaa, koska mitä vähemmän tinkii sen parempi heille... mutta mitä tässä edes kannattaisi yrittää?

          Comment


            #6
            Niin joo, enpä ajatellut tuota vaihtoautoaspektia lainkaan. Varmastikin kannattaa ensin selvittää mikä on väliraha, jos vanha laitetaan vaihdossa ja sitten selvittää mikä on auton käypä hinta se yksityiselle myytäessä. Siitähän se selviää, maksaako vaivan myydä auto itse. Autoliike kuitenkin haluaa oman siivunsa myös vaihtoauton myymisestä ja se todennäköisesti on suoraan pois auton hyvityshinnasta. Joskin auton myyminen yksityiselle voi olla hankalaa. Erityisesti, jos vaihdokki on profiilin M5. Auto on sen verran arvokas peli eikä mikään kansanauto, joten voi viedä aikansa, ennenkuin myyjä/ostaja toisensa kohtaavat.

            Comment


            • #7
              Nykypäivän suurin virheolettamus melkein kaikessa kaupankäynnissä on "käteisalennus", koska niin kuin ylempänä on jo puheeksi jo tullutkin sana rahoitus poistaa tämän myytin. Ja kyllä myös autokaupassa tämä sama sana lisää katetta myyjän tuotteelle (todennäköisesti) prosentuaalisesti, eli käteiskauppa on huonoin kauppa myyjän kannalta ja kun vielä sekin tuli puheeksi että myös yleensä myyjä hyötyy tästä rahallisesti niin käteiskaupan kannattavuus myyjän näkökulmasta on minimi.

              Eli kaikki liikkeet missä rahoitusta tarjotaan, yleisimpänä kodinkone-, huonekalu- ja tietysti autoliikkeet, niin näissä myyjän ei käytännössä ole mitään järkeä kannattaa käteiskauppaa.

              Comment


              • #8
                täällä http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=7854on ollut juttua aiheesta

                Comment


                • #9
                  eli käteiskauppa on huonoin kauppa myyjän kannalta
                  Ei se nyt aivan noinkaan ole, mutta en viitsi alkaa vääntämään kättä rahoitusyhtiön provikoista, ne ovat kuitenkin marginaaliset ja sanoisin ettet samaa alennusta saa rahoitusyhtiön velalla kuin "omalla rahalla" ostaessa. Olen vain pidemmällä ajanjaksolla havainnut että asenne kaupantekoon on aivan eri kun asiakas sanoo ostavansa ilman enempiä paperien täyttöä.

                  Yleensä suurimman alennuksen saa liikkeestä joka myy tarvittavaa Audia enemmän kuin muut, eli jälleenmyyjät saa "paljousalennusta", toki on vielä myyjäkohtaisia eroja, eli palkittu piirimyyjä yleensä kykenee hieman "tinkimään" provikastaan ja kauppa käy.

                  Olennaista kaupan "edullisuudessa" on että pääsee eroon vanhasta raadosta suoraan, eli ostaa uuden suoralla kaupalla, eli jopa hieman halvemmalla kuin "hyvitys" olisi, kannattaa päästä eroon entisestä, sillä sitten vasta tietää mitä auto oikein maksoikaan.

                  Eli yhteenvetona sanoisin että myyjän tietäessä että hepulla on "pätäkät" taskussa, sen ei tarvitse kumarrella hattu kourassa tai jännittää luottotietojaan ja asenne on sitten sen mukainen, heppu voi lähteä toiseen liikkeeseen pienestäkin "fipasta", että näin...

                  Comment


                  • #10
                    Mikäli suorakauppaa pääset tekemään, niin varusteista(näissä parempi kate kuin itse autossa) riippuen alennus lienee 5-10% luokkaa.
                    Vaihdossa ei omaa autoa kannata käytännössä koskaan antaa, poikkeuksena joku Fiatin, tjsp kampanja jossa antoivat leimassa olevasta autosta jonkun kiinteän hyvityksen.
                    ViperVS tuossa jo totesikin, että liikkeet saavat ihan merkittävänkin bonuksen rahoitusyhtiöltä, mikäli onnistuvat sinulle sen auton rahoittamaan. Bonuksen suuruuteen vaikuttaa mm. rahoituksen aika ja sovittu korko.

                    Comment


                    • #11
                      Käteisalennusta ei tosiaan siis varsinaisesti ole kuten yllä on jo mainittukin. Liike myy mielummin rahoituksella bonuksien yms. palkkioiden vuoksi. Alennukset riippuu tosi paljon mallista, varusteista, onko joku kampanjamalli jne. mutta todellakin keskimääräinen maahantuojan määrittelemä maksimialennus on yleensä alle 5%. Toki piirimyyjä saa tehdä yksittäisiä kauppoja isommallakin alennuksella. Myyjä siis ei voi tähän alennukseen juurikaan vaikuttaa vaan äärirajat on määritelty muiden tahojen toimesta ja niillä pelataan.

                      Comment


                      • #12
                        Jos olisin nyt ostamassa uutta autoa niin odottelisin vaalien yli ja katsoisin autoveron muutoskeskusteluiden vaikutuksen. Ja samaan aikaan on vielä näkemättä millaisen arvon tulli antaa joulukuussa KHO:n päätöksessä kumotun autoveropäätöksen mersulle. Jos tulli alentaa tuontiauton arvoa paljon niin autovero on nopeasti tiensä päässä. Tuossa KHO casessahan tuoja vaati autonsa arvoksi sen kauppahintaa ulkomailla. Jos auto tullataan kauppahinnan mukaan niin uudenkarheiden autojen tuonti alkaa todenteolla ja autokauppa tyssää kuin seinään...

                        Siis varoituksen sana jos olet nyt ostamassa uutta autoa suomesta liikkeestä. Saattaa arvo tippua aikalailla nopeallakin aikataululla...

                        Comment


                          #13
                          Sen verran on taas autokuume iskenyt, että kyllähän se auto pitää saada heti tilaukseen..;) Ja eipä nämä uudehkot autot tunnu mitään kovin hyviä sijoituksia olevan.. Tarkoituksena olisi siis hommata A6 Avant 2.0tfsi multitronic + 15 t? varusteita. Ei ihan pysty M:n arvoihin, mutta toistaiseksi ihan riittävä, ja ainahan sitä autoa voi sitten vaihtaa..;) Saadaan ensimmäinen lapsi tuossa kesällä, joten lisätila ei olisi pahitteeksi, vaikka tuolla nykyiselläkin pärjäisi. Ompahan ainakin hyvä tekosyy..:D Ja Audin hinnat myös kuulemma nousevat viikolla 10 pari prosenttia..

                          Pitääkin vielä kysellä hintaa myös tuolla rahoitusvaihtoehdolla, jonka käyttäminen olisi sinänsä ihan fiksua..

                          Edit. Kiitoksia myös muuten tuosta linkistä, koitin searchilla etsiä, mutta ei oikein löytynyt...

                          Comment


                            #14
                            Siis varoituksen sana jos olet nyt ostamassa uutta autoa suomesta liikkeestä. Saattaa arvo tippua aikalailla nopeallakin aikataululla...
                            Näin voi käydä. Auton reaalinen arvo todennäköisesti tulee laskemaan, mutta luulisin, että auton vaihtoarvo uuteen (sitten joskus veroalen jälkeen) pysynee suhteellisesti samana eli väliraha varmaankin samalla tontilla mitä se on nykyisessä verosysteemissä.

                            Jos olisi aikaa odotella veroalea, niin silloin kannattaisi varmaankin välittömästi myydä nykyinen auto pois ja ostaa uusi vasta sitten, kun veromuutos on astunut voimaan. Harvalla kuitenkaan tätä mahdollisuutta on, jos akuutti autotarve on iskenyt. Kristallipallo on vaan sen verran huurussa, ettei varmuudella voi sanoa tulevaisuuden tapahtumista mitään.

                            Comment


                              #15
                              No miksei tuota kukaan sano suoraan, että suoran oston alennus on 6-7% Audissa.
                              Voortissa luokkaa 10%
                              Volvoissa niin paljon, kun saa tingittyä
                              Ja noista Demareista en tiedä

                              Comment


                                #16
                                Paitsi että, tuo BeQ:n kohde sattuu olemaan Business malli, joissa alennukset taitavat olla aika tiukassa (johtuen ko. tuotteen hinnoittelusta). Ei taida irrota normaaleja alennuksia.

                                Comment


                                • #17
                                  Sokotassa sanottiin kolme pinnaa alennukseksi kun tuossa kaverin kanssa kyselin. Saabilla lukee ikkunoissa alennukset(jtn 3000-4500?), mutta nykyisin tosiaan on pienemmät nuo kuin ennen. Hauskinta oli ehkä kun kysyin käteisalennusta saabin liikkeessä niin vastaus oli että samahan se on minne sen koron maksaa :)

                                  Comment


                                    #18
                                    Nostetaan vanhaa, mutta kaiketi aina ajankohtaista aihetta taas pinnalle.

                                    Mielenkiintoni koskee lisävarustealennuksia. Oletteko saaneet niistä pois ja jos kyllä niin millaisia prosentteja?
                                    Tein pientä vertailua a4-varusteista lähtökohtana saksan hinnaston alviton hinta lisättynä tullin co2-autoveroprosentilla (21,4) ja lisättynä suomen alv:llä. Tulosta jos vertaa suomihintoihin, on niissä eroa 51-61%, arvannette mihin suuntaan. Kaiketi laskentamenetelmä ei ollut itsepetosmallia, mutta jos tuossa jäi jotain huomioimatta, kertokaahan niin lasken uudelleen.
                                    Autoveroprosentin nostamalla 72:een, tulee speksin mukainen lisävarustelu maksamaan saman verran...

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ainakin minulle annettu merkiltä kuin merkiltä ymmärtää ettei alennuksia lisävarusteista tipu.
                                      Ainoastaan varusteista jotka asennetaan Suomessa/myyjän toimesta on neuvoteltavaa.

                                      Comment


                                        #20
                                        Tuosta A4 2.0TFSI quattro avant 2009 noin 30000?.

                                        Koko autoverotus on ihan persiistä. Anteeksi norjan puhuminen. Ei tuollaisista alennuksista saa mitään hyvää tässä neuvostoliitossa.

                                        Ongelma porkkiksen mallissa on se, että tuota veroprosenttia ei lyödä sisäänostohinnan päälle, vaan se lasketaan suomen pyyntihinnoista. Se tekee sen että turvavarusteistakin maksetaan pitkälti päälle 50% veroa suomessa.

                                        Esimerkki oma auto, maksoi n. 14t? ruotsissa, veroprosentti on luokkaa 25%. Veroja tuli maksettavaksi yli 6t?.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X