Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nelivetotekniikat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Missä autossa? Ei ole osunut kohdalle.
    Esim kaikki B3 ja B4 korimallin Audit.

    Comment


      #32
      Alkupään S2:ssa ja urS4:ssa on ainakin tuommoinen nappi. Tavallisessa C4.ssa taitaa olla kanssa.

      Comment


        #33
        Ja jotkut valittaa ettei foorumilla saa vastausta nopeasti, mielestäni edelliseen kysymykseeni vastattiin vähintäänkin kiitettävästi.

        Comment


          #34
          Ne vehkeet olikin niitä "vanhoja"

          Comment


          • #35
            Ne vehkeet olikin niitä "vanhoja"
            Ei, vaan uudemmissa ei ole abs-nappia.

            Comment


              #36
              Uudemmista (B5 A4 eteenpäin) puuttuu sekä ABS:n että perälukon nappulat. Molemmat ovat erityisen kivoja olemassa.

              Comment


              • #37
                ´92 UrS4:ssä oli molemmat napit, ja tuohon A4:ään kaipaisin niitä.
                Jeps, mulla meni oikean etupyörän ulompi vetonivel, ja auto jäi siihen paikkaan. Ei edes nytkähtänyt kun kytkintä nosti. Hiukan alkoi usko "nelivetoon" hiipua...

                Comment


                • #38
                  Esim kaikki B3 ja B4 korimallin Audit.
                  Hmm.. Mitenkä en muista tuota ABS-nappulaa?

                  Comment


                  • #39
                    Olen ihmetellytkin hieman auton käyttäytymistä viime päivinä kun on ollut todella liukkaita paikkoja ("2-vetoiset eivät meinaa päästä liikkeelle" -liukkaita). Tuntuu kuin vain yksi pyörä olisi vetänyt/sutinut kun painaa kaasua. Vähän päästää kaasua ja uudestaan niin sitten mennään.

                    Jos on liukasta, mutta ei pääkallokeli, niin tätä ei tapahdu. Loogiseltahan tuo kuulostaa kun ottaa huomioon momenttiin perustuvan voimanjaon.

                    Comment


                    • #40
                      Liukasta on monenlaista. Jos totuttaa itsensä ajamaan nelivedolla ja kokeilee sen jälkeen takavetoa niin tuntuu siltä että kardaani on poikki. Pakko olosuhteissa siperia kuitenkin opettaa pärjäämään pelkällä takavedolla jos on pakko. (esim. tunnit täynnä ja kiire himaan). Jos yksi pyörä sutii niin aivan kevyt nykäisy käsijarrusta niin saattaa auttaa pito ongelmiin. Silloin sopii toki toivoa että sutivalla pyörällä olisi vahvempi jarru=) Eikä se vinguttaminen auta jos ei meinaa tehdä kesää sutimalla. Sama asia jarruttaessa, paras pito niin kauan rengas pyörii. (Poikkeuksellisia tilenteita on) Neliveto on eriveto ja se on hyvä!

                      Comment


                        #41
                        B4 korimallin Audit.
                        Monta tällaista autoa olen nähnyt mutten yhtään ABS-nappulaa.

                        Edit. Jokaisessa ollut kuitenkin varusteena ABS-jarrut.

                        Comment


                        • #42
                          Jeps, mulla meni oikean etupyörän ulompi vetonivel, ja auto jäi siihen paikkaan. Ei edes nytkähtänyt kun kytkintä nosti. Hiukan alkoi usko "nelivetoon" hiipua...
                          Mulla meni "sama" nivel 200 20V, mutta sillä kyllä pystyi ajamaan. Jarruttaessa tai kaasua nostettaessa hiukan kyllä meinasi vemputtaa.

                          Comment


                          • #43
                            Kaikissa B3 ja B4 korimalleissahan ei edes ole abseja.

                            Comment


                            • #44
                              Ei ihan suoraan aiheeseen, mutta nyt kun ilmat lauhtuivat, niin tuntuu ihan kuin auto olisi takavetoinen, tarjoaa perää koko ajan sivulle. Tuli ensin mieleen, että voimansiirrossa on jotain häikkää, mutta aiempia postauksia lukiessa, vahvistui usko siihen, että vikaa ei todennäköisesti ole.
                              Toki nuo vieläkin alla olevat kehnot kitkat osaltaan vaikuttavat tuohon perän liukkauteen. Varovainen tosiaan saa olla.

                              Mites muut s4 (b5) omistajat, onko teillä samoja oireita, että perä lähtee tosi helposti irti?

                              Comment


                                #45
                                Täällä olis yksi Urs4:nen ilman ABS nappulaa.

                                Comment


                                • #46
                                  Mites muut s4 (b5) omistajat, onko teillä samoja oireita, että perä lähtee tosi helposti irti?

                                  mulla lähtee ainaki ja sehän on kivaa

                                  Comment


                                  • #47
                                    Kuten myös. Melko helposti irtoaa perä luisuun. Sarvet siinä tuppaa kasvamaan :)

                                    Comment


                                    • #48
                                      Juu näin on, kyllä tuo yliohjaa erittäin helposti.

                                      Comment


                                        #49
                                        Ei ole mullakaan ABS-nappia -94 B4:ssä.

                                        Comment


                                        • #50
                                          Onneksi B3:ssa on ABS nappi. Muuten sitä ei saisi (löysällä) soralla pysähtymään lainkaan..

                                          Comment


                                            #51
                                            Tietääkö joku miten Kia Sorennon neliveto on toteutettu? Nyt tässä uudessa kun on "automaattinen"0-50% vetosuhde etupyörille entisen 50/50% sijasta. Ei löydy SSP:tä vastaavaa materiaalia korean pojilta...

                                            Ne käyttää näköjään Boschin lisenssivalmistuspalikoita ABS/ESP:ssä. Tuntui toimivan ihan OK

                                            E: Näköjään se on BorgWarnerin tekemä Torque-On-Demand tekniikka. Eli monilevykytkin jolla vetoa ohjataan eteen. Mutta se mikä yllätti niin saman puljun tekemä DualTronic kytkin ja ohjaustekniikka on juuri tämä VAG:n DSG:n. Luulin tosiaan että VAG olisi tuon kehittänyt itse mutta onkin ostanut valmiina... Ja nettitietojen mukaan pari-kolme muutakin eurooppalaista autovalmistajaa olisi ostamassa ko. tekniikkaa myös.

                                            Comment


                                            • #52
                                              Mites muut s4 (b5) omistajat, onko teillä samoja oireita, että perä lähtee tosi helposti irti?
                                              Perä irtoaa yllättävän herkästi jos vertaa vaikka Allroadin käyttäytymiseen. Joillakin keleillä tuntuu Ässällä juuri siltä että auto olisi ihan vain takavetoinen. Renkaina on Gislavedin 225/45/17 nastat.

                                              Comment


                                              • #53
                                                Omalla autollani eilen tuli kokeiltua vähän soralla ajoa :D
                                                Perä tunyui ihmeen keveältä, huomasi erityisesti vastaheitoissa.
                                                Mikähän moisen aiheuttaa?

                                                E: korimalli myös B5
                                                Viimeksi muokannut Syväjärvi; 1.9.2008, 17:43.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja Syväjärvi Näytä viesti
                                                  Omalla autollani eilen tuli kokeiltua vähän soralla ajoa :D
                                                  Perä tunyui ihmeen keveältä, huomasi erityisesti vastaheitoissa.
                                                  Mikähän moisen aiheuttaa?

                                                  E: korimalli myös B5
                                                  Etuakselin etupuolella roikkuva kone aiheuttaa hassun painojakauman joka veto poissa tai kevyellä vedolla aiheuttaa irtonaisen perän.

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Joo ei oo helppo vedettävä isommassa vauhdissa luistavalla alustalla, ainakaan ilman hyvää harjoittelua tuo b5 q.
                                                    Jalan irrotus kaasulta voi olla helposti kohtalokasta autolle jos on heitossa ja vauhtia esim 80, ainakin jos ei pitkälti tiedä mitä odottaa.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Niinpä, on tullut todettua. Pitää vaan olla aika selkäytimessä ettei sitä kaasua höllää.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Antti sanoi tuolla aikaisemmin, että Allroad on erilainen. Allroad menee mutkissa aina suurta kaarta eli perä työntää keulaa. Kadunkulmat täytyy ajaa todella varovaisesti, mitenkään perää ei saa heittämään. Toisaalta, jos ajetaan esim. hiekkatietä, Allroadilla voi ajaa käsittämättömän kovaa, luistot on erittäin tasaisia eikä tien epätasaisuus haittaa ajoa pahemmin, yläjoustovaraa löytyy.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Niin siis tie oli tasainen ja leveä, Vauhtia 90-100 (ei ojia eikä puita lähistöllä)
                                                          Itselle eka nelikko.. aika häijyn tuntunen viedä sladissa

                                                          Comment


                                                          • #59
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viesti
                                                            Niinpä, on tullut todettua. Pitää vaan olla aika selkäytimessä ettei sitä kaasua höllää.
                                                            Eli siis pitää talven tullen opetella täysin uusi ajotyyli. Kaksi talvea kun on tultu kevytperäsellä saksalaisessa kardaani vehkeellä, jolla kaasun hallittu höllääminen vain rauhoittaa.

                                                            Se mitä tolla urssilla on sadekelillä kerennyt leikkimään, niin ei kyllä mitenkään mee selkäytimeen et luiston oikaisussa ei tosiaankaan paineta vaan kaasua ja käännetä renkaita toiseen suuntaa(tää kaverihan hyökkääkin siinä tilanteessa)

                                                            Pitänee liukkaiden tullessa etsiä joku iso parkkis ilman valotolppia. Kellään tiedossa turunseudulla hyvää reenipaikkaa?

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Jääratapäivät on hyviä paikkoja harjoitella, mutta siellä ei saa periaatteessa oppia siihen miten se tekeekin asfaltilla. Siellä se menee samoin, mutta "sata" kertaa nopeammin...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X