Joo, tai sitten vetää joku vanha ja sopiva avain kaasulla punaseksi ja työntää se lukkoon.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella
Collapse
X
-
-
Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti...Kaveri soitteli mökiltään, että pakkasta on yli 20 astetta ja auton hehkutulpat sanoivat sopimuksen irti. Kuulemma ei parane päästää pataa kylmäksi, jos kerran saa käyntiin. Pitää vähän väliä käydä pyöräyttämässä :)
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viestiPyörää sivuttain väännellessä ei tunnu/näy välystä, kuten ei myöskään ylös-alas suuntaan. Mut "45 asteen kulmassa" väännellessä tuntuu väljää, ja iskarin yläpää liikkuu koriin nähden. Ei ehkä ihan senttiä, mut ainaki jotain 5mm luokkaa. Normaalia?
Ja pitäiskö sen yläpään "prikan" ja korin välissä olla joku kumi? Omassa ei ollu ennen laakereiden vaihtoa, eikä sen jälkeenkään. Mut nyt ku oon jälkeenpäin Haynesia tutkiskellu ni ainakin vanhemmissa malleissa siellä on vissiin joku kumijutska välissä...
Comment
-
itellä on tuo c4 automaatti niin aattelin laittaa säteily lämmittimen laatikolle ja webaston pakoputken kääntää moottorin öljy pohjaan kun se sulattaa maastakin monta sentiä lunta ja jäätä. täällä 22 asteen pakkasessa ei meinaa laatikko vaihtaa 3 vaihetta päälle ennen ku on 60 vauhtia ja jos sen vaihattaa 50 vauhissa niin se lykkää takas 2 sen.
Comment
-
Melkoinen käkätin tuo vaimokkeen Almera. Näillä keleillä seissyt melkein viikon ajamatta, iglun ja pakastimen risteytykseltä lähinnä näyttääkin.
Pakko sillä kuitenkin on huomenna lähteä niin päätin käydä kokeilemassa jo tänään että onko lähteäkseen. Ei mitään lämmityksiä käytössä, -21 astetta mittarissa. Sisävalot, puhallin, pyyhkijät ja keskuslukko ei yksikään pelannut kun autolle meni. Silti vaan veivas startilla omin voimineen ittensä käyntiin vaikka öljyjäkään ei ole kukaan vaihtanut viimeiseen kahteen ja puoleen vuoteen.
Vaihdekeppi tuntui olevan melkoisen kumipallon päässä, käyköön tuolla pihassa nyt ensimmäisen tunnin itseään sulaksi.
Comment
-
Kyllä se raakaa leikkiä on näillä keleillä. Moottori ei niinkään huolestuta, mutta tuo voimansiirtolinja on kovilla. Ilmeisesti VAG-konserni onnistui 90-luvulla uskottelemaan kaikille, että on keksitty öljy, jota ei tarvitse vaihtaa. Tämä on teoriassa ihan totta, mutta jos auto tuodaan kylmään pohjolaan 200tkm mittarissa, niin perä/laatikkoöljyn ominaisuudet ovat aika huonoja. Näillä pakkasilla(somerolla n.-23 tällä hetkellä) ei edes uusi 80/90 öljy tule kaatamalla ulos purkista, niin ei se 10 vuotta pyörinyt 75/90 GL-4 öljykään järin notkeaa ole. Sano kuka mitä vaan, niin myös laatikon ja perän öljyt tulisi joskus vaihtaa. Vanhemmassa kalustossa, ainakin Quattrojen perissä, tämä vaatii joskus myös öljytiivisteiden(luetaan stefa) vaihdon
Comment
-
Hetkittäin käynyt diudia sääliksi, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä, kauniisti hörähtää mutta kuitenkin... Kohta varmaan lähtee saksaan eberi tilaus :)
Ei muuten ketään olisi kiinnostunut eberin kimppatilauksesta? Itselleni aijon tilata b4ws sillä Easy Start R+ kakella.
Comment
-
-
Sääliksi kävi autoa ja itseä..
Aamusta liikkeelle... ehkä parin tunnin päästä tuumasi auto.. akku finaalissa koska jarrupoljin jäätyi, joka johti jarruanturin tuumaamaan, että jarrua painetaan. Tästä seurauksena valojen ja akkun testausta 8h... notta tyhjähän se oli... ei muuta kuin laturiin ja webastoa päälle tunnin latauksen jälkeen. Kyllähän se henkiin lähti.. reissu tuli heitettyä ja nyt on akku täys..
Aamua varten on limupullo pönkätty jarrun alle, ettei toista aamua tekisi samaa juttua.. pitää vissiin tilata uusi anturi jarrulle.. akku ei tykkää tän hetkisestä mallista.
TÄSTÄ JARRUVALOKATKAISIJA TOPICIINViimeksi muokannut perrier; 24.1.2010, 14:06.
Comment
-
Kyllä voi sanoa että kävi sääliksi.
Tänä aamuna 10minuuttia Webastoa ei riittänyt. Ilmeisesti nämä yli 30asteen pakkaset kyrsii autoakin. Pyöritti ja yritti. Lisää toiset noin 10minuuttia ja lähti tulille.
Oli tosin aika helvetin jäykkä tuntuma...
Edit: Ja nyt illalla se sitten töistä lähtiessä temput teki. Webasto suostuu olemaan päällä vain joitain minuutteja eli käytännössä ei lämmitä ollenkaan. Ja sinne työpaikan pihaanhan se sitten jäi... (S..tana)
Edit2: Ja nyt se käynnissä. Heti kun sai lämpöä niin lähti käyntiin. Webaston akkulle piti antaa virtaa. Pitäisköhän se uusia...Viimeksi muokannut Rusty; 7.1.2010, 20:48.
Comment
-
Eikä riittänyt 2 tuntia roikassakaan, kovin kuulosti kylmältä kun pyöräytti käyntiin. Ja sitten vielä huomasin ettei tullut tyhjäkäynnillä lämmintä kabiiniin, jonkinmoista harrastetoimintaa varmaan luvassa..
Mikähän mahtaa tehdä sen, että reilummalla pakkasella kun laittaa auton käymään (roikastakin) tulee tietokoneeseen Punanen huutomerkki ympyrän sisällä, kolmen piippauksen säestämänä, ja katoaa heti?
Comment
-
[LEFT]Eipä tuo säteilylämmitin paljon lohduttanu aamulla. Lähti kyllä käyntiin ekalla startilla, mutta aavistuksen raskaasti :)
Pakkasta ei sen enempää kuin -29
Webastokin lähti päälle ja toimi ok, mutta ajaessa se ei halunnu pysyä päällä 10min pitempään. yli -30 oli työmatkalla kokoajan ja lämmintä autoon ei liikaa tullu, vaikka moottori lämpes 90 asteeseen kun oli ajanu 40km :)[/LEFT]
Comment
-
Audi webastossa puolisen tuntia. Startatessa ei edes luvannut, akku tyhjä. 2.0tdi Golf lohkossa parisen tuntia. Lupaili, muttei kuitenkaan jaksanut pyörittää tarpeeksi. Onneksi tuli haettua CTEK, niin vartti sillä riitti niukasti Golfin herättämiseen. Alun käymiset vajaalla ja vikavalo tauluun, mut kyllä se siitä virkosi :) Audi jäi nauttimaan CTEK:stä täksi päiväksi.
Comment
-
Lainaus:
reilummalla pakkasella kun laittaa auton käymään (roikastakin) tulee tietokoneeseen Punanen huutomerkki ympyrän sisällä, kolmen piippauksen säestämänä
Jarruihin liittyy, palaako ABS valo samalla?
Lue vikakoodit.
Edit: Viimemmäksi kun luin tai siis luetutin vikakoodit, ainoa huomautus oli lambdojen satunnaisesta toimintahäiriöstä. En vain muista oliko silloin jo käynyt tätä edellä mainittua tapahtumaa.
Comment
-
Pari omaa näkemystä:
Säteilylämmitin öljypohjassa on loppulta vaan aika hyvä kampe, jos asiaa miettii omaa mukavuutta pidemmälle. Voiteluaine on se tärkein lämmitettävä siinä moottorissa kuitenkin. Perinteinen lohkolämmitin lämmittää koko klimppiä tehokkaammin, mutta miten mahtaa öljy lämmetä?
Webastoa/eberiä superpakkasilla itse käytän joskus niin, että käyn neppaamassa sisäpuhalluksen pois päältä. Tämä on toki omasta mukavuudesta pois, mutta jos on tiedossa ettei akun varaustila riitä kummoiseen suoritukseen, on sen moottorin lämmittäminen kuitenkin asetettava etusijalle.
Polttoainelämmitin ei ole paukkupakkasilla erityisen tehokas sisätilojen lämmitykseen, koska ulkoa imetään sitä paukkupakkasta lämmitettäväksi.
Comment
Comment