Tuollaista ollaan kotona vähän mietiskelty, koneena AVF ja quattro sekä avant. Manuaalivaihteinen sais olla.. Kaverillani on moinen mutta kokemuksia vielä niin vähän että löytyiskö täältä enemmän. Esim. jotain tyyppivikoja jne. mitä mieleen tulee. Normaalit A4 tyyppiviat ym. on tiedossa mutta onko tuossa mallissa jotain erityisesti mitä pitäis tutkailla? Suomesta ainakin tuntuu olevan vaikea löytää noilla spekseillä olevia autoja koska hintaa ei saisi olla 3**** euroa, joten enemmän ajettua joutuu hakea ja varmaan tulee ulkomaille reissu eteen.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Vm.01-03 A4 1.9 TDI q haaveissa, mitä pitäis tietää..
Collapse
X
-
Avainsanat: Ei mitään
-
Ihmeempiä vikoja ei ole ollut, tosin eräs arsyttävä piirre on ovitiivisteiden täyttyminen vedellä -- uudemmassa B7:ssa tehdas on ratkaissut ongelman rei'ittämällä ovitiivisteiden alaosat kolmella 10cm välein olevalla reiällä.
Moottorin lämpötila-anturi ja se jumittuva lasinpyyhkimien vivusto on uusittu muttei mitään muuta.
Ai niin, välijäähdyttimelle menevästä ahtoputkiston liitoksesta on vaihdettu yksi O-rengas, pukkasi hieman öljyhuuruja pihalle kun vuoti.
Webasto on kyllä aikalailla pakollinen talvella.
Sport-paketti on mainio, erityisesti alusta ja penkit.
Enpä keksi muuta -- ajettavuus on niin subjektiivinen juttu että ei siitä sen enempää. Kysele tarkemmin kun siltä tuntuu.
Edit: eikös muuten tuollaisesta ollut joku haluamassa eroon täälläkin -- muistelin, että purnasi huonosta liikkeen hyvityksestä vaihdossa uudempaan vastaavaan?
-
Itselläni on -03, jossa on ollut kaikenlaista pientä vikaa. Edellisen omistajan aikana kytkintä oli korjattu takuuseen, ohjaustehostajan pumppu vaihdettiin kuukausi sitten ja nyt jokin moniurahihnan rullista on vaihtokunnossa laakerivian takia. Mittarissa on 142 000 km.
Autossa on sporttipaketti ja tosiaan tällä varustuksella on hieno ajettava.
-Janne
Comment
-
Golfissa jakajapumpullisen 1.9 tdi:n tarjoama lämpö riittää ajossa hyvin, mutta tuli taas tuossa 20 asteen pakkasilla todettua Eberin ihanuus, kun tyhjäkäynnillä koneen lämmöt putoavat huomattavan nopeasti alas ja sisäilma viilenee. Ja lämpeneehän tuo normilämpöihin aika hitaasti bensavehkeisiin verrattuna.
Ei tuollaisesta kauko-ohjauksella varustetusta löpölämppäristä enää voi luopua, kun siihen kerran tottuu.
Comment
-
Edellisen omistajan aikana kytkintä oli korjattu takuuseen, ohjaustehostajan pumppu vaihdettiin kuukausi sitten ja nyt jokin moniurahihnan rullista on vaihtokunnossa laakerivian takia.
Ainoa varsinainen 1.9TDI PD:tä koskeva "tyypivika" mistä olen kuullut on VNT-ahtimen toiminnan takeltelu. Sekin johtunee pitkälti ajotyylistä.
Niin, ja tietysti PD koneen ravistelu ja h*lvetinmoinen kalina voi ottaa joskus hermoille.
Comment
-
1.9TDI PD:n (AVF) lämmön riittämisestä, nyt viikolla kun oli muutamana aamuna pakkasta hiukan enemmän (-15), noin 10 kilometrin ajon jälkeen lämpö oli mittarin mukaan noussut ekalle viivalle (50), noin 25 kilsan jälkeen oli 90:ssä. Vertailun vuoksi 100hp TDI PD golfissa lämpö oli yleensä 15km kohdalla jo 90.
Onneksi tuohon B6:een on helppo laittaa pahvi syylärin eteen..
Ne lisävastukset ei kyllä taida oikeasti paljoa vaikuttaa, muutaman sadan watin lisäteho (vrt 5kW eberillä) ei jäähdytysnesteessä paljoa tunnu..
Comment
-
Ne lisävastukset ei kyllä taida oikeasti paljoa vaikuttaa, muutaman sadan watin lisäteho (vrt 5kW eberillä) ei jäähdytysnesteessä paljoa tunnu..
Comment
-
eikös kaikki uudemmat eli - 04/-05 ole jo pumppusuuttimella?
siis 130hv malli on kiikarissa.
edelleen huoltojen hintoja kaivataan...
Eikös huoltoväli ole ns. longlife vai onko 15th välein?
edit: Juu, onhan se vaikeeta kuvitella talvea ilman eberiä, kun siihen on tottunut kaukosäätimen kera, toisaalta niitähän saa myös jälkikäteen asenneltua ;-)
Comment
-
96KW on PD kone. Huollot joko LL tai kiinteä, jakohihna 90tkm välein. Huollon hinta vaihtelee kovasti paikasta riippuen, esim. jakohihnan vaihto 340 EUR - 650 EUR pk seudulla.
B6 avant quattrot on minun tietääkseni aina 310 Nm koneella (AVF) / 6v askilla. 5v askilla olevat on hieman rajoitetummalla vääntöhuipulla, muistaakseni 285 Nm.
Comment
-
Mika: Onko faktaa että lisävastukset lämmittävät ilmaa?
1000 euroa kuulostaa ihan normaalilta merkkiliikkeen hinnoilta tuolle huollolle lisätöineen + hihnojen vaihdolle.
Esimerkki edukkaammasta pk-seudulla (Tattarisuolla Malmilla): http://www.autohuoltonykanen.fi/huoltohinnasto.htm
Comment
-
1.9TDI PD:n (AVF) lämmön riittämisestä, nyt viikolla kun oli muutamana aamuna pakkasta hiukan enemmän (-15), noin 10 kilometrin ajon jälkeen lämpö oli mittarin mukaan noussut ekalle viivalle (50), noin 25 kilsan jälkeen oli 90:ssä. Vertailun vuoksi 100hp TDI PD golfissa lämpö oli yleensä 15km kohdalla jo 90.
Comment
-
Olen nyt reilun viikkon ajanut profiilin mukaisella autolla ja verrattuna 85kw AJM variant Golffiin tuulilasille tulee selkeästi nopeammin lämmintä ilmaa. Golffissa oli kolme hehkutulppaa kannesta lähtevässä kotelossa, mutta lämmöntuotto oli kylmänä todella hidasta. Voi tosin olla, että osa tulpista oli pimeanä.
Audissani taitaa myös olla moniurahihnan kiristimessä vikaa, koska tyhjäkäynnillä moottorista kuuluu kitinää. Mittarissa on tällä hetkellä 62t.
Comment
-
Ajotietokone on kiva lisä jos ajelee paljon ja haluaa katsella kulutuksia jne, vakonopeussäätimen saa merkkarissa jälkiasennettua eli ei tarvitse olla ratkaiseva jos sopiva yksilö löytyy, itse ottaisin sellaisen jossa on sporttipaketti eka audi oli 1.8TQ B6:n ja siinä oli vaki penkit ja nykyisessä on sporttipenkit ero kuin talvella ja kesällä. B6:n valo on ohan hyvät muutta uusimissa surkeet suorastaa sen takia mieti xenoneita.. Keskikyynärnoja ja tietenki kolmipuolainen sporttiratti, no noista itse nykyisin lähtisin liikkeelle kun taas joskus autoa täytyy vaihtaa.
Comment
Comment