Missä autossa? Ei ole osunut kohdalle.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Nelivetotekniikat
Collapse
X
-
´92 UrS4:ssä oli molemmat napit, ja tuohon A4:ään kaipaisin niitä.
Jeps, mulla meni oikean etupyörän ulompi vetonivel, ja auto jäi siihen paikkaan. Ei edes nytkähtänyt kun kytkintä nosti. Hiukan alkoi usko "nelivetoon" hiipua...
Comment
-
Olen ihmetellytkin hieman auton käyttäytymistä viime päivinä kun on ollut todella liukkaita paikkoja ("2-vetoiset eivät meinaa päästä liikkeelle" -liukkaita). Tuntuu kuin vain yksi pyörä olisi vetänyt/sutinut kun painaa kaasua. Vähän päästää kaasua ja uudestaan niin sitten mennään.
Jos on liukasta, mutta ei pääkallokeli, niin tätä ei tapahdu. Loogiseltahan tuo kuulostaa kun ottaa huomioon momenttiin perustuvan voimanjaon.
Comment
-
Liukasta on monenlaista. Jos totuttaa itsensä ajamaan nelivedolla ja kokeilee sen jälkeen takavetoa niin tuntuu siltä että kardaani on poikki. Pakko olosuhteissa siperia kuitenkin opettaa pärjäämään pelkällä takavedolla jos on pakko. (esim. tunnit täynnä ja kiire himaan). Jos yksi pyörä sutii niin aivan kevyt nykäisy käsijarrusta niin saattaa auttaa pito ongelmiin. Silloin sopii toki toivoa että sutivalla pyörällä olisi vahvempi jarru=) Eikä se vinguttaminen auta jos ei meinaa tehdä kesää sutimalla. Sama asia jarruttaessa, paras pito niin kauan rengas pyörii. (Poikkeuksellisia tilenteita on) Neliveto on eriveto ja se on hyvä!
Comment
-
Jeps, mulla meni oikean etupyörän ulompi vetonivel, ja auto jäi siihen paikkaan. Ei edes nytkähtänyt kun kytkintä nosti. Hiukan alkoi usko "nelivetoon" hiipua...
Comment
-
Ei ihan suoraan aiheeseen, mutta nyt kun ilmat lauhtuivat, niin tuntuu ihan kuin auto olisi takavetoinen, tarjoaa perää koko ajan sivulle. Tuli ensin mieleen, että voimansiirrossa on jotain häikkää, mutta aiempia postauksia lukiessa, vahvistui usko siihen, että vikaa ei todennäköisesti ole.
Toki nuo vieläkin alla olevat kehnot kitkat osaltaan vaikuttavat tuohon perän liukkauteen. Varovainen tosiaan saa olla.
Mites muut s4 (b5) omistajat, onko teillä samoja oireita, että perä lähtee tosi helposti irti?
Comment
-
-
Tietääkö joku miten Kia Sorennon neliveto on toteutettu? Nyt tässä uudessa kun on "automaattinen"0-50% vetosuhde etupyörille entisen 50/50% sijasta. Ei löydy SSP:tä vastaavaa materiaalia korean pojilta...
Ne käyttää näköjään Boschin lisenssivalmistuspalikoita ABS/ESP:ssä. Tuntui toimivan ihan OK
E: Näköjään se on BorgWarnerin tekemä Torque-On-Demand tekniikka. Eli monilevykytkin jolla vetoa ohjataan eteen. Mutta se mikä yllätti niin saman puljun tekemä DualTronic kytkin ja ohjaustekniikka on juuri tämä VAG:n DSG:n. Luulin tosiaan että VAG olisi tuon kehittänyt itse mutta onkin ostanut valmiina... Ja nettitietojen mukaan pari-kolme muutakin eurooppalaista autovalmistajaa olisi ostamassa ko. tekniikkaa myös.
Comment
-
Mites muut s4 (b5) omistajat, onko teillä samoja oireita, että perä lähtee tosi helposti irti?
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja Syväjärvi Näytä viestiOmalla autollani eilen tuli kokeiltua vähän soralla ajoa :D
Perä tunyui ihmeen keveältä, huomasi erityisesti vastaheitoissa.
Mikähän moisen aiheuttaa?
E: korimalli myös B5
Comment
-
Antti sanoi tuolla aikaisemmin, että Allroad on erilainen. Allroad menee mutkissa aina suurta kaarta eli perä työntää keulaa. Kadunkulmat täytyy ajaa todella varovaisesti, mitenkään perää ei saa heittämään. Toisaalta, jos ajetaan esim. hiekkatietä, Allroadilla voi ajaa käsittämättömän kovaa, luistot on erittäin tasaisia eikä tien epätasaisuus haittaa ajoa pahemmin, yläjoustovaraa löytyy.
Comment
-
Alkuperäinen kirjoittaja okkim Näytä viestiNiinpä, on tullut todettua. Pitää vaan olla aika selkäytimessä ettei sitä kaasua höllää.
Se mitä tolla urssilla on sadekelillä kerennyt leikkimään, niin ei kyllä mitenkään mee selkäytimeen et luiston oikaisussa ei tosiaankaan paineta vaan kaasua ja käännetä renkaita toiseen suuntaa(tää kaverihan hyökkääkin siinä tilanteessa)
Pitänee liukkaiden tullessa etsiä joku iso parkkis ilman valotolppia. Kellään tiedossa turunseudulla hyvää reenipaikkaa?
Comment
Comment