Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Sääliksi kävi autoa tänä aamuna pakkasella

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Joo, tai sitten vetää joku vanha ja sopiva avain kaasulla punaseksi ja työntää se lukkoon.
    Ainut ongelma tuossa on se että vanhemmissa autoissa on kuuleman mukaan muovisia haittoja, joten kun työntää punaiseksi lämmitetyn avaimen sisään niin haitat on entiset ja pääset sen jälkeen jäätelö tikulla sisään. Näin olen vain kuullut, en oo (vielä) testannut kyseistä väittämää, saattaa olla toritarinoita..

    Comment


      Mun mielestä ongelma on rontata sitä kaasupilliä ja pulloa mukana repussa työmaalle/ruokakauppaan/kyläilyreissuile...

      Comment


        No se on toinen suurempi ongelma... Mutta jos olisi mahdollisuus vetää punaiseksi avain, niin ei olisi kuulemani mukaan kovin järkevää.

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja jasso Näytä viesti
          ...Kaveri soitteli mökiltään, että pakkasta on yli 20 astetta ja auton hehkutulpat sanoivat sopimuksen irti. Kuulemma ei parane päästää pataa kylmäksi, jos kerran saa käyntiin. Pitää vähän väliä käydä pyöräyttämässä :)
          Diesel ei varmaan hirveästi kuluttaisi, vaikka jättäisi käymään viikonlopuksi. Joskus kaverin Passatin suuttimia putsattiin raa-alla puhdistusaineella. Se kävi sillä neljän desin purkilla toista tuntia, vaikka yritettiin saada polttoainetta kulumaan nopeammin kaasuttelemalla. :)

          Comment


          • Alkuperäinen kirjoittaja Kenda Näytä viesti
            Pyörää sivuttain väännellessä ei tunnu/näy välystä, kuten ei myöskään ylös-alas suuntaan. Mut "45 asteen kulmassa" väännellessä tuntuu väljää, ja iskarin yläpää liikkuu koriin nähden. Ei ehkä ihan senttiä, mut ainaki jotain 5mm luokkaa. Normaalia?

            Ja pitäiskö sen yläpään "prikan" ja korin välissä olla joku kumi? Omassa ei ollu ennen laakereiden vaihtoa, eikä sen jälkeenkään. Mut nyt ku oon jälkeenpäin Haynesia tutkiskellu ni ainakin vanhemmissa malleissa siellä on vissiin joku kumijutska välissä...
            Muistaakseni nämä piti tarkistaa niin että on nostettu alatukivarresta ylös. Omassa on sellaisen musta muovinen reunus niiden ihmeprikkojen ulkokehällä, en sitten tiedä onko mitään hyötyä siitäkään. Voihan sinne jonkin kummi renkaan laittaa väliin, mutta ei vissiin ole hyvä jos tukkii sen koko välin, tulee ohjauksesta raskaampi.

            Comment


            • itellä on tuo c4 automaatti niin aattelin laittaa säteily lämmittimen laatikolle ja webaston pakoputken kääntää moottorin öljy pohjaan kun se sulattaa maastakin monta sentiä lunta ja jäätä. täällä 22 asteen pakkasessa ei meinaa laatikko vaihtaa 3 vaihetta päälle ennen ku on 60 vauhtia ja jos sen vaihattaa 50 vauhissa niin se lykkää takas 2 sen.

              Comment


              • pakkasta mittarin mukaa -27 ja nousee koko aika. säälin audia ja itseäni niin paljon että en ees koita lähtee käynnistää. ouluu luvattu aivan järkyt pakkaset...

                Comment


                  Melkoinen käkätin tuo vaimokkeen Almera. Näillä keleillä seissyt melkein viikon ajamatta, iglun ja pakastimen risteytykseltä lähinnä näyttääkin.

                  Pakko sillä kuitenkin on huomenna lähteä niin päätin käydä kokeilemassa jo tänään että onko lähteäkseen. Ei mitään lämmityksiä käytössä, -21 astetta mittarissa. Sisävalot, puhallin, pyyhkijät ja keskuslukko ei yksikään pelannut kun autolle meni. Silti vaan veivas startilla omin voimineen ittensä käyntiin vaikka öljyjäkään ei ole kukaan vaihtanut viimeiseen kahteen ja puoleen vuoteen.

                  Vaihdekeppi tuntui olevan melkoisen kumipallon päässä, käyköön tuolla pihassa nyt ensimmäisen tunnin itseään sulaksi.

                  Comment


                    nyt ensimmäisen tunnin itseään sulaksi
                    Meinaatko, että romudiileri sitten käy vain kaapimassa arvometallit maasta talteen ja pääset hökötyksestä eroon :)

                    Comment


                      Ei taida olla edes katissa platinaa että kannattais... Arvoikkain osa taitaa olla 10€ soitin :)

                      Comment


                      • Kyllä se raakaa leikkiä on näillä keleillä. Moottori ei niinkään huolestuta, mutta tuo voimansiirtolinja on kovilla. Ilmeisesti VAG-konserni onnistui 90-luvulla uskottelemaan kaikille, että on keksitty öljy, jota ei tarvitse vaihtaa. Tämä on teoriassa ihan totta, mutta jos auto tuodaan kylmään pohjolaan 200tkm mittarissa, niin perä/laatikkoöljyn ominaisuudet ovat aika huonoja. Näillä pakkasilla(somerolla n.-23 tällä hetkellä) ei edes uusi 80/90 öljy tule kaatamalla ulos purkista, niin ei se 10 vuotta pyörinyt 75/90 GL-4 öljykään järin notkeaa ole. Sano kuka mitä vaan, niin myös laatikon ja perän öljyt tulisi joskus vaihtaa. Vanhemmassa kalustossa, ainakin Quattrojen perissä, tämä vaatii joskus myös öljytiivisteiden(luetaan stefa) vaihdon

                        Comment


                        • Jep. yllä näkyvällä kellonlyömällä mittari näyttää leppoisat -27,7 C, joten aamulla saa TT jäädä talliin ja töihin mennään toledolla kun siinä on lämmitin. Kyllähän TT tallista lähtee ihan ilman kohmeita, mutta se työpaikan parkista lähtö lähinnä epäilyttää.

                          Comment


                            Hetkittäin käynyt diudia sääliksi, ei mitään ongelmaa käynnistymisessä, kauniisti hörähtää mutta kuitenkin... Kohta varmaan lähtee saksaan eberi tilaus :)
                            Ei muuten ketään olisi kiinnostunut eberin kimppatilauksesta? Itselleni aijon tilata b4ws sillä Easy Start R+ kakella.

                            Comment


                              Kyllähän kimppatilaus kiinnostais varsinkin, kun tietoon tulee lopullinen hinta paketille. Risaan ois kiva varuste. Kai se jonnekin tuohon mahtuu.

                              Comment


                                B4WS maksoi ovh:na 479€, D5WS ovh 579€ ja kake n.220€. Mielessä oli vähän että jos sais n 10 sankaria kimppaan niin saattais mahdollisesti jo saada jonkin sortin alennuksen. Ehkä....

                                Comment


                                • KoNppaan Mikko Pasia.. Mistä ajattelit tilata, vois käydä kattelemassa jo ennakkoon.:)

                                  edit: tollanen B5WS Easy Start R+ kakella vois olla hyvä setti.
                                  Viimeksi muokannut Laurimtm; 7.1.2010, 00:24.

                                  Comment


                                    Ebayn kautta (yllättäen) linkki tuohon B4WS. Mulla kun tuo saksan taito on olematon, niin jäänyt jotenkin epäselväksi että tuleeko tuossa paketissa kelloa laisinkaan, vai pitääkö tileta erikseen? Ei oma kohtaisesti niinkään väliä kun kakella tulee mutta yleisesti ottaen..
                                    [e] ja D5WS
                                    Viimeksi muokannut Metsässä; 7.1.2010, 00:11.

                                    Comment


                                      Limingasta löytyy nyt -32 astetta, joten voi olla aamulla aika kankeaa töihin ajelu. Ihanaa tämä ilmaston lämpeneminen... ;)

                                      Comment


                                        Sääliksi kävi autoa ja itseä..

                                        Aamusta liikkeelle... ehkä parin tunnin päästä tuumasi auto.. akku finaalissa koska jarrupoljin jäätyi, joka johti jarruanturin tuumaamaan, että jarrua painetaan. Tästä seurauksena valojen ja akkun testausta 8h... notta tyhjähän se oli... ei muuta kuin laturiin ja webastoa päälle tunnin latauksen jälkeen. Kyllähän se henkiin lähti.. reissu tuli heitettyä ja nyt on akku täys..

                                        Aamua varten on limupullo pönkätty jarrun alle, ettei toista aamua tekisi samaa juttua.. pitää vissiin tilata uusi anturi jarrulle.. akku ei tykkää tän hetkisestä mallista.

                                        TÄSTÄ JARRUVALOKATKAISIJA TOPICIIN
                                        Viimeksi muokannut perrier; 24.1.2010, 14:06.

                                        Comment


                                        • kajaanissa 31,9 näytti digi mittari. oli tarkoitus herätä vartti aikasemmin kuin normaalisti että auto kerkee olla lämpiämässä pitempään mutta enhän minä heränny ku sen vartin verran normaalia myöhemmin. :) toivottavasti lähtee käyntiin puolen tunnin webastossa olemisella.

                                          Comment


                                            Pitää tuo 4.0 diisselipata muuten melkomoisen konsertin kylmänä startatessa. Bensakoneisiin tottuneena tuo hieman aluksi järkytti...

                                            Comment


                                            • Kyllä voi sanoa että kävi sääliksi.

                                              Tänä aamuna 10minuuttia Webastoa ei riittänyt. Ilmeisesti nämä yli 30asteen pakkaset kyrsii autoakin. Pyöritti ja yritti. Lisää toiset noin 10minuuttia ja lähti tulille.

                                              Oli tosin aika helvetin jäykkä tuntuma...

                                              Edit: Ja nyt illalla se sitten töistä lähtiessä temput teki. Webasto suostuu olemaan päällä vain joitain minuutteja eli käytännössä ei lämmitä ollenkaan. Ja sinne työpaikan pihaanhan se sitten jäi... (S..tana)

                                              Edit2: Ja nyt se käynnissä. Heti kun sai lämpöä niin lähti käyntiin. Webaston akkulle piti antaa virtaa. Pitäisköhän se uusia...
                                              Viimeksi muokannut Rusty; 7.1.2010, 20:48.

                                              Comment


                                              • Eikä riittänyt 2 tuntia roikassakaan, kovin kuulosti kylmältä kun pyöräytti käyntiin. Ja sitten vielä huomasin ettei tullut tyhjäkäynnillä lämmintä kabiiniin, jonkinmoista harrastetoimintaa varmaan luvassa..

                                                Mikähän mahtaa tehdä sen, että reilummalla pakkasella kun laittaa auton käymään (roikastakin) tulee tietokoneeseen Punanen huutomerkki ympyrän sisällä, kolmen piippauksen säestämänä, ja katoaa heti?

                                                Comment


                                                  reilummalla pakkasella kun laittaa auton käymään (roikastakin) tulee tietokoneeseen Punanen huutomerkki ympyrän sisällä, kolmen piippauksen säestämänä
                                                  Jarruihin liittyy, palaako ABS valo samalla?
                                                  Lue vikakoodit.

                                                  Comment


                                                    [LEFT]Eipä tuo säteilylämmitin paljon lohduttanu aamulla. Lähti kyllä käyntiin ekalla startilla, mutta aavistuksen raskaasti :)
                                                    Pakkasta ei sen enempää kuin -29

                                                    Webastokin lähti päälle ja toimi ok, mutta ajaessa se ei halunnu pysyä päällä 10min pitempään. yli -30 oli työmatkalla kokoajan ja lämmintä autoon ei liikaa tullu, vaikka moottori lämpes 90 asteeseen kun oli ajanu 40km :)[/LEFT]

                                                    Comment


                                                      Kyllä sitä 400-600W lämmittimellä menee aika kauan saada se moottori lämpimäksi kun se mosa on jäähtynyt sinne -30 asteeseen.

                                                      Omien kokemusten mukaan aikojen saatossa tuolla säteilylämmittimellä saa melkein aina lämmitellä tupla-ajan verrattuna nesteen lämmittimeen.

                                                      Comment


                                                      • Audi webastossa puolisen tuntia. Startatessa ei edes luvannut, akku tyhjä. 2.0tdi Golf lohkossa parisen tuntia. Lupaili, muttei kuitenkaan jaksanut pyörittää tarpeeksi. Onneksi tuli haettua CTEK, niin vartti sillä riitti niukasti Golfin herättämiseen. Alun käymiset vajaalla ja vikavalo tauluun, mut kyllä se siitä virkosi :) Audi jäi nauttimaan CTEK:stä täksi päiväksi.

                                                        Comment


                                                        • -32 näytti mittari aamulla. Pari tuntia oli roikan nokassa ja 2,5km matkan jälkeen oli lämmöt jo 90 astetta. Webasto olis kyllä poikaa näillä pakkasilla..

                                                          Comment


                                                          • Lainaus:
                                                            reilummalla pakkasella kun laittaa auton käymään (roikastakin) tulee tietokoneeseen Punanen huutomerkki ympyrän sisällä, kolmen piippauksen säestämänä
                                                            Jarruihin liittyy, palaako ABS valo samalla?
                                                            Lue vikakoodit.
                                                            Ei pala ABS valo, jarruihin olen itekin tuon yhdistänyt, mutta tosiaan sitten tuo ABS valon puuttuminen vähän hämmensi sitä teoriaa. Mutta kuten sanottua tapahtuma ilmenee kovemmilla pakkasilla (-20 ja yli) ja varoitus katoaa samontein äänimerkin jälkeen.

                                                            Edit: Viimemmäksi kun luin tai siis luetutin vikakoodit, ainoa huomautus oli lambdojen satunnaisesta toimintahäiriöstä. En vain muista oliko silloin jo käynyt tätä edellä mainittua tapahtumaa.

                                                            Comment


                                                              Pari omaa näkemystä:

                                                              Säteilylämmitin öljypohjassa on loppulta vaan aika hyvä kampe, jos asiaa miettii omaa mukavuutta pidemmälle. Voiteluaine on se tärkein lämmitettävä siinä moottorissa kuitenkin. Perinteinen lohkolämmitin lämmittää koko klimppiä tehokkaammin, mutta miten mahtaa öljy lämmetä?

                                                              Webastoa/eberiä superpakkasilla itse käytän joskus niin, että käyn neppaamassa sisäpuhalluksen pois päältä. Tämä on toki omasta mukavuudesta pois, mutta jos on tiedossa ettei akun varaustila riitä kummoiseen suoritukseen, on sen moottorin lämmittäminen kuitenkin asetettava etusijalle.
                                                              Polttoainelämmitin ei ole paukkupakkasilla erityisen tehokas sisätilojen lämmitykseen, koska ulkoa imetään sitä paukkupakkasta lämmitettäväksi.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X