Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Quattro ja 1,8t

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    Pitäisikö hankkia taka-vajaavetoinen jos pitää kaasulla saada sladiin?-)

    Bemari lähti juuri pihasta ja nyt pitää sitä uutta autoa alkaa katsella ihan tosissaan. Audi A4 Avant on vahva ehdokas ja tuo 1.8T kone vaikuttaa fiksulta (edellinen 2.7l suora kutonen), vielä arvontaa että pitäisikö sen olla quattro ja pitäisikö olla tippi vai ei...

    Comment


    • #32
      Joo, olis pitäny varmaan S4:n sijasta ostaa Nissan 350Z, niin olis nyt voinut olla kahvaedellä ajamisen kingi :-) Se auto ei varmaan olis menny paljoakaan suoraan. Kytkinkin oli sen verran jäykkä on/off että koeajolenkillä ei onnistunut lähtemään loivaan mäkeen kumia vinguttamatta.

      Comment


      • #33
        sutiminen

        Terve kaikille. Saitilla jutellaan tosta sutimisesta. Kyllä sitä löytyy kun uskaltaa vain kokeilla en ite uskonut mutta otin luiston eston pois paikoilta johan mopo karkas käsistä. En voinut uskoa kyllä se lähtee tosi helposti eikä tarvi mitään vasta heittoja kun painaa tarpeeks kaasua niin sit lähtee. Täytyy näköjää käydä uudestaa jää radalla opettelemassa. terv. t-2.7

        Comment


        • #34
          Kyllähän tuo iloisesti meni kylki edellä tänäänkin kun oli uutta pakkaslunta :) Kyllä ESP pois ottaminen tuo aina sen pikkupojan esiin. Muut liikenteessä kulkijat tosin paheksuvat komeassa nelipyöräsladissa kulkevaa, lumipöllyn taakseen jättävää quattroa jostain kumman syystä ;) Voima riittää hyvin taajamnopeuksissa, mutta kovemmassa vauhdissa saisi olla enemmän jerkkua, jotta voisi kaasulla korjailla ja ohjata.

          Comment


            #35
            Olis jäärataa käyty kokeilemassa: melko muikeasti 3-pykälällä riittää voima (ei muita vaihteita tarvi), hitaammissa mutkissa vastaheitolla/jarrulla auto irti mutkaan käännössä niin mukavasti jaksaa kaivattaa mutkasta pihalle. Kun ei kytkintä tarvi, niin vasen jalka saa hoitaa pelkästään jarrua - mikä on hyvä, että ennättää hillitä kun auto aliohjaa/yliohjaa suht sattumanvaraisesti (aliohjaa ikävemmin silloin, kun luisto kulma ei ole kovin suuri ja joutuu nostamaan kaasua (samanaikainen jarrutus taas saattaa laukaista ison yliohjautumisen)). Ikävä piirre on abs jarrujen yliherkkyys, kun jarruttaa mutkaan ja perä on vähemmän tai enemmän sivulla: suht sattumanvaraisesti saa hyvin jarrutustehoa tai sitten vain abs:n rutinaa. Renkaina nokian hakkapeliitta 4, 225/40/18.

            Edit: aika nopeasti ilo loppuu jääradalla, kun rata kiillottuu eikä saa pitoja.

            Comment


            • #36
              Olen ajellut noin 2 vuotta Audin 1.8TQ:lla ja sanon, että kyllä sillä saa komiaa sladia aikaseksi, kun vaan uskaltaa.Se ABS vasemman jarrutus on tosi hyvä ,kun menettämässä auton hallinnan tai luisu menemässä pitkäksi.Abs-jarru tuo renkaiden pidon taas tiehen ja sladissa tuntuu kuin kanttariin ajasi kun absia käyttää,tosi keino hallita autoa.Kitkat on hyvät sladittelussa.

              Comment

              Working...
              X