Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi S3 vrt. VW Golf R32

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Ajattelin ton R32:n V-koneen painavan DSG:n kera enemmän kuin tuon S3:n 2.0 turbon manuaalilaatikolla
    No jos laatikkoa ei lasketa koneen painoksi, niin 2.0T:hän painaa sinänsä enemmän kuin S3:n 1.8T. Ja Golf IV R32:n etuakselin massa oli 10 kg suurempi kuin 1.8T S3:en, joten aika lihava saisi uudistettu 3.2L pannu olla, että 2.0T:tä reilusti painavampi olis.

    Koneiden painoerot tuli vain mieleen tuolta ffp:n puolelta Rollen kommentista edellistä S3:sta ja Golf IV R32:sta vertailukeskustelusta ( http://ffp-motorsport.com/bb/viewtop...&highlight=r32 ):

    S3 etuakselin maksimi kokonaismassa 1040 kg (omamassa 1525)
    R32 etuakselin maksimi kokonaismassa 1050 kg (omamassa 1552)
    Enpäs tosin kyllä löytänyt akselimassoja uusille malleille.

    Comment


    • #32
      Onpa ne tosiaan yllättävän lähellä toisiaan etuakselimassoiltaan. Olin kuvitellut 6-konetta reippaasti painavammaksi. Erot taitavat jäädä lähinnä koneiden luonnepuolelle..

      Comment


        #33
        Mutta eikös tuo v6 kone ole alumiinilohkolla? Hieman se tiputtaa kyllä painoa.

        Comment


          #34
          Turbohuumassa kannattaa muistaa, että on olemassa keveitä vaparikoneitakin.

          Olen kuullut (ei faktaa) että esimerkiksi C6 Z06 Corveten 7.0L V8 painaa vähemmän kuin samantehoinen 5L V10 jota on käytetty BMW M5 ja M6 kulkineissa.

          Comment

          Working...
          X