Audi myyntiin ja siirryt jenkkifoorumien puolelle, suosittelen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella
Collapse
X
-
AEL ei lähtenyt aamulla käyntiin kovinkaan hyvin, ei ollut roikassa. Pakkasta oli n.-20c ja yöllä vielä reilummin. Kolme pitkää hehkutusta van ei vaan starttaa muuten kuin jumalattoman vingutuksen jälkeen. Uudella pumpun hihnalla ajettu 1000km ja pitäisi olla mukamasti ajoitukset kunnossa. Pitää varmaan säätää ennakkoja uudestaan, koneen mukaan ne kyl on kartalla. Sitä en tiedä et vaikuttaako huonoon suuntaan jos on isommat suuttimet. Pienemmällä pakkasella kyl ihan suhkot hyvin käynnistyy verrattuna mitä oli ennen hihnan vaihtoo.Viimeksi muokannut T.E.T; 5.2.2012, 17:40.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja -Maukka- Näytä viestiAudi myyntiin ja siirryt jenkkifoorumien puolelle, suosittelen.
Comment
-
Tai sitten tuo lämmitysaika on liian lyhyt noille pakkasille:).. 4h on täällä riittäny lohkaria noissa -24asteen pakkasissa, ja lähtee mukisematta käyntiin..
Comment
-
-27,5 näytti mittari, kun mielenkiinnosta kävin kokeilemassa, lähteekö Audi ilman lämmitystä käyntiin. Neljännellä yrittämällä jäi käyntiin. Ihmeen kivuttomasti oikeastaan. Heti hörähti ja kävikin ensimmäisillä yrityskerroilla aina muutaman sekunnin, mutta ei jaksanut jäädä käymään. Seuraavana päivänä kaksi tuntia lohkossa ollut moottori tuntui ihan yhtä kohmeiselta. Vaikka vesiletkutkin oli lämpöisen tuntuisia. Se neljä tuntia olisi varmasti auttanut, mutta ei ollut aikaa odotella enempää.
Pitkään pähkäilin kylmäkäynnistystä, raaskiiko vai ei, mutta ajattelin, että joillekin koneille se on ihan arkipäivää. Jos omansa repii kerran kymmenessä vuodessa kovemmasta pakkasesta ilman esilämmitystä, niin ehkä se sen kestää.
Comment
-
Pakko oli eräs aamu tuossa minunkin testata, -32,5 ilman lämmitystä ja noin vuorokauden seisomisen jälkeen napista tulille normaalisti. Tehostimen pumppu kyllä herätti varmasti naapurit mouruamisellaan. sääliksi kävi sen verran kotteroa että kyllä varsinkin noilla kovilla pakkasilla pysyy auto vähintään 3-4h roikassa sisälämppärin kanssa =)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viestiTehostin mouruaa minulla jo melkein lämpimänäkin, saati kovemmilla pakkasilla. Pakoputken ääniä ei kuule varttiin sen jollotuksen yli.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja tumpsi Näytä viestiAudi Center särki Webaston puskurin vaihdon yhteydessä, ja kohta saa nyppästä pulkan kylmänä tulille että pääsee pojat korjaamaan sen minkä rikkoivat. Mittari näyttää -31C...
Comment
-
Bro-tip: Ei tarvi tulitikkuja jos on perinteinen kierrettävällä kellokytkimellä oleva tolppa. Itsehän olen kuullut isoilta pojilta että jos kiekot kääntää siihen asentoon että virta kulkee ja sitten ruuvaa keskiruuvia sen verran auki että kiekot putoaa rattaalta niin virta kulkee aina ja iankaikkisesti aamen.
On muuten auto ollut joka aamu tänäkin talvena lämmin :)
Comment
-
Sämpy kyllä tuntuu lähtevän pakkasilla ko palmun alta, tuli roikasta virtaa tai ei (parina yönä sähköt ollu koko tolppakentältä hukassa viereisen työmaan takia, prkl). Pakkasta 26 pahimmillaan mittarissa yöaikaan, juur kun pirssi eniten käytössä. Tosin ilkeetä tekee joka kerta :(
Rupeaa olemaan toi sisäänajokin (300tkm) pikkuhiljaa tehtynä, ni keväthuolloksi suunnitelmissa vähän kokonaisvaltaisempaa läpikäyntiä.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Jari74 Näytä viesti=) Nuo vanhat traktorit vaan tahtoo vuotaa öljyä/dieseliä sen verran, että joka paikka tahmassa. Saa olla melko varovainen tuon lämmitysmuodon kanssa tai palaa koko vehje.
Ainoa kun koppiin suunnittelin nuotiota, niin totesin, että penkki saattaa kärähtää. Piti se notski tehdä sitten kopin alle maahan, niin ei pala penkki, mutta saa ikkunat suliksi ja lämpeäähän siinä vaihdelaatikkokin silloin samalla. :)
Comment
Comment