Joo ei se tähän päivään mennessä ole yössä akkua syönyt tyhjäksi. Entinen meni totaalisen paskaksi, ku ei jaksanut enää pitkän ajorupeamankan jälkeen enää käynnistää kunnolla. Otin akun nyt yksi irti, saa nähdä lähteekö käyntiin ku pakkasta -11C.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella
Collapse
X
-
Kyllä nuo bensavehkeet on vaan kivoja. Kakkosgolffi ei ole koskaan jättänyt lähtemättä, edes viime talven yli 30 asteen pakkasilla. Nämä tämän talviset reilut 20 pakkaset on ollut ihan paperia sille. Äsken käytiin jysäyttämässä jääratabemari kolmen viikon seisonnan jälkeen käymään, todella tahmeasti pyöritti mutta silti lähti. Yllättäen kyllä nahkamäntämersukin (-04 270cdi) on tänä talvena startannut joka kerta, kunhan muistaa kovilla pakkasilla hehkuttaa pari kertaa ennen starttausta. Tosin kuulosti ja haisi ihan vanhalle mersulle lähtiessään. Viime talvena tuntui olevan hiukan huonompaa, mutta siihenkin auttoi akun uusinta. Ja nämä kaikki siis ilman minkäänlaista esilämmitystä raakana.
Comment
-
Latausjännite oli 14.xV ja akun jännite yön jälkeen 12.8V. Eli niin kuin pitääkin. Akku oli siis yön irti ja lähti käyntiin. Jätin nyt akun kiinni ja auton talliin, pitää käydä huomenna kokeilemassa mitä tapahtuu.
Seuraavana päivänä vaihdoin startin, en akkua ;)
Comment
-
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Juha| Näytä viestiTäällä ei kyl ihan palmun alta starttailtu.. Karmee aamu ja joutu viellä kävellen kauppaan.. :D Hassua et ku virrat laitto päälle ni ajotietokone toimi "tahmeesti" ja valitti parkkivalot, ajovalot, rekkarivalot, peruutusvalot, akun jännitteen ... 8 piippausta ja startatessa vaan naksahteli... Pitää varmaan uutta akkua alkaa miettimään, ei mitään tietoa millon tähän se on vaihdettu. :o
Canbus etu led-parkit ei tykkää aina syttyä noilla lukemilla.
Comment
-
Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella
Hyvin on s8 pelannu. Ei ole vielä kertaakaan ollu roikan nokassa tänätalvena. Käyntiin on aina lähtenyt, eikä äänetkään ole kovin pahoja olleet. Vähän kuitenkin ehkä käyny sääliksi. Mutta jos kuski pärjää ilman pitkiä kalsareita, niin eikös auton pidä silloin pärjätä ilman roikkaa.
Viime talvena kaveri kulki transporterilla töissä Järvenpää-Otaniemi akselilla ja ei meinannut lämmetä vasta ku perillä. Me sitten nohevina poikana vedettiin keulan jokaiseen reikään solumuovia. Lämpöä alko tulemaan jo 5 kilsan matkan jälkeen.
Comment
-
Ei tykkää ei... Eikä tykänny jälkiasennusxenonitkaan oikeen syttyä, kilven ledeistä puhumattakaan.. :D Kyllähän se apuvirralla käyntiin saatiin ja kello taas oikeeseen aikaan... Nyt on taas toiminu ja tänään oikein ihmeteltiin miten pirteersti lähti tulille, todellakin "palmun alta" :D Oltiin illalla viel hyvin varauduttu apuvirtaa ottamaan.. :D
Comment
-
Aamulla mittarissa -27,5. Skodan virranhallinta oli sitä mieltä että ei ole tarpeeksi virtaa webastolle asti.
Eli kylmiltään käyntiin yhden hehkutuksen kautta. Lähti siis vaikka sääliksi kävi ja pahalta kuulosti aluksi.
Ei se ihan susi keksintö ole tuo konsernin 2.0 commari.
Comment
-
Olihan tuo oma roikassa mutta raakaa on silti. -29 mittarissa. Ovien tiivisteet on niin jäässä että oven sulkeminen kuulostaa siltä kuin kaksi peltiä lyödään vastakkain. Moottorin tukikumit on niin jäässä että diesel täristää koko autoa, renkaat tuntuu olevan enemmän neliskanttiset kuin pyöreät, jarrut huutaa huutomerkkiä käynnistyksen yhteydessä...
Ans kattoa montako autoa on tänään tien poskessa kun käy ajelemassa. Eilen oli kaksi. Kai ne kehnoimmat on puutuneet jo ensimmäisiin -20 keleihin...
Comment
-
Kyllä en paljon epäile, kuulostaako pahemmalta, kun vitos vapari bensan pistää ilman lämmitystä tulille pakon sanelemana -29. Ensimmäiset tupakin mittaset minuutit, ei uskalla edes kuunnella:).
Positiivistä kuitenkin lienee, että lähtee ns. laakista.
Tolpasta ei mitään ongelmaa, mutta kello kytketty töihinlähtöaikaan.
Comment
-
Viikonloppuna kyllä kävi sääliks, kun piti päivän seisonnan (ite rinteessä) jälkeen kylmiltään hurauttaa käyntiin asteiden ollessa -20:sta -27:aan. Tuli kyllä huomattua, että tuo ässä lähtee paremmin käyntiin kylmiltään kuin vajaan parin tunnin piuhan päässä olon jälkeen.
Comment
-
Työkaverin sitikka (C6) päätti hyytyä kesken työmatkan ja hitaasti sitkutellen reilun kilsan päähän kotiin ja kakkis 1.9 nokivasara raakana käyntiin.Mittari näytti -32, neljännen startin jälkeen jäi käyntiin....Kovinkin karkea käynti tuommoisessa esikammio dieselissä.
Comment
-
Mulla halpa farkku 1.9TDI AFN -99 seisoi surkean näköisenä lumessa ja pakkasessa -11- -17ast viikon P-paikalla, jossa ei ole sähkötolppaa lohkolämppärille. Otin kaapelit mukaan varmuudeksi, mutta ennen sitä työnsin avaimen pesään, hehkutusta muutama sek ja oho, se käynnistyi helposti !!!
Comment
-
Pitää se auton lähteä -20 pakkasilla vaikka se vähän valittaakin. -30 on jo vähän vaativampi, eli kaiken pitää olla kohdallaan. Ite testaan joka talvi kovilla pakkasilla, että lähteekö vai ei lämmittämättä. Pitäähän sitä tietää, että voi luottaa jotenkin edes autoon, jos sitä lämmitystä ei ole tarjolla?
Comment
-
Tänään tuli vetästyä tuo 1.8 ADR koneella varustettu A6:nen käyntiin ilman lämmitystä kun oli unohtunut laittaa (n.-23 näytti auton mittari). Hyvinhän se lähti käyntiin, mutta ajotietokone pari sekuntia huusi jarruista jonka jälkeen lopetti. En tiiä miks pakkasen takia alko jarruista huutaan, mutta hyvin toimi kuitenkin kaikki.
Comment
-
Puoli tuntia Mersun orggiswebastolla aamulla kotona, ja sitten illalla duunissa. Ei mitään ongelmia nyt kun tuli uusi 95Ah:n AGM.
Jotenkin tuo Mersun Webasto tuntuu ihmeen tehokkaalta, kun näilläkin keleillä kilsan ajomatkan jälkeen jo 50 asteessa ja kabiiniin suuttimistakin tulee jo heti starttauksen jälkeen todella lämmintä.
Hyvä talviauto, vaikka eihän tuolla mihinkään pääse.
Comment
-
Ei oo tolppaa eikä ole käynyt sääliksi. Siinähän se Audin ABZ kääntyy tulille, toki aika jähmeästi. Tässä ja muissakin autoissa noudatan sääntöä että kone ajetaan aina normilämpöiseksi jos käynnistetään.
Kesä-Mersussa on orkkis Webasto ja kyllä se oli syksyllä ja ekoilla pakkasilla siisti varuste. Sellanen tulee kyllä seuraavaan talvi-Audiin.
Comment
-
Pitäis varmaan koputtaa puuta ettei kohta ole jotain ongelmia... Pari kertaa joutunut vääntämään kylmiltään käyntiin 15-20 asteen pakkasessa, kun ei ole ehtinyt lämmittää ennakkoon. Todella vaivalloisia ovat olleet nuo kerrat, mutta aina on käynnistynyt. Webaston kanssa lähtee kuin palmun alta, mutta virran riittävyys pikkasen jännittää. Autossa on kyllä edellisen omistajan jäljiltä vaihdettu AGM-akku ja Ctekin liitännät. Pitäis varmaan hommata siihen sopiva laturi... Välillä on kyllä tullut ajeltua pikkasen pidempää reittiä, että ehtis vähän latautua ajon aikana.
Voimansiirron öljyt on kyllä olleet välillä todella jähmeitä, vaikka pitäis olla hiljattain vaihdettu. Toisinaan joutuu jopa välikaasua ja kaksoispoljentaa käyttämään, että saa vaihteet helpommin päälle.Viimeksi muokannut panu; 21.1.2016, 21:58.
Comment
Comment