Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mistä V8 torsen takatasauspyörästö

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mistä V8 torsen takatasauspyörästö

    Oisko kellään vihjata paikkaa Euroopasta mistä tuollaisen torsen perän voisi löytää noin 200-300e hintaan. Pistin pariin Saksalaiseen paikkaan kyselyt ja tarjottiin joko uutta 1500e hintaan tai sitten ei vastattu mitään. USA:sta ilmeisesti löytyisi 150$ hintaan mutta rahdit taas hirvittää.

    Onko noita V8 malleja myyty merkittävästi enemmän USA:n markkinoille vai enkö vain ole löytänyt sitä "oikean" purkamon sivua.

  • #2
    250e maksoin ihan Suomesta ostettuna, joku 4 vuotta sitten. Oli kyllä yksityinen myyjä, mukava sellainen.

    Comment


      #3
      Meinaatko mahdollisesti laittaa torsen-perän profiilin autoon?

      Comment


      • #4
        Mahdollisesti koetan yrittää :-)

        Comment


          #5
          Ja ellei muuten löydy niin englannista quaife:

          http://www.quaife.co.uk/Audi-A4-Quat...B-differential

          Comment


          • #6
            On vähän liian kallista.

            Comment


              #7
              eipä nää nyt mitään ihan äärettömän harvinaisia ole:
              http://tinyurl.com/yqcl6e

              Comment


                #8
                Mitenhän Torsen mahtaa pelata EDS:n vai mikä se "elektronisen lukko" nyt olikaan. Torsen vissiin vaihtelee pyörien välistä voimaa tarvittaessa öpaut 25-75% välillä. Eli jos toinen takapyörä sutii, Torsen tahtoo vähentää sen voimaa, mutta jos samalla EDS alkaa jarruttamaan sutivaa pyörää voi Torsenilta mennä pasmat sekaisin:) Ei raukka tiedä mille pyörälle voemaa pitäisi laittaa. Kokeilemallahan se selviää, ehkä siitä tulee vallan mainio peli.

                Comment


                • #9
                  Jos EDS jarruttaa sutivaa pyörää, torsen järjen mukaan siirtää sinne vääntöä takaisin? Näin äkkiseltään voisi kuvitella niiden tukevan toinen toistaan (MuTu).

                  Comment


                  • #10
                    Kiitoksia Antille kun viitsi uusavutonta auttaa. Pitää vielä katella halvempaa vaihtoehtoa mutta pistin linkin muistiin.

                    Ei raukka tiedä mille pyörälle voemaa pitäisi laittaa.
                    Onneksi torseni on niin patatyhmä järjestelmä kun insinööri ei ole päässyt sinne tekoälyä koodaamaan että sehän ei tuollaisesta säikähdä. Järjestelmäthän täydentävät hienosti toisiaan: torseni pitää perän kuosissa niin kauan kuin renkaat ovat maassa ja EDS rytkäyttää sitten tyhjällä pyörivää renkasta kun torsenilta menee pasmat sekasin.

                    Comment


                      #11
                      Riippuu siitä kumpi järjestelmä on herkempi. Minun arvaukseni on että torsen siirtää voimaa sivujen
                      välillä nopeammin kuin mitä EDS ehtii reagoida, kunnes pito karkaa niin että menee sutimiseksi. Siinä
                      tapauksessa EDS sitten jarruttaa sitä sutivaa jonka jälkeen torsen alkaa toimia taas. Taitaa olla vain aika
                      epätavallista että torsen joutuisi sellaiseen tilanteeseen että toinen puoli kadottaa pidon niin totaalisesti
                      että vain toinen pyörä lähtee sutimaan. Torsenhan jakaa väännön kun EDS vuorostaan tasoittaa nopeuseroja.

                      Arvaisin että 99.9% tapauksista tuo EDS tule olemaan tarpeeton mikäli akselilla on torsen. Näin syvemmin
                      mitään ajattelematta.

                      Comment


                      • #12
                        Jotenkin noin ajattelin itsekkin. Osaako joku kumota tällaisen ajatusmallin:

                        Torsenihan ei ota sen kummemmin kantaa tuohon pyörimisnopeuksien eroon ja siten voisi kuvitella että tuo EDS voisi tulla sotkemaan torsenia. Kuitenkin torseni säätää vääntömomenttia ja on vaikea kuvitella tilannetta että kaksi rengasta, joista toinen pyörii 4 x nopeampaa kuin toinen (mikähän lienee EDS:n kynnys?) välittäisivät saman verran voimaa tiehen. Oletan siis että niin kauan kuin torsen pystyy vääntöä jakamaan niin renkaitten nopeusero pysyy kohtuullisena ja EDS ei puutu peliin. Kun torseni alkaa vuotamaan niin silloinhan on jo ihan toivottavaa että EDS puuttuu peliin.

                        Comment


                          #13
                          Mitenkä muuten perän välitykset. Onhan tuossa kasin torsenmurikassa sama välityssuhde, kuin sinun aanelkussa?

                          Comment


                          • #14
                            Välitykset on erit mutta tarkoitus on hyödyntää vain se torseni eikä koko perää.

                            Comment


                            • #15
                              Multa löytyy vielä yksi rikkinäinen, jos haluat mallintaa ensin

                              Comment

                              Working...
                              X